Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat voor iets aparts heb jij je hond aangeleerd?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

shanty

Re: Wat voor iets aparts heb jij je hond aangeleerd?

Ongelezen bericht door shanty »

Felix schreef:Geen flauwekul dingen hiero. Als je zo nodig dieren trucjes wilt zien doen, dan ga je maar naar het circus ofzo! :mep:
Och ja hoor .. jij wel weer het zal ok niet he

De ene vind lange einden wandelen leuk , De andere gehoorzaamheid en weer een ander agillity..

Ik doe bijv dogdance ben ik dan maar dom omdat ik met mijn hond lol heb op de muziek ??
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

shanty schreef:
Felix schreef:Geen flauwekul dingen hiero. Als je zo nodig dieren trucjes wilt zien doen, dan ga je maar naar het circus ofzo! :mep:

De ene vind lange einden wandelen leuk , De andere gehoorzaamheid en weer een ander agillity..

Ik doe bijv dogdance ben ik dan maar dom omdat ik met mijn hond lol heb op de muziek ??
Ja, best wel eigenlijk om je vraag te beantwoorden ;)
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Felix overhandigt ons z'n loshangende riem als we daar om vragen. "Asjeblieft, en voortaan beter vasthouden" :pffff:
En hij sjouwt van alles naar de keuken na het eten, en hij sjouwt was naar de wasmand.
Eigenlijk sjouwt hij gewoon met van alles en nog wat in de rondte :mrgreen:
En hij zoekt dingen op. Hij weet van heel veel dingen de benaming namelijk :pffff:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

ach apart.. wat is apart.. geen high five... volgens mij.. dat is niet apart.. wel leuk om te zien.. en kindjes vinden het vaak ook leuk om een high five te vragen en dan de honden wat te geven... is de drempel weer wat minder hoog en het ijs wat gebroken :wink:
En ik heb Finn leren kruipen.. erg lastige oefening.. heb het aangeleert maar doe het niet vaak.. vergt toch wat veel inspanning ... verder een paar dingen die in doggy dance ook voorkomen.. door de benen heen of meelopen tussen mijn benen in.. :denken: kan het niet goed verwoorden.. zijn ook nutteloze dingen maar hij vond het leuk en deed mee dus nu kan hij het... bij het kruipen heb ik wel trouwens eens baat gehad.. ik liep ergens dood met prikkeldraad als blokkade.. maar er was een kuiltje waar hij onderdoor kon.. dus commando kruipen deed hem eronder door kruipen.. en ik klom over het prikkeldraad... sommige rare commando's zijn zo nutteloos nog niet :idea:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ohja, dat kan hij ook. Zo tussen je voeten door lopen als je loopt. Net zoals bij dogdance idd :mrgreen:
En hij kan een acht tussen je benen doorlopen als je "achtje" zegt :pffff:
Geen raketwetenschap, maar toch.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
blondie
Zeer actief

Jaap* schreef:Ohja, dat kan hij ook. Zo tussen je voeten door lopen als je loopt. Net zoals bij dogdance idd :mrgreen:
En hij kan een acht tussen je benen doorlopen als je "achtje" zegt :pffff:
Geen raketwetenschap, maar toch.
haha ja de "acht" ook aangeleerd.. dat is inderdaad een achtje door de voeten maar ik bedoelde dat hij ook echt tussen mijn benen meeloopt..soort volgen.. maar dan eh..niet naast maar eh tussen mijn benen meelopen.. :klaar:
haha op het ipoveld.. zijn oude baas gruwelt ervan.... high five... pootjes geven.. allerlei trucjes... :mrgreen: zelf heb ik zoiets van zolang de hond het leuk vind dingen te leren.. prima...
Hoe doen de meisjes in parijs kreeg ik echter niet aangeleerd ... toen maakte hij me even duidelijk wat zijn grens was :lees:
Domie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Domie »

Ik heb beide honden het commando 'hete koffie' geleerd. Ze lopen dan van me weg. Ik heb ze het commando geleerd om te voorkomen dat ze opspirngen als we hete dingen in handen hebben.

Ook heb ik Paco het commando 'terug' geleerd. Omdat ik met Paco loop en een wandelwagen voor Joep kom ik vaak niet langs smalle stuken. Paco heeft de neiging om voor de kar te springen en als eerste door het smalle stuk te komen. Door hem het commando terug te geven doet hij een paar passen naar achteren, laat mij voorop lopen en komt dan zelf er achteraan. Heel praktisch en zo vallen er geen gewonden
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco

Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Jaap* schreef:Felix overhandigt ons z'n loshangende riem als we daar om vragen. "Asjeblieft, en voortaan beter vasthouden" :pffff:
En hij sjouwt van alles naar de keuken na het eten, en hij sjouwt was naar de wasmand.
Eigenlijk sjouwt hij gewoon met van alles en nog wat in de rondte :mrgreen:
En hij zoekt dingen op. Hij weet van heel veel dingen de benaming namelijk :pffff:
Kort gezegd, hij helpt gewoon mee in het huishouden! :E:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

als ik tegen Buster zeg ``breng``, dan kijkt hij om zich heen wat hij moet brengen. als ik dan ``goed zo`` zeg als hij naar het voorwerp kijkt wat ik wil dat hij brengt, dan brengt hij dat. hij weet namelijk nog niet overal de benaming van en zo weet hij dan wat ik bedoel wat hij moet brengen. :mrgreen:

verder kent hij de meeste gebruikelijke truucjes wel.

met luca ben ik nu bezig met roll-over. maar zij is snel bang/onzeker met oefeningen aanleren. ze is een herplaatser en is dat niet gewent denk ik. maar met rust en geduld gaat het wel lukken.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Caro. schreef:Kaya kan kusjes geven aan de persoon die ik noem (moet ze die persoon wel bij naam kennen natuurlijk).
Als ik zeg 'ga Puchu kusje geven' dan gaat ze dus richting Puchu, zo is er ook 'baasje kusje geven', 'oma kusje geven', enz. enz.
Vind dat wel grappig :mrgreen:

Puchu's grootste prestatie is denk ik 'buigen', nog in beginsel aangeleerd door Sonja (de fokster) toen we samen gingen clickeren :F:
Hij beheerst dit feilloos en maakt de mooiste buigingen voor je.... ook als hij het even niet meer weet, gaat hij maar buigen :smile:
Oh dat is schattig!

Mijn honden kunnen niet veel bijzonders, ik vind het al heel wat dat ze redelijk goed luisteren. :D

Pindapoes kan high-five, en ZIT en MOOI en KUSJE en GA OP JE EIGEN STOEL ZITTEN EN BLIJF VAN MIJN BORD AF, maar dat is allemaal de verdienste van dochter die die kat alsmaar probeert op te voeden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

ze kennen hier alleen de basis begrippen, af, sta zit en wacht.
Wat Ivan doet en dat doet hij iedere ochtend is mij mijn schoenen brengen. Ik heb hem dat nooit aangeleerd, hij doet het ook alleen maar bij mij en niet bij de anderen. Nu roep ik iedere ochtend: waar is mijn schoen? vindt hij fantastisch. Soms verstoppen we de schoenen een beetje.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Felix schreef:
shanty schreef:

Ja, best wel eigenlijk om je vraag te beantwoorden ;)
Ach ja ik had niet anders verwacht van jou.. Verbitterd persoon

Zolang ik maar lol heb met mijn hond lol met mij dan ben ik happy en of dat nou tijdens wandelen of tijdens mijn routine op wedstrijd is :ok: Mijn hond vind dingen leren zoals bijvoorbeeld omrollen rondjes draaien waven vooruit achteruit lopen erg leuk. Als die dat niet zou vinden was ik daar mee gestopt .
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Als Jeda niet luistert als ik haar roep zeg ik tegen Beau "ga haar maar halen want ze luistert niet" dan pakt hij haar altijd bij haar nekvel om haar mee te krijgen. En Jeda kan "poten omhoog of ik schiet" ze doet dan haar pootjes in de lucht en als ik dan toch schiet laat zij zich op de rug vallen en blijft stil liggen. :I:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Tiny
Zeer actief

Tiny schreef:Als Jeda niet luistert als ik haar roep zeg ik tegen Beau "ga haar maar halen want ze luistert niet" dan pakt hij haar altijd bij haar nekvel om haar mee te krijgen. En Jeda kan "poten omhoog of ik schiet" ze doet dan haar pootjes in de lucht en als ik dan toch schiet laat zij zich op de rug vallen en blijft stil liggen. :I:
Oh nog 1, als je gaat fluisteren gaat Beau grommend om zich heen kijken of er wat engs in de buurt is :mrgreen:
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Als ik tegen Romeo zeg: je kan mijn rug op.
Dan springt hij tegen mijn rug.
Als ik tegen hem zeg: kom maar lekker rekken en strekken, en ik loop met hem naar de deurmat, dan gaat hij zich daar even uitgebreid staan strekken.
:zweep:
blondie
Zeer actief

net weer wat handigs.. geen apart commando.. wel handig.. toen ik de poep van Bluf opruimde had ik mijn handschoen uitgedaan.. pakt wat makkelijker op.. toen ik doorliep bleek ik mijn handschoen te hebben laten vallen.. dus riep ik Finn die voor me uit liep.. gaf commando zoek... en hoppa... hij zocht vond en op het commando apport kwam hij mij de handschoen brengen.... ideaal! :tongue:
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Tiny schreef:Jeda kan "poten omhoog of ik schiet" ze doet dan haar pootjes in de lucht en als ik dan toch schiet laat zij zich op de rug vallen en blijft stil liggen. :I:
Dat heb ik Layka ook geleerd... alleen blijft ze wel heel hard kwispelen als ze 'dood' is :lol1: verder kan ze luid, als ze tekeer gaat voor het raam omdat er iemand langs loopt roep ik een keer 'het is goed' en dan houd ze op. Ik ben nu bezig om haar te leren deuren open te maken zodat ze van de zomer zelf naar buiten kan en niet hoeft te wachten tot ik de deur open maak.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Naast het zit, af enzo wat we op de puppycursus leren kan Bob al heel goed kusjes geven :I:
Verder zijn we nog niet, ik heb nml nog lang niet genoeg kusjes gehad :F:
En de groeten van de mannen :zwaai
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Ariane »

Jagger kan te veel om op te noemen :pffff:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Perry is net een circushondje met zijn 7 maandjes :lol1: . Hij kent de roll-over en hij kan op zijn achterpoten achteruit lopen en dan nog steeds op zijn achterpoten staand om zijn eigen as een rondje draaien. Wat verder ook heel grappig is en handig, als je trap zegt tegen hem, gaat hij op de eerste tree van de trap zitten, dat heeft hij zelf aangeleerd tijdens het aanlijnen in de hal, wordt ie niet door die 2 herders onder de voet gelopen. Perry leert het liefst elke dag wat nieuws, haha, vindt hij geweldig.
De beide herders kennen alle PH1 trucjes, zoals links en rechts, vooruit en achteruit, je kan ze overal onder en overheen sturen en het zoeken hè, Cento zoekt desnoods 5 straten terug je sleutels op. :ok:
Mikey heeft daarnaast geleerd om in mijn armen te springen als ik ze uitnodigend open. Dat is héél erg handig in de praktijk als ik hem weer eens door een raam een pand in moet "gooien" :mrgreen: bij een alarm.
Gr. Aniek

Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Sarah kan op comando een plas doen. Als ik stil ga staan komt ze meteen naar mij toe. Sarah kent het verschil tussen de bal, de flos en de frisbee. Wat heel byzonder is is dat ze me al een paar keer wakker gemaakt heeft toen ik een hypo had. Dat heeft ze niet geleerd ofzo maar deed dat op een goed mement gewoon.
Tiny
Zeer actief

teckeltoos schreef:Wat heel byzonder is is dat ze me al een paar keer wakker gemaakt heeft toen ik een hypo had. Dat heeft ze niet geleerd ofzo maar deed dat op een goed mement gewoon.
Beau maakt ons wakker als Des in de nacht te laag zit, hij gaat in zijn kamer zitten en blijft net zo lang piepen totdat een van ons komt kijken. Hoe kan hij dat nou weten :19:
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Heidi T
Actief
Mijn ras(sen): Friese stabij

Ongelezen bericht door Heidi T »

Flauwekul vind ik het zeker niet, je stimuleert je hond er alleen maar mee.
Dus is leuk en goed voor de hond.

Aukje is nog jong en heb haar nog niks bijzonders geleerd, maar ze heeft een wit en een zwart pootje voor, en wij vragen dan ook om een wit pootje of om een zwart pootje, vinden dit zelf wel grappig, maar is niet echt bijzonder.
Groetjes Heidi
Aukje Fenna Út it suden

Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Veel mensen schijnen dogdance apart te vinden, ik vind het heel normaal :mrgreen:. Dus mijn honden kennen niets aparts :pffff:.

Beetle kan bijv. mooi opzitten, zijwaarts lopen, tussen mijn benen door lopen etc. Vincent kon pootjes geven toen die kwam, verder is hij kunstjes aan het leren. Lumi's leukste kunstje is trippelen, met haar voorpootjes heel snel bewegen. Ze snapt het commando nog niet helemaal, maar doet dit wel graag! Verder kent zij vele dogdance oefeningen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”