Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
sneeuw vraag! beetje spoed
Moderator: moderatorteam
- Panda
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): ShihTzu X Maltezer
sneeuw vraag! beetje spoed
Ik heb een vraag, ik heb nog nooit sneeuw met mn hond mee gemaakt en weet nu niet goed wat ik moet, Panda vind het helemaal te gek maar ik ben bang dat ze bevriest iod.
Misschien klinkt ik nu heel stom maar maak me echt zorgen, als ik naar buiten ga doe ik haar een jas aan (dekenmodel borst buik en rug bedekt) en op de zooltjes doe ik uierzalf, maar al na een paar minuten hangen de sneeuwballen in haar poten (de vacht dus)
is dit erg? wat moet ik nu want panda moet toch naar buiten om te plassen enzo en vind het ook wel sneu dat ze niet kan spelen in de sneeuw
hoe lossen jullie dit op en kan mijn hond bevriezen of maak ik me druk om niks?
Misschien klinkt ik nu heel stom maar maak me echt zorgen, als ik naar buiten ga doe ik haar een jas aan (dekenmodel borst buik en rug bedekt) en op de zooltjes doe ik uierzalf, maar al na een paar minuten hangen de sneeuwballen in haar poten (de vacht dus)
is dit erg? wat moet ik nu want panda moet toch naar buiten om te plassen enzo en vind het ook wel sneu dat ze niet kan spelen in de sneeuw
hoe lossen jullie dit op en kan mijn hond bevriezen of maak ik me druk om niks?

-
shanty
Re: sneeuw vraag! beetje spoed
Je ziet gauw genoeg waneer je hond het echt koud heeft hoor. Ik zou haar lekker laten spelen maar als de pegels te erg worden gewoon weer naar binnen. Suc6
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Als ze het leuk vindt en in beweging blijft, dan zal ze het echt niet snel koud krijgen. Ik merk dat de hondjes heel vrolijk worden van sneeuw. Zowel Lumi, als alle honden die ik tijdens de wandelingen tegen kwam waren veel vrolijker dan anders!
Wanneer je weer naar binnen gaat, dan wel even tussen de voetzooltjes voelen of er geen klontjes sneeuw zijn blijven zitten of klontjes sneeuw op andere plaatsen. Ik merk namelijk dat bij Lumi haar voorpootjes iedere keer allemaal sneeuwklontjes ontstaan.
Wanneer je weer naar binnen gaat, dan wel even tussen de voetzooltjes voelen of er geen klontjes sneeuw zijn blijven zitten of klontjes sneeuw op andere plaatsen. Ik merk namelijk dat bij Lumi haar voorpootjes iedere keer allemaal sneeuwklontjes ontstaan.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ben het met eerdere schrijvers eens.Waar je vooral ook goed op moet letten is dat je hond geen sneeuw opeet want daar kunnen ze diarrhee van krijgen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Geen paniek! Geniet lekker van de sneeuw samen met je hondje! Honden kun wel tegen een beetje sneeuw hoor 

-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Lekker laten gaan. Hier 4 langharige honden die binnen de kortste keren helemaal onder de grote sneeuwballen zitten. Maar een lol dast ze hebben
Heerlijk!!!!! Honden kunnen heel wat hebben.
Mijn jongste hond wordt helemaal maf van die sneeuw, ze woont op dit moment bijna in de tuin omdat ze er geen seconde van wil missen
Mijn jongste hond wordt helemaal maf van die sneeuw, ze woont op dit moment bijna in de tuin omdat ze er geen seconde van wil missen
- Panda
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): ShihTzu X Maltezer
ok gelukkig jullie hebben me grustgesteld dan gaan we zo nog even lekker aan de wandel
bedankt voor jullie snelle reacties!
bedankt voor jullie snelle reacties!

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Nou hopelijk heb je vandaag genoten. Ik doe het hier wel met maten en heb vanmorgen voor de eerste wandeling Kay's poten toch nog even opgeschoren, aangezien hier inmiddels een halve meter ligt. Vanmorgen gewoon het bos in geweest en heeft hij lekker gespeeld met andere honden. Op laatst waren sneeuballen op zijn kont wel erg groot dat hij er ook echt last van had, thuis ben ik eerst maar met fohn aan de slag gegaan. Maar ook voor Kay een groot feest hoor. Het is net een kangaroo. Ik zou geen uren gaan lopen, maar een normale lange wandeling kan ook prima (vooral het springen hier wat hij dus de hele tijd moet doen om te kunnen lopen vind ik erg belastend en de sneeuwballen die blijven plakken, maar voor de rest maak ik me niet al te veel zorgen...

- Balint
- Actief
- Mijn ras(sen): 2 Nova Scotia Duck Tolling Retrievers
Flanna en Kayah - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik knip ook het haar weg bij de voetzooltjes. Vorige keer ging Balint helemaal kreupelen, doordat er een sneeuwklont bij zijn voetzooltje was gaan bevriezen.
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Ja vervelend die ijsklonten die tussen de kussentjes gaan zitten.
IK liep met Beau te wandelen, en ineens zag ik hem met een van zijn voorpoten trekken een soort van mank lopen.
IK schrok ervan want dat zie ik niet graag, ik denk altijd meteen aan erge dingen.
Beau bleef staan en keek mij heel zielig aan.
Toen dacht ik ineens dat er wel eens ijs onder zijn poot kon zitten,
en jawel hoor een dikke ijsklont tussen zijn kussentjes. Ik had handschoenen aan en kon de ijsklont er zo tussen uit halen, en gelukkig liep hij weer normaal.
Vandaag weer precies hetzelfde, ben een paar keer moeten stoppen om ijsklonten onder zijn poten uit te halen.
Dit is het eerste jaar dat hij daar last van heeft, vorig jaar helemaal geen last van gehad, terwijl er toen hier ook flink sneeuw heeft gelegen.
IK liep met Beau te wandelen, en ineens zag ik hem met een van zijn voorpoten trekken een soort van mank lopen.
IK schrok ervan want dat zie ik niet graag, ik denk altijd meteen aan erge dingen.
en jawel hoor een dikke ijsklont tussen zijn kussentjes. Ik had handschoenen aan en kon de ijsklont er zo tussen uit halen, en gelukkig liep hij weer normaal.
Vandaag weer precies hetzelfde, ben een paar keer moeten stoppen om ijsklonten onder zijn poten uit te halen.
Dit is het eerste jaar dat hij daar last van heeft, vorig jaar helemaal geen last van gehad, terwijl er toen hier ook flink sneeuw heeft gelegen.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
misschien de haartjes even tussen de poten wegknippen, dat kan nog wel eens helpenvinkje schreef:Ja vervelend die ijsklonten die tussen de kussentjes gaan zitten.
tussen zijn poten ontstonden
Als dat niet werkt, pootjes insmeren met vaseline voor je gaat lopen. Dus ook tussen de voetzooltjes, dat houd de meeste sneeuw wel weg daar tussen
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- gizmo
- Zeer actief
Gizmo gaat ook gelijk manken met een pootje als er sneeuw tussen zit
Dus vaak even de kussentjes sneeuw vrij maken
Ook hier van te voren uierzalf op de kussentjes smeren
Als Gizmo gaat rillen ga ik weer naar huis dan heeft hij het gewoon koud
Thuis spoel ik zijn pootjes daarna even af onder de kraan
Ik had een voetenbadje bij de voordeur maar is geen succes is telkens bevroren
Daarna gaat hij lekker op zijn kussen liggen met een pens staaf en doe ik een fleece deken over hem heen
Is hij zo weer warm
Dus vaak even de kussentjes sneeuw vrij maken
Ook hier van te voren uierzalf op de kussentjes smeren
Als Gizmo gaat rillen ga ik weer naar huis dan heeft hij het gewoon koud
Thuis spoel ik zijn pootjes daarna even af onder de kraan
Ik had een voetenbadje bij de voordeur maar is geen succes is telkens bevroren
Daarna gaat hij lekker op zijn kussen liggen met een pens staaf en doe ik een fleece deken over hem heen
Is hij zo weer warm