Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Met rotte poten lopen op zachte ondergrond
Moderator: moderatorteam
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Met rotte poten lopen op zachte ondergrond
Hier ook maar even, iemand vergelijkbare ervaring?
Jack loopt hier al sinds donderdag na het eerste lekker dikke pak sneeuw te rennen en te dollen dat het een lieve lust is. Hij loopt nu dagelijks anderhalf tot twee keer zoveel als normaal, en dan ook nog eens met veel meer heen en weer racen.
Zonder sneeuw gaat hij ook wel eens helemaal uit z'n dak tijdens een wandeling, maar als hij het overdrijft moet hij soms even gaan liggen en een paar uur later loopt hij een stuk rotter.
En nou geen centje pijn, vanmiddag weer dik anderhalf uur door de sneeuw lopen sjezen, eigenwijze drol dat hij is moest ik hem ook nog tot twee keer toe met gevloek en getier gaan halen omdat hij over de 'geen honden'-sportvelden ging rennen, wildvreemde kindjes begroeten en sneeuwpoppen onderpiesen.
Maar hij loopt dus echt al een paar dagen als een tierelier, rent nu ook bijna zo hard als Lilo (die hele hoge sprongen moet maken want de sneeuw komt hier en daar tot haar buik , en niks manken, niks sloffen, oren omhoog, staart in de lucht en helemaal het ventje.
Ik vind het geweldig, maar het verbaast me dat een constant zachte ondergrond zo'n enorm verschil uitmaakt. Misschien zou ik moeten verhuizen naar Siberië ofzo.
Jack loopt hier al sinds donderdag na het eerste lekker dikke pak sneeuw te rennen en te dollen dat het een lieve lust is. Hij loopt nu dagelijks anderhalf tot twee keer zoveel als normaal, en dan ook nog eens met veel meer heen en weer racen.
Zonder sneeuw gaat hij ook wel eens helemaal uit z'n dak tijdens een wandeling, maar als hij het overdrijft moet hij soms even gaan liggen en een paar uur later loopt hij een stuk rotter.
En nou geen centje pijn, vanmiddag weer dik anderhalf uur door de sneeuw lopen sjezen, eigenwijze drol dat hij is moest ik hem ook nog tot twee keer toe met gevloek en getier gaan halen omdat hij over de 'geen honden'-sportvelden ging rennen, wildvreemde kindjes begroeten en sneeuwpoppen onderpiesen.
Maar hij loopt dus echt al een paar dagen als een tierelier, rent nu ook bijna zo hard als Lilo (die hele hoge sprongen moet maken want de sneeuw komt hier en daar tot haar buik , en niks manken, niks sloffen, oren omhoog, staart in de lucht en helemaal het ventje.
Ik vind het geweldig, maar het verbaast me dat een constant zachte ondergrond zo'n enorm verschil uitmaakt. Misschien zou ik moeten verhuizen naar Siberië ofzo.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Re: Met rotte poten lopen op zachte ondergrond
Geen ervaring mee. Maar ik denk dat Jack een Husky in vermomming is 
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Geen vergelijkbare ervaring hier, maar ik hoop voor Jack dat er nog lang sneeuw blijft liggen
En hij heeft toch helemaal gelijk.. Die sneeuwpoppen en kinderen lopen toch maar in de weg 

-
Aphraell
- Zeer actief
ja, ik sta er hier ook van te kijken dat Kaya geen last heeft van z'n HD.
Normaal wil ie na een wandeling wel ns trekken met z'n achterpoot, maar ondanks al dat geren en gespring in de sneeuw.. en nog veel langer dan normaal ook... geen centje pijn
Normaal wil ie na een wandeling wel ns trekken met z'n achterpoot, maar ondanks al dat geren en gespring in de sneeuw.. en nog veel langer dan normaal ook... geen centje pijn
-
S@ndr@
- Zeer actief
DuCain gaat ook als een trein en lekker gek doen en genieten,
niks geen last met dit weer en/of deze ondergrond, welke van de 2 het is, misschien wel allebei.
maakt me niet uit ,die gek geniet en ik dus ook
niks geen last met dit weer en/of deze ondergrond, welke van de 2 het is, misschien wel allebei.
maakt me niet uit ,die gek geniet en ik dus ook
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Grappig, ik vroeg me zostraks nog af hoe Jack het zou doen onder deze weersomstandigheden. Hier gaat het sinds er een pak sneeuw ligt ook super met Cyntha. Manken doet ze op de sneeuw helemaal niet. Rennen, springen, vliegen doet ze normaal ook, maar nu nog eens dubbel zo hard lijkt het wel. Ze lijkt ook totaal geen last te hebben van de ijsklontjes tussen haar tenen, terwijl Bayko gisteren toch heel even mankte omdat het hem irriteerde.
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
heb dit bij mijn berner ook, die speelt en loopt veel meer nu met deze sneeuw maar mankt helemaal niet s'avonds wat anders wel nog eens voorvalt, ze heeft zware HD
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
He, fijn om te horen dat Cyntha ook lekker loopt te genieten!Tamara/Bayko schreef:Grappig, ik vroeg me zostraks nog af hoe Jack het zou doen onder deze weersomstandigheden. Hier gaat het sinds er een pak sneeuw ligt ook super met Cyntha. Manken doet ze op de sneeuw helemaal niet. Rennen, springen, vliegen doet ze normaal ook, maar nu nog eens dubbel zo hard lijkt het wel. Ze lijkt ook totaal geen last te hebben van de ijsklontjes tussen haar tenen, terwijl Bayko gisteren toch heel even mankte omdat het hem irriteerde.
En alle andere reacties lezend lijkt het erop dat het merendeel van de honden met pootproblemen baat hebben bij de sneeuw. Kan me er ook wel iets bij voorstellen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes