Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vaginitis?
Moderator: moderatorteam
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Vaginitis?
Zarah heeft sinds vandaag etterige uitvloeiing. Haar temperatuur is 38,2, dus geen koorts.
Ze is verder wel redelijk actief, eet en drinkt goed, en maakt niet echt een zieke indruk. Ze is wel iets rustiger dan anders, maar heb net een flink eind gelopen. (daarna zag ik het pas). Ze is gesteriliseerd, dus een baarmoederontsteking zou niet logisch zijn.
Volgens de DA is het waarschijnlijk vaginitis, moet het in de gaten houden, schoonmaken met wat water, en dinsdag even bellen hoe het gaat, tenzij het verslechterd.
Ik maak me soms te snel zorgen, ik weet t.
Heb al n rotdag vandaag, dus het komt weer lekker tegelijk allemaal.
Iemand ervaringen met vaginitis? Op internet staan tegenstrijdige dingen namelijk (onschuldig volgens de 1, maar volgens een andere site kan het gevaarlijk zijn)
Ze is verder wel redelijk actief, eet en drinkt goed, en maakt niet echt een zieke indruk. Ze is wel iets rustiger dan anders, maar heb net een flink eind gelopen. (daarna zag ik het pas). Ze is gesteriliseerd, dus een baarmoederontsteking zou niet logisch zijn.
Volgens de DA is het waarschijnlijk vaginitis, moet het in de gaten houden, schoonmaken met wat water, en dinsdag even bellen hoe het gaat, tenzij het verslechterd.
Ik maak me soms te snel zorgen, ik weet t.
Heb al n rotdag vandaag, dus het komt weer lekker tegelijk allemaal.
Iemand ervaringen met vaginitis? Op internet staan tegenstrijdige dingen namelijk (onschuldig volgens de 1, maar volgens een andere site kan het gevaarlijk zijn)

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Vaginitis?
Als de uitvloeiing pusserig is moet je je DA eens bellen of hij ook de baarmoeder weg heeft gehaald. Mijn hond had ook wel eens vaginitis maar dat was dus slijm zonder kleur en dat is inderdaad onschuldig. Pus is niet onschuldig wat mij betreft.
De vaginitis die ik ken bestaat uit iets vaker plassen en dan wat draderig doorzichtig slijm. Ik rende de eerste keer naar de DA maar die zei meteen "zolang het kleur en geurloos is maakt het niks uit" Dat is bij jouw hond duidelijk anders dus.
De vaginitis die ik ken bestaat uit iets vaker plassen en dan wat draderig doorzichtig slijm. Ik rende de eerste keer naar de DA maar die zei meteen "zolang het kleur en geurloos is maakt het niks uit" Dat is bij jouw hond duidelijk anders dus.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Baarmoeder zit er nog in.MARC_S schreef:Als de uitvloeiing pusserig is moet je je DA eens bellen of hij ook de baarmoeder weg heeft gehaald. Mijn hond had ook wel eens vaginitis maar dat was dus slijm zonder kleur en dat is inderdaad onschuldig. Pus is niet onschuldig wat mij betreft.
Het was echt gele pus, geen slijm ofzo. Ze plast ook niet meer dan anders. Drinkt wel al 2 dagen ietsje meer, maar dat kan ook komen omdat ze 3 kilo brokken naar binnen had gewerkt van de week. Ben dus al n keer bij de DA geweest van de week, om haar maag te legen. Madame had de nieuwe zak voer ontdekt, k had met mn stomme kop de deur naar de kast open laten staan...

- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Reageert Shendor op haar?
Vaginitis schijn aantrekkelijk te kunnen reuken voor reuen.
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, hij snuffelt veel. Meer dan anders.TeamWork schreef:Reageert Shendor op haar?

- *Esther
- Zeer actief
Ik zou haar in de gaten houden qua temperatuur en als die zo blijft maandag de DA bellen voor een afspraak.
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Doe k!TeamWork schreef:Ik zou haar in de gaten houden qua temperatuur en als die zo blijft maandag de DA bellen voor een afspraak.
Zal zo de temp nog even meten.
Wat ik me af zat te vragen. Op t net staat dat een geholpen teef geen bmo kan krijgen, maar als ie er nog zit kan dat toch wel? Lijkt me?

- *Esther
- Zeer actief
Ik heb dit even opgezocht voor je:moosje schreef:Doe k!TeamWork schreef:Ik zou haar in de gaten houden qua temperatuur en als die zo blijft maandag de DA bellen voor een afspraak.
Zal zo de temp nog even meten.
Wat ik me af zat te vragen. Op t net staat dat een geholpen teef geen bmo kan krijgen, maar als ie er nog zit kan dat toch wel? Lijkt me?
http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=84" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar staat dat het niet zou gebeuren omdat de baarmoeder dan niet meer onder invloed van hormonen is.
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt!
Ze is echt zielig, mn meisje...
Iets te rustig voor haar doen, zo ken ik haar niet.
Ze is echt zielig, mn meisje...
Iets te rustig voor haar doen, zo ken ik haar niet.

- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Zaar d'r urine ruikt ook n stuk sterker/anders dan normaal.
Hoort dat er ook bij?
Daar kan ik niks over vinden.
Hoort dat er ook bij?
Daar kan ik niks over vinden.

- *Esther
- Zeer actief
Hoe is het met Zarah? Merk je nog iets aan haar?
-
Job
- Zeer actief
nou ik snap dat je ongerust bent hoor,
ik vind pus ook niet normaal, waar het dan ook uitkomt.
Als je het niet vertrouwd gewoon naar de da gaan.
ik vind pus ook niet normaal, waar het dan ook uitkomt.
Als je het niet vertrouwd gewoon naar de da gaan.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Vandaag geen pus gezien, heb ook niet van dichtbij gekeken. Gisteren liep het er echt druppelsgewijs een beetje uit. Wel drinkt en plast ze meer dan anders. Ze eet goed, is actief, speelt, en vloog daarstraks Shendor aan, uit het niets. T is en blijft n bitch, zelfs als ze niet lekker is.
Beiden honden hebben niet, en na een schreeuw was het over. Heb ook geen idee waardoor het kwam, misschien opwinding ofzo. Ik was in de keuken bezig met wat eten.
Ik hoop dat het verder niets is, en dat het hierbij blijft.
Beiden honden hebben niet, en na een schreeuw was het over. Heb ook geen idee waardoor het kwam, misschien opwinding ofzo. Ik was in de keuken bezig met wat eten.
Ik hoop dat het verder niets is, en dat het hierbij blijft.

- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Contacteer:
Voor zover ik weet kan een baarmoederontsteking door hormonale invloeden komen, maar ook van buitenaf komende invloeden kunnen een ontsteking veroorzaken. Dat betekent dat ze toch een risico zou kunnen lopen. Zou je niet voor de zekerheid een echo kunnen maken? Of een rontgenfoto? Op beide zou dan iets te zien moeten zijn dacht ik?

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Op dit moment gaat het goed.
Het meer drinken en plassen kan ook komen van de injectie die ze van de week gekregen heeft vanwege het voer wat ze ophad (3 kg). Ben de naam even kwijt.
Heb geen pus meer gezien, en ze oogt verder gezond, is levendig, en merk niets bijzonders gelukkig.
Het meer drinken en plassen kan ook komen van de injectie die ze van de week gekregen heeft vanwege het voer wat ze ophad (3 kg). Ben de naam even kwijt.
Heb geen pus meer gezien, en ze oogt verder gezond, is levendig, en merk niets bijzonders gelukkig.