Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

loopse teef bij de buren

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Benso
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): west highland white terier

loopse teef bij de buren

Ongelezen bericht door Benso »

Sinds een week is de hond van de buren loops.
Mijn hond een zgn Cesarhondje is een reu en maakt dit fenomeen voor het eerst mee,hij is 6 jaar oud en woonde tot voor kort in een stad werd bijna altijd binnengehouden,dus maakte niks mee,hij weet niet wat hem overkomt is helemaal verliefd,wil niet eten en piept de hele dag!
Mijn vraag is eigenlijk,hoelang duurt een loopsheid,kan ik hierwat tegen doen,want ik heb medelijden met mijn hondje,de teef is 2 keer zogroot,dus hij kan er ook nog niet eens bij. :denken: :denken:
S@ndr@
Zeer actief

Re: loopse teef bij de buren

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:smile: ach een hond kan 6 weken zonder eten meen ik , wil niet zeggen dat het leuk is, en dat je er niet helemaal gestoord van wordt, maar hij zal niet gelijk omrollen en sterven van de honger
een loopsheid duurt gemiddeld 3 weken, maar een teef kan best nog een weekje extra lekker ruiken hoor :19:

dus riemen vast nog maar even, sterkte :roos:
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

in principe 3 weken ongeveer.
maar hou er rekening mee dat de buurhond niet de laatste loopse hond zal zijn die hij tegen gaat komen

Er is weinig dat je er tegen kan doen. Zorg vooral dat hij er expliciet niet maar dan ook echt niet bij kan.
want ook al is ze twee keer zo groot, ze krijgen een dekking zeker voor elkaar.
En dat wil je echt niet
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Een van mijn reuen eet ook een week niet als mijn teef loops is, gaat vanzelf weer eten als ie honger krijgt.
Verder kun je weinig doen, zoals al eerder gezegd, het zal vast niet de laatste loopse teef zijn die hij tegenkomt/ruikt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
KynoFocus
Actief
Mijn ras(sen): Chihuahua x dwergkees
Cavalier King Charles Spaniel
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door KynoFocus »

Oeh, wat vervelend voor je....
De loopsheid kan inderdaad wel een flink aantal dagen aanhouden.

Misschien dat je je reu wat kunt afleiden door met hem ergens te gaan wandelen, en hem dáár te voeren, zodat hij toch wat binnen krijgt?
Mooiere hondenfoto's maken? Dat kan met het boek "Hondenfotografie"
Afbeelding
Kyno Focus Hondenfotografie |::| Standhouder op de Winnershow 11 t/m 13 december 2015 - RAI Amsterdam
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

duurt een week of 3, dus succes.....
over het algemeen is het het ergste rond dag 12, maar ja, dat kan ook bij iedere teef anders zijn....

hier nu de eerste weer loops, dus de buurhond komt op "onze" wei buurten als hij los loopt......moet op de hoede zijn voor de reuen dus als ik die los laat, want ja, HUN wei en HUN teef......
ook moet ik nu echt de poort dicht houden, anders loopt hij hier regelmatig op het erf.....

en die doet dat dus de volle 3 wk lang......
helaas komt er hierna nog een teef loops (denk net als deze klaar is) en verwachten we van de volwassen teven nr 3 ook nog binnenkort.....en ja, ook nog een dame van 7,5 mnd, dus die zal ook wel aan de beurt komen......
Benso
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): west highland white terier

Ongelezen bericht door Benso »

Bedankt voor jullie "opbeurende reactie's"
Maar helpt het als ik mijn hond laat castreren ?

prettige kerstdagen en een gezond 2010
ook namens mijn hond !!!!
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik denk wel dat castreren de geslachtsdrift aanzienlijk zal verminderen ja. Maar let er dan wel op dat hij niet te dik wordt. Want daar krijgen ze dan wel aanleg voor.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Ceseman
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders

Ongelezen bericht door Ceseman »

iones schreef:Ik denk wel dat castreren de geslachtsdrift aanzienlijk zal verminderen ja. Maar let er dan wel op dat hij niet te dik wordt. Want daar krijgen ze dan wel aanleg voor.
Niet bij alle reuen.
Hier een reu, César, die castreert is maar die Luca, als ze loops is, gewoon dekt.
Hij kan dan wel niks klaarmaken, maar zijn hormonen gieren gewoon door zijn lijf.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ceseman schreef:
iones schreef:Ik denk wel dat castreren de geslachtsdrift aanzienlijk zal verminderen ja. Maar let er dan wel op dat hij niet te dik wordt. Want daar krijgen ze dan wel aanleg voor.
Niet bij alle reuen.
Hier een reu, César, die castreert is maar die Luca, als ze loops is, gewoon dekt.
Hij kan dan wel niks klaarmaken, maar zijn hormonen gieren gewoon door zijn lijf.
Dat geloof ik. WAnt mijn ruin is op 3 jarige leeftijd gecastreerd en ook blijven dekken.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”