Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hij is gebeten!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Hij is gebeten!

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik ben een beetje in blinde paniek. Beau is nu vier weken bij ons en kan sinds een week los. Wat was ik trots op hem. En nog steeds. Toen net nog even naar het veld geweest en Beau ging vol dominantie op een labrador af. Wel met kwispelende staart en volgens mij niet al te dominant. Hij greep de hond in ieder geval niet. Maar de lab bleek ook een reu te zijn en wel een hele dominante. Hij sprong boven op Beau en na een paar keer heen en weer rollen lag Beau duidelijk onderop. Wat wil je, die labrador is een stuk groter dan Beau. Ik begon al met Beau roepen en de eigenares van de lab haar hond. Je zag Beau proberen weg te komen om naar me toe te rennen, maar hij had zijn staart tussen de benen en lag nog steeds onder. De lab kwam gelukkig vrij snel naar zijn eigenares. De eigenares heeft direct haar excuus aangeboden en zei dat als er iets was dat ik altijd kon komen naar haar. Ik zei dat er niks aan de hand was (werkelijk, ik zag niks) en ben verder gelopen. Ik wou Beau nog geen 10 seconden later belonen toen hij zich had aan laten lijnen. Toen zag ik dat er wel redelijk bloed op zijn nek zat.. Ik dacht echt dat de wereld even stil stond (nu vinden jullie me vast een drama queen, maar je eerste hond, na vier weken en dan al bloed.....). Heb hem gewoon beloond voor het aanlijnen en ben terug gelopen naar de vrouw. Ze gaf direct haar adres en je kon zien dat ze het heel erg vond (gelukkig). Ben direct naar huis gelopen: ookal had Beau nergens last van. Hij was even vrolijk als altijd, maar ik niet. Ik heb echt lopen janken op straat :oeps: Kom ik thuis: ouders naar de winkel. Dus direct naar het buurmeisje gelopen: zij weet echt veel van honden. Ook niet thuis. En daar stond ik maar te janken :jank: Ben naar binnen gegaan en heb het bloed een beetje afgedept met een theedoek.. Toen direct computer opgestart om te vragen wat ik in hemelsnaam moet doen.. Beau heeft nergens last van, maar ik zit nu echt niet fijn. Bloed aan de nek. Kan geen wonden zien. Help me alsjeblieft! Of doe een poging tot.... :jank:
Afbeelding
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Hij is gebeten!

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik zou hem even controleren op wondjes, helemaal controleren, niet alleen de nek.

Misschien komt het bloed wel van de lab af en heeft hij geen wondjes.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik zou even rustig gaan zoeken of er een wondje is (ik snap je paniek overigens hoor :wink: Is ook niks leuk zoiets). Het zou namelijk ook nog kunnen dat het bloed bijvoorbeeld van de lip van de Lab is ofzo. Zo zat Saar regelmatig onder het bloed toen Vera aan het wisselen was.

Is er wel een wondje dan zou ik kijken of het diep is, en zo ja daar wel even de DA over bellen om te overleggen.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik zou even kijken naar de wond. Als het opengereten is zou ik er mee naar de da gaan.
Als het alleen gaatjes zijn niet.
Dan zou ik het in de gaten houden en schoonmaken met een een schone in de biotex gedrenkte handdoek. Als het gaat ontsteken kun je alsnog naar de da voor een kuurtje.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Moos
Zeer actief

Ik zou trouwens ook kijken of je in het vervolg een beetje kan voorkomen dat Beau uit zichzelf een beetje patserig op een andere reu afstiefeld. Dat gaat niet altijd goed helaas. Niet dat ik nu zeg dat je iets fout gedaan hebt hoor ofzo, dat bedoel ik niet! Maar je hond nogal dominant op een andere hond (als je niet weet of het, in jouw geval dan, een teef is) af laten stievelen kan weleens probleempjes geven :wink:
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Vaak zijn het maar kleine gaatjes (hoektand) die wel goed kunnen onsteken. Meestal gaat het wel goed maar ik zou hem ook even goed controleren en evt wondjes schoonmaken.

