Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Spanje: het land van achteruitgang
Moderator: moderatorteam
- iones
- Zeer actief
Spanje: het land van achteruitgang
De Spaanse regering is van plan om alle spaanse asiels en refugios van honden en katten te sluiten!!!
Dit moeten particulieren bedrijven worden waar alleen de honden worden verkocht die de moeite waard zijn!!
Alle anderen honden en katten en dat zullen er duizenden zijn door heel spanje worden binnen 14 dagen afgemaakt .
Op 12 december is er in valencia een manifistatie tegen dit plan van de regering.
Deze tekst staat nu op de AINF site.
En na al deze uitleg is de dreigende situatie me wel duidelijk geworden:
Het dodingsstation weer terug???
Zoals u al eerder heeft kunnen lezen, is AINF in contact gekomen met een asiel in Gandia, in de provincie Valencia.
Marri is daar op “werkbezoek”geweest. Zij heeft kennis gemaakt met een trouwe groep vrijwilligers die daar al 20 jaar de afgedankte huisdieren, hond en kat, opvangen.
Loslopende honden uit Gandia en een aantal daar toe door de gemeente aangewezen omliggende plaatsen komen hier terecht. Tot nu toe worden de vrijwilligers van het asiel in Gandia gebeld, wanneer ergens een loslopende hond wordt gezien. Zij gaan dan op pad om de hond te vangen en mee te nemen naar het asiel.
Al jaren zijn diverse organisaties uit binnenland en buitenland hard bezig om de houding van de Spanjaarden en van vooral de regering, te veranderen. Te veranderen in een houding die meer past bij een modern Europa. Respect voor alle levende wezens.
AINF hoort wel eens van berichten dat dodingsstations door deze inspanningen gelukkig gesloten worden. Het komt zelfs voor, dat het beheer van de oorspronkelijke dodingsstations aan de diervriendelijke organisaties worden gegeven. Dit zijn altijd zeer positieve berichten en geeft ons de moed om door te gaan met dit vrijwilligerswerk.
Deze week, kregen wij een wel zeer afschuwelijk bericht te horen.
De provincie Valencia heeft gepland voor dinsdag 15 december 2009 een wetswijziging aan te nemen.
Met deze verandering geeft zij de gemeentes uit de provincie de vrijheid om honden en katten door zelf aan te wijzen instanties op te laten pakken. De dieren worden daar 10 a 15 dagen vast gehouden en mogen daarna gedood worden. Deze organisaties krijgen voor elk opgevangen (te doden) dier een bedrag. De beheerders van deze dodingsstations zullen minimale zorg geven aan de dieren. Het gaat hun alleen om geldgewin. Deze instanties gaan geen pogingen doen om de honden te herplaatsen. Hiermee worden de honden weer vogelvrij verklaard.. Een hondenvanger van de gemeente zal de honden en katten naar het aangewezen dodingsstation brengen.
Dit mag natuurlijk niet gebeuren. De vrijwilligers hebben gepland om zaterdag, 12 december, een demonstratie te houden bij het gemeentehuis van Valencia.
Ik roep mensen op om Spanje als vakantieland te boycotten.
Dit moeten particulieren bedrijven worden waar alleen de honden worden verkocht die de moeite waard zijn!!
Alle anderen honden en katten en dat zullen er duizenden zijn door heel spanje worden binnen 14 dagen afgemaakt .
Op 12 december is er in valencia een manifistatie tegen dit plan van de regering.
Deze tekst staat nu op de AINF site.
En na al deze uitleg is de dreigende situatie me wel duidelijk geworden:
Het dodingsstation weer terug???
Zoals u al eerder heeft kunnen lezen, is AINF in contact gekomen met een asiel in Gandia, in de provincie Valencia.
Marri is daar op “werkbezoek”geweest. Zij heeft kennis gemaakt met een trouwe groep vrijwilligers die daar al 20 jaar de afgedankte huisdieren, hond en kat, opvangen.
Loslopende honden uit Gandia en een aantal daar toe door de gemeente aangewezen omliggende plaatsen komen hier terecht. Tot nu toe worden de vrijwilligers van het asiel in Gandia gebeld, wanneer ergens een loslopende hond wordt gezien. Zij gaan dan op pad om de hond te vangen en mee te nemen naar het asiel.
Al jaren zijn diverse organisaties uit binnenland en buitenland hard bezig om de houding van de Spanjaarden en van vooral de regering, te veranderen. Te veranderen in een houding die meer past bij een modern Europa. Respect voor alle levende wezens.
AINF hoort wel eens van berichten dat dodingsstations door deze inspanningen gelukkig gesloten worden. Het komt zelfs voor, dat het beheer van de oorspronkelijke dodingsstations aan de diervriendelijke organisaties worden gegeven. Dit zijn altijd zeer positieve berichten en geeft ons de moed om door te gaan met dit vrijwilligerswerk.
Deze week, kregen wij een wel zeer afschuwelijk bericht te horen.
De provincie Valencia heeft gepland voor dinsdag 15 december 2009 een wetswijziging aan te nemen.
Met deze verandering geeft zij de gemeentes uit de provincie de vrijheid om honden en katten door zelf aan te wijzen instanties op te laten pakken. De dieren worden daar 10 a 15 dagen vast gehouden en mogen daarna gedood worden. Deze organisaties krijgen voor elk opgevangen (te doden) dier een bedrag. De beheerders van deze dodingsstations zullen minimale zorg geven aan de dieren. Het gaat hun alleen om geldgewin. Deze instanties gaan geen pogingen doen om de honden te herplaatsen. Hiermee worden de honden weer vogelvrij verklaard.. Een hondenvanger van de gemeente zal de honden en katten naar het aangewezen dodingsstation brengen.
Dit mag natuurlijk niet gebeuren. De vrijwilligers hebben gepland om zaterdag, 12 december, een demonstratie te houden bij het gemeentehuis van Valencia.
Ik roep mensen op om Spanje als vakantieland te boycotten.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
Re: Spanje: het land van achteruitgang
ja vreselijk
, maar wel dubbel, sommige honden in dat asiel daar hebben een vreselijk leven en krijgen ook een vreselijke toekomst, bij mn tante op de berg geven ze niet veel om dieren, en liggen hun halve en soms hele leven aan een ketting mn tante heeft er wel een paar weg kunnen halen maar dat is nog lang niet alles. er zijn daar zoveel honden.
ik vind het ook erg dat ze dat willen doen in een asiel, kan mij er ook niks bij voorstellen. ik wou graag naar een asiel daar maar mijn oom heeft mij ervan weerhouden, hij zegt dat het daar verschrikkelijk is.

