Hoelang doen jullie hondjes normaal gesproken over een maaltijd?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
etens 'tijd'
Moderator: moderatorteam
-
Aiko 09
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita inu
etens 'tijd'
Aiko wordt gevoerd naar de nrv methode, nu had hij gister een zalmkop en na 40 minuten was hij nog bezig
heb het toen maar weggehaald.. Vandaag een flink stuk konijn in de vacht en na een halfuur was er flink aan geknaagd en gesabbeld maar er lag ook nog een groot stuk, dit heb ik ook maar weggehaald. Kan ik dit stuk vanavond opnieuw aanbieden?

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Re: etens 'tijd'
Gewoon weer opnieuw aanbieden.
Het ligt er een beetje aan wat ze krijgen, maar over het algemeen is het ook zo op hoor.
Hoe ervarener, hoe sneller ze alles wegkrijgen.
Het enige waar ze echt lang over doen is een lamskop.
Karkassen ed zijn geen uitdaging meer voor ze.
Het ligt er een beetje aan wat ze krijgen, maar over het algemeen is het ook zo op hoor.
Hoe ervarener, hoe sneller ze alles wegkrijgen.
Het enige waar ze echt lang over doen is een lamskop.
Karkassen ed zijn geen uitdaging meer voor ze.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
nance
- Erelid
Ik haal het niet weg en laat ze rustig kauwen tot het op is. Dan zijn ze echt voldaan, ze hebben er echt werk aan gehad en ze hebben een goede maaltijd binnen.
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
- Aantal honden: 3
Aiko zal ook wel flink aan het wisselen zijn en daardoor zal hij misschien wel meer moeite hebben met de zalmkop of konijn.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
ik laat het meestal liggen. als ze het niet meer willen (komt hier nooit voor) gooi ik het zo weer in de vriezer of bied ik het de volgende dag nog eens aan, vaak met wat spiervlees erbij omdat ze dat er het eerste af hebben
.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ja, dat denk ik ookCharles vd B schreef:Aiko zal ook wel flink aan het wisselen zijn en daardoor zal hij misschien wel meer moeite hebben met de zalmkop of konijn.

-
Aiko 09
- Zeer actief
Oja aan het wisselen kan het natuurlijk ook liggen
Dank jullie wel voor de reacties. Zal ik het dan gewoon wat langer laten liggen?
Dank jullie wel voor de reacties. Zal ik het dan gewoon wat langer laten liggen?

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Als ik mijn honden dat geef dan eet alleen Eva alles op. Cleo wordt dan dunner en dunner want die zit uren te likken en te doen en dan heeft ze nog weinig binnen. Verder kan ik in huis geen zalmkoppen laten liggen want Eva wil ook wel een keer uit de bench na het eten en als het aan Cleo's eetsnelheid ligt zit ze er de volgende dag nog in omdat de zalmkop dan tussen de bank zit of ergens op het kleed wordt bewaakt. Ik geef dus dat soort dingen niet meer aan Cleo. 
- theab
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitseherders uit de werklijn
- Contacteer:
Heerlijk eten bij http://www.etenstijd.nl" onclick="window.open(this.href);return false; te Tilburg!
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Huh, volgens mij zit je in het verkeerde topic.theab schreef:Heerlijk eten bij http://www.etenstijd.nl" onclick="window.open(this.href);return false; te Tilburg!
Of serveren ze daar ook rauwe zalmkoppen?

- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Je refereert aan de topic titel zie ik nu. 

-
boxergek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxers...
Waarom zou je het weghalen? Hier zijn ze soms met een flinke zalmkop ook een uur bezig.
Maar ze zijn lekker bezig en ze hebben de voeding toch nodig. Daarna wordt eerst nog het hele grasveld nagelopen of er niet nog een heel klein stukje te vinden is, gevolgd door afvegen van de bek. Het liefst aan mijn benen of de bank, maar een kussen blijkt ook erg lekker te zijn.
Resultaat is vooral twee hele voldane hondjes.
Maar ze zijn lekker bezig en ze hebben de voeding toch nodig. Daarna wordt eerst nog het hele grasveld nagelopen of er niet nog een heel klein stukje te vinden is, gevolgd door afvegen van de bek. Het liefst aan mijn benen of de bank, maar een kussen blijkt ook erg lekker te zijn.

- Carool
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders Ronin & Ran
Een half uurtje voor zalmkop en /of konijn is niet echt lang, zeker in het begin niet.
Ik kijk gewoon af en toe even naar buiten of ze klaar zijn, soms is dit heel snel en de andere keer zijn ze gewoon lekker rustig bezig en zolang ze gewoon lekker rustig aan het knagen en doen zijn laat ik ze hun gang gaan.
Hebben ze echt genoeg, dan laten ze het liggen en lopen ze er vandaan.
Groetjes Carool
Ik kijk gewoon af en toe even naar buiten of ze klaar zijn, soms is dit heel snel en de andere keer zijn ze gewoon lekker rustig bezig en zolang ze gewoon lekker rustig aan het knagen en doen zijn laat ik ze hun gang gaan.
Hebben ze echt genoeg, dan laten ze het liggen en lopen ze er vandaan.
Groetjes Carool
- Carool
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders Ronin & Ran
dubbel 
-
Aiko 09
- Zeer actief
Thanks! Aiko heeft vanavond de rest van zijn konijn gegeten, ik laat hem wat langer van zijn maaltjes snoepen en wacht tot hij zelf aangeeft wanneer hij genoeg heeft.

-
Mojuan
- Zeer actief
Soms duurt het wat langer voor een hond iets op heeft.
Als ik hier bijvoorbeeld een lamskop geef, heeft Romeo dat vaak binnen een half uur weg.
Julia daarintegen is meestal na anderhalf uur nog bezig, en dan heeft ze er geen zin meer in dus leg ik het weg voor een volgende keer.
Geweldige naam heeft jouw hond trouwens.
Een kennis van mij had z'n hond ook zo genoemd, maar op straat vroegen mensen elke keer: wat? heet jouw hond eikel?
Dus hebben ze de hond toch maar een andere naam gegeven.
Als ik hier bijvoorbeeld een lamskop geef, heeft Romeo dat vaak binnen een half uur weg.
Julia daarintegen is meestal na anderhalf uur nog bezig, en dan heeft ze er geen zin meer in dus leg ik het weg voor een volgende keer.
Geweldige naam heeft jouw hond trouwens.
Een kennis van mij had z'n hond ook zo genoemd, maar op straat vroegen mensen elke keer: wat? heet jouw hond eikel?
Dus hebben ze de hond toch maar een andere naam gegeven.

- Erwina
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Volgens mij is de hond van m'n zus (amerikaanse staff) een keer 3 uur bezig geweest met een lamskop. 
Welkom Ollie!

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012

-
Mojuan
- Zeer actief
En daarna had hij zeker prachtig witte en schone tandjes?Erwina schreef:Volgens mij is de hond van m'n zus (amerikaanse staff) een keer 3 uur bezig geweest met een lamskop.
Het is nml echt de ideale tandenborstel.

- Erwina
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Die heeft hij altijdPaulala schreef:En daarna had hij zeker prachtig witte en schone tandjes?Erwina schreef:Volgens mij is de hond van m'n zus (amerikaanse staff) een keer 3 uur bezig geweest met een lamskop.
Het is nml echt de ideale tandenborstel.
Welkom Ollie!

-
Mojuan
- Zeer actief
Die stomme honden van mij gebruiken hun hoektanden niet goed tijdens de andere maaltijden.Erwina schreef:Die heeft hij altijdPaulala schreef:
En daarna had hij zeker prachtig witte en schone tandjes?
Het is nml echt de ideale tandenborstel.![]()
Alleen een lamskop zorgt voor echt schone tanden bij ze.
Fijn dat het bij de staf van je zus altijd zo is!

- Hetty2501
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel
Als hij blijft eten dan gaat hij zijn gang maar. Maar soms laat hij het liggen. Meestal is met een zakje naar buiten lopen voldoende voor hem om de rest op te eten.
Want hij weet heel goed dat een blauw diepvrieszakje betekent dat het wordt opgeruimd. En als hij echt niet moet dan gaat het inderdaad weg en dan morgen weer.
Want hij weet heel goed dat een blauw diepvrieszakje betekent dat het wordt opgeruimd. En als hij echt niet moet dan gaat het inderdaad weg en dan morgen weer.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Van Gils was vanmorgen anderhalf uur bezig met een runderstrot,
nu mist hij ook nogal wat melk tandjes en kiesjes en de rest is nog niet echt door, dus dat zal de oorzaak zijn, maar ik heb hem lekker laten kluiven 
-
Aiko 09
- Zeer actief
Haha ik merk bij aiko ook wat gaten op in zijn mondje, vind het trouwens jammer dat ik nog geen tandjes heb gevonden, wil ze graag bewaren..
@ paulala... Eikel heb ik ook heel vaak gehoord ja, heet jou hond eikel? Wat een rare naam....
Dus ik iedere keer maar herhalen, hij heet AIKO! En dat betekend de geliefde in T' japans, en als ik in een goede bui ben, vertel ik ook graag zijn achternaam, ho teri van ouritsu no ken... de meeste mensen haken dan af hoor..
@ paulala... Eikel heb ik ook heel vaak gehoord ja, heet jou hond eikel? Wat een rare naam....
Dus ik iedere keer maar herhalen, hij heet AIKO! En dat betekend de geliefde in T' japans, en als ik in een goede bui ben, vertel ik ook graag zijn achternaam, ho teri van ouritsu no ken... de meeste mensen haken dan af hoor..