Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

konijnkarkas inclusief kop

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

konijnkarkas inclusief kop

Ongelezen bericht door Madelief »

Voeren jullie dat gewoon op aan de honden? Ik heb nog nooit een kop gevoerd (noch besteld) en voel daar ook niet enthousiast voor, maar ze zitten aan het karkas dat ik gekocht heb gister. Ziet er prachtig uit. Een stuk borstkas, nek en kop tesamen aan één stuk. Rijk bevleesd, alles dr op en dr an (behalve de oren en de huid).

Die tanden.....wat gebeurt daarmee?? Eten ze schedel ook helemaal op?

Sorry,....very new at this....koppen :N:

Enne...tellen jullie dit soort karkassen als "compleet" ..of gewoon als vleesbot. Hart, longen, lever en nieren zitten er nog in (de nieren en soms lever in de andere helft).
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: konijnkarkas inclusief kop

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ze eten alles op en je ziet er niets van terug.
Ik vind die karkassen afschuwelijk, met die koppies en tandjes, maar de honden vinden het fantastisch,dus ik mep het beest met een tang de tuin in waar ze hem mogen opeten. :F:
Oh, en ik zie het als compleet. Ligt er ook aan of er nog wat vlees aan zit, maar in principe is het redelijk compleet. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ik kan ook niet aan koppen wennen, maar ik geef ze wel (ik mik ze ook in de tuin :D ). Hier wordt ook alles opgegeten, tanden incluis. Ze zijn er ook lekker lang mee bezig, da's ook fijn. Eten (lekker sleuren, trekken, knagen, knippen, met of zonder gebruik van poten :wink: ) is toch altijd het hoogtepunt van de dag!
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Roelfien schreef:Ze eten alles op en je ziet er niets van terug.
Ik vind die karkassen afschuwelijk, met die koppies en tandjes, maar de honden vinden het fantastisch,dus ik mep het beest met een tang de tuin in waar ze hem mogen opeten. :F:
Oh, en ik zie het als compleet. Ligt er ook aan of er nog wat vlees aan zit, maar in principe is het redelijk compleet. :ok:
Ok, dan zie ik het ook maar als compleet. Er zit veel vlees aan en dan ook nog allerhande soorten natuurlijk..
Ja, nou, ik vind het dus ook niks, maar ik "herken" dat het mooi en "rijk" voedsel zou moeten zijn, haha.
Dat gaan we dan dus binnenkort maar eens proberen.
Rami schreef:Ik kan ook niet aan koppen wennen, maar ik geef ze wel (ik mik ze ook in de tuin :D ). Hier wordt ook alles opgegeten, tanden incluis. Ze zijn er ook lekker lang mee bezig, da's ook fijn. Eten (lekker sleuren, trekken, knagen, knippen, met of zonder gebruik van poten :wink: ) is toch altijd het hoogtepunt van de dag!
Ok, twee voorstanders en ervaringsdeskundigen van tanden incluis....bon :ok: Dan komt het bij mijn dames vast ook goed. Lang mee bezig klinkt altijd hemels en inderdaad....ook hier pens en karkassen of andere "schudmaaltijden"....in de tuin :mrgreen:

Dank!
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ik koop altijd hele gevilde konijnen en Caja krijgt dus ook de kop.
Caja laat meestal zelf wel de tanden liggen, maar ik haal ze er niet uit.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Hier gaat ook alles schoon op. Izzie vindt het erg lekker.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Ok ok, ik ben om :F: . Ze krijgen vanavond hert, en ik haal direct weer zo'n konijnkarkas uit de vriezer voor morgen......ben benieuwd!

Bedankt voor de positieve verhalen!! Mijn twijfel ebt weg...het helpt echt :cheer: ....ik doe eens gek en geef het gewoon :N: :Q: ...ik zal even laten weten wat ze ervan vonden..
Afbeelding
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Ik zou geen enkele twijfel hebben. Juist de koppen van kleine prooidieren zijn vitaminebommetjes die niet mogen ontbreken in een RMB dieet. Succes morgen. :ok:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik had het ook hoor. Liet die koppen er altijd afsnijden. Ranzige toestand met die ogen :oeps: Nu geef ik het nog met een 'bah' gezicht, maar het went wel :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Owwww, ieuww! Ik ben er ook helegaar niet gek op, op het voeren van koppen maar de honden vinden het zaaalig. Ik heb vaker kalkoennekken met de kop er nog aan. Snavel, oogjes alles erop en ik gruw er echt van maar de honden eten standaard eerst de kop op, heerlijk. Succes ermee.
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Hier genieten de honden ook van konijnenkoppen. Daan laat meestal een stukje kaak met tanden liggen. Bij Bedan vind je niks terug
Afbeelding
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Als je nu Duck geeft, kun je dan eens een dagje zo'n karkas geven? Om te kijken of de hond het lekker vindt of het mij bevalt? Of is dit geen goed idee? En hoe werkt het dan allemaal?

