Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hondenhotel
Moderator: moderatorteam
-
Sandor
hondenhotel
Hallo,
Sinds m'n broer een huis met een enorme tuin heeft gekocht in een landelijke omgeving, spelen we hier wat met het idee om een hondenhotel op te richten.
Dit is in elk geval pas voor begin 2011.
Heeft er iemand weet van bepaalde cursussen of lessen die ik kan/moet volgen als we het ooit echt doorduwen?
Sander
Sinds m'n broer een huis met een enorme tuin heeft gekocht in een landelijke omgeving, spelen we hier wat met het idee om een hondenhotel op te richten.
Dit is in elk geval pas voor begin 2011.
Heeft er iemand weet van bepaalde cursussen of lessen die ik kan/moet volgen als we het ooit echt doorduwen?
Sander
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: hondenhotel
Volgens mij het diploma voor pension/kennelhouder en het Honden-en Kattenbesluit.
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
hondenhotel in de zin van als mensen op vakantie gaan en de hond komt naar jullie of hondenhotel in de zin van bij jullie op vakantie gaan baas en hond?
-
Sandor
de deze:)hondenhotel in de zin van als mensen op vakantie gaan en de hond komt naar jullie
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
dan lijkt het me ook prettig als mijn honden naar jullie zouden gaan dat jullie ervaring hebben met verschillende rassen/honden.
Wellicht ook fijn om een DA te hebben waar jullie heen kunnen mocht het nodig zijn voor de logees. (Je weet maar nooit).
Wellicht ook fijn om een DA te hebben waar jullie heen kunnen mocht het nodig zijn voor de logees. (Je weet maar nooit).
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
een diploma honden en katten besluit oftewel dierenasiel pension houder.
En je moet een millieu vergunning aanvragen bij de gemeente.
Hopelose zaak ,want die krijg je heel moeilijk.
En als je hem krijgt is het qua regels haast niet mogelijk om een normaal bedrijf te voeren.
Plus dat je qua regels zoals huisvesting en dergelijk moet voldoen aan het honden en katten besluit.
En je moet een millieu vergunning aanvragen bij de gemeente.
Hopelose zaak ,want die krijg je heel moeilijk.
En als je hem krijgt is het qua regels haast niet mogelijk om een normaal bedrijf te voeren.
Plus dat je qua regels zoals huisvesting en dergelijk moet voldoen aan het honden en katten besluit.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Sandor
ik ken weinig van al die attesten etc. maar dat is daar ingeschreven als landbouwgrond,dus het is normaal geen probleem daar dieren op te houden
er is een (onze) dierenarts op 2 km...
de komende maanden ga ik werken in een dierenasiel, bij Brussel, dus daar kan ik allszins ervaring opdoen
het feit dat ik in Lapland en vooral in Canada ervaring heb opgedaan op een dogfarm, helpt ook wel
er is een (onze) dierenarts op 2 km...
de komende maanden ga ik werken in een dierenasiel, bij Brussel, dus daar kan ik allszins ervaring opdoen
het feit dat ik in Lapland en vooral in Canada ervaring heb opgedaan op een dogfarm, helpt ook wel
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Als eerste zou ik eens informatie opvragen bij de gemeente of je een vergunning kunt krijgen.
Je schrijft dat je bij een asiel in Brussel gaat werken, dat betekent denk ik dat je in Belgie woont?
Dan zou ik in Belgie navraag doen wat de regels zijn, in Nederland is het bijv. het honden en kattenbesluit. Kennis van Dieren EHBO lijkt me ook een pluspunt.
Je schrijft dat je bij een asiel in Brussel gaat werken, dat betekent denk ik dat je in Belgie woont?
Dan zou ik in Belgie navraag doen wat de regels zijn, in Nederland is het bijv. het honden en kattenbesluit. Kennis van Dieren EHBO lijkt me ook een pluspunt.