Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

uw hondje plast tegen de winkel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Bonnie F
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: uw hondje plast tegen de winkel

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Inge O schreef:
Suzanne123 schreef:Kijk, ik zal niet zeggen dat het me nooit kan gebeuren. Merlijn in zijn jonge jaren in de dierenwinkel.... tegen een (makkelijk schoon te maken) stellage. Het gevraage emmertje kreeg ik niet; deden ze zelf wel ;-) maar ik was NOT amused met die kleine vent toen. Hij heeft dat ook zeker geweten.

Ik kan daar niets mee. DAt het bebeurt, ja, dat snap ik, daar kan ik inkomen. Dat je dan blijft kijken en niet aanbiedt schoon te maken en je excuses maakt...

Guinnie recent nog.. ipv op het vereiste stukkie gras op een meter van iemands voordeur (stoep zonder tuinen, dus voordeur direct aan stoep grenzend.) ... foutje... oeps...Wat doe je dan? idd, je belt aan, biedt je excues aan en vraag weer zo'n emmertje ;-)
Kreeg het ook nu niet trouwens ;-) mensen bedankten vriendelijk en spraken "regent wel weg".

Soms vind ik idd dat fatsoensregels er te zoeken zijn. De regels lukt dan nog wel, maar mensen die zich eraan houden...???

Suzanne
het gaat er hier toch niet over of het wel of niet fatsoenlijk was van die mensen om hun hond daar te laten plassen (want dat was het niet) en ook niet of die man zich beleefd gedroeg (want dat deed hij verre van).

het gaat er hem om dat je overal wel iedereen kunt op aanspreken maar dat het maar zeer de vraag is of je daar wat dan ook ook maar iets beter mee maakt - behalve dat je serieuze kans hebt op ruzie, wat - zo te lezen hier op het forum - nogal vaak gebeurt na dit soort 'aanspreekakties'.
En is dat dan een reden om het niet te doen............
Driewerf NEEN!
Ik laat de lomperiken en ongelikte beren niet winnen!
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Dan vind ik nog steeds dat het terecht is als iemand een ander aanspreekt op a-sociaal gedrag.

Dan heeft de aangesproke dus wat mij betreft geen recht zich zo te gedragen als de betreffende man in het verhaal van TS.
Dat de huidige maatschappij anders in elkaar steekt... vind ik schokkend ;-( en betreurenswaardig!

Suzanne
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Als ze mij erop aan zouden spreken en ik zou er niks om geven, zou ik reageren met een: Ja?....en??? Dat zou al duidelijk genoeg geweest zijn. Maar zo tekeer gaan slaat nergens op. Mensen kunnen absoluut niks meer van elkaar hebben tegenwoordig. Ook de oudjes niet. Ze zeggen wat van de jongeren, maar de ouderen kunnen er ook wat van!

Ik laat zowiezo mijn hond niet tegen een huis of zelf een tuin aanplassen. Dat is gewoon niet netjes. Veel mensen zijn ontzettend zuinig op hun huis en doen vaak zoveel moeite om hun tuintje mooi te houden.
Ik zie soms wel eens honden die los lopen bij mensen de voortuin inlopen en dan vrolijk tegen de bloemetjes aan staan te plassen. Ik zou me kapot schamen.

Een hele tijd terug lag er in onze oprit tegen het huis aan een drol. Nou, die was veel te klein voor ons Ohana, en die komt nooit los in de voortuin. Blijkbaar ook mensen die hun hond vrolijk in onze voortuin hebben laten poepen. Ik vindt dat je daar best iets van mag zeggen. Als je het gewoon netjes doet, waarom niet.
Helaas moeten mensen geloof ik perse reageren met een grote smoel.

Groetjes Marieta
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Marieta schreef:Als ze mij erop aan zouden spreken en ik zou er niks om geven, zou ik reageren met een: Ja?....en??? Dat zou al duidelijk genoeg geweest zijn. Maar zo tekeer gaan slaat nergens op. Mensen kunnen absoluut niks meer van elkaar hebben tegenwoordig. Ook de oudjes niet. Ze zeggen wat van de jongeren, maar de ouderen kunnen er ook wat van!

Ik laat zowiezo mijn hond niet tegen een huis of zelf een tuin aanplassen. Dat is gewoon niet netjes. Veel mensen zijn ontzettend zuinig op hun huis en doen vaak zoveel moeite om hun tuintje mooi te houden.
Ik zie soms wel eens honden die los lopen bij mensen de voortuin inlopen en dan vrolijk tegen de bloemetjes aan staan te plassen. Ik zou me kapot schamen.

Een hele tijd terug lag er in onze oprit tegen het huis aan een drol. Nou, die was veel te klein voor ons Ohana, en die komt nooit los in de voortuin. Blijkbaar ook mensen die hun hond vrolijk in onze voortuin hebben laten poepen. Ik vindt dat je daar best iets van mag zeggen. Als je het gewoon netjes doet, waarom niet.
Helaas moeten mensen geloof ik perse reageren met een grote smoel.

Groetjes Marieta
Dat vind ik dus ook. Jammer genoeg heb ik degene die zijn hond hier in de straat op de stoep laat poepen nog nooit kunnen betrappen, weet dus nog steeds niet wie het is, maar mocht ik het wel 'n keer zien, zal ik er zeer zeker toch iets van zeggen. De reden dat de regels voor hondenbezit zo strak zijn geworden, komt gewoon door het asociale gedrag van sommige hondeneigenaren.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Neeltje schreef: De reden dat de regels voor hondenbezit zo strak zijn geworden, komt gewoon door het asociale gedrag van sommige hondeneigenaren.
Zeg dat wel idd.
Vroeger mochten in Zwijndrecht in het overdekte winkelcentrum gewoon honden komen.
Sinds een aantal jaren is dat verboden, omdat er steeds pis en schijt overal lag en tegenaan zat.
Fijn voor de mensen die dat wel in de gaten hielden en juist zo blij waren dat hun hond mee mocht.
:zweep:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Bonnie F schreef:
S@ndr@ schreef:ja ik vind het ook je eigen regels aan een ander opleggen en bemoeizuchtig en ik zou het je niet in dank afnemen,
als mijn hond daar tegen een gevel staat te zeiken dan moet je er maar even van uit gaan dat ik daar geen problemen mee heb. :mrgreen:
en gewoon maar lekker doorlopen of lekker blijven doen waar je mee bezig was :ok:
Ik vind dat dus echt de omgekeerde wereld.
Jij vindt dus dat je niet aangesproken mag worden op a-sociaal gedrag.
Je kunt discussiëren over wat nu a-sociaal gedrag is maar ik vind dat iemand ten alle tijden aangesproken mag worden op zijn gedrag. Maar omdat jij er toevallig geen problemen mee hebt moet iemand zwijgen.

Als iemand jou of je hond in elkaar rost heeft de dader er waarschijnlijk ook geen problemen mee.......en moeten de omstanders maar doorlopen en lekker blijven doen waar ze mee bezig zijn.
Hmmmm :denken:
Dat is dus wat in de praktijk dus wel gebeurt,,( want dan zijn de mensen van tevoren als bang en daar zou ik wel werk van maken,
maar van een plassende hond ga ik echt niets zeggen hoor, spoelt wel weer weg,
jeetje zeg, allemaal een December depressie ofzo :F:
S@ndr@
Zeer actief

Suzanne123 schreef:
S@ndr@ schreef:wat had je dan verwacht, een dank je wel dat u mij er op attent maakt :idea: :F:
nou.. om eerlijk te zijn, mocht ik het zelf niet zien en ik wordt erop attent gemaakt zal ik met het schaamrood op de kaken bedanken en gaan verzoeken om een emmertje water en het schoonmaken.

Je laat je hond toch niet tegen een winkel (of andersmans huis) aanpissen???

Suzanne
Nee ik zou het niet zeggen en je het schaamrood besparen, :engel: , wat niet weet wat niet deert, en nee ik laat mijn honden dat niet doen, maar ik voel me ook niet geroepen om overal wat van te zeggen :Q: .
De dijk stinkt zomers ook naar honden pis, mogen ze daar ook niet meer plassen straks :oohja:
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Het is gewoon zo, dat heden ten dage de mensen waar dan ook .. Gewoon een zeer kort lontje hebben ;)
S@ndr@
Zeer actief

Yep, vind je het gek :oohja: :Q:
Felix
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:Yep, vind je het gek :oohja: :Q:
Ja, best wel eigenlijk ;)

Wat voor rampspoed is een plasje tegen een gevel nou ?! Oké, het hoort niet .. Maar er zijn op zich ergere dingen in het leven lijkt me ;)
S@ndr@
Zeer actief

Felix schreef:

Wat voor rampspoed is een plasje tegen een gevel nou ?! Oké, het hoort niet .. Maar er zijn op zich ergere dingen in het leven lijkt me ;)
die bedoel ik, :lol1:
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

@ S@ndr@, Ik vind niet dat je een dijk niet kan gaan vergelijken met een winkel of een huis, zou jij het prettig vinden als er honden tegen je huis of tuin aan staan te piesen...?

Iedereen moet voor zichzelf uitmaken of hij/zij er wat van zegt maar ik vind het gewoon een kwestie van fatsoen, net als "blijf van spullen af die niet van jou zijn"....die winkel of huis of tuin is eigendom van iemand en daar laat je dan je hond tegen aanplassen? Vind ik niet netjes..net zoals vandalisme je auto in de fik steken, maar ja dr zijn wel ergere dingen... :ugh:
Tegenwoordig kan er gewoon al helemaal niks gezegd worden, je krijgt een grote bek of erger...

Tuurlijk zijn er ergere dingen dan dat een hond tegen de winkel aanpiest maar als je zo gaat denken dan houd het natuurlijk nooit op.....er zijn altijd wel ergere dingen maar betekent dat dan dat je het maar voor gezien houdt?
Groetjes Lianne
Felix
Zeer actief
Contacteer:

lianne05 schreef:@ S@ndr@, Ik vind niet dat je een dijk niet kan gaan vergelijken met een winkel of een huis, zou jij het prettig vinden als er honden tegen je huis of tuin aan staan te piesen...?

Iedereen moet voor zichzelf uitmaken of hij/zij er wat van zegt maar ik vind het gewoon een kwestie van fatsoen, net als "blijf van spullen af die niet van jou zijn"....die winkel of huis of tuin is eigendom van iemand en daar laat je dan je hond tegen aanplassen? Vind ik niet netjes..net zoals vandalisme je auto in de fik steken, maar ja dr zijn wel ergere dingen... :ugh:
Tegenwoordig kan er gewoon al helemaal niks gezegd worden, je krijgt een grote bek of erger...

Tuurlijk zijn er ergere dingen dan dat een hond tegen de winkel aanpiest maar als je zo gaat denken dan houd het natuurlijk nooit op.....er zijn altijd wel ergere dingen maar betekent dat dan dat je het maar voor gezien houdt?
Je moet het natuurlijk niet als gezien houden, en je mag er natuurlijk commentaar opgeven als het jouw gevel is, dat is immers je goed recht lijkt me ;)

Echter, met een reu b.v. is een pootje optillen en een plasje doen zo gedaan, en aangezien denk ik de meeste mensen geen ogen in hun achterhoofd hebben zitten ;)
S@ndr@
Zeer actief

lianne05 schreef:@ S@ndr@, Ik vind niet dat je een dijk niet kan gaan vergelijken met een winkel of een huis, zou jij het prettig vinden als er honden tegen je huis of tuin aan staan te piesen...?

We zijn zo langzamerhand hand nergens meer onbespied, en als iedereen mij gaat lopen vertellen wat hij ergens van vind :S:
jeetje daar wordt je zo moe van,
Ik ben tegen bemoeizucht - punt
waarom zou iedereen tegen me aan mogen zeuren, met wat zij vinden :19:
Er zijn zat mensen die me vertellen dat 1 hond wel genoeg is en dat het poep machines zijn en ,en ,en
terwijl ik alles netjes opruim, en niemand tot last ben.
wie zegt dat je altijd maar moet ventileren wat je vind, en dan nog wat je vind van een ander :80: en hoe of wat hij doet, en dat je ze er ook nog op aan moet spreken :oeps: over zoiets onbenulligs, je wekt irritatie en niet zo zuinig ook
en nee mijn honden piesen hooguit tegen een boom aan ja :slaap:
mensen moeten gewoon niet zo zeuren en NEE het boeit me geen zak als er een hond tegen mijn huis aan zeikt, en ook niet al zouden het er tien op een dag zijn.
gun elkaar een beetje de ruimte, hondezeik spoelt weer weg bij de eerste de beste regenbui en gelukkig hebben we daar genoeg van in Nederland :roll:
lianne05
Zeer actief

Felix schreef: Je moet het natuurlijk niet als gezien houden, en je mag er natuurlijk commentaar opgeven als het jouw gevel is, dat is immers je goed recht lijkt me ;)

Echter, met een reu b.v. is een pootje optillen en een plasje doen zo gedaan, en aangezien denk ik de meeste mensen geen ogen in hun achterhoofd hebben zitten ;)
Je kan je hond ook gewoon aanleren dat dat niet de bedoeling is en dat de boom beter geschikt is....en tuurlijk kan een ongelukje gebeuren maar doe er dan ook wat aan!
Er zijn helaas veel te veel mensen die lachend staan toe te kijken hoe hun hond de plant van andere mensen onder pist.....En dat snap ik niet...
S@ndr@ schreef: We zijn zo langzamerhand hand nergens meer onbespied, en als iedereen mij gaat lopen vertellen wat hij ergens van vind :S:
Er zijn zat mensen die me vertellen dat 1 hond wel genoeg is en dat het poep machines zijn en ,en ,en
wie zegt dat je altijd maar moet ventileren wat je vind, en dan nog wat je vind van een ander :80: en hoe of wat hij doet, en dat je ze er ook nog op aan moet spreken :oeps: over zoiets onbenulligs, je wekt irritatie en niet zo zuinig ook
mensen moeten gewoon niet zo zeuren en NEE het boeit me geen zak als er een hond tegen mijn huis aan zeikt, en ook niet al zouden het er tien op een dag zijn.
gun elkaar een beetje de ruimte, hondezeik spoelt weer weg bij de eerste de beste regenbui en gelukkig hebben we daar genoeg van in Nederland :roll:
Het heeft niks te maken met bemoeizucht, het is een kwestie van fatsoen je laat gewoon je hond niet tegen andermans spullen aanzeiken, dat is gewoon niet netjes, en nu kan jij dat allemaal prima vinden maar ik denk meerendeel van de mensen die dat helemaal niet op prijs stellen, en als je er dan wat van zegt vind ik dat geen bemoeizucht...wel ben ik met je eens dat mensen vaak lopen te zeiken om te zeiken, ik vind dat inderdaad ook vervelend, bijv. dat mensen nergens last van hebben en toch beginnen te zeuren...omdat ze het allemaal beter weten...
Groetjes Lianne
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

S@ndr@ schreef: maar van een plassende hond ga ik echt niets zeggen hoor, spoelt wel weer weg,
jeetje zeg, allemaal een December depressie ofzo :F:
ik ook niet en ik zou het mensen ook niet in dank afnemen om zich constant met me te bemoeien... heb al discussies gehad in het verleden omdat ik MIJN hond corrigeerde (hoe ik dat in mn hoofd haalde :19: ) en dan zou dat ook nog met pissen zijn? Amehoela, ik zou niet zo overdreven reageren als die man, maar ook reageren als: ja en? En dan doorlopen... en dan moet er geen compleet verhaal achteraan komen want dan kom ik even meediscussieren...
Poepen vind ik een ander verhaal, maar een beetje pis dat regent wel weer weg hoor...Overigens probeer ik te voorkomen als ik al met mn honden in de woonwijk loop maar als ze een paar druppeltjes pissen en ik zie het niet dan heb ik ook geen behoefte aan bemoeizuchtige personen.
Honden stonden regelmatig tegen mn tuinhek aan te pissen toen ik nog in Gelderland woonde, tja als ik daar elke sec. wat van zou zeggen zou ik na een week geen stem meer hebben denk ik...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

