Ik was net lekker met de dames buiten en Cleo stond wat te graven en te snuffelen terwijl ik met Eva een zoekspelletje aan het doen was. We konden helaas de bal nergens meer vinden dus Eva was druk aan het zoeken. Zie ik ineens een paar labradors. Dus ik snel Eva geroepen en ik wilde haar aanlijnen. Maar daar had ik geen tijd meer voor want 3 renden er heel hard op mij en Eva af. Eva schrikt en wordt pissig want ze wil haar bal zoeken en niks met die honden te maken hebben. Dus veel gegrauw en gedoe en een kluwe honden. Ik schrik me kapot dus brul tegen Eva dat ze moet komen. Die kon echter niet echt weg want inmiddels waren er 8 of meer labradors.
Heb ik eindelijk Eva te pakken komt er doodkalm een man aanlopen zonder riemen of iets bij zich. Roept zijn honden die niet komen, blaast wat op een fluit en kijkt hoe zijn honden zich tot aangelijnde Eva wenden. Een reu bleef op me af springen en Eva viel uiteraard uit naar die hond.

Gelukkig staat Cleo dan alleen wat te borstelen en te doen dus die kon mooi de bliksemafleider spelen.
Dus ik zeg tegen die man, tjeezus, kun je niet op je honden letten ofzo? Of roep ze even anders???
Zegt hij doodleuk, ja, dit is jouw schuld. Jouw hond gaat vechten.

Daar zit wat in want zijn honden vochten alleen maar wat terug in principe. Maargoed, moet ik het normaal vinden dat er vanaf een parkeerplaats 8-10 honden op mij af komen stuiven? Moeten mijn honden kunnen dealen met zoveel opdringerige honden die echt niet van plan waren weg te lopen?
Ik vond het vrij dubbel. Die man was pissig en ging zijn honden op gaatjes controlleren. Ik zeg nog, die hebben ze niet want ze doen niks behalve duidelijk maken dat jij je honden bij je moet houden.

Ik had niks kunnen doen. Honden aanlijnen was zinloos, wegrennen was zinloos want ze renden zo 100 meter over de parkeerplaats, veld over en meteen midden in het gezicht van mijn honden.
Ik vind het ook jammer dat Eva dat niet trekt, maar om mij nu de schuld te geven terwijl ik mijn hond naast had die domweg overrompeld werd door zoveel vreemde honden gaat me ook te ver.

Verder ben ik hier helemaal niet blij mee want ik wil Eva helemaal niet zomaar met andere honden doen. Ze kan het soms niet goed en nu moest het wel en dat ging dus ook best wel goed mis. Ergens schaam ik me dat mijn "rotherder" op "lieve" labradors duikt maar aan de andere kant vind ik het ook vrij asociaal om zoveel honden zonder blikken of blozen iemand anders probleem te maken. Ik stond in mijn eentje al die honden weg te jagen en Eva uit de kluwe te plukken. En dat was dan volgens die man allemaal eigenlijk mijn schuld geloof ik.
Hij liep ook weg en ik begrijp dat hij het irritant vindt als een lieve hond zo "aangevallen" wordt. Maargoed, ik neem aan dat dat bijna dagelijks kost is als je zo'n groep honden die niet luisteren op alle honden laat af rennen?

Mijn hond is misschien een beetje aso maar ik vind mezelf niet aso want ik had haar makkelijk kunnen aanlijnen. Maar dan moet ik wel de tijd krijgen want ik ga geen halsband vasthouden als er 3 honden op haar duiken. Dan gaat het zeker mis dus ik liet haar maar weer wegrennen om te zorgen dat ze de meeste kans had als het mis zou gaan.
Wat vinden jullie hier nou van? Ik heb helemaal geen stem meer en ben me echt te pletter geschrokken. Is het nu wel mijn schuld als straks een hond toch gaatjes heeft of niet? Dit is wel het laatste waar ik op zit te wachten en volgens mij was er dus echt helemaal niks dat ik had kunnen doen om dit te voorkomen. Die honden kwam en bleven en dat was hoe het was. Dus wij moesten dealen met die roedel en dat was op geen enkele manier te voorkomen. Ben nogal blij dat ik daar niet met 2 staffords liep want ook dan was er niks meer aan te doen.