Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Boy word steeds slechter
Moderator: moderatorteam
-
Nickoss
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Mattheeuws Leeuwtje, Chihuahua
Boy word steeds slechter
Onze boy, is na het overlijden van lady sterk achteruit gegaan, gezien de klachten niet door haar overleden maar hij is bijna helemaal doof en zijn zicht is echt slecht en dan gebeurt allemaal in 1 maand, wat kan ik hier aan doen? Zijn ogen hebben allemaal rode lijntjes en er zit boven zijn rechteroog een bruin vies stipje. Na Lady verloren te hebben, willen we haar natuurlijk ook niet meteen verliezen.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Re: Boy word steeds slechter
Ik zou zo snel mogelijk naar de da gaan. Misschien zit er wel een ontsteking en heeft het arme manneke pijn.....Al is hij oud, erkan nog veel aan hem gedaan worden.
Beterschap met Boy. Ik hoop dat hij snel wer opknapt. Geef hem maar een dikke knuffel!
Beterschap met Boy. Ik hoop dat hij snel wer opknapt. Geef hem maar een dikke knuffel!
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK-
Nickoss
- Vaste gebruiker
Boy is helaas gewoon bijna 100% blind en zijn gehoord is voor zover ik weet voor 90% weg, iemand hier ervaringen hiermee en heeft een hond moeite om zo verder te leven of kan ik hem geowon bij me houden en extra goed verzorgen?
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ben je nu al bij de dierenarts geweest of bedenk je zelf wat er aan de hand is? Blind en doof worden in een maand heeft een reden die opgelost kan worden. Dat heeft niks maar dan ook niks met ouderdom te maken. Ooit wel eens gehoord van iemand die in enkele weken blind werd van ouderdom na jaren goed gezien te hebben? Je hond heeft waarschijnlijk ontstekingen gezien de roodheid en die moet je behandelen want anders wordt hij echt blind.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
gezien dit:
als het door ouderdom komt kun je er weinig aan doen maar het klinkt alsof er iets aan de hand is.
verder kunnen honden die doof en blind zijn nog prima functioneren, je moet er alleen rekening mee houden (geen spullen in de huis verzetten ed.) mijn dove en blinde bullmastiff is 12 geworden, zijn nieren hebben het uiteindelijk opgegeven.
snap ik niet dat je nog niet bij de dierenarts bent geweest. zsm heen gaan.Zijn ogen hebben allemaal rode lijntjes en er zit boven zijn rechteroog een bruin vies stipje.
als het door ouderdom komt kun je er weinig aan doen maar het klinkt alsof er iets aan de hand is.
verder kunnen honden die doof en blind zijn nog prima functioneren, je moet er alleen rekening mee houden (geen spullen in de huis verzetten ed.) mijn dove en blinde bullmastiff is 12 geworden, zijn nieren hebben het uiteindelijk opgegeven.

- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoe gaat het nu met Boy en zijn jullie bij een DA geweest ?

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Lin&Noa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JR x dwergpincher.
Ik word er een beetje verdrietig van als ik dit zo lees. Topic is dinsdag 1 dec gestart, het is al zondag 13 dec! Ik mag toch echt hopen dat je al naar de DA bent geweest... 

-
Nickoss
- Vaste gebruiker
Sorrrrrryyyyyyyy voor mijn hele late reactie, maar ik ben idd bij de DA geweest en die heeft staar bij Boy geconstateerd, dat komt dus door zijn ouderdom en ze raadde ons aan op deze leeftijd er niks aan te doen aangezien hij er nog prima mee kan verder leven, een operatie zou te zwaar zijn voor zo een oude hond die dat bovendien zelf ook niet lekker gaat vinden.
De doofheid komt ook door ouderdom, het gaat nu wat harder en daardoor is hij ook gewoon echt lui geworden, niks om me dus verder zorgen om te maken.
De doofheid komt ook door ouderdom, het gaat nu wat harder en daardoor is hij ook gewoon echt lui geworden, niks om me dus verder zorgen om te maken.
- Hanneke2
- Zeer actief
Niet te lang rekken he? Op een gegeven moment is een hond gewoon op, en dan moet je er een punt achter zetten.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes