Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Scheten laten..
Moderator: moderatorteam
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Scheten laten..
Een van de vele problemen met Beau is scheten laten. Hij laat wel tot zo'n 10 scheten per dag. Het is dan niet ruikbaar voor korte tijd, maar het stinkt wel tot 10 minuten lang. Het is echt heel erg irriterent en buiten dat, echt vies. We hebben vaak zo'n vieze 'poep-onder-je-schoen-lucht', alleen dan zonder schoen zegmaar. Wat kunnen wij hier tegen doen? Ligt het aan zijn voeding of heeft de ene hond hier meer last van dan de andere? Kun je er iets tegen geven? Bvd! 

- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Re: Scheten laten..
Ik heb er dan vrij weinig verstand van, maar het kan inderdaad door het voer komen, ik weet niet welk voer je je hond geeft?Margeeske schreef:Een van de vele problemen met Beau is scheten laten. Hij laat wel tot zo'n 10 scheten per dag. Het is dan niet ruikbaar voor korte tijd, maar het stinkt wel tot 10 minuten lang. Het is echt heel erg irriterent en buiten dat, echt vies. We hebben vaak zo'n vieze 'poep-onder-je-schoen-lucht', alleen dan zonder schoen zegmaar. Wat kunnen wij hier tegen doen? Ligt het aan zijn voeding of heeft de ene hond hier meer last van dan de andere? Kun je er iets tegen geven? Bvd!
Maar over het algemeen zorgt vers voer ervoor dat honden minder windjes laten, maar dat verschilt ook weer per hond, ik denk dat je reacties moet krijgen van hondeneigenaren die er ook last van hebben of hadden.
- Hilde
- Zeer actief
Vallen brokken ook onder 'vers' voer? Ik heb er ook geen verstand van.. Het voer heet 'Oke' en wij geven de senior variant. Als dat iemand wat zegt 

- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Nee onder vers verstaan we dus vers vlees bijvoorbeeld, ken je Duck? kun je gewoon in de dierenspeciaalzaak kopen, of echt vers, dus van de slager..Margeeske schreef:Vallen brokken ook onder 'vers' voer? Ik heb er ook geen verstand van.. Het voer heet 'Oke' en wij geven de senior variant. Als dat iemand wat zegt
- Daanie
- Zeer actief
Toen ik nog royal canin voerde liet Charlie ook altijd vieze scheten.
Ik voer nu Farmfood brokken en hier geen scheten meer.
Dus ze kunnen allemaal heel verschillend op verschillende soorten voer reageren
Maar Beau is toch nog geen klantje voor Senior voer, of issie ouder dan ik denk
Ik voer nu Farmfood brokken en hier geen scheten meer.
Dus ze kunnen allemaal heel verschillend op verschillende soorten voer reageren
Maar Beau is toch nog geen klantje voor Senior voer, of issie ouder dan ik denk
- Hilde
- Zeer actief
-
mwillow
Het 'vers' van de honden komt niet specifiek van de slager.
Mijn honden laten nauwelijks tot geen vieze stinkscheten. Maar als ze lam op hebben, dan ruik je de volgende dag wat ze de dag ervoor gegeten hebben, zeg maar.
Al mijn honden op brokvoeding konden er wat van, kan ik me herinneren.
Mijn honden laten nauwelijks tot geen vieze stinkscheten. Maar als ze lam op hebben, dan ruik je de volgende dag wat ze de dag ervoor gegeten hebben, zeg maar.
Al mijn honden op brokvoeding konden er wat van, kan ik me herinneren.
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Brokken vallen niet onder de noemer versvoer. Versvoer is zo'n beetje wat het zegt, (min of meer) verse rauwe voeding, al dan niet uit de diepvries. Ga maar eens zoeken (met de zoekfunctie) op dit forum naar kvv, BARF, NRV, dan vind je heel veel informatie over 'versvoer'.Margeeske schreef:Vallen brokken ook onder 'vers' voer? Ik heb er ook geen verstand van.. Het voer heet 'Oke' en wij geven de senior variant. Als dat iemand wat zegt
Het voer wat je hond nu krijgt is blijkbaar (winden) niet zo Oké voor je hond. Een hond van 6 jaar is nog geen echte senior, dus dat specifieke voer heeft Beau niet echt nodig.
Je kan je zelfs afvragen of een hond überhaupt voer voor een bepaalde leeftijd (of ras) nodig heeft als die gewoon gezond is. Een dier in het wild krijgt ook geen speciaal aangepast eten.
Ik heb zelf enorm goede ervaringen met kvv (kompleet versvoer) uit de diepvries. Hier komt in principe geen brok meer in huis, maar ik kan me voorstellen dat dat voor jou(w ouders) geen optie is op dit moment.
Luuk hier kwam op 2 jarige leeftijd bij ons. Bij zijn vorige baas kreeg hij alleen brok en af en toe wat blikvoer.
Ik heb in het begin het een en ander geprobeert qua voeding, slechte eter, zwakker verteringsgestel, etc. Uiteindelijk blijkt weer dat kvv/vers ook voor hem het beste werkt.
Ga eerst eens op zoek naar een goede brok. Over het algemeen is een geperste brok het best (lijkt op biks die je aan paarden, geiten, schapen etc voert), maar niet elke hond kan dit verdragen. Wat ik ook belangrijk vind is dat er geen chemische troep wordt toegevoegd om voer op kleur te brengen of langer houdbaar te maken.
Voor de rest is het vaak een beetje uitproberen waar een hond het goed op doet.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- gizmo
- Zeer actief
Gizmo krijgt brokken Farmfood
Maar vaak krijgt hij eens een rauwe kippenvleugel
Daar gaat hij ook scheten van laten wat niet lekker ruikt
Maar ja mijn ventje geniet ervan dus ik gun hem zijn kippenvleugel
Maar vaak krijgt hij eens een rauwe kippenvleugel
Daar gaat hij ook scheten van laten wat niet lekker ruikt
Maar ja mijn ventje geniet ervan dus ik gun hem zijn kippenvleugel

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Mag je wel uitkijken.
Want met dat hele gedoe nu met het vee dat nu de schuld krijgt van de Co2 uitstoot.
Word je hond zo ook geruimd.
Na de geiten waar ze nu mee bezig zijn.
Want met dat hele gedoe nu met het vee dat nu de schuld krijgt van de Co2 uitstoot.
Word je hond zo ook geruimd.
Na de geiten waar ze nu mee bezig zijn.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Yla liet ook van die vieze schten toen ze nog brok kreeg
Nu op de kvv, komt dat bijna niet meer voor.
Nu op de kvv, komt dat bijna niet meer voor.

-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Vaak komt het door de hoogte van het eiwit gehalte in de brok 
Iets waar mee je met KVV of 'echt' vers nagenoeg geen last van of aan hebt
Iets waar mee je met KVV of 'echt' vers nagenoeg geen last van of aan hebt
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Hier ervaring met scheten, helaas! Maar gelukkig nu niet meer, Laika heeft het ook een hele tijd gehad en zo smerig, en wij maar roepen tegen de visite, "het is de hond hoor"....
Wij zijn overgegaan op ander voer en nu geen scheten meer...wat een verademing!
Dus het komt door het voer, gewoon iets anders proberen en kijken of ie het daarbij ook heeft....
Wij zijn overgegaan op ander voer en nu geen scheten meer...wat een verademing!
Dus het komt door het voer, gewoon iets anders proberen en kijken of ie het daarbij ook heeft....
Groetjes Lianne
- vuilnisbas
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising en een Galgo espanol
- Aantal honden: 2
Kan ook nog van extra's komen!
Bas gaat echt stinken na een dentastick en na een varkensoor(stukje) kan hij er ook wat van.
Gossa laat daarentegen zelden een poepje maar als.................................
Bas gaat echt stinken na een dentastick en na een varkensoor(stukje) kan hij er ook wat van.
Gossa laat daarentegen zelden een poepje maar als.................................
Groetjes,
Nanda en Ollie.
Nanda en Ollie.
-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Van die denta-sticks gaat ze hiero ook nog eens van aan de dunne, los van het feit dat ze er inderdaad behoorlijk van gaat lopen winden enzo!vuilnisbas schreef:Kan ook nog van extra's komen!
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
-
lianne05
- Zeer actief
Groetjes Lianne
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
maar 10 per dag...
wij hebben storm zijn scheten te weten reduceren naar 10 perdag (oke af en toe wat minder)
storm liet echt vieze scheten in het begin dat wij hem hadden.. en het lag aan het voer.
krijgt ie brokken??? zoja,
dan moet je is proberen over te stappen naar lam/rijst of gevogelte want dan komt het wrss door rundvleesbrokken..
althans bij storm kwam het daardoor..
ook kan het helpen als je hem niet van de grond laat eten met zijn bak maar uit een standaard dat ie iets hoger is..
wij hebben storm zijn scheten te weten reduceren naar 10 perdag (oke af en toe wat minder)
storm liet echt vieze scheten in het begin dat wij hem hadden.. en het lag aan het voer.
krijgt ie brokken??? zoja,
dan moet je is proberen over te stappen naar lam/rijst of gevogelte want dan komt het wrss door rundvleesbrokken..
althans bij storm kwam het daardoor..
ook kan het helpen als je hem niet van de grond laat eten met zijn bak maar uit een standaard dat ie iets hoger is..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

-
Mojuan
- Zeer actief
Voeding doet heel veel idd.
Eén van onze honden liet ook heel de dag door scheten, en die stonken zo erg, dat we er bijna van over onze nek gingen.
Toen zijn we na het proberen van enorm veel soorten brok (hielp allemaal niets) overgegaan naar kvv.
In ons geval Carnibest, en toen was het binnen enkele dagen al bijna over.
Daarna zijn we langzaam overgestapt op zelf samengestelde voeding, en sindsdien hier totaal geen vieze stinkscheten meer.
Alleen als ik soms iets extra's heb gegeven komt het nog wel eens voor, maar dan blijft het meestal bij twee scheetjes, en is het daarna over.
kvv is trouwens vers gemalen diepvriesvoer, dat helemaal compleet is, en je dus dag in dag uit kunt geven net zoals brok.
Bijvoorbeeld Smuldier, dat verkopen ze in veel supermarkten.
Heel makkelijk, het zit in een plastic bakje met daaromheen een zakje.
Dat moet je in de vriezer bewaren, en dan haal je het eruit om te ontdooien en kan je het zo in de voerbak van de hond scheppen.
Het enige waar je op moet letten is dat je de varianten koopt waarop 'kompleet' staat.
Want anders krijgt je hond niet alle voedingsstoffen binnen die hij nodig heeft.
Eén van onze honden liet ook heel de dag door scheten, en die stonken zo erg, dat we er bijna van over onze nek gingen.
Toen zijn we na het proberen van enorm veel soorten brok (hielp allemaal niets) overgegaan naar kvv.
In ons geval Carnibest, en toen was het binnen enkele dagen al bijna over.
Daarna zijn we langzaam overgestapt op zelf samengestelde voeding, en sindsdien hier totaal geen vieze stinkscheten meer.
Alleen als ik soms iets extra's heb gegeven komt het nog wel eens voor, maar dan blijft het meestal bij twee scheetjes, en is het daarna over.
kvv is trouwens vers gemalen diepvriesvoer, dat helemaal compleet is, en je dus dag in dag uit kunt geven net zoals brok.
Bijvoorbeeld Smuldier, dat verkopen ze in veel supermarkten.
Heel makkelijk, het zit in een plastic bakje met daaromheen een zakje.
Dat moet je in de vriezer bewaren, en dan haal je het eruit om te ontdooien en kan je het zo in de voerbak van de hond scheppen.
Het enige waar je op moet letten is dat je de varianten koopt waarop 'kompleet' staat.
Want anders krijgt je hond niet alle voedingsstoffen binnen die hij nodig heeft.

- Hilde
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik zou naar een ander merk brokken overstappen. En opletten met tussendoortjes.

Linda, Izzie en Bram
-
lianne05
- Zeer actief
Zou ik ook doen! Er is ook niet veel info te vinden op internet van dit merk voor analyse etc. Ik zou zoeken naar een ander voer...Zoek stok! schreef:Ik zou naar een ander merk brokken overstappen. En opletten met tussendoortjes.
Groetjes Lianne
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Naast dat het vervelend voor jullie is qua stank, lijkt het me ook niet prettig voor de hond trouwens. Steeds zoveel gas in de darmen. Denk dat hij zich een stuk prettiger zou voelen op ander voer.

Linda, Izzie en Bram
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Kai laat nog altijd evenveel winden als toen hij half op brok stond. Hij staat nu vanaf maart volledig op vers. Dus ik denk ook dat het hondafhankelijk is en de voeding alleen daar niet veel aan zal veranderen bij sommige honden. Maar zoals met meer dingen zal Kai weer een uitzondering zijn, het woordje uitzondering is een beetje voor Kai gemaakt 
-
lianne05
- Zeer actief
Ook mee eens! Laika schrok altijd erg van dr scheten en stond ook gelijk op, werd er erg onrustig van en wij dus ook....Gelukkig verleden tijd!Zoek stok! schreef:Naast dat het vervelend voor jullie is qua stank, lijkt het me ook niet prettig voor de hond trouwens. Steeds zoveel gas in de darmen. Denk dat hij zich een stuk prettiger zou voelen op ander voer.
Inderdaad elke hond reageerd anders op voer, wat voor de ene werkt is niks voor de ander, ik denk dat je het gewoon uit moet gaan proberen alleen blijf wel minimaal 2 maanden op een voer zitten, na een week kan je niks zeggen!
laika is nu bijna 4 en kan nu pas zeggen dat ik echt tevreden ben over het voer....en ze heeft al heel wat gehad!
Groetjes Lianne
- Hilde
- Zeer actief
Met dat argument kan ik mijn ouders vast wel overhalenZoek stok! schreef:Naast dat het vervelend voor jullie is qua stank, lijkt het me ook niet prettig voor de hond trouwens. Steeds zoveel gas in de darmen. Denk dat hij zich een stuk prettiger zou voelen op ander voer.

-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Hier ook een scheten en boeren hond.
Maar sinds wij Nilsson iedere dag een kwart beker roer yoghurt geven met 1 per week een dikke lepel honing erdoor moet ik zeggen dat hij zo goed als geen scheet of boer meer laat.
Yoghurt van de Aldi in een plastic beker (groen met wit) , kost bijna niks en hij vindt het heeeeeel erg lekker.
Maar sinds wij Nilsson iedere dag een kwart beker roer yoghurt geven met 1 per week een dikke lepel honing erdoor moet ik zeggen dat hij zo goed als geen scheet of boer meer laat.
Yoghurt van de Aldi in een plastic beker (groen met wit) , kost bijna niks en hij vindt het heeeeeel erg lekker.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
- Wendy1981
- Actief
- Mijn ras(sen): Shar-pei!
Toen Dex nog Eukanuba kreeg liet hij ook veel stinkscheten. Nu krijgt hij brokken van Prins en laat hij nog maar zelden een scheet.
Groetjes van Wendy en Shar-pei Dex!