ik vind het ook erg dat ze dat willen doen in een asiel, kan mij er ook niks bij voorstellen. ik wou graag naar een asiel daar maar mijn oom heeft mij ervan weerhouden, hij zegt dat het daar verschrikkelijk is.

- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
- Aantal honden: 1
Ik voel me een beetje aangesproken door de Spanje berichten.
Ik weet dat het niet ideaal is voor honden en katten en dat er veel misstanden bestaan. Zie ook elke dag honden die achtergelaten zijn door hun eigenaars en wil daar onmiddellijk bij zeggen dat dat geen Spanjaarden zijn.
Door de crisis die bijzonder hard toeslaat in de CV verlaten veel buitenlanders, m.n. engelsen Spanje. Hun hond meenemen doen ze niet want de bloedtest is te duur/duurt te lang. Alternatief is de hond de tuin uit en ergens vastbinden, hij wordt wel opgepikt door de een of de ander.
Zo zijn wij aan T-Boy gekomen, eigenaar zegt keihard, ik ga terug en de hond kan niet mee. Ik zet hem op de campo of bind hem ergens vast! Je krijgt tranen in je ogen als je het hoort en hij is niet de enige.
Eind van de maand gaat een engelse terug, ze heeft een hond en die laat ze afmaken, die kan niet mee want de bloedtest heeft ze niet laten doen!
Ik weet dat het niet ideaal is voor honden en katten en dat er veel misstanden bestaan. Zie ook elke dag honden die achtergelaten zijn door hun eigenaars en wil daar onmiddellijk bij zeggen dat dat geen Spanjaarden zijn.
Door de crisis die bijzonder hard toeslaat in de CV verlaten veel buitenlanders, m.n. engelsen Spanje. Hun hond meenemen doen ze niet want de bloedtest is te duur/duurt te lang. Alternatief is de hond de tuin uit en ergens vastbinden, hij wordt wel opgepikt door de een of de ander.
Zo zijn wij aan T-Boy gekomen, eigenaar zegt keihard, ik ga terug en de hond kan niet mee. Ik zet hem op de campo of bind hem ergens vast! Je krijgt tranen in je ogen als je het hoort en hij is niet de enige.
Eind van de maand gaat een engelse terug, ze heeft een hond en die laat ze afmaken, die kan niet mee want de bloedtest heeft ze niet laten doen!
Groetjes, Terry
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Dit bericht is enkel van toepassing op het asiel in valencia. Daar was een asiel gerund door particulieren dat tevens geld kreeg van de overheid. Daar willen ze nu de geldkraan dichtdraaien.
In de rest van Spanje speelt dit niet. Daar onderhouden de gemeenten gewoon de dodingsstations. Deze stations vangen de honden weg van de straten en slapen ze na een dag of 10 in. Daarnaast bestaan gewoon de particulieren asiels, die nu al geen cent krijgen van de overheid en er verandert verder dus niets.
In de rest van Spanje speelt dit niet. Daar onderhouden de gemeenten gewoon de dodingsstations. Deze stations vangen de honden weg van de straten en slapen ze na een dag of 10 in. Daarnaast bestaan gewoon de particulieren asiels, die nu al geen cent krijgen van de overheid en er verandert verder dus niets.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

Hoe gaat dat in laten slapen Eline.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat verschilt per station. Veel stations slapen de honden gewoon netjes is, maar er bestaan ook nog gaskamers. Door een te kort aan toezicht binnen de stations gebeuren er ook nog wel een hoop misstanden, zoals toen in 2007 naar buiten in gekomen rondom puerto Real, waar de dieren door spierverslappers stikten. Dat station is toen tijdelijk gesloten geweest.*Ellen* schreef:Hoe gaat dat in laten slapen Eline.
Maar goed, netjes is een ruim begrip als je je bedenkt dat er soms 50 honden tegelijk moeten worden ingeslapen. Ik heb er foto's van, maar zal deze hier niet plaatsen omdat het schokkend is. Op onze site kan je ze vinden onder Kimba.
Laatst gewijzigd door Eline* op 14 dec 2009 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

Ik durf niet te kijken.
Als ze zonder leed de dood in gaan heb ik er geen moeite mee.
Dan ben ik zelfs vóór het besluit. Beter dat dan eindeloos in een asiel zitten

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zie toch wel honden volkomen gelukkig hun leven slijten in Kimba.*Ellen* schreef:Ik durf niet te kijken.

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Terry
- Zeer actief
Zie dat je in Andalucía druk bent met de zwervertjes.
Chippen is bij mijn weten in de CV verplicht, net als rabiës enting.
Het lokale asiel hier SAT, ook vrijwilligers die hun werk doen met minimale middelen en het draaiend houden door donaties, rommelmarkten etc., geven geen enkele hond mee die niet gecastreerd is. Zijn ze te jong dan worden ze op 7-8 maanden gecastreerd en dat wordt door SAT betaald. Eigenaar heeft hier geen keus in, het is verplicht.
Er wordt her en der heel hard gewerkt om de hondenpopulatie te verkleinen, mijn DA heeft een project waarbij alle zwervers waar je mee bij hem komt, voor de helft van de prijs gecastreerd en behandeld worden voor evt. andere ziektes die ze onder de leden hebben. O ja, de DA is een spanjaard, ze zien echt wel dat er een mentaliteits verandering nodig is maar vergeleken met 10 jaar geleden toen hele roedels door de straten zwierven is er al heel veel ten goede veranderd.
Chippen is bij mijn weten in de CV verplicht, net als rabiës enting.
Het lokale asiel hier SAT, ook vrijwilligers die hun werk doen met minimale middelen en het draaiend houden door donaties, rommelmarkten etc., geven geen enkele hond mee die niet gecastreerd is. Zijn ze te jong dan worden ze op 7-8 maanden gecastreerd en dat wordt door SAT betaald. Eigenaar heeft hier geen keus in, het is verplicht.
Er wordt her en der heel hard gewerkt om de hondenpopulatie te verkleinen, mijn DA heeft een project waarbij alle zwervers waar je mee bij hem komt, voor de helft van de prijs gecastreerd en behandeld worden voor evt. andere ziektes die ze onder de leden hebben. O ja, de DA is een spanjaard, ze zien echt wel dat er een mentaliteits verandering nodig is maar vergeleken met 10 jaar geleden toen hele roedels door de straten zwierven is er al heel veel ten goede veranderd.
Groetjes, Terry
- iones
- Zeer actief
Gewoon.Eline* schreef:Dit bericht is enkel van toepassing op het asiel in valencia. Daar was een asiel gerund door particulieren dat tevens geld kreeg van de overheid. Daar willen ze nu de geldkraan dichtdraaien.
Dat wil zeggen, ze zitten op gestapelde kooien waar ze niet uit komen, de stront en urine door de kooien over elkaar heen druipt, geen eten, geen drinken, tot de vrijdag dat ze vergast worden, of een spuitje dat ze de verstikkingsdood krijgen.
Gewoon.
Alleen in Valencia? OVERAL!
Maar goed, dat hoef ik iemand van Kimba niet te vertellen. Jullie doen goed werk. Ik hoop dat het jullie lukt om Spanjaarden te "vermenselijken". Beetje meer menselijkheid zou dat volk niet misstaan.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Laat die Spanjaarden lekker hun eigen problemen oplossen! 

Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- iones
- Zeer actief
Weet je wat het is? Ze zien het niet als een probleem. Het is ook hun probleem niet. Het is het probleem van de honden.Felix schreef:Laat die Spanjaarden lekker hun eigen problemen oplossen!
Begrijp je?
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Dus dan moeten we maar een Nederlands probleem ervan maken, en massaal die honden naar Nederland gaan importeren ofzo, alsof het al niet vol genoeg is hiero in ons kleine landje!iones schreef:Weet je wat het is? Ze zien het niet als een probleem. Het is ook hun probleem niet. Het is het probleem van de honden.Felix schreef:Laat die Spanjaarden lekker hun eigen problemen oplossen!
Begrijp je?

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
onbegrijpelijk dat de spanjaarden nog steeds zo denken.iones schreef:Weet je wat het is? Ze zien het niet als een probleem. Het is ook hun probleem niet. Het is het probleem van de honden.Felix schreef:Laat die Spanjaarden lekker hun eigen problemen oplossen!
Begrijp je?
walgelijk.
ik ben nog nooit in Spanje geweest, en ben het ook niet van plan.
er zou toch eens een systeem moeten komen van eigendomsbewijzen/chippen. en alle honden zonder eigenaar zouden van de straat gehaalt moeten worden.
zodat op lange termijn er geen straathonden meer mogelijk zijn. maar ja . . .realizeer dat maar eens. zucht.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Felix schreef:
Dus dan moeten we maar een Nederlands probleem ervan maken, en massaal die honden naar Nederland gaan importeren ofzo, alsof het al niet vol genoeg is hiero in ons kleine landje!

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Als jij net zo actief was in het her-opvoeden van de Spanjaard richting hun honden toe, dan hoef jij een stuk minder jouw bekrompen inzichten op b.v. dit forum te ventilerenEline* schreef:Felix schreef:
Dus dan moeten we maar een Nederlands probleem ervan maken, en massaal die honden naar Nederland gaan importeren ofzo, alsof het al niet vol genoeg is hiero in ons kleine landje!Ja, heel adequaat! Volgens mij wordt er in het hele topic niet gesproken over massaal importeren, maar over hulp ter plaatse. Je reageert dus erg bekrompen vind ik. Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)

En hulp te plaatsen .. Ach, dat is toch een druppel op de gloeiende plaat

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Dus laat ze maar creperen Felix? Wel eens beelden gezien van wat Spanjaarden met honden doen? Wat weet jij nou van Eline en wat zij doet dat je zo reageert?

