Inge O schreef:Moon schreef:
Als we eenmaal verder van huis zijn gaat het beter (klassiek puppengedrag volgens mij

).
wat dus alweer aangeeft dat er nog in de verste verte geen sprake is van onderkoeling, in tegendeel, nadat hij zijn vuurtje wat harder heeft opgestookt (= bibberen) kan hij weer noest verder, waardoor hij weer nog lekkerder warm wordt.
puppen hebben last met het regelen van hun lichaamstemperatuur tot ze zo'n weekje of 3 zijn (te vergelijken met echt babytjes dus), daarna redden ze het prima zelf.
ik zou voor een pup alleen extra maatregelen nemen als hij echt lang stil moet zitten/liggen - zoals wanneer hij in de kar zit.
bibbert hij in de kar niet, dan is extra bescherming (buiten wat er dan al onder en rond hem zit) volgens mij niet nodig - bibbert hij in de kar wel dan zou ik hem een kindertruitje aantrekken

(maar dat dan meteen weer uitdoen als hij zelf weer mag rennen).
Ik bedoel met 'verder van huis gaat het beter' dat hij dan weer een beetje gaat lopen

Hij wil gewoon niet graag van huis

En dan ben ik ook niet zo bang voor onderkoeling hoor, hij beweegt dan iig iets

. Het is vooral bij dat lang stilzitten in de kar. Tenslotte moet Dante ook goed de benen strekken dus Mirto loopt een kwartiertje à twintig minuten en dan zit hij weer ong. een half uur in de kar. Maar goed om te horen dat hij op zijn leeftijd iig zijn temperatuur kan regelen (ik had geen idee

). Daar voelde ik me onzeker over..
En bij het lopen/rennen heb ik er nooit aan gedacht om een jasje aan te doen hoor, echt niet nodig (hij heeft het zo druk om op zijn kleine beentjes Dante achterna te rennen, die houdt zichzelf wel warm dan

)