In het vervolg dus een beetje opletten met Beau. Als er een hond met hoge staart en hoge kop op Diesel afkomt is hij ook op zijn zachts gezegd "not amused"! Daarnaast kan Diesel best kwispelen maar uiterst dominant doen. Het 1 sluit het ander niet uit.
Er staat erg veel op internet over lichaamstaal, is heel interessant en handig.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Moos schreef:Ik zou trouwens ook kijken of je in het vervolg een beetje kan voorkomen dat Beau uit zichzelf een beetje patserig op een andere reu afstiefeld. Dat gaat niet altijd goed helaas. Niet dat ik nu zeg dat je iets fout gedaan hebt hoor ofzo, dat bedoel ik niet! Maar je hond nogal dominant op een andere hond (als je niet weet of het, in jouw geval dan, een teef is) af laten stievelen kan weleens probleempjes geven :wink:
Felix wil anders wel even etiquetteles geven, die kan dat erg goed zonder kwaad te worden :mrgreen:
Misty 2
Actief

Ongelezen bericht door Misty 2 »

Misschien even naar de oren kijken, die flappers kunnen ook met een heel klein wondje best even veel bloeden. Ik heb bij Misty ook eens heeeeel goed moeten zoeken om het wondje aan haar oor te vinden. Het was heel klein , gaf veel bloed, maar was zo weer genezen.
Groetjes, Corrie en Misty
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Rustig aan, in paniek raken kan altijd nog denk ik dan :wink: Even met een keuken rol, lauw water schoonmaken en kijken wat de schade is. Ik neem aan dat het bloed er niet uit gutst?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Hilde
Zeer actief

Nee, er komt niet meer bloed uit. Het gekeken naar zijn gebit, dat is het in ieder geval niet. Kan verder geen wondjes vinden dus ga nu met keukenrol en lauw water even hals e.d. schoonmaken. Ben al naar het huis van de lab toegelopen om te vragen of hij iets heeft (daar ging de eigenares niet van uit direct na het ongeval) maar ze was nog niet thuis. Vast wandelen met de hond :F:

En ja, waar jullie het over hebben, lichaamstaal, ben ik mee bezig. Ik heb niemand in de buurt die me dat kan leren. Geen familie en geen kennissen of wat dan ook. Zoek wel naar informatie, maar heel veel sites zeggen wat anders.. En sommige sites zien er totaal niet betrouwbaar uit. En tot voorheen gaat het prima met Beau los, alleen hij moet niet een nóg dominantere reu tegenkomen inderdaad. Want dan gaat het fout.. Alleen ik herken niet eens dominantie :eek: Als ik er zo over nadenk heb ik echt nog een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele lange weg te gaan voordat ik eindelijk een stabiele roedelleider kan zijn... Ik ben nog lang niet 'uit-ge-hond' of iets dergelijks, maar jeetje, begin me wel zorgen te maken dat ik nooit een goede hondenbaas kan zijn :jank: En daar komt de drama queen weer :jank:
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Niet zo druk maken :wink: Kan gebeuren met honden. Waarschijnlijk had lab bloedend tandvlees ofzo. Als je niets kunt vinden, is er ook niets :wink:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Moos
Zeer actief

Margeeske schreef:Nee, er komt niet meer bloed uit. Het gekeken naar zijn gebit, dat is het in ieder geval niet. Kan verder geen wondjes vinden dus ga nu met keukenrol en lauw water even hals e.d. schoonmaken. Ben al naar het huis van de lab toegelopen om te vragen of hij iets heeft (daar ging de eigenares niet van uit direct na het ongeval) maar ze was nog niet thuis. Vast wandelen met de hond :F:

En ja, waar jullie het over hebben, lichaamstaal, ben ik mee bezig. Ik heb niemand in de buurt die me dat kan leren. Geen familie en geen kennissen of wat dan ook. Zoek wel naar informatie, maar heel veel sites zeggen wat anders.. En sommige sites zien er totaal niet betrouwbaar uit. En tot voorheen gaat het prima met Beau los, alleen hij moet niet een nóg dominantere reu tegenkomen inderdaad. Want dan gaat het fout.. Alleen ik herken niet eens dominantie :eek: Als ik er zo over nadenk heb ik echt nog een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele lange weg te gaan voordat ik eindelijk een stabiele roedelleider kan zijn... Ik ben nog lang niet 'uit-ge-hond' of iets dergelijks, maar jeetje, begin me wel zorgen te maken dat ik nooit een goede hondenbaas kan zijn :jank: En daar komt de drama queen weer :jank:
Welnee joh komt helemaal goed. Iedereen moet leren met zijn eerste hond hoor. Ik stuurde mijn eerste hond, ook een reu, totdat hij 1.5 was op elke hond af al kirrende "kijk Moos een vriendje, ga maar spelen :cheer: ".
Dat heb ik ook afgeleerd ondertussen :mrgreen:

Goed echt tussen zijn vacht kijken voor een wondje, en als je echt niks kan vinden (en je ouders straks ook niet) zou het zomaar kunnen dat het bloed was van een klein wondje bij de bek van de Lab ofzo wat misschien nu ook alweer dicht is en niet te vinden meer. Denk ik :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Geen paniek hoor! :wink:
Even de nek goed schoonmaken en kijken of er een gaatje zit.
Als dat zo is, goed controleren of het een diep gat is waar een hoektand in is gegaan.
Meestal zie je dan ook nog na goed zoeken een tweede gaatje.
Als je ze goed kunt uitspoelen moet je dat wel even doen.
Moos schreef:Ik zou trouwens ook kijken of je in het vervolg een beetje kan voorkomen dat Beau uit zichzelf een beetje patserig op een andere reu afstiefeld. Dat gaat niet altijd goed helaas. Niet dat ik nu zeg dat je iets fout gedaan hebt hoor ofzo, dat bedoel ik niet! Maar je hond nogal dominant op een andere hond (als je niet weet of het, in jouw geval dan, een teef is) af laten stievelen kan weleens probleempjes geven :wink:
Mee eens :ok:
Bovendien kan je je hond beter niet roepen als hij onderop ligt :wink:
Als hij dan probeert naar je toe te komen loop je het risico dat de "winnaar" dat nog niet zo'n goed idee vindt en nog even extra grijpt.

Kan je niet ergens op cursus met Beau?
Dan leer je ook wat over lichaamstaal bij honden :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hilde
Zeer actief

ranetje schreef:Kan je niet ergens op cursus met Beau?
16 januari hebben we een soort van 'sollicitatiegesprek'. Dan gaan ze kijken wat voor hond Beau is en wat hij al kan. Dan gaan we als het goed is de week d'r op al meedoen in een groep met anderen. Ben heel erg benieuwd. :mrgreen:
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Goh, wat rot zeg! Zo'n vechtpartij is schrikken, gelukkig lijkt het vaak wel erger dan het is. ;) Soms hebben ze ook een beetje bloed van alleen stoeien bijvoorbeeld. Ik vond de tip van Moos goed, probeer de patserigheid van Beau en beetje te voorkomen. ;)

Volgens mij doe je reuze je best met Beau, super goed! :ok: Wat dacht je er van je in te schrijven bij een hondenschool? Zij kunnen je vast veel leren over lichaamstaal, zelfs al luistert je hond al goed. Je schreef in elk geval dat je daar geïnteresseerd in was, vandaar mijn tip. En het is vaak erg leuk om samen met je hond wat te doen, dat vind ik wel in ieder geval en mijn hond vindt dat ook!

Edit: Ik zie dat de hondenschool tip er al staat. Sorry!
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Ik kan begrijpen dat je erg geschrokken bent.....maar ik denk dat het allemaal wel mee valt :wink: Als je wondjes ziet kan je deze desinfecteren met wat jodium of wat er al gezegd werd met een schoon doekje gedrenkt in een biotex sopje. Ik vind dat je goed hebt gehandeld door hem te belonen voor het aanlijnen, en daarna gewoon door bent gelopen :ok: ook die mevrouw heeft heel netjes gereageerd. Ik heb het met mijn vorige reu ook meegemaakt. Hij was nogal snel aangebrand en als ik niet uitkeek zou hij met iedere reu gaan knokken. Ik heb ook regelmatig lopen shaken als hij geknokt had.....Daar wen je nooit aan. Hij kon nooit los met andere reuen.

Ik hoop dat jullie allebij weer snel over de schrik heen zijn! :wink:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Om de lichaamstaal van een hond te leren kan je ook een boek kopen bij bijvoorbeeld Bol.com of een andere winkel, daar hebben ze heel wat en ook boeken voor beginners....daar wordt alles rustig uitgelegd a.d.h. plaatjes, zodra je dat een beetje weet moet je jezelf gaan leren om anders naar honden te kijken. Ga maar eens naar een KC en kijk eens in zo'n les wat daar allemaal voor taal is tussen de honden, daar heb ik veel van geleerd (en nog)
Met je eigen hond op cursus gaan is ook een goed plan!

En maak je niet ongerust dat je geen goede "roedelleider" bent, ik zat er in het begin ook heel anders in....Lichaamstaal???? geen idee!
Vind het leuk en knap dat je er zo mee bezig bent! :ok:

Wat betreft dat "gevecht" ik snap dat je erg geschrokken bent, ik heb ook echt moeten leren dat je de meeste onderonsjes tussen honden gewoon moet laten gaan, hoe vervelend het ook klinkt, want het is vaak een hoop herrie maar weinig schade...tuurlijk zijn er uitzonderingen waarbij je zelf in moeten grijpen...
Groetjes Lianne
Hilde
Zeer actief

-Gaby- schreef:Goh, wat rot zeg! Zo'n vechtpartij is schrikken, gelukkig lijkt het vaak wel erger dan het is. ;) Soms hebben ze ook een beetje bloed van alleen stoeien bijvoorbeeld. Ik vond de tip van Moos goed, probeer de patserigheid van Beau en beetje te voorkomen. ;)

Volgens mij doe je reuze je best met Beau, super goed! :ok: Wat dacht je er van je in te schrijven bij een hondenschool? Zij kunnen je vast veel leren over lichaamstaal, zelfs al luistert je hond al goed. Je schreef in elk geval dat je daar geïnteresseerd in was, vandaar mijn tip. En het is vaak erg leuk om samen met je hond wat te doen, dat vind ik wel in ieder geval en mijn hond vindt dat ook!

Edit: Ik zie dat de hondenschool tip er al staat. Sorry!
No problemo, alle tips zijn welkom. En hoe vaker een tip komt: hoe handiger het dus blijkt te zijn :mrgreen: Probleem met veel hondenscholen en trainingen, is dat ze door de week zijn. En hoe handig is het om als 15-jarige bij een hondenschool ingeschreven te staan als je simpelweg nooit komt omdat je op school zit. Maar we hebben er een gevonden. Als ik me niet vergis is Felix ook aangesloten bij die club. Niet als lid, maar meer als ranghogere zeg maar :lol1:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Margeeske schreef:
ranetje schreef:Kan je niet ergens op cursus met Beau?
16 januari hebben we een soort van 'sollicitatiegesprek'. Dan gaan ze kijken wat voor hond Beau is en wat hij al kan. Dan gaan we als het goed is de week d'r op al meedoen in een groep met anderen. Ben heel erg benieuwd. :mrgreen:
:ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sanne2008
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Argentijnse Doggen & 1 Jack Russell Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sanne2008 »

De eerste "vechtpartij" is altijd even schrikken zeker als er bloed bij komt kijken.Wat ik zelf gemerkt heb is dat hoe rot het ook klinkt je niet in paniek moet raken.Zeker belangrijk als er wel een keer ernsitge bijtwonden zijn.
Ik heb het zelf nu meerdere keren meegemaakt, ook met een kleinere hond.
Voor nu is het belangrijk dat je hem rustig nakijkt op eventuele bijtwonden want het bloed kan ook van de andere hond zijn.Vergeet daar bij ook de buik niet en rond de geslachtsdelen.Dat zijn plekken die mensen soms over het hoofd zien maar waar ook degelijk gebeten kan worden.
Groetjes Nancy

Afbeelding
Hilde
Zeer actief

freskin schreef:... ook die mevrouw heeft heel netjes gereageerd ..
Weetje dat ik daar ook heel blij mee ben? Het beeld schoot al door me heen dat iemand naar me toe zou komen van: 'JOUW HOND HEEFT MIJN HOND AANGEVALLEN!!!!' In plaats daarvan riep ze hem en zei ze achteraf dat ze het jammer vond dat haar hond niet eens onder lag. Hij had al vaker gevochten maar nog nooit verloren. Ze hoopte dat er eens een hond kwam die hem op zijn rug zou leggen.. Ik moest er toch wel weer even om lachen :lol1:
Afbeelding
Sanne2008
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Argentijnse Doggen & 1 Jack Russell Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sanne2008 »

Ik denk dat het in haar plaats wel verstandig is om de hond gewoon aangelijnd te houden, dan te wachten totdat de hond een keer verliest met vechten.Want dat kan ook voor haar hond verkeerd aflopen... :wink:
Groetjes Nancy

Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Sanne2008 schreef:Ik denk dat het in haar plaats wel verstandig is om de hond gewoon aangelijnd te houden, dan te wachten totdat de hond een keer verliest met vechten.Want dat kan ook voor haar hond verkeerd aflopen... :wink:
Inderdaad. Maar ik snap aan de andere kant ook wel dat ze hem graag los wil laten. Ze had er kleine kinderen bij en aangezien het een lab is zal het wel de echte familiehond horen te zijn. Dan vinden die kinderen het ook leuk, zo'n losse hond. Maar ik ga nu nog maar eens naar haar toe om te kijken hoe het met de lab is. Vind het eigenlijk ook best zielig voor hem als hij wel gaatjes heeft. Hoewel.. Als ik naar Beau kijk zie ik echt geen gaatjesmaker.. Ligt zo doezelig te slapen in zijn mand, op zijn rug..... :F:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Margeeske schreef:.. Ligt zo doezelig te slapen in zijn mand, op zijn rug..... :F:
Zo gaat het meestal :U:
En wij ons maar druk lopen maken :ugh: :mrgreen:
Succes de 16e, dat wordt vast leuk :ok:
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

gelukkig dat je geen wondjes kon vinden.. het kan idd van het gebid van de ander komen of gewoon van de ander..

wil je dominant gedrag leren herkennen... dan mag je storm wel ff lenen.. die laat het je in alle glorie zien :D

hoe herken je dominant gedrag..: let op staart recht in de lucht oren recht vooruit
hij wil steeds de andere hond aankijken..
hij heeft zijn haar (hanekam) omhoog..
en als ie uiteindelijk te dichtbij komt zal ie gaan grommen..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Jaap* schreef:Succes de 16e, dat wordt vast leuk :ok:
Ja, voor degene die in dienst is dan ja..... :smile:
Afbeelding
Sepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner

Ongelezen bericht door Sepje »

Wat vervelend zeg!
Maar het kan altijd voorkomen hoor! Ookal luister je hond nog zo goed en kan hij goed los mee.
Er kan ineens een hond van om de hoek ( bv in het bos ) komen waardoor ingrijpen te laat is ( of zelfs niet verstandig! )
Zulke dingen zijn gewoon altijd vervelend.. maar meestal is het even laten weten wie de baas is.
Echt door vechten gebeurd zelden ( tenminste in mijn ervaring dan !! )

Succes met Beau!
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

StormenRoxy schreef:gelukkig dat je geen wondjes kon vinden.. het kan idd van het gebid van de ander komen of gewoon van de ander..
wil je dominant gedrag leren herkennen... dan mag je storm wel ff lenen.. die laat het je in alle glorie zien :D

hoe herken je dominant gedrag..: let op staart recht in de lucht oren recht vooruit
Wist niet dat honden kunnen bidden... :mrgreen: :wink:

Over de haren/hanekam vind ik geen duidelijk signaal zeker niet voor mensen die net beginnen te herkennen, kan namelijk ook stress zijn en opwinding...is een autonoom respons en de hond heeft daar geen controle over....kan ook in een lage houding plaatsvinden....Dus lastig voor een "beginner" te weten waarom het in die situatie is....
De staart en oren zijn het meest belangrijk!
Groetjes Lianne
Jaap*
Zeer actief

Margeeske schreef:
Jaap* schreef:Succes de 16e, dat wordt vast leuk :ok:
Ja, voor degene die in dienst is dan ja..... :smile:
Troost je, er is er altijd wel ééntje die erger is dan die van jou. Wacht maar af :mrgreen:
Als jij een hond hebt die wegloopt op curus is er ook altijd ééntje die helemaal niet gekomen is omdat de hond thuis al was weggelopen. Met die wetenschap kun je er met een gerust hart naartoe :wink:
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

lianne05 schreef:
StormenRoxy schreef:gelukkig dat je geen wondjes kon vinden.. het kan idd van het gebid van de ander komen of gewoon van de ander..

Wist niet dat honden kunnen bidden... :mrgreen: :wink:

Over de haren/hanekam vind ik geen duidelijk signaal zeker niet voor mensen die net beginnen te herkennen, kan namelijk ook stress zijn en opwinding...is een autonoom respons en de hond heeft daar geen controle over....kan ook in een lage houding plaatsvinden....Dus lastig voor een "beginner" te weten waarom het in die situatie is....
De staart en oren zijn het meest belangrijk!
hahaha tja spelling is niet alles he hihi... ik zal is vragen of ie kan bidden.. :lol1:
nee klopt haren kan in meerdere situaties heb nu meer storm beschreven in zijn dominante momenten
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”