lianne05 schreef:
S@ndr@ schreef: We zijn zo langzamerhand hand nergens meer onbespied, en als iedereen mij gaat lopen vertellen wat hij ergens van vind :S:
Het heeft niks te maken met bemoeizucht, het is een kwestie van fatsoen je laat gewoon je hond niet tegen andermans spullen aanzeiken, dat is gewoon niet netjes, en nu kan jij dat allemaal prima vinden maar ik denk meerendeel van de mensen die dat helemaal niet op prijs stellen, en als je er dan wat van zegt vind ik dat geen bemoeizucht...wel ben ik met je eens dat mensen vaak lopen te zeiken om te zeiken, ik vind dat inderdaad ook vervelend, bijv. dat mensen nergens last van hebben en toch beginnen te zeuren...omdat ze het allemaal beter weten...
Het is een kwestie van jou gevoel voor fatsoen, en als jij het voor jezelf goed doet, :E: wees dan gewoon een volwassen mens en laat een ander dat voor zichzelf bepalen en slik het in.
en wees andere bereid om een grote bek te krijgen , je gesolliciteerd ernaar namelijk :F:
Edit;
Ik denk dat die oudere meneer nog uit een tijd komt, dat jongeren ,ouderen niet op de vinders tikte,
en ik denk dat ik zelf iets zou zeggen van ;als je het een probleem vind dan haal je een emmertje en een dweiltje en dan ruim je het op , en een fijne dag verder
lianne05
Zeer actief

Het gaat er gewoon om dat het niet netjes is om je hond tegen andermans eigendommen aan te laten zeiken....van andermans spullen blijf je af is mij altijd geleerd....ik zou er dus alleen wat van zeggen als het tegen mijn huis of dergelijke is...dan vind ik het geen bemoeizucht maar gewoon mijn recht om er wat van te zeggen Ik vind het tegen de winkelpui ook niet goed maar zou er dan weer niet zo snel wat van zeggen, alhoewel ik het wel asociaal vind.......Zolang ik er geen last van heb zal je mij niks horen zeggen.....
Kijk dat mensen zich ermee gaan bemoeien waar ze zelf geen last van hebben, zoals het corrigeren van de hond van malinois dan vind ik het wel bemoeizucht..
En je kan wel roepen dat de regen het wegspoelt maar vaak komt de regen niet tegen een winkelpui doordat er een dak boven zit....
Je laat toch je kind ook iet zomaar op straat tegen een pui aanplassen...als die moet zet je hem/haar ook bij een boom of dergelijk....
Groetjes Lianne
S@ndr@
Zeer actief

lianne05 schreef:Het gaat er gewoon om dat het niet netjes is om je hond tegen andermans eigendommen aan te laten zeiken....van andermans spullen blijf je af is mij altijd geleerd....ik zou er dus alleen wat van zeggen als het tegen mijn huis of dergelijke is...dan vind ik het geen bemoeizucht maar gewoon mijn recht om er wat van te zeggen Ik vind het tegen de winkelpui ook niet goed maar zou er dan weer niet zo snel wat van zeggen, alhoewel ik het wel asociaal vind.......Zolang ik er geen last van heb zal je mij niks horen zeggen.....
Kijk dat mensen zich ermee gaan bemoeien waar ze zelf geen last van hebben, zoals het corrigeren van de hond van malinois dan vind ik het wel bemoeizucht..
En je kan wel roepen dat de regen het wegspoelt maar vaak komt de regen niet tegen een winkelpui doordat er een dak boven zit....
Je laat toch je kind ook iet zomaar op straat tegen een pui aanplassen...als die moet zet je hem/haar ook bij een boom of dergelijk....
Je moet eens bij de kerk gaan kijken hoeveel volwassen mannen er tegen aan hebben gezeken.
en natuurlijk is het niet netjes, maar leven en laten leven ,
je moet een ander gewoon niet gaan vertellen hoe hij leven moet :19:
en wat hij goed en niet goed moet vinden.
en wat wel en wat niet kan en echt ik vind mensen die dat soort dingen wel zeggen..................., van mij hoeven ze het niet te doen :idea:
om het netjes te zeggen :F:
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik ben ook rijkelijk verbaasd dat je t verschil niet ziet tussen een opmerking over 'meer honden hebben' en je eigen honden overlast laten bezorgen. :19: Ik heb t een tijdje terug ongelovelijk aan de stok gekregen met een meneer uit de straat die woest werd omdat mijn honden aan zijn heg snuffelden; hij was kwaad omdat hij dacht dat mijn teefjes dezelfde ambities hadden. Ik was toen nog ernstig beledigd, maar heb ineens alle begrip. :denken: En die grote bek van die man snap ik nu ook wat meer, blijkbaar is een opmerking alleen niet genoeg om iemand fatsoen te leren hebben. Niet te geloven.
Mojuan
Zeer actief

Felix schreef:

Dus nou beweer je dat ik degene ben met het korte lontje.
Terwijl ik niet degene ben geweest die heeft gescholden of gedreigd.
Daarom snap ik je vorige opmerking niet als ik deze opmerking erna lees :denken:
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Paulala schreef:
Felix schreef:

Daarom snap ik je vorige opmerking niet als ik deze opmerking erna lees :denken:
Ja, weet je, het is gewoon ASo dat je iemand niet zijn eigen dingetje laat doen. :pffff: Als hij zijn hond daar wil laten plassen, al gaat ie er zelf naast zitten, dan is dat zijn goed recht. :E:
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Paulala schreef:
Felix schreef:

Mensen hebben in de algemeenheid een kort lontje, of het nou om honden gaat, of in het verkeer ;)

Dus mijn opmerking slaat niet specifiek op jou :ok:
Mojuan
Zeer actief

lianne05 schreef: En je kan wel roepen dat de regen het wegspoelt maar vaak komt de regen niet tegen een winkelpui doordat er een dak boven zit....

Juist, en dat gaf ik dus eerder in het topic ook al aan.
Het spoelt niet weg, er zit idd een vrij breed afdak langs die winkels.
Dus het gaat stinken, en vreet in het cement en de bakstenen.
Maar ja, tegenwoordig is alles de omgekeerde wereld.
Mensen mogen zich gewoon asociaal gedragen, en daar mag niemand iets van zeggen.
En dan hebben de asocialen nog het recht om je te bedreigen ook.
Nou, schiet mij maar lek.

Zo lees ik zelfs steeds vaker dat mensen negatieve opmerkingen krijgen als ze de poep van hun hond opruimen notabene.
Dat mensen op straat dat smerig vinden etc.
Het moet niet gekker worden.

Ik vind het juist smerig als het allemaal blijft liggen.
Hier ligt heel de sneeuw bezaaid met drollen, en ik maar netjes alles opruimen steeds.
En al zou ik er een grote bek om krijgen, als ik zie dat iemand het laat liggen en ik sta toevallig vlak in de buurt, vraag ik toch echt gewoon waarom ze het niet opruimen, en of ze een zakje van me willen oid.
Dan maar een grote mond of een bedreiging naar mijn kop. (is nooit gebeurd overigens in dit geval)
De politie die de wet handhaaft krijgt dat zelfs, en zelfs die worden aangevallen, neergestoken etc.
Dus het maakt geen ruk meer uit tegenwoordig.

En als iemand zijn hond tegen onze tuin aan laat pissen, krijgt diegene daar dus echt wel een opmerking over.
Ik wil dat gewoon niet hebben, het is mijn tuin, en ik vind het smerig en ronduit asociaal.
Dan laten ze hun hond maar lekker in hun eigen tuin pissen.

Het kan best zijn dat iemand het vervelend vindt dat een ander ze ergens op wijst.
Prima, dat mag, en dan mag je dat best laten weten, ook geen enkel probleem.
Maar niet op zo'n onbeschofte en agressieve manier.
Net als dat ik het niet vind kunnen dat een hond tegen een winkel aan pist, dat zeg ik ook op een normale manier.
Of moet ik voortaan ook maar direct gaan schelden? Nou nee, daar sta ik mijlenver boven en dat is niet aan mij besteed.
Mojuan
Zeer actief

Anne&Taar schreef:
Ja, weet je, het is gewoon ASo dat je iemand niet zijn eigen dingetje laat doen. :pffff: Als hij zijn hond daar wil laten plassen, al gaat ie er zelf naast zitten, dan is dat zijn goed recht. :E:
Wat stom van me dat ik dat niet snap.
Maar eh.... ik snap het nog steeds niet :smile:
S@ndr@
Zeer actief

Paulala schreef:
lianne05 schreef:

Het kan best zijn dat iemand het vervelend vindt dat een ander ze ergens op wijst.
Net als dat ik het niet vind kunnen dat een hond tegen een winkel aan pist, dat zeg ik ook op een normale manier.
Of moet ik voortaan ook maar direct gaan schelden? Nou nee, daar sta ik mijlenver boven en dat is niet aan mij besteed.
Ik denk dat er in dit geval een generatie kloof was, en dat is gewoon niet anders, en zolang jij weet dat je dat risico loopt en dat accepteert dan is het gewoon goed toch
Mojuan
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Ik denk dat er in dit geval een generatie kloof was, en dat is gewoon niet anders, en zolang jij weet dat je dat risico loopt en dat accepteert dan is het gewoon goed toch
Ja een generatiekloof.
En een enorme kloof wat betreft fatsoen ook nog.
Ik merk steeds meer dat mensen tussen de 20 en 40 jaar zich veel netter en beheerster gedragen (in mijn omgeving).
En dat ouderen steeds asocialer worden.
Waar dat aan ligt weet ik niet, maar het wordt echt opvallend.
Misschien is dat bij anderen wel heel anders hoor, maar hier valt het me op.

