Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

eerste weekend jachtcursus gehad!

Moderator: moderatorteam

josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder
Aantal honden: 1

eerste weekend jachtcursus gehad!

Ongelezen bericht door josefientje »

Afgelopen weekend hebben mijn man en ik met Willem en Sil onze eerste jachttraining gehad. Hier op het eiland kun je na de eerste basiscursussen niet verder trainen met je hond, omdat de hondenschool eenvoudig te klein is en geen mankracht genoeg daarvoor heeft. Nu wordt er elke winter een instructrice van de wal ingehuurd die jachttraining komt geven. Deze jachttraining is open voor alle rassen (ok mijn Chihuahua neem ik niet mee, niet omdat hij het niet zou kunnen, maar omdat we bang zijn dat ze hem als dummy gaan gebruiken :N: ) Die training is altijd in het weekend en dan ook altijd een hele dag, anders is het de moeite niet voor de instructeurs om over te varen. Dit weekend zijn we dus begonnen, en dat was meteen al knap intensief: vrijdagavond theorie, zaterdag trainen en voor de beginners zondagmorgen en de gevorderden zondagmiddag trainen. Ik kan je vertellen, zaterdagavond was het erg rustig bij ons thuis: de hele meuk lag te slapen, en de baasjes waren ook niet meer zo wakker :slaap:

Maar het was wel erg leuk en heel leerzaam. Wel hebben we gemerkt dat Willem het heul erg spannend vond, zodra er een beetje druk op komt te liggen ( bijv een oefeningetje meer dan 3x doen) krijgt hij stress. Daar moeten we heel goed op letten, want het moet juist voor hem natuurlijk wel leuk blijven. We beginnen echt helemaal bij het begin, dus we zijn vooralsnog bezig met appèl oefeningen en wennen aan de fluit. We kregen ook een demonstratie van een zeer gevorderde labrador, fantastisch, maar ik zie dat Willem en Sil nog niet doen. Volgens de instructrice zullen we deze cursus echter wel bijna zover komen. Ik ben benieuwd!

Willem was zondagmorgen wat meer ontspannen en deed zijn oefeningen eigenlijk heel goed. Sil daarentegen, de hond waarmee ik kan lezen en schrijven, liet me echt een paar keer voor joker staan. Hij was ook de enige hond die bij het roepen en rennen niet in één streep naar de baas toe rende :oeps: . Er waren wat brokjes gemorst op het veld, en die moest hij eerst even opsnaaien :boos: Haha :smile2: ik heb dus ook nog genoeg te doen met hem. Dat sluipt erin he, hij komt idd niet altijd gelijk, en dat accepteerde ik ook gewoon, maar dat is natuurlijk helemaal fout :neenee: , consekwent blijven dus!

We hebben een heel boekwerk aan huiswerk meegekregen en in januari gaan we weer verder. In de tussentijd kunnen wij dus hard aan de slag!
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: eerste weekend jachtcursus gehad!

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat een schitterende mogelijkheid voor jullie :ok:
Nou ben ik natuurlijk ook nieuwschierig wie die trainster is? :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
josefientje
Zeer actief

De hoofdinstructricew heet Anjolien, maar ben even haar achternaam kwijt, klein vrouwtje redelijk op leeftijd, heeft een jonge flatcoat bij zich. Alle honden zijn helemaal gek op haar en doen iedere oefening bij háár perfect, om hem daarna bij ons mwoa....... iets minder perfect uit te voeren. :19:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

josefientje schreef:De hoofdinstructricew heet Anjolien, maar ben even haar achternaam kwijt, klein vrouwtje redelijk op leeftijd, heeft een jonge flatcoat bij zich. Alle honden zijn helemaal gek op haar en doen iedere oefening bij háár perfect, om hem daarna bij ons mwoa....... iets minder perfect uit te voeren. :19:
Met die trainster heb je niks te klagen :D :ok:
Ik denk maar zo dat Marjoleine van dit forum dat ook vindt :lol1:

Wat tof van haar om naar het eiland te komen om met jullie te trainen!!
http://www.jachthondenopleidingfryslansudwest.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; Hier geeft ze les dacht ik.
Deze groep organiseert het fries open voor jachthonden waar ik ben geweest.
Anjolien was daar ook.
http://www.hondenforum.nl/plaza/jacht-e ... 69547.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
josefientje
Zeer actief

Nee klagen doe ik zeker niet, zij is streng voor de cursist en lief voor de hond :ok: En ze ziet alles! Ze legt alles heel duidelijk uit, alleen de theorie van haar uitleg en de praktijk van mijn uitvoer zitten nog niet altijd op één lijn :F: , zo gemakkelijk vind ik het allemaal niet. Maar wel heel leuk
Het is ook fijn dat we op deze manier toch een beetje (nou ja een béétje, zeg maar keihard :F: ) met onze honden aan het werk kunnen blijven. Een goede begeleiding daarin is heel fijn en heel nodig.

Ze geeft daar inderdaad les en jaagt ook zelf met haar hond dus ook een praktijkmens.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

josefientje schreef:Nee klagen doe ik zeker niet, zij is streng voor de cursist en lief voor de hond :ok: En ze ziet alles! Ze legt alles heel duidelijk uit, alleen de theorie van haar uitleg en de praktijk van mijn uitvoer zitten nog niet altijd op één lijn :F: , zo gemakkelijk vind ik het allemaal niet. Maar wel heel leuk
Het is ook fijn dat we op deze manier toch een beetje (nou ja een béétje, zeg maar keihard :F: ) met onze honden aan het werk kunnen blijven. Een goede begeleiding daarin is heel fijn en heel nodig.

Ze geeft daar inderdaad les en jaagt ook zelf met haar hond dus ook een praktijkmens.
Je bent een bofkont :ok: :lol1:
Afbeelding
josefientje
Zeer actief

Ja, dat zijn we!

Ik ben er ook heel erg blij mee!
Afbeelding
Plaats reactie