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Tuurlijk heb ik die beelden wel eens gezien, een simpele zoek opdracht op internet (youtube), en je ziet genoeg hondenleed .. Maar in andere delen van de wereld worden honden ook mishandelt, misbruikt of weet ik veel wat nog wel niet meer .. Moeten we die dan maar ook naar Nederland halen, of op afstand hulp gaan aanbieden (iets waar ik toch al zo mijn twijfels bij heb, er blijft altijd een heleboel geld aan de welbekende strijkstok hangen) ...Zoek stok! schreef:Dus laat ze maar creperen Felix? Wel eens beelden gezien van wat Spanjaarden met honden doen? Wat weet jij nou van Eline en wat zij doet dat je zo reageert?
En er zijn in Nederland nog misstanden genoeg in de dierenwereld om je eigen drukkig over te maken, dus laten ze die energie dan maar in de Nederlandse dieren steken i.p.v. in dieren die in een ver land vertoeven ...

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik denk dat er genoeg leed in de wereld is om iedereen lekker zelf uit te maken waar ze de energie in willen steken. Voor de een zijn dat vluchtelingenkampen, voor de ander de bestrijding van Aids, voor weer een ander de bio-industrie en zo is het hondenleed in Spanje ook een belangrijk onderwerp. Je kunt niet zeggen dat het een belangrijker is dan het ander, het is allemaal verschrikkelijk leed en we leven allemaal op dezelfde aarde. Wie ben jij om van achter de geraniums te bepalen waar 'ze' hun energie en geld aan mogen besteden?

Linda, Izzie en Bram
- yuki
- Zeer actief
ik word een beetje onpasselijk van de reacties van sommigen momenteel..........
dacht dat iedereen "gewoon van honden hield" hier.

Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
Esther
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Nee, alleen van honden die in Nederland wonen blijkbaar :N:yuki schreef:ik word een beetje onpasselijk van de reacties van sommigen momenteel..........
- yuki
- Zeer actief
Dat werd me net idd pijnlijk duidelijk ja............flamme schreef:Nee, alleen van honden die in Nederland wonen blijkbaar :N:yuki schreef:ik word een beetje onpasselijk van de reacties van sommigen momenteel..........
Eventhough you're gone, we're still a team'.
Esther
Esther
- iones
- Zeer actief
???????????????????????Felix schreef:
Dus dan moeten we maar een Nederlands probleem ervan maken, en massaal die honden naar Nederland gaan importeren ofzo, alsof het al niet vol genoeg is hiero in ons kleine landje!
Jij geeft werkelijk alleen maar om je eigen hachje, is het niet!
Precies!Eline* schreef:Felix schreef:
Dus dan moeten we maar een Nederlands probleem ervan maken, en massaal die honden naar Nederland gaan importeren ofzo, alsof het al niet vol genoeg is hiero in ons kleine landje!Ja, heel adequaat! Volgens mij wordt er in het hele topic niet gesproken over massaal importeren, maar over hulp ter plaatse. Je reageert dus erg bekrompen vind ik. Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Mijn liefde voor honden reikt niet zoals bij Felix slechts tot de grens!
Er zitten in Spanje veel goede stichtingen (en ook in andere zuid europese landen). Deze stichtingen proberen de mentaliteit bij de plaatselijke bevolking te verbeteren en het dierenwelzijn aan te kaarten. Ze geven voorlichting op scholen hoe om te gaan met dieren etc. (want jong geleerd is oud gedaan). Verder proberen ze gemeentes en overheden ertoe te bewegen om over te gaan op sterilisatie en castratieprojecten.
het uiteindelijke doel is de aantallen van zwerfdieren te minimaliseren. Dit gaat echter nog wel ettelijke decennia behelsen en in de tussentijd zitten de zwerfdieren tussen wal en schip. Ze moeten ergens heen.
Voor Felix vormen de dodingsstations kennelijk geen bezwaar. Maar ik ben heel blij dat veel mensen dit geen goede oplossing vinden. Ze werken er keihard voor om de honden op te vangen en ze een goed bestaan te geven. Daar ter plaatse, of in een noord Europees land. Als alles goed loopt, zal het in de toekomst hopelijk niet meer nodig zijn om honden vanuit die landen hier te adopteren. Zou dat niet mooi zijn?
Ja Felix, ik weet het. Jou interesseert dat geen reet.
Daar is o.a. de IFAW voor en ik geloof dat ook in de Verenigde staten honden geadopteerd worden vanuit Zuid Amerika. Alleen moeten ze in de VS zelf hun asiels nog beter op orde zien te krijgen. Maar goed, dit zal je ook wel niet interesseren. Zolang jij het maar goed hebt. Mensen zoals jij maken de wereld er bepaald niet mooier op, weet je dat?Felix schreef:
Tuurlijk heb ik die beelden wel eens gezien, een simpele zoek opdracht op internet (youtube), en je ziet genoeg hondenleed .. Maar in andere delen van de wereld worden honden ook mishandelt, misbruikt of weet ik veel wat nog wel niet meer .. Moeten we die dan maar ook naar Nederland halen, of op afstand hulp gaan aanbieden (iets waar ik toch al zo mijn twijfels bij heb, er blijft altijd een heleboel geld aan de welbekende strijkstok hangen) ...
En er zijn in Nederland nog misstanden genoeg in de dierenwereld om je eigen drukkig over te maken, dus laten ze die energie dan maar in de Nederlandse dieren steken i.p.v. in dieren die in een ver land vertoeven ...
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik verlaag me even niet tot het soort gesprek waartoe je me probeert te provoceren en kan alleen maar hopen dat je dit tikt om uit te dagen en dat dit niet je werkelijke manier van denken is. Zo wel, ben ik alleen maar blij dat er gelukkig genoeg mensen zijn die wel hun best doen om op hun manier een steentje bij te dragen aan een betere wereld in plaats van vanuit een passieve houding andere mensen te bekritiseren.Felix schreef:
Als jij net zo actief was in het her-opvoeden van de Spanjaard richting hun honden toe, dan hoef jij een stuk minder jouw bekrompen inzichten op b.v. dit forum te ventileren
En hulp te plaatsen .. Ach, dat is toch een druppel op de gloeiende plaat
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- iones
- Zeer actief
Ik vraag me trouwens af waar het bekrompen inzicht van eline uit blijkt. Ik zie het wel in de mening van Felix, maar niet bij Eline.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
sommige mensen zouden de ellende eens van dichtbij moeten gaan bekijken, gewoon een dag opgesloten zitten samen met die honden in de dodencel.
Kijken of er dan nog zo makkelijk over gedacht wordt......
Ik heb respect voor mensen die zich inzetten voor dierenleed, waar dat dan ook ter wereld is!
Kijken of er dan nog zo makkelijk over gedacht wordt......
Ik heb respect voor mensen die zich inzetten voor dierenleed, waar dat dan ook ter wereld is!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Terry
- Zeer actief
Ik vind dit heel erg kort door de bocht en ongepast tegenover ts.Felix schreef:Laat die Spanjaarden lekker hun eigen problemen oplossen!
Zij spant zich met de stichting in voor een beter leven voor de honden en probeert tegelijkertijd een positieve bijdrage te leveren aan mentaliteitsverandering bij de Spanjaarden.
Groetjes, Terry
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan moet ze actiever zijn en of worden op Spaanse fora'sTerry schreef:Ik vind dit heel erg kort door de bocht en ongepast tegenover ts.Felix schreef:Laat die Spanjaarden lekker hun eigen problemen oplossen!
Zij spant zich met de stichting in voor een beter leven voor de honden en probeert tegelijkertijd een positieve bijdrage te leveren aan mentaliteitsverandering bij de Spanjaarden.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Doe je het weer. Als jij je zo bezorgd maakt over de honden in Nederland, ga je daar dan zelf voor inspannen. Ga niet voor een ander bepalen wat ze moet doen.Felix schreef:Dan moet ze actiever zijn en of worden op Spaanse fora'sTerry schreef:Ik vind dit heel erg kort door de bocht en ongepast tegenover ts.Felix schreef:Laat die Spanjaarden lekker hun eigen problemen oplossen!

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik bepaal helemaal niets voor wie dan ook. Ik geef alleen de optie's aan, even een nuance verschilletjeZoek stok! schreef:Doe je het weer. Als jij je zo bezorgd maakt over de honden in Nederland, ga je daar dan zelf voor inspannen. Ga niet voor een ander bepalen wat ze moet doen.Felix schreef:Dan moet ze actiever zijn en of worden op Spaanse fora'sTerry schreef:
Ik vind dit heel erg kort door de bocht en ongepast tegenover ts.

En als je je mening ventileert, op wat voor een manier dan ook op een forum, dan kun je verwachten dat mensen erop reageren. Wil je dat niet, plaats dan geen reacties of topics