Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje i.v.m groei teef.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pablo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier

Vraagje i.v.m groei teef.

Ongelezen bericht door Pablo »

Ik had een vraagje, wat betreft de groei van een teef.
Wil de leeftijd waarop ze loops worden wat zeggen voor het termijn dat ze nog groeien? Ik weet dat het bij meisjes wel zo is, word je vroeg ongesteld dan groei je meestal zo gek veel niet meer. :mrgreen:
Djanga is hard op weg om loops te worden, opgezwollen vulva,veel plasjes achterlaten, en Pablo likt de hele dag door haar bek als het kan.

Zal ze nu een beetje stoppen met groeien? Of heeft dat op honden geen betrekking?
Op het moment is ze 7 maanden, 30 kilo en rond de 50 cm hoog.
Ik vind het eigenlijk wel oke zo, haar kop mag nog wel wat gevulder worden, en dan is ze wat mij betreft perfect. :ok:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Re: Vraagje i.v.m groei teef.

Ongelezen bericht door Moos »

Volgens mij stoppen ze met in de hoogte groeien (vlak) na de eerste loopsheid omdat de groeischijven zich dan sluiten. Daarom worden teven die voor de eerste loopsheid gecastreerd zijn vaak iets hoger.
Maar uitzwaren bijvoorbeeld gaat afhankelijk van het ras door tot een bepaalde leeftijd dacht ik.

Ze is geen kleine bull terrier he? :wink: :mrgreen: Vera is lichter haha (wel hoger).
Afbeelding
Pablo
Zeer actief

Aha, dan houd het dus toch verband :ok:

Nee klein is ze niet nee, het is een flinke dame.
Nog volop aan het ''groeien'', hoop dat haar kop nu een beetje gaat ontwikkelen en haar lijf een beetje stabiel blijft :mrgreen:
Geloof dat een bull uitzwaart tot een jaar of 2,5 zoiets.
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

ik heb 2 doggen teven gehad die met 6 mnd loops werden , en die zijn daarna nog een aardig eind de hoogte in gegaan :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
ChantalBos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door ChantalBos »

Als Yenthe tot haar eerste loopsheid was gegegroeid, was ze nu een reuze lagotti. Ze werd namelijk pas met 17 maanden voor het eerst loops
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
Pablo
Zeer actief

Hmm, oke, dan gaat het misschien niet helemaal op nee..
Verschilt misschien van ras tot ras?
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Pablo schreef:Ik had een vraagje, wat betreft de groei van een teef.
Wil de leeftijd waarop ze loops worden wat zeggen voor het termijn dat ze nog groeien? Ik weet dat het bij meisjes wel zo is, word je vroeg ongesteld dan groei je meestal zo gek veel niet meer. :mrgreen:
Djanga is hard op weg om loops te worden, opgezwollen vulva,veel plasjes achterlaten, en Pablo likt de hele dag door haar bek als het kan.

Zal ze nu een beetje stoppen met groeien? Of heeft dat op honden geen betrekking?
Op het moment is ze 7 maanden, 30 kilo en rond de 50 cm hoog.
Ik vind het eigenlijk wel oke zo, haar kop mag nog wel wat gevulder worden, en dan is ze wat mij betreft perfect. :ok:
Ik geloof er niets van. Miep was op 5 maanden en 3 weken loops, en toen toch nog echt niet de hoogte die ze nu heeft hoor :19:
Marion.

Pablo schreef:Aha, dan houd het dus toch verband :ok:
Wat??? Omdat Marloes het zegt?
Moos
Zeer actief

Ik heb dat niet zelf bedacht :19: Als je googled kom je ook op verschillende sites van dierenartsen die zeggen dat de groeischijven sluiten na de eerste loopsheid, en dat een teef die voor de eerste loopsheid wordt gecastreerd daarom hoger groeit. Daar ging ik dus vanuit :wink:
Afbeelding
Marion.

Moos schreef:Ik heb dat niet zelf bedacht :19: Als je googled kom je ook op verschillende sites van dierenartsen die zeggen dat de groeischijven sluiten na de eerste loopsheid, en dat een teef die voor de eerste loopsheid wordt gecastreerd daarom hoger groeit. Daar ging ik dus vanuit :wink:
Wat ik al zei, Miep was loops met 5 maanden en 3 weken. Toen had ze ècht nog niet de hoogte van nu. En ze heeft nooit stelten gehad, dus haar poten waren ook nog niet zo lang als nu.
Pablo
Zeer actief

Niet omdat Marloes dat zegt, gewoon omdat het me eigenlijk best wel logisch in de oren klinkt.
Maar blijkbaar zijn de ervaringen dan toch anders hier :19:
Je hoeft niet zo aangebrand te reageren hoor :roos:
Afbeelding
Marion.

Kijk. Het witte mormel een half jaar oud, en hartstikke loops. Naast haar staat Saar die nu zeker 5 cm lager is dan Miep. Neuh, het mormel heeft hier nog zéker niet haar uiteindelijke hoogte. Kwam zeker nog 10 cm bij.

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Pablo schreef:Niet omdat Marloes dat zegt, gewoon omdat het me eigenlijk best wel logisch in de oren klinkt.
Mijn ervaring is hetzelfde als die van Boutje. Ik denk dat Vera misschien nog 1 cm gegroeid is na de eerste loopsheid. Die was met 10/11 maanden.
Het zal vast per hond verschillen hoor. Ik ben ook nog 10 cm gegroeid na de eerste ongesteldheid, dus daar gaat die theorie ook meteen :mrgreen: Alleen volgens DA's sluiten de groeischijven rondom die eerste loopsheid dus :wink: En mijn ervaring met de hond is dat ze dus inderdaad niet tot nauwelijks meer groeide in de hoogte daarna.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Nou, ik hoop dan maar dat Tapas niet nog 10 centimeter gaat groeien na haar eerste loopsheid, dan heb ik straks een blonde Ierse Wolfshond! :N: :mrgreen:

Ik heb het ook vaak gehoord en er ook over gelezen, dat over het algemeen teefjes niet of nauwelijks meer groeien na hun eerste loopsheid. Heb die ervaring ook met mijn eigen honden. Maar die werden respectievelijk pas met 11 maanden en 14 maanden voor het eerst loops, vrij laat dus. Ik kan me zo voorstellen dat een hond die voor het eerst al loops is met 5 maanden nog wel door zal groeien.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

hier ook 2 teven die net voor de 6 maanden loops werden, gelukkig zijn ze nog wel doorgegroeid ;).
Afbeelding
Marion.

Moos schreef:
Pablo schreef:Niet omdat Marloes dat zegt, gewoon omdat het me eigenlijk best wel logisch in de oren klinkt.
Mijn ervaring is hetzelfde als die van Boutje. Ik denk dat Vera misschien nog 1 cm gegroeid is na de eerste loopsheid. Die was met 10/11 maanden.
Het zal vast per hond verschillen hoor.
Ik denk eerder dat het verschilt met het tijdstip waarop je hond voor het eerst loops wordt ;)

Bovendien denk ik dat jij met jouw ene hond die loops is geworden ook niet echt een goed referentiekader bent. Ik ook niet hoor, heb er 2 gehad. De ene werd met bijna een jaar voor het eerst loops, en ja die was wel nagenoeg uitgegroeid in de hoogte. De ander werd dus met nog geen 6 maanden loops en die was nog lang niet uitgegroeid in de hoogte. Lijkt me ook erg logisch.
Marion.

Hutsje schreef:hier ook 2 teven die net voor de 6 maanden loops werden, gelukkig zijn ze nog wel doorgegroeid ;).
Ach. Dan was baby Miep wel ook lichamelijk baby gebleven. Was misschien ook wel leuk geweest. Een mini-Golden :mrgreen:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

was ze echt een beeb gebleven ;)
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Heb ik wel een referentiekader met een teefje of vijftien ervaring?

Mijn ervaring is dat ze pakweg 5% groeien na hun loopsheid. 5% van wat hun uiteindelijk hoogte werd dus.
Daar heb ik één uitzondering op gehad: onze vorige wetter werd pas met 23 maanden loops. Die was echt al op hoogte toen ;)

Voor de rest, zowel stabij als wetter, ging het wel ongeveer op.
Loopsheden begonnen tussen 6 en 10 maanden.

Uitzwaren duurde nog veel langer overigens, maar dat heeft dan ook niks met groeischijven te maken.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
wenche
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar

Ongelezen bericht door wenche »

Pip is nog niet loops geweest, maar staat nu naar mijn idee wel stil met in de hoogte gaan (ze is nu bijna 7 maand) en de afgelopen 2 maand is ze ook een krappe kilo maar aangekomen... Ze is iel, en wat aan de magere kant, maar niet extreem...
Ze heeft nu een schofthoogte van ongeveer 61 cm en een gewicht van 22,4 kg... De da schatte dat ze uiteindelijk uit zou komen op een kilootje of 26...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”