Wat geef je aan een hond die ongeveer 35 kilo weegt?
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Gewoon op laten eten, hoef je het ook niet op te ruimen :mrgreen:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Wilma+Barca schreef:Als je nu Duck geeft, kun je dan eens een dagje zo'n karkas geven? Om te kijken of de hond het lekker vindt of het mij bevalt? Of is dit geen goed idee? En hoe werkt het dan allemaal?

Ik zou rustig beginnen, met dingen als kippennekken en zo.
Karkassen hebben wat hardere botten die voor beginners (de hond dus) niet altijd meteen goed vallen.

Ergens staat een bottenducument met info, ik weet niet exact waar.
Maar je moet je hond in elk geval eerst leren wennen aan dit soort eten.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Taiga eet hier ook als eerste de kop eraf. Ik geef ze ongvild overigens
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Marjoleine schreef:
Wilma+Barca schreef:Als je nu Duck geeft, kun je dan eens een dagje zo'n karkas geven? Om te kijken of de hond het lekker vindt of het mij bevalt? Of is dit geen goed idee? En hoe werkt het dan allemaal?

Ik zou rustig beginnen, met dingen als kippennekken en zo.
Karkassen hebben wat hardere botten die voor beginners (de hond dus) niet altijd meteen goed vallen.

Ergens staat een bottenducument met info, ik weet niet exact waar.
Maar je moet je hond in elk geval eerst leren wennen aan dit soort eten.
Ja, konijnkarkas is meer voor honden die al goed gewend zijn aan botten.
Dus eerst opbouwen. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Wilm@

Oke, als ik van de week een paar kippennekken haal, dan kan ik dat zo aan Barca geven. Dan krijgt hij geen diarree en kan er niet van stikken?
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Wilma+Barca schreef:Oke, als ik van de week een paar kippennekken haal, dan kan ik dat zo aan Barca geven. Dan krijgt hij geen diarree en kan er niet van stikken?
Ik zou ze voor de zekerheid even vasthouden om te zien of hij ze wel kraakt.
Als ie dat doet, snapt ie het ;)

Na kippennekken is kipkarkassen een goede keuze. Dat is vnl kraakbeen namelijk.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Eh nou.....Bonha is eraan begonnen (niet aan de kopse kant) en Yanthe..... :kotz: :pffff:

Die kijkt me aan met zo'n blik van "niet, toch??" :19: Heeft minzaam de kop afgesnuffeld en besloot dat het niet eetbaar was...

Maar ik laat ze even in de tuin, misschien bedenkt ze zich nog....ben ook benieuwd hoever Bons komt. Tot zover de vitaminebommetjes.... :ugh:
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Nee, hoor...Yanthe zou de nek wel willen, maar aan de ene kant zitten de longen (yek) en aan de andere kant dat hoofd (yek).
Volgens mij herkent ze het ook als hoofd....ze duwt haar neus zowat in het bekje en laat het liggen...

Bonha heeft er wat aan lopen trekken, het hartje weer uitgespuugd en een stukje dat ze van de kop trok ook. Dus voorals nog geen succesverhaal hier....zonde. Heb er nog 5 liggen.
Afbeelding
Wilm@

Marjoleine schreef:
Wilma+Barca schreef:Oke, als ik van de week een paar kippennekken haal, dan kan ik dat zo aan Barca geven. Dan krijgt hij geen diarree en kan er niet van stikken?

Marjoleine, begrijp me niet verkeerd, heb nog nooit iets rauws aan mijn hond gegeven, maar ik ben er echt als de dood voor. Straks blijft een botje in zijn keel hangen... :N: Wat doe je dan in zo'n geval? Hoe pakken jullie dit aan? Ik kan moeilijk een 35 kilo zwaar wegende Briard laten kotsen om dat stukje bot er weer uit te krijgen. Wil het best proberen...maar ik huiver behoorlijk. Hoeveel kippennekken is een voeding?
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Wilma+Barca schreef:
Marjoleine schreef:

Marjoleine, begrijp me niet verkeerd, heb nog nooit iets rauws aan mijn hond gegeven, maar ik ben er echt als de dood voor. Straks blijft een botje in zijn keel hangen... :N: Wat doe je dan in zo'n geval? Hoe pakken jullie dit aan? Ik kan moeilijk een 35 kilo zwaar wegende Briard laten kotsen om dat stukje bot er weer uit te krijgen. Wil het best proberen...maar ik huiver behoorlijk. Hoeveel kippennekken is een voeding?
Met een Briard zou ik liever met een eendennek beginnen. Deze zijn wat groter en daardoor beter vast te houden. Je kan ze dan steeds een stukjes eraf laten knagen.
Bedan (schafpudel, 1 jaar oud) van 23,5 kilo eet 1200 tot 1500 gram eendennekken per keer
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Wilma+Barca schreef:
Marjoleine schreef:

Wilma, ik vond het eerst ook heel eng, en er zijn natuurlijk wel risico's. Open anders even een topic over hoe te beginnen, hier lezen alleen mensen die iets met die konijnenkop van doen hebben (of meegruwelen haha), dus misschien bereik je dan meer mensen...
Je zegt dat je Duck voert....alleen duck of ook nog brokken? Ik zelf zou denk ik beginnen met een keer een kvv waar ook bot inzit...zodat de maag vast kan wennen aan de vertering van (gemalen dan) bot. Volgens mij heb ik dat ook gedaan. En de kippennekken kun je eerst even "platslaan", en inderdaad vasthouden, mits hij geen voernijd heeft. Dat lukt je soms niet zomaar, want ze zijn hartstikke glad. Met een washandje kun je het beter vasthouden. Mijn Bonha wilde het gewoon naar binnen schrokken, maar die is gevoelig voor woordelijke prijzing, dus toen ze wel moest kraken omdat ik het vasthield, deed de "góed zoooooo, dá's mooi kraken!!!" de rest. Yanthe bleek van zichzelf al een prima kraakster.

Je moet, zeker als je bang bent echt even het bottenducument lezen, en de heimlichgreep even bekijken. Niet omdat je die zo nodig zult hebben, maar het voelt een stuk lekkerder als je de kennis al "op zak" hebt. Ik heb nog nooit iets hoeven doen of redden hier.
Maar open even een topic, want er zijn vast veel meer mensen die je graag helpen die stap te maken. Ik herken het echt hoor, was ook als de dood.
Afbeelding
mwillow

Wat zonde, Madelief. Je zou (indien je honden niet op medicatie staan voor wat dan ook) een dagje vasten eraan kunnen wagen. Als ze echt honger hebben het opnieuw aanbieden. Wellicht de boel even met een hamer inslaan, zodat die drempel van het niet willen kraken ook minder wordt.
mwillow

Wilma+Barca schreef:
Marjoleine schreef:

Mijn advies is om je aan te melden bij de rauwe voedingsfora die er voor staan en is wellicht prettig voor je om meer informatie te vergaren dan alleen het bottendocument hier.
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

SandraH schreef:Wat zonde, Madelief. Je zou (indien je honden niet op medicatie staan voor wat dan ook) een dagje vasten eraan kunnen wagen. Als ze echt honger hebben het opnieuw aanbieden. Wellicht de boel even met een hamer inslaan, zodat die drempel van het niet willen kraken ook minder wordt.

Aaaaaaaargh....maar dát wil ik helemaal niet..... :N: . Slap wijffie he?

Inmiddels ben ik nog eens een rondje met ze gaan lopen. Het eerste rondje was wat kort omdat ik plots niet meer op de bal van mijn voet kon staan vanmorgen en het park wemelde van de uitvallende mechelaars. Normaal eten we vlak na een stevige wandeling. Nu maar 40 minuutjes gelopen, maar de dames hadden toen toch wel al meer trek. Ik heb het hartje en de longen verwijderd en toen zijn ze allebei maar begonnen. Ze liggen nu buiten ieder naast hun overgebleven kop :smile:

Ik kan ze rustig laten vasten, want Bonha's moderin zit dat niks in de weg.
Inge O schreef:misschien helpt het als je het een paar daagjes laat 'besterven' :oeps: ? niet zo evident met dit soort weer, maar wellicht gaat het over een dagje of 2 toch een beetje stinken :mrgreen: ?
Ik laat het dan maar gewoon buiten liggen "besterven" :ok: Alhoewel dat inderdaad nu niet zo hard gaat. Op de eetplek vriest het bij mij echter niet zo snel, dus wie weet. En hopen dat de buren niet de politie bellen ivm met voodoo-praktijken.
Afbeelding
mwillow

Madelief schreef:Aaaaaaaargh....maar dát wil ik helemaal niet..... :N: . Slap wijffie he?
Nee hoor...dat kan jij wel...oude handdoek er overheen, dan zie je niets... :mrgreen:

Als je het wilt laten besterven, zou ik dat nu niet buiten laten liggen maar in een schuur in een ton/emmer. Dan komt er geen wind en vries bij.
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

SandraH schreef:
Madelief schreef:Aaaaaaaargh....maar dát wil ik helemaal niet..... :N: . Slap wijffie he?
Nee hoor...dat kan jij wel...oude handdoