Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is verstandig.

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Wat is verstandig.

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Brigitte30 schreef: Geen idee of ik dat hier neer mag zetten, anders pb ik je wel even.
Pb het maar hoor, :smile: :E:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Liesbeth schreef:
smoekie schreef:
Rosita Compagner schreef:Ja joh, dat moet jij voor je kinderen en jezelf toch ook? Dat vinden we allemaal maar heel gewoon en laten we aan iedereen over. Waarom zou je dan in twijfel moeten trekken of iemand zijn eigen hond(en) niet kan voeren en moeten daar instant brokjes voor gemaakt worden?

Ja tuurlijk moet ik dat voor mijn kinderen ook. Ik trek ook nergens iets in twijfel. Ik zeg alleen dat een hond ziek zou worden en het niet zou overleven op alleen maar rauw vlees (teveel eiwitten). Meer zei ik niet hoor :F: Dat er iets volstrekt anders van gemaakt wordt is mij best :ok:

Een wolf eet lang niet zo "gevariëerd" als honden doen hoor. Die krijgen niet de ene dag kip, de andere dag vis etc etc Dat is wat ik bedoel aan te geven. Maar ja jezelf "dom" voordoen of de ander alzijnde bestempelen en doen alsof je niet weet wat iemand bedoelt is natuurlijk veel leuker. (niet persoonlijk naar jou bedoelt trouwens) :ok:

Maar goed, een hond zou het dus prima doen en overleven op hetgeen bijv. een wolf tot zich neemt :E:
Ik ben er van overtuigd dat menig wolf (enigzins afhankelijk van zijn omgeving) meer variatie in zijn dieet heeft dan de meeste honden.

Van de site Zweden.com.
Een studie naar twee groepen wolven in Midden Zweden heeft aangetoond dat eland 86-98% van de voeding van wolven uitmaakt. Maar ook reeën, bevers, vogels, dassen en bessen zijn op het menu te vinden.
Nou dat weet ik nog zo net niet eerlijk gezegd. Eigenlijk staaft jouw reactie datgene wat ik eerder aangaf. Geef jij een hond maar voor 86% tot zelfs 98% alleen maar vlees. (In dit geval Eland, maar geef daar desnoods een anders soort vlees voor in de plaats)

Ik wil dan nog wel zien hoe lang het duurt voor de hond ziek zal gaan worden en misschien uiteindelijk zelfs zal overlijden. Als een wolf een tijdlang niks gevangen heeft gaat ie uiteindelijk ook bijv noten, vruchten e.d. eten. Niet omdat hij dat zo graag wil maar bij gebrek aan “beter” net zo goed als dat een wolf ook zal gaan jagen op muizen - konijnen of schapen als dat mogelijk is :19:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

smoekie schreef: Nou dat weet ik nog zo net niet eerlijk gezegd. Eigenlijk staaft jouw reactie datgene wat ik eerder aangaf. Geef jij een hond maar voor 86% tot zelfs 98% alleen maar vlees. (In dit geval Eland, maar geef daar desnoods een anders soort vlees voor in de plaats)

Ik wil dan nog wel zien hoe lang het duurt voor de hond ziek zal gaan worden en misschien uiteindelijk zelfs zal overlijden. Als een wolf een tijdlang niks gevangen heeft gaat ie uiteindelijk ook bijv noten, vruchten e.d. eten. Niet omdat hij dat zo graag wil maar bij gebrek aan “beter” net zo goed als dat een wolf ook zal gaan jagen op muizen - konijnen of schapen als dat mogelijk is :19:
Ja ja, je ziet wolven ook vaak graanvelden afgrazen. Zijn ze dol op.... graan..... :F:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
smoekie
Zeer actief

Badu schreef:Ja ja, je ziet wolven ook vaak graanvelden afgrazen. Zijn ze dol op.... graan..... :F:
Kheb er laatst nog 1 gezellig naast de koe van boer willem mee zien grazen met clara :smile:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
yvonne1961
Actief

Ongelezen bericht door yvonne1961 »

De mensen die hier spreken over versvleesvoeding (even voor de duidelijkheid, ik promoot niks, geef zelf brokken in combinatie met KVV)
hebben het absoluut niet over 86% of zelfs 98% vlees.
Zij bedoelen KVV (waar alle mineralen/vitaminen en desgewenst koolhydraten in de juiste verhoudingen aan toegevoegd zijn)
of zelf samengesteld (barf) en ook hierbij worden percentages bot en vlees en andere dingen in bepaalde verhoudingen aan toegevoegd.
Inderdaad puur vlees kan een hond(of wolf) niet op overleven. Maar volgens mij bedoelt niemand dat hier.
Kompleet Vers Vlees (let op het woord compleet wat aangeeft: alles erin) kan een hond wél prima op leven, uitstekend zelfs.

Waar je voor kiest, brokken of de meer natuurlijke manier van voeren (dus vers) is ieder voor zich.
Ik heb gekozen voor een (in mijn ogen en voor mijn honden )goede brok en 2x per week dus KVV.
Cootje1963

Ongelezen bericht door Cootje1963 »

yvonne1961 schreef:De mensen die hier spreken over versvleesvoeding (even voor de duidelijkheid, ik promoot niks, geef zelf brokken in combinatie met KVV)
Zij bedoelen KVV (waar alle mineralen/vitaminen en desgewenst koolhydraten in de juiste verhoudingen aan toegevoegd zijn)
of zelf samengesteld (barf) en ook hierbij worden percentages bot en vlees en andere dingen in bepaalde verhoudingen aan toegevoegd.
Inderdaad puur vlees kan een hond(of wolf) niet op overleven. Maar volgens mij bedoelt niemand dat hier.
Kompleet Vers Vlees (let op het woord compleet wat aangeeft: alles erin) kan een hond wél prima op leven, uitstekend zelfs.

Waar je voor kiest, brokken of de meer natuurlijke manier van voeren (dus vers) is ieder voor zich.
Ik heb gekozen voor een (in mijn ogen en voor mijn honden )goede brok en 2x per week dus KVV.
Zoiets wilde ik ook gaan zeggen alleen jij verwoord het zo perfect dat ik me bij jouw woorden aansluit. :D
smoekie
Zeer actief

yvonne1961 schreef:De mensen die hier spreken over versvleesvoeding (even voor de duidelijkheid, ik promoot niks, geef zelf brokken in combinatie met KVV)

Weet ik :mrgreen: Ik reageerde als grapje op de reactie van cybert 2 op pag.3 op zijn reactie over dat hij vers voert "gewoon" omdat de hond een "carnivoor" is :wink:
smoekie schreef:
cybert2 schreef:Wij voeren gewoon vers. Gewoon, omdat een hond een carnivoor is.
Ga jij een hond zoals het een echte "carnivoor" betaamt dan maar eens een paar maanden echt "gewoon" alleen maar rauw vlees geven zoals "echte" carnivoren zich toe eigenen, kijken hoelang het duurt voor jij je hond weg kan brengen. En nee, dan bedoel ik niet naar de DA voor een griepje of wat dan ook. :ugh:
Vandaar ook mijn latere reactie dat je een hoop barfers te kort zou doen omdat die een combi daarin moeten vinden zodat de hond alles binnen krijgt wat het nodig heeft. Dat men er zelf meer van maakt dan ik feitelijk zeg en daarover de lolbroek over denkt uit te kunnen hangen geeft maar weer eens aan dat begrijpend lezen niet voor iedereen is weggelegd :ok:

Gelukkig zijn er toch nog een paar die zich niet voor dom houden (waaronder jij) en weten wat ik bedoel. :pffff:

Over kvv/barfen zal ik niks zeggen. Mijn ding is het niet, maar als een ander het wil geven en daar moeite voor doet en vooral zich (en ook de hond) daar goed bij voelt. Niks mis mee.
Erwina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Erwina »

Ik snap niet wat jullie bedoelen met zoals een echte carnivoor alleen rauw vlees. Een echte carnivoor eet ook spiervlees, orgaan en botten, net als mijn hond. Even voor de duidelijkheid, er worden hier geen groenten en weet ik het allemaal voor poespas toegevoegd aan het menu.
Welkom Ollie!
Afbeelding

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Badu schreef:
smoekie schreef: Nou dat weet ik nog zo net niet eerlijk gezegd. Eigenlijk staaft jouw reactie datgene wat ik eerder aangaf. Geef jij een hond maar voor 86% tot zelfs 98% alleen maar vlees. (In dit geval Eland, maar geef daar desnoods een anders soort vlees voor in de plaats)

Ja ja, je ziet wolven ook vaak graanvelden afgrazen. Zijn ze dol op.... graan..... :F:
nee, dat zie je verkeerd :neenee: , ze grazen in de graanvelden om niet op te vallen voor de elanden, die daar ook staan te vreten(alleen als het graan rijp is), en zo kunnen ze makkelijker de elanden grijpen :F:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
pilugor

Ongelezen bericht door pilugor »

ik voer deels Cavom en deels kvv (smuldier compleet)
ze doen het er goed op hoor..
soms krijgen ze nog een rauw eitje.. (mogen pups ook een rauw eitje?? :oeps: )
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

smoekie schreef:Dat men er zelf meer van maakt dan ik feitelijk zeg en daarover de lolbroek over denkt uit te kunnen hangen geeft maar weer eens aan dat begrijpend lezen niet voor iedereen is weggelegd :ok: .
Tja Smoek, jij blinkt nou ook niet altijd uit in begrijpend schrijven.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Erwina schreef:Ik snap niet wat jullie bedoelen met zoals een echte carnivoor alleen rauw vlees. Een echte carnivoor eet ook spiervlees, orgaan en botten, net als mijn hond. Even voor de duidelijkheid, er worden hier geen groenten en weet ik het allemaal voor poespas toegevoegd aan het menu.
Smoekie doet graag moeilijk.
Om de rest hier een beetje dwars te zitten of zo, denk ik, ik kan althans geen andere verklaring bedenken. :U:
Dat ze dan kan zeggen: Hee, maar dát zei ik niet :pffff: :lekkerpuh:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
smoekie
Zeer actief

Liesbeth schreef:
smoekie schreef:Dat men er zelf meer van maakt dan ik feitelijk zeg en daarover de lolbroek over denkt uit te kunnen hangen geeft maar weer eens aan dat begrijpend lezen niet voor iedereen is weggelegd :ok: .
Tja Smoek, jij blinkt nou ook niet altijd uit in begrijpend schrijven.
Ach laten we het er maar op houden dat iedereen daar wel eens moeite mee heeft :smile:

Marjoleine schreef:
Erwina schreef:Ik snap niet wat jullie bedoelen met zoals een echte carnivoor alleen rauw vlees. Een echte carnivoor eet ook spiervlees, orgaan en botten, net als mijn hond. Even voor de duidelijkheid, er worden hier geen groenten en weet ik het allemaal voor poespas toegevoegd aan het menu.
Om de rest hier een beetje dwars te zitten of zo, denk ik, ik kan althans geen andere verklaring bedenken. :U:

Zie mijn eerdere post van di dec 15, 2009 7:23 pm :F:
Erwina
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Tja het staat hier toch echt letterlijk dat ze dat zegt, of niet? :U:
smoekie schreef:Geloof, maar verbeter me als ik verkeerd zit,dat als je je hond alleen maar “rauw vlees” zou geven zoals “echte”carnivoren (wolven) doen je je hond binnen no time weg kunt brengen.
Welkom Ollie!
Afbeelding

Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Wat een topic zeg.

Smoekie, je zegt nu hele rare dingen.
Jij denkt volgens mij dat een wolf alleen het vlees van zijn prooi eet?
Dat klopt dus niet, een wolf eet vlees, orgaan en deels de botten!
En dat is dus precies wat we na bootsen, groot deel vlees, en een deel bot en orgaan.

Dus waarom zou een hond het niet overleven als hij eet zoals een wolf?

Ik voeg er zelf nog wel andere dingen aan toe, zoals gepureerde rauwe groentes, omdat ik van mening ben, dat het vlees dat ik voer veel minder vitamines en mineralen bevat dan prooi die in het wild heeft geleefd.
Dus voor mijn gevoel doe ik mijn honden tekort als ik dat er niet bij geef.

Dus Smoek, vertel mij eens, wat denk jij precies dat een wolf in het wild opeet van zijn prooi?
:zweep:
smoekie
Zeer actief

Paulala schreef:Wat een topic zeg.

En dat is dus precies wat we na bootsen, groot deel vlees, en een deel bot en orgaan.

Ik voeg er zelf nog wel andere dingen aan toe, zoals gepureerde rauwe groentes, omdat ik van mening ben, dat het vlees dat ik voer veel minder vitamines en mineralen bevat dan prooi die in het wild heeft geleefd.

Dus Smoek, vertel mij eens, wat denk jij precies dat een wolf in het wild opeet van zijn prooi?
Klopt, honden die vers gevoerd krijgen, krijgen nagenoeg alleen maar vlees, maar wel “verschillende” vlees soorten afgewisseld door gevogelte/vis e.d . Jij geeft je hond niet alleen maar rauw rundvlees. En meer dan dat heb ik nog steeds niet gezegd. Zoals dat stukje van Liesbeth ook al aangeeft eten wolven (nagenoeg) alleen maar hetzelfde vlees (eland) :ok:

Liesbeth schreef:Van de site Zweden.com.
Een studie naar twee groepen wolven in Midden Zweden heeft aangetoond dat eland 86-98% van de voeding van wolven uitmaakt. Maar ook reeën, bevers, vogels, dassen en bessen zijn op het menu te vinden.

Maar goed of men blijft de kop in het zand steken en zich “dom” voor doen om deze "discussie" gaande te houden :wink: of jij zegt en bent gewoon van mening dat jij je hond makkelijk maandenlang hetzelfde soort vlees kan geven zoals een wolf dat doet. Dat vind ik dan weer raar, maar tis prima hoor :ok: verschillen we daarin gewoon van mening :F:
Erwina
Zeer actief

Dan nog overleven ze dat hoor Smoekie. En in Zweden is het zoveel eland ja, wil niet zeggen dat dat overal zo is.

Mijn kat staat al een paar maanden op alleen paardenvlees, omdat ze een allergie heeft. En nog steeds heb ik naar niet hoeven afvoeren omdat ze te korten oploopt. :wink:
Welkom Ollie!
Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Erwina schreef:Tja het staat hier toch echt letterlijk dat ze dat zegt, of niet? :U:
smoekie schreef:Geloof, maar verbeter me als ik verkeerd zit,dat als je je hond alleen maar “rauw vlees” zou geven zoals “echte”carnivoren (wolven) doen je je hond binnen no time weg kunt brengen.
Tuurlijk.
Maar Smoekie doet graag moeilijk, zoals ik al zei ;)
Ik heb ook een hond die zelden afwisselt omdat ze dat niet wil, en ik heb er die wel alles eten en dus afwisseling krijgen.
En ze zijn allemaal kerngezond.

Dus welke het is ook, op beide methoden floreren ze hier prima. :19:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Erwina schreef:
Marjoleine schreef:
Tja het staat hier toch echt letterlijk dat ze dat zegt, of niet? :U:
nee, ze zegt hier dat "echte: carnivoren alleen maar rauw vlees eten en dat is dus niet zo.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

smoekie schreef:
Paulala schreef:Wat een topic zeg.

Klopt, honden die vers gevoerd krijgen, krijgen nagenoeg alleen maar vlees, maar wel “verschillende” vlees soorten afgewisseld door gevogelte/vis e.d . Jij geeft je hond niet alleen maar rauw rundvlees. En meer dan dat heb ik nog steeds niet gezegd. Zoals dat stukje van Liesbeth ook al aangeeft eten wolven (nagenoeg) alleen maar hetzelfde vlees (eland) :ok:

Liesbeth schreef:Van de site Zweden.com.

Maar goed of men blijft de kop in het zand steken en zich “dom” voor doen om deze "discussie" gaande te houden :wink: of jij zegt en bent gewoon van mening dat jij je hond makkelijk maandenlang hetzelfde soort vlees kan geven zoals een wolf dat doet. Dat vind ik dan weer raar, maar tis prima hoor :ok: verschillen we daarin gewoon van mening :F:
jij steekt je kop in het zand, of je WILT het niet snappen of je bent weer gewoon aan het rellen. een carnivoor kan zich prima redden met eland alleen. want een elend bestaat niet alleen uit vlees, ook uit botten en orgaan en dat is alles wat een carnivoor (dus ook een hond) nodig heeft.maar goed, het zal wel weer lullen tegen een betonnen plaat zijn.
Afbeelding
yvonne1961
Actief

Ongelezen bericht door yvonne1961 »

Smoekie, volgens mij maak jij een denkfout.

de percentages bot/vlees en andere dingen kunnen bij het eten van 98 % eland ook zijn zoals de barfers het benaderen. De wolf eet echt niet alleen het vlees van de eland.
Echter is er dan minder afwisseling in diersoorten want dat is dan dus hfdz. eland.
dus: bijna 100% eland, maar wel de diverse onderdelen van de eland waardoor het menu nog steeds klopt wat betreft percentages.
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

yvonne1961 schreef:Smoekie, volgens mij maak jij een denkfout.

de percentages bot/vlees en andere dingen kunnen bij het eten van 98 % eland ook zijn zoals de barfers het benaderen. De wolf eet echt niet alleen het vlees van de eland.
Echter is er dan minder afwisseling in diersoorten want dat is dan dus hfdz. eland.
dus: bijna 100% eland, maar wel de diverse onderdelen van de eland waardoor het menu nog steeds klopt wat betreft percentages.
wij hebben 2 x de restanten van 'n eland gevonden,
1 x alleen nog grote botten, her en der verspreid, ruggegraat en schedel nog aanelkaar, onderkaak weg, hoefjes( hebben we meegenomen + 2 grote botten, achterpoten)) wat plukken heel stug haar, en de rest was opgegeten, wel door diverse roofdieren, oa ook de veelvraat.
op andere plek 'n geslachte eland, wat niet eetbaar was ( voor mensen) hadden de jagers laten liggen, hier lag nog 'n intacte onderkaak( meegenomen), bovenkaak met gewei was weg, verder ook weer veel botten die verspreid lagen, maar geen stukje vlees te bekennen, dus weer alles op/weggevreten door de roofdieren.
zou een wolf ook niet een lekker stukje elandenmaag willen hebben? vol met halfverteerde plantenresten?
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Mojuan
Zeer actief

Er zijn genoeg honden die wegens allergie maar op 1 enkele diersoort staan.
Maar van deze diersoort krijgen ze wel alle eetbare onderdelen die nodig zijn om gezond te blijven.
Dus Smoekie, ik denk dat je het verkeerd begrijpt.
Ik ken ook iemand wiens honden enkel kip onderdelen krijgen te eten, en hoewel je zou verwachten dat ze daardoor Omega 3 tekorten oplopen, gaat het prima met die honden.
Ik vermoed wel dat ze af en toe vette vis erbij geeft, maar dat heb ik niet gevraagd.

In veel kvv's zit ook maar 1 of 2 diersoorten verwerkt.
En honden die dat eten hoeven ook niet binnen enkele weken weggedragen te worden naar de dierenarts.
Net zomin, als dat elke hond die brok eet dat hoeft.

We gaan nu de kant op van twee uitersten.
smoekie
Zeer actief

Hutsje schreef: jij steekt je kop in het zand, of je WILT het niet snappen of je bent weer gewoon aan het rellen. een carnivoor kan zich prima redden met eland alleen. want een elend bestaat niet alleen uit vlees, ook uit botten en orgaan en dat is alles wat een carnivoor (dus ook een hond) nodig heeft.maar goed, het zal wel weer lullen tegen een betonnen plaat zijn.
Dat een "echte" carnivoor zich prima kan redden met Eland alleen en dat dat alles is wat hij nodig heeft betwijfel ik ook niet hoor.

Maar prima dat jij stelt dat als je een Eland in stukken snijd deze maandenlang of alleen maar aan je hond voert je hond hier niet ziek van zou worden :ok:

Ik betwijfel dat dus, maar als Huts de Great het zegt zal het wel waar zijn :smile:
Laatst gewijzigd door smoekie op 18 dec 2009 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Erwina
Zeer actief

Nee, daar wordt je hond echt niet ziek van!
Welkom Ollie!
Afbeelding

smoekie
Zeer actief

Erwina schreef:Nee, daar wordt je hond echt niet ziek van!

En daarin verschillen wij van mening. Ik denk dat je hond daar wel degelijk ziek van zou worden, maar goed. Ieder zijn eigen mening/visie op bepaalde dingen. :wink:
smoekie
Zeer actief

Paulala schreef:Er zijn genoeg honden die wegens allergie maar op 1 enkele diersoort staan.
Maar van deze diersoort krijgen ze wel alle eetbare onderdelen die nodig zijn om gezond te blijven.
Dus Smoekie, ik denk dat je het verkeerd begrijpt.
Ik ken ook iemand wiens honden enkel kip onderdelen krijgen te eten, en hoewel je zou verwachten dat ze daardoor Omega 3 tekorten oplopen, gaat het prima met die honden.
Ik vermoed wel dat ze af en toe vette vis erbij geeft, maar dat heb ik niet gevraagd.

In veel kvv's zit ook maar 1 of 2 diersoorten verwerkt.
En honden die dat eten hoeven ook niet binnen enkele weken weggedragen te worden naar de dierenarts.
Net zomin, als dat elke hond die brok eet dat hoeft.

We gaan nu de kant op van twee uitersten.

En dan te bedenken dat ik in 1e instantie naar Cybert2 maar een "grapje" maakte :smile:
Mojuan
Zeer actief

smoekie schreef:

En dan te bedenken dat ik in 1e instantie naar Cybert2 maar een "grapje" maakte :smile:

ja vast :scratch:
smoekie
Zeer actief

Paulala schreef:
smoekie schreef:

ja vast :scratch:

Ehm als je even terug leest zie je dat ik dat al eerder aangaf hoor :wink:

Edit:

Weet ik :mrgreen: Ik reageerde als grapje op de reactie van cybert 2 op pag.3 op zijn reactie over dat hij vers voert "gewoon" omdat de hond een "carnivoor" is :wink:
smoekie schreef:
cybert2 schreef:Wij voeren gewoon vers. Gewoon, omdat een hond een carnivoor is.
Ga jij een hond zoals het een echte "carnivoor" betaamt dan maar eens een paar maanden echt "gewoon" alleen maar rauw vlees geven zoals "echte" carnivoren zich toe eigenen, kijken hoelang het duurt voor jij je hond weg kan brengen. En nee, dan bedoel ik niet naar de DA voor een griepje of wat dan ook. :ugh:
Edit: en zoals ik ook al eerder aangaf, zie je me ook nergens "negatief" schrijven als je je hond kvv geeft hoor. Geenzins. Mijn "manier" is het niet, maar daar is ook alles mee gezegd. Maar lijkt (van begin af aan al) dat men dat wel weer zo opvat. Blijkt maar weer eens te meer hoe negatief mensen kunnen zijn. Of "willen" zijn :wink: (niet persoonlijk bedoelt voor je dat toevallig denkt :wink: )
Erwina
Zeer actief

smoekie schreef:
Erwina schreef:Nee, daar wordt je hond echt niet ziek van!

En daarin verschillen wij van mening. Ik denk dat je hond daar wel degelijk ziek van zou worden, maar goed. Ieder zijn eigen mening/visie op bepaalde dingen. :wink:
Tja, mijn kat als echte carnivoor krijg, zoals ik al schreef, al een aantal maanden alleen paard en ik heb haar ook nog steeds niet af hoeven voeren. Vandaar dat ik er van overtuigd ben dat een hond ook niet ziek wordt, wanneer je die 1 diersoort zou voeren.
Welkom Ollie!
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Voeding”