Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

onderbewust aanvoelen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

onderbewust aanvoelen

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Dat heb ik met Bo als er wat is met hem.

Bo loopt s's nacht nog wel eens van de ene plek naar de andere. Als hij naast het bed komt liggen dan hoor je trippel trippel plof en evt nog een zucht er achteraan.

Maar als er iets is met hem of hij wil wat, gaat hij heel stil naast mn bed staan. En hij blijft gewoon staan en me aankijken.
En daar wordt ik wakker van, hij maakt geen enkel geluid, geen gepiep of zachte blaf, gewoon staan en kijken.
Ik denk dat hoe diep ik ook slaap(en dat is behoorlijk diep) op het moment dat er geen plof na het getrippel komt is er wat en wordt ik wakker. dat ik dus onderbewust toch er op let

Hebben jullie dat ook?
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Re: onderbewust aanvoelen

Ongelezen bericht door duitse herder »

elke nacht lig ik in coma, ik hoor mijn neefje niet eens huilen als hij logeert.
Maar zodra er wat met de honden is, hoor ik het meteen. Vorige week hoorde ik snachts Nanni drentelen, toen ik beneden kwam, was ze behoorlijk kwijl aan spugen. Daar word ik dus wel wakker van
Perry en Noah

Afbeelding
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Jurek doet dat ook. :80: Ik hoor hem niet aankomen of iets dergelijks maar hoe langer het duurt, hoe dichter hij bij me komt staan.
Hij doet het overdag ook wel eens, als het water op is of als hij naar buiten wil. Normaal gesproken gaat hij bij de deur staan maar als ik dat niet zie, komt hij naast me staan. Als ik dat negeer, dan staat hij op een gegeven moment bijna met zijn neus tegen mijn wang. Ik hoor hem dan heel zachtjes smakken en voel zijn ademhaling vanuit zijn neus. Hij doet dat alleen bij mij en niet bij Dirk.
De teven hier doen dat niet. Die blijven bijvoorbeeld bij de deur staan. Sam laat dan een soort van oergeluiden horen en Jelka gaat heel hoog piepen als ze echt dringend naar buiten willen.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Zodra mijn honden zich anders gedragen dan wordt ik daar wakker van... en dan slaap ik nog wel boven en hun beneden, maar 1 krabbel aan de deur of een piep en ik ben wakker en sta beneden.
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Wilma schreef:Jurek doet dat ook. :80: Ik hoor hem niet aankomen of iets dergelijks maar hoe langer het duurt, hoe dichter hij bij me komt staan.
Hij doet het overdag ook wel eens, als het water op is of als hij naar buiten wil. Normaal gesproken gaat hij bij de deur staan maar als ik dat niet zie, komt hij naast me staan. Als ik dat negeer, dan staat hij op een gegeven moment bijna met zijn neus tegen mijn wang. Ik hoor hem dan heel zachtjes smakken en voel zijn ademhaling vanuit zijn neus. Hij doet dat alleen bij mij en niet bij Dirk.
De teven hier doen dat niet. Die blijven bijvoorbeeld bij de deur staan. Sam laat dan een soort van oergeluiden horen en Jelka gaat heel hoog piepen als ze echt dringend naar buiten willen.
zou het tatrareu eigen zijn om het op deze manier te doen, bo doet dat idd overdag ook en als het echt te lang duurt gaat hij liggen met zn kop tussen zn poot en dan heel veel heel luid zuchten of hij komt bijna in je staan idd
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik heb dat precies hetzelfde, met Max.
Vannacht was dat ook, ik had gewoon het idee dat Max onderaan de deur stond.
Ik ging naar beneden en ja hoor daar stond hij.
Pas toen ik beneden kwam maakte hij geluid omdat hij helemaal blij was.
Ik ging bij hem zitten en toen merkte ik waarom hij niet ging slapen.
De batterij van de rookmelder was op en daardoor deed hij de hele tijd 3 zachte piepjes.
Daar was Max dus niet gerust bij en dat voelde ik aan ondanks dat ik boven lag.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik heb dat helaas niet. Ik slaap erg snel en erg diep. Mijn vriend daar en tegen heeft moeite met in slaap komen en slaapt erg licht. Hij is dan ook snel wakker. Dat is maar goed ook, want toen Kay die ene avond dood ziek was en naar de dierenarts moest heb ik niets gehoord, terwijl de bench aan mijn kant van het bed stond. Vriendje wil mij dan wel wakker maken, want hij kan niet tegen kots en poep.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Jazeker. Vorig jaar werd ik snachts wakker omdat ik Nora beneden hoorde rondlopen. Dat doet ze wel vaker snachts, dan gaat ze verkassen naar een andere mand. Maar deze keer had ik er een wat naar gevoel bij. Toch mijn gevoel genegeerd en gaan slapen. De volgende ochtend kwamen we er achter dat ze heel benauwd was. Bronchitis, koorts en vocht achter de longen. Dat is dus waarschijnlijk die nacht al begonnen.
Jeannettebo
Zeer actief

laat ik het zo zeggen, ik slaap rustig door een brand alarm heen. Maar als bo naast me staat ben ik wakker
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Nee, als ik slaap ben ik buiten westen, ik word nergens wakker van, zelfs niet van mijn eigen baby (daar heb ik dus een jaar 's-nachts een babyfoon bijgelegd, ik werd anders niet wakker van haar gehuil :oeps: )
Alleen als ik, van te voren, weet dat er iets is met hond of kind, dan slaap ik met een "half oor open", dan word ik bij het lichtste geluidje wakker.
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Je kunt een kanon naast me afschieten als ik slaap, maar als de hond piept, sta ik meteen naast m'n bed. :mrgreen:
Afbeelding
Iedere dag feest!
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

samantha! schreef:Ik heb dat precies hetzelfde, met Max.
Vannacht was dat ook, ik had gewoon het idee dat Max onderaan de deur stond.
Ik ging naar beneden en ja hoor daar stond hij.
Pas toen ik beneden kwam maakte hij geluid omdat hij helemaal blij was.
Ik ging bij hem zitten en toen merkte ik waarom hij niet ging slapen.
De batterij van de rookmelder was op en daardoor deed hij de hele tijd 3 zachte piepjes.
Daar was Max dus niet gerust bij en dat voelde ik aan ondanks dat ik boven lag.
Tsss...bijzonder!
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Jeannettebo schreef:Hebben jullie dat ook?
Ja, je kunt 's nachts een bom naast me afschieten. Ik hoor het niet. Pieter kan de hele nacht spoken en de engste films op zijn hardst aan hebben staan, ik blijf lekker slapen.

Maar gaat Saar dralen. Moet zij drinken of gras eten, of even buitenlucht. Ze hoeft maar een heel klein kikje te geven, of alleen maar van het bed te gaan, en ik word wakker.

Ik noem dat maar gewoon moedergevoelens :mrgreen:
Carool
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders Ronin & Ran

Ongelezen bericht door Carool »

Ik heb altijd het idee, dat ze dat doen als je bijvoorbeeld ligt te dromen. Dat ze dan gewoon even komen kijken.
Ik zie dat mijn honden ook bij elkaar doen, als ze anders dromen dan normaal... dan checken ze elkaar ook altijd even, zonder wakker te maken.

Groetjes Carool
"Alles van waarde is weerloos"
Lucebert 1924-1994

Foto's
Stamboom Ronin
Stamboom Ran
Isabelle
Actief
Mijn ras(sen): Dalmatier, Jack Russel, Duitse Herder

Ongelezen bericht door Isabelle »

Ik herken het helemaal. Falco mijn DH slaapt op mijn kamer. Hij heeft hier 3 kussens waar hij per nacht wel verschillende keren van plaats veranderd. Als hij rond loopt hoor je echt zijn nagels op het laminaat.
Maar als ik slaap hoor ik dat niet en ik slaap heel vast.

Maar heel soms als er iets is komt hij naast mijn bed staan, hij staat daar dan gewoon te staan en heel geduldig te wachten en daar wordt ik dan wel wakker van. Ookal maakt hij geen enkel geluid. En dan weet ik dat hij heel dringend moet plassen. Komt gelukkig maar enkele keren per jaar voor.

Ja eigenlijk is dit wel vreemd, ik had er nog nooit bij stil gestaan. :denken:

's Morgens daarentegen als mijn 2 wekkers gaan en ik sta niet op (omdat ik het niet hoor) dan is hij wel zo lief om zijn natte neus heel snel tegen mijn neus te duwen. En daar wordt ik dan wel heel snel wakker van. :J:
Rust zacht lieve Sam ° 9-11-2000 + 8-10-2009
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

je slaapt per nacht maar een half uur ongeveer heel diep de rest is rem slaap en word je sneller wakker..(de een anders als de andere)

maar als iemand of iets je de hele tijd aankijkt voel je dat volgens mij zowiezo aan..
het het bekende geluid van het getippel en plof is weg
en als je dat elke nacht hoort ga je daar onbewust op letten en hoor je het niet word je wakker..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Herkenbaar hoor. Ik slaap als een os, en tegenwoordig hoor ik het zelfs niet meer als dochterlief om 5 of 6 of 7 uur 's nachts thuiskomt, terwijl Lilo dan effe flink aanslaat en er vaak een vriendje zijn in de tuin geparkeerde brommer start en het al met al even vreselijke herrie is.

Maar als Jack midden in de nacht heel zacht gaat lopen piepen word ik wakker, dan moet er gekotst in de tuin of heeft hij misschien wel diarree ofzo. Als Jack middenin de nacht echt waaks blaft ben ik ook direct wakker, want dan is het serieus, dan moet ik naar beneden om te kijken of er boeven zijn, in tegenstelling tot wanneer Lilo meent te moeten waken, die kan bij wijze van spreken de hele nacht gillen van dieven en moordenaars en daar snurk ik gewoon doorheen.

En als er een kind, zelfs nu ze volwassen zijn, naast mijn bed staat en heel zachtjes 'Mama' zegt, ben ik klaarwakker. Dat is al vanaf dat ze 'mama' kunnen zeggen.

Maar het is mijn ogen niet puur een kwestie van een band hebben met. Ik val regelmatig in slaap in de metro, maar als het station voor mijn station wordt aangekondigd gaan mijn ogen ook direct open, zodat ik nog effe wakker kan worden voor ik eruit moet. Terwijl je slaapt hoor je volgens mij nog heel erg veel van de geluiden om je heen, en als die belangrijk zijn dringen ze ook door tot je hersens, die de rest van de 'herrie' er netjes uitfilteren.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Wat grappig, Luka doet precies hetzelfde! Hij maakt geen geluid, maar gaat naast het bed staan staren en kwispelen. Ik word daar inderdaad altijd wakker van. Frappant hè?
Afbeelding
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

ja ken het, maar ook met mensen, het lijkt net alsof ik zie dat ze me aangapen, in de auto of winkel.
heb geeen idee hoe dit kan..
chico was vanacht ook zo onrustig, compleet in paniek. tegen de deur aan krabben en bonken..dan trektie met zn nagels aan de deur en dat bonkt dan. dus vriend naar beneden ;) chico schudt een keer, kijkt hem aan met slaperige ogen van wat joh? en gaat verder slapen! een nachtmerrie denk ik?
misschien voelde bo dat aan ;)
Afbeelding
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Ja herkenbaar. Ik slaap muur en muurvast, maar als de honden iets hebben of een klein piepje laten ben ik gelijk wakker.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Het is wisselend bij mij.
Pas geleden voelde ik me een ontaarde hondenbaas.
Ik was ontzettend moe en sliep erg vast. In m'n droom voelde ik wel wat gelik, maar sliep er doorheen.
Later probeerde Spike het weer, waar ik wel wakker van werd gelukkig. Hij moest hóóóógnodig poepen. Arm ventje.
Daisy ging stilletjes naast bed zitten kijken naar me, die durfde me niet wakker te maken. Maar het gekke was dat ik daar vaak wél wakker van werd.

Ook hoor ik vaak de kleinste dingen wel als er iets niet klopt met de honden.
Ze komen ook altijd naar mij, ze weten dat baasje met een bom nog niet goed wakker te krijgen is :wink:
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

jacq1970 schreef:Zodra mijn honden zich anders gedragen dan wordt ik daar wakker van... en dan slaap ik nog wel boven en hun beneden, maar 1 krabbel aan de deur of een piep en ik ben wakker en sta beneden.
Hier precies zo
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
MarjaV
Actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door MarjaV »

Ik slaap meestal heel erg vast en word eigenlijk nooit ergens wakker van.

Maar ik had vroeger een kat op mijn studentenflat en mijn huisgenoten vertelden mij, dat ze mij af en toe als een zombi zagen rondlopen 's-nachts met een kat op de arm. Deze had toen een darminfectie of zoiets en moest daardoor vaak spugen en uiteraard ook snachts. Ik schijn daar in zoverre van wakker te zijn geworden, dat ik in staat was de kat naar de kattenbak te brengen, z'n ding te laten doen, en dan al slaapwandelend weer m'n bed in te duiken met de kat nog steeds onder de arm. Die sliep naast me. Jammer dat er toen geen filmpje is gemaakt :smile:
Als het echt nodig is, reageer ik dus wel, maar schijn niet echt wakker te worden. Ach...het gaat om het resultaat.
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka
Afbeelding
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Ik slaap best vast maar als Gizmo van bed afsprong was ik gelijk wakker, want ze sprong nooit zomaar van bed af. Dan ging ze naar beneden en wist ik dat ze naar buiten moest omdat ze diaree etc.etc. had.
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Hier idem. Er hoeft maar iets te zijn met de honden of katten en ik ben wakker terwijl ik overal gewoon doorheen slaap. Moet wel even denken van hm waar werd ik wakker van en ga dan ook even controleren.
Het enige moment waarop wij allebei strak staan is als Kito geluid maakt, puur omdat wij weten dat als hij blaft er ook echt reden is tot paraatheid. Dan vliegen de dekens ook ineens omhoog :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”