Ik accepteer wel dat ik dat risico loop, maar ik accepteer het niet dat mensen zo agressief reageren nee.
En helaas voor die mensen, krijgen ze dus ook geen agressieve reactie terug.
Want dat verwachten ze meestal wel.
Wat ik dan wel weer mooi vind is dat omstanders met hun mond open naar die oude vent staan te kijken, en ik zie de verbaasde blikken op hun gezicht dat ik me niet laat verleiden tot zulk gedrag en gewoon mijn weg vervolg zonder schrik.

Ik ben iig netter opgevoed, en daar ben ik trots op. :E:
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Fijne reactie van die man, lekker asociaal. :piew:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik vind dat je mensen best mag aanspreken op wangedrag van hun hond.Zij hebben het dier geleerd dat het overal tegenaan mag plassen en derhalve zijn zij aansprakelijk.Want het is echt vies;het gaat stinken en de betreffende muur ziet er na verloop van tijd niet uit.
Als je dan zo'n aso-reactie krijgt zegt dat meer over de aangesprokene dan over jou.Mijn honden (in dit geval dan Max) mogen niet tegen huispuien,muren,tuinheggen(op 1 uitzondering na omdat daar echt alle honden uit de buurt tegenaan plassen en de huurders ook niks aan die heg doen) enz aan plassen.
Ik vind dat erg vies en ook onnodig.De laatste tijd liggen hier enorme drollen op het trottoir van een onbekende hond en als ik er achter kom wiens hond dat is zeg ik er iets van.Het zijn echt mega brokkendrollen die midden op het trottoir liggen :kotz:
Ik begin een vermoeden te krijgen,dus het is een kwestie van tijd dat ik de eigenaar ontdek en aanspreek.En ja,dan wacht ik de reactie wel af :19:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Paulala schreef:
lianne05 schreef: En je kan wel roepen dat de regen het wegspoelt maar vaak komt de regen niet tegen een winkelpui doordat er een dak boven zit....

Juist, en dat gaf ik dus eerder in het topic ook al aan.
Het spoelt niet weg, er zit idd een vrij breed afdak langs die winkels.
Dus het gaat stinken, en vreet in het cement en de bakstenen.
Maar ja, tegenwoordig is alles de omgekeerde wereld.
Mensen mogen zich gewoon asociaal gedragen, en daar mag niemand iets van zeggen.
En dan hebben de asocialen nog het recht om je te bedreigen ook.
Nou, schiet mij maar lek.

Zo lees ik zelfs steeds vaker dat mensen negatieve opmerkingen krijgen als ze de poep van hun hond opruimen notabene.
Dat mensen op straat dat smerig vinden etc.
Het moet niet gekker worden.

Ik vind het juist smerig als het allemaal blijft liggen.
Hier ligt heel de sneeuw bezaaid met drollen, en ik maar netjes alles opruimen steeds.
En al zou ik er een grote bek om krijgen, als ik zie dat iemand het laat liggen en ik sta toevallig vlak in de buurt, vraag ik toch echt gewoon waarom ze het niet opruimen, en of ze een zakje van me willen oid.
Dan maar een grote mond of een bedreiging naar mijn kop. (is nooit gebeurd overigens in dit geval)
De politie die de wet handhaaft krijgt dat zelfs, en zelfs die worden aangevallen, neergestoken etc.
Dus het maakt geen ruk meer uit tegenwoordig.

En als iemand zijn hond tegen onze tuin aan laat pissen, krijgt diegene daar dus echt wel een opmerking over.
Ik wil dat gewoon niet hebben, het is mijn tuin, en ik vind het smerig en ronduit asociaal.
Dan laten ze hun hond maar lekker in hun eigen tuin pissen.

je doet maar, ik hou niet van dat bemoeizuchtige dus zal er niet zoals jij op reageren.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”