Ongeveer 4 maanden geleden begon mijn hondje steeds vaker met zijn rechter achterpootje te hinkelen. Ik ben toen natuurlijk naar de dierenarts gegaan, hij kwam tot de diagnose: Patella luxatie, hij wilde dit toen behandelen door hem drie anabolen injecties te geven. Uiteindelijk heeft hij er twee gehad.
Vanavond moesten we eigenlijk terug voor zijn laatste, omdat ik totaal niet het idee had dat de injecties hielpen heb ik dit ook duidelijk gezegd.
De dierenarts (een ander als de vorige twee keren) heeft daarom zijn pootje eens goed onderzocht. Hij kwam tot de conclusie dat zijn knie (nu) zo vast zit als het maar kan, volgens hem was het wel mogelijk dat hij last had van een losse knieschijf maar vond het dus onnodig om hem nog een derde injectie te geven omdat er nu niets meer mis was met zijn knie.
(Natuurlijk denk ik nu, ja dag daar was natuurlijk in de eerste instantie al niks mis mee, anders hinkelde hij nu niet meer!)
Maar nu komt het...hij voelde wel in de rechterheup van Semmy dat het gewricht niet helemaal goed rolde wat hem doet vermoeden dat hij De Ziekte van Legg Calve Perthes
heeft. Omdat hij het niet helemaal zeker weet wil hij dat we Semmy de aankomende twee weken op rust houden, heel kort wandelen (alleen ff poepen en plassen) niet springen, rennen enz. mocht hij na twee weken nog hinkelen moet er een foto gemaakt worden en eventueel geopereerd.
Natuurlijk heb ik vragen aan de arts gesteld en heb ik er op het internet over gelezen maar
nu is mijn vraag aan jullie : Hebben jullie ervaring met deze ziekte, hoe het honden is vergaan na een operatie etc?
Ik hoor het graag.....
Groetjes!