Ik begin te overwegen om eens rug/heupfoto's te laten maken van haar. Begin hier echt hopeloos van te worden. Ze reageert nergens op, zooltjes, teentjes, nageltjes allemaal oké, als ik haar pootje buig kijkt ze wel snel achterom, maar dat is dan ook de enige reactie verder...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
We mogen weer! update 10 mrt, pag 2
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
We mogen weer! update 10 mrt, pag 2
Jamey is voor de verandering weer eens mank, linksachter dit keer. draven gaat goed, met galopperen beweegt ze eerst vreemd in haar onderrug/heupgebied en dan trekt ze het pootje op en gaat zo verder. Dat wordt dus weer een weekje rustig aandoen, geen renspelletjes, rustig spelen en weinig loslopen voor haar
Ik begin te overwegen om eens rug/heupfoto's te laten maken van haar. Begin hier echt hopeloos van te worden. Ze reageert nergens op, zooltjes, teentjes, nageltjes allemaal oké, als ik haar pootje buig kijkt ze wel snel achterom, maar dat is dan ook de enige reactie verder...
Laatst gewijzigd door Jacksel op 10 mar 2010 15:39, 3 keer totaal gewijzigd.

You'll be in my heart... Always...
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Verdorie, weer mank...
Patella?
-
S@ndr@
- Zeer actief
tja dat achterom kijken bij het buigen dan zou je geneigd zijn te denken aan de knie, beterschap in ieder geval
- Erwina
- Zeer actief
Ik denk ook aan patella luxatie. Beterschap voor Jamey!
Welkom Ollie!

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Laat er eens naar kijken door iemand die patella kan vaststellen (niet een gewone da dus, maar een die ook orthopeed is).Jacksel schreef:Jamey is voor de verandering weer eens mank, linksachter dit keer. draven gaat goed, met galopperen beweegt ze eerst vreemd in haar onderrug/heupgebied en dan trekt ze het pootje op en gaat zo verder. Dat wordt dus weer een weekje rustig aandoen, geen renspelletjes, rustig spelen en weinig loslopen voor haar![]()
Ik gok ook op patella.
- Jacksel
- Zeer actief
Vergeten erbij te zetten. Ze is ondertussen door 3 verschillende DA's èn een orthopeed die ook officieel mag checken voor bijv JR's met zekerheid vrij bevonden voor PL. Alledrie met dezelfde bewoordingen: muurvast... Ik ga er dus vanuit dat dat het echt niet is...

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Denk dat foto's heel verstandig is!
Bedenk heel goed dat sommige reacties heel subtiel is. Ik heb dat bij Kay ook moeten leren. Zijn pijnreactie is alleen maar hijgen of zijn ogen vergroten, verder geen reactie. Dit was voor mij in begin moeilijk te herkennen, omdat Bas volledig over zijn toeren ging bij klein beetje pijn als je het nog niet eens aanraakte (gillen, bijten en heel hard wegrennen). Die reactie dat Jamie achterom kijk, kan je als pijnreactie aanmerken denk ik. Puur ook omdat hij dit op andere momenten niet doet e, specifiek wel op dat moment. Dat is zijn manier van reactie. Is bij elke hond weer achter en het zijn niet allemaal zulke aanstellers als Bas
Bedenk heel goed dat sommige reacties heel subtiel is. Ik heb dat bij Kay ook moeten leren. Zijn pijnreactie is alleen maar hijgen of zijn ogen vergroten, verder geen reactie. Dit was voor mij in begin moeilijk te herkennen, omdat Bas volledig over zijn toeren ging bij klein beetje pijn als je het nog niet eens aanraakte (gillen, bijten en heel hard wegrennen). Die reactie dat Jamie achterom kijk, kan je als pijnreactie aanmerken denk ik. Puur ook omdat hij dit op andere momenten niet doet e, specifiek wel op dat moment. Dat is zijn manier van reactie. Is bij elke hond weer achter en het zijn niet allemaal zulke aanstellers als Bas

- Jacksel
- Zeer actief
Sja, maar de volgende vraag is dus wel foto's waarvan... Ik heb geen idee waar het nou zit
En ik had eerst de briljante ingeving dat als er van een DD heupfoto's gemaakt kunnen worden, het dan bij jamey mogelijk moet zijn om gelijk de rug erbij op te zetten
Maar dat is weer een andere houding waarin de foto's genomen moeten worden helaas...

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Maar dat kun je toch bespreken met een orthopeed?Jacksel schreef:Sja, maar de volgende vraag is dus wel foto's waarvan... Ik heb geen idee waar het nou zitEn ik had eerst de briljante ingeving dat als er van een DD heupfoto's gemaakt kunnen worden, het dan bij jamey mogelijk moet zijn om gelijk de rug erbij op te zetten
Maar dat is weer een andere houding waarin de foto's genomen moeten worden helaas...
edit:Bij Luca zijn pasgeleden ook diverse foto's gemaakt door een orthopeed, ging allemaal in dezelfde sessie.
Laatst gewijzigd door renee-uk op 04 dec 2009 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
Het is natuurlijk ook niet aan jou om uit te vinden waar het nou zit en waarvan foto's gemaakt moeten worden....maar aan de orthopeedJacksel schreef:Sja, maar de volgende vraag is dus wel foto's waarvan... Ik heb geen idee waar het nou zitEn ik had eerst de briljante ingeving dat als er van een DD heupfoto's gemaakt kunnen worden, het dan bij jamey mogelijk moet zijn om gelijk de rug erbij op te zetten
Ik zou zeggen, afspraak maken met een orthopeed (en echte
Succes, hopelijk vinden jullie zo wat er mis is.
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
- ranetje
- Zeer actief
Eens ...........................Madelief schreef:Het is natuurlijk ook niet aan jou om uit te vinden waar het nou zit en waarvan foto's gemaakt moeten worden....maar aan de orthopeed. Die is daar namelijk voor opgeleid.
Ik zou zeggen, afspraak maken met een orthopeed (en echte) en die dan Jamey laten onderzoeken waarna hij gericht foto's kan laten maken...
En toch zou ik best een foto van die knie willen zien.
(bij wijze van spreken dan, want dergelijke foto's kan ik niet lezen
- Jacksel
- Zeer actief
PL is (voor zover ik weet) hoe dan ook niet op de foto te zienranetje schreef:Eens ...........................Madelief schreef:Het is natuurlijk ook niet aan jou om uit te vinden waar het nou zit en waarvan foto's gemaakt moeten worden....maar aan de orthopeed. Die is daar namelijk voor opgeleid.
Ik zou zeggen, afspraak maken met een orthopeed (en echte) en die dan Jamey laten onderzoeken waarna hij gericht foto's kan laten maken...
(bij wijze van spreken dan, want dergelijke foto's kan ik niet lezen)

- ranetje
- Zeer actief
Ik vind het best hoorJacksel schreef:PL is (voor zover ik weet) hoe dan ook niet op de foto te zienranetje schreef:Eens ...........................Madelief schreef:Het is natuurlijk ook niet aan jou om uit te vinden waar het nou zit en waarvan foto's gemaakt moeten worden....maar aan de orthopeed. Die is daar namelijk voor opgeleid.
(bij wijze van spreken dan, want dergelijke foto's kan ik niet lezen)
Als ik het me goed herinner was de orthopeed die haar heeft getest prof Meutstege...
Namen zeggen me niet veel.
Jij vraagt waar je een foto van zou moeten laten maken.
Ik zeg dat ik toch best een foto van die knie zou willen.
Dat is alles.
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
ik zou een afspraak maken bij Ronald Mouwen (http://www.mouwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;): dierenarts, chiropractor en weet alles van sporthonden
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
- Jacksel
- Zeer actief
We gaan hier komende woensdag heen... Ik hoop dat ie iets (liefst onschuldigs) vindt...Danielle schreef:ik zou een afspraak maken bij Ronald Mouwen (http://www.mouwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;): dierenarts, chiropractor en weet alles van sporthonden

-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
heel verstandig en veel succes (en doe hem maar de groeten haha)
Danielle Boshouwers
- Jacksel
- Zeer actief
Pfft ik snap het echt niet he... Ben gister een paar uur bij een frisbee-school wezen kijken met Jamey en heb daar zelf ook wat met haar gespeeld (paar keer gooien, enz) en ze is een groot deel van de tijd aan het stuiteren geweest (steeds maar tegen me op springen, springen, springen). Toen geen stapje mank, vandaag ook nog steeds alles goed... Ik vind het echt zo vreemd...
Nouja, afwachten tot woensdag maar...
Nouja, afwachten tot woensdag maar...

- Jacksel
- Zeer actief
Pff morgen is het zover, vind het best spannend... Ik wil tegelijk wel en niet dat er iets gevonden wordt...Wel, omdat ik dan eindelijk weet wat de reden is (en misschien dat er zelfs iets aan gedaan kan worden). Niet omdat ik natuurlijk liever heb dat ze niets heeft. Maarja, haar problemen komen niet voort uit 'niets aan de hand' denk ik zomaar...

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik duim voor goed nieuws morgen!

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Succes Karin! Ik hoop dat het allemaal meevalt. Wat betreft het niet mank lopen tijdens de frisbee les: pas daar een beetje mee op. Uit eigen ervaring weet ik dat een hond tot het uiterste kan gaan als hij/zij iets heel leuk vindt om te doen,...zelfs als hier pijn mee gemoeid gaat. Maar goed, hopelijk ben je morgen iets wijzer.

- Jacksel
- Zeer actief
Daarom heb ik haar de dagen erna ook in de gaten gehouden. Maar alsnog niets te zien...Carma schreef:Succes Karin! Ik hoop dat het allemaal meevalt. Wat betreft het niet mank lopen tijdens de frisbee les: pas daar een beetje mee op. Uit eigen ervaring weet ik dat een hond tot het uiterste kan gaan als hij/zij iets heel leuk vindt om te doen,...zelfs als hier pijn mee gemoeid gaat. Maar goed, hopelijk ben je morgen iets wijzer.

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Jacksel
- Zeer actief
Zowel (heel) goed nieuws als slecht nieuws.
Ze heeft geen muurvaste knieën, er zit iets beweging in naar lateraal (normaal bij honden altijd naar mediaal), maar dat was niet van belang verder. Daarnaast heeft ze overmatige spierontwikkeling in de rug, waarschijnlijk doordat ze teveel galoppeert naar verhouding. Zowel in de SI gewrichten als midden op de rug was ze veel stijver dan in de rest van haar lichaam.
Ze is gekraakt (waarbij ze veel gomde, lipje optrok en 1 keer zelfs uitviel), en moet nu 3 weken lijnrust. Alleen maar draven, niet galopperen, niet springen, traplopen en alles alleen in draf (wat haar dus niet lukt want daar is ze te klein voor), maximaal 5 a 10 minuten per wandeling, minimaal 2 uur tussen 2 wandelingen en maximaal ongeveer 4 keer per dag.
Betekent dus geen Soesterduinen zaterdag, en geen oudjaarswandeling in Bussloo... Nouja, die laatste in ieder geval zonder Jamey, misschien kom ik alsnog wel.
Over 3 weken terugkomen voor de volgende behandeling en betere diagnostiek.
Het goede nieuws is dat hij zeker niet uitsluit dat we weer agility kunnen gaan lopen. Wel met instructies van hem en bij een hele goede trainer, maar de mogelijkheid dat dat weer gaat lukken zit er dus wel in. Dat moet mij dus op de been gaan houden de komende 3 weken. Ik vind het zo sneu voor kleine stuiterbal (oja, op ooghoogte langs stuiteren mag dus ook niet).
Ik ga dus zo maar de konijnenren erbij pakken en er op die manier voor zorgen dat Jamey niet bij de stoel en bank kan komen, tenzij ik erbij ben en oplet. Voor 's nachts gaat het traphekje in gebruik, ik moet alleen even verzinnen hoe ik dat ga doen, heb een bank in mn slaapkamer en ze springt ook geregeld mijn bed op en af. Als ik slaap kan ik daar natuurlijk weinig aan doen. Dus ik vrees voor haar dat het 's nachts misschien toch maar de bench gaat worden...
Ze heeft geen muurvaste knieën, er zit iets beweging in naar lateraal (normaal bij honden altijd naar mediaal), maar dat was niet van belang verder. Daarnaast heeft ze overmatige spierontwikkeling in de rug, waarschijnlijk doordat ze teveel galoppeert naar verhouding. Zowel in de SI gewrichten als midden op de rug was ze veel stijver dan in de rest van haar lichaam.
Ze is gekraakt (waarbij ze veel gomde, lipje optrok en 1 keer zelfs uitviel), en moet nu 3 weken lijnrust. Alleen maar draven, niet galopperen, niet springen, traplopen en alles alleen in draf (wat haar dus niet lukt want daar is ze te klein voor), maximaal 5 a 10 minuten per wandeling, minimaal 2 uur tussen 2 wandelingen en maximaal ongeveer 4 keer per dag.
Betekent dus geen Soesterduinen zaterdag, en geen oudjaarswandeling in Bussloo... Nouja, die laatste in ieder geval zonder Jamey, misschien kom ik alsnog wel.
Over 3 weken terugkomen voor de volgende behandeling en betere diagnostiek.
Het goede nieuws is dat hij zeker niet uitsluit dat we weer agility kunnen gaan lopen. Wel met instructies van hem en bij een hele goede trainer, maar de mogelijkheid dat dat weer gaat lukken zit er dus wel in. Dat moet mij dus op de been gaan houden de komende 3 weken. Ik vind het zo sneu voor kleine stuiterbal (oja, op ooghoogte langs stuiteren mag dus ook niet).
Ik ga dus zo maar de konijnenren erbij pakken en er op die manier voor zorgen dat Jamey niet bij de stoel en bank kan komen, tenzij ik erbij ben en oplet. Voor 's nachts gaat het traphekje in gebruik, ik moet alleen even verzinnen hoe ik dat ga doen, heb een bank in mn slaapkamer en ze springt ook geregeld mijn bed op en af. Als ik slaap kan ik daar natuurlijk weinig aan doen. Dus ik vrees voor haar dat het 's nachts misschien toch maar de bench gaat worden...

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Maar er is dus feitelijk niks gevonden en ze is gekraakt om te kijken of ze daardoor eventueel stopt met manken?
Ik heb zelf Tsuki 6 weken rust moeten geven na de PL operatie en dat was een hel. Ik vind het daarom nogal wat om zonder echte diagnose 3 weken lijnrust te moeten geven. Of ben ik erg naief, dat kan ook hoor.
Ik zou ook de bench inzetten zoveel mogelijk en haar anders overal in huis aan de lijn meenemen zodat je haar continu in de gaten kunt houden. Zo heb ik dat destijds gedaan.
Sterkte.
Ik heb zelf Tsuki 6 weken rust moeten geven na de PL operatie en dat was een hel. Ik vind het daarom nogal wat om zonder echte diagnose 3 weken lijnrust te moeten geven. Of ben ik erg naief, dat kan ook hoor.
Ik zou ook de bench inzetten zoveel mogelijk en haar anders overal in huis aan de lijn meenemen zodat je haar continu in de gaten kunt houden. Zo heb ik dat destijds gedaan.
Sterkte.
- Jacksel
- Zeer actief
hij heeft dus die iets losse patella naar lateraal gevonden, maar dat was niet van belang. Die overbespiering en stijfheid in SI en rug waren wel van belang. Dat komt waarschijnlijk door teveel galopperen enzo, (had iets te maken met rugkromming bij galop). Dus ze moet nu eerst 3 weken (was eigenlijk 2, maar dat kwam erg verrot uit) alleen maar draven, liefst zelfs trekkend aan de lijn (dus ze gaat ook aan een tuigje voorlopig), zodat hij daarna met zekerheid de diagnose kan stellen. Hoe het er dan verder uit gaat zienw eet ik nog niet...Jinx schreef:Maar er is dus feitelijk niks gevonden en ze is gekraakt om te kijken of ze daardoor eventueel stopt met manken?
Sterkte.
Ik heb nu een stuk huis afgezet met de konijnenren, zodat ze toch vrij kan lopen, zonder op de bank te kunnen springen enzo... en 's nachts gaat het helaas voor haar toch echt de bench worden...

- Magic
- Zeer actief
- Jacksel
- Zeer actief
Yup, over 3 weken terug. En 3 weken lang niet spelen met Magic. Niet in de sneeuw spelen (ik geef toe, ze heeft wel even erin gerold vandaagMagic schreef:Moet je nou over drie weken weer terug?
Arme Jamie...

- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Je moet maar zo denken: als ze pijn heeft is ze zieligerJacksel schreef:Yup, over 3 weken terug. En 3 weken lang niet spelen met Magic. Niet in de sneeuw spelen (ik geef toe, ze heeft wel even erin gerold vandaagMagic schreef:Moet je nou over drie weken weer terug?
Arme Jamie...). Ik probeer om niet al te veel medelijden met haar te hebben, maar vind het zo zielig...
Maar ik weet hoe het is hoor, Luka heeft ook weer een week rust vanwege zijn rug en doe dat maar eens met die sneeuw

- Magic
- Zeer actief
Je kunt wel andere dingen met haar doen, toch? Commando's oefenen, trucjes leren, dingen waarbij ze niets hoeft te belasten.Jacksel schreef: Yup, over 3 weken terug. En 3 weken lang niet spelen met Magic. Niet in de sneeuw spelen (ik geef toe, ze heeft wel even erin gerold vandaag). Ik probeer om niet al te veel medelijden met haar te hebben, maar vind het zo zielig...

Iedere dag feest!
- Jacksel
- Zeer actief
trucjes enzo zullen ook lastiger worden, aangezien het dus allemaal niet belastend voor de rug mag zijn... En aangezien Jamey er nogal enthousiast van wordt, en als zij enthousiast wordt, gaat ze springenMagic schreef:Je kunt wel andere dingen met haar doen, toch? Commando's oefenen, trucjes leren, dingen waarbij ze niets hoeft te belasten.Jacksel schreef: Yup, over 3 weken terug. En 3 weken lang niet spelen met Magic. Niet in de sneeuw spelen (ik geef toe, ze heeft wel even erin gerold vandaag). Ik probeer om niet al te veel medelijden met haar te hebben, maar vind het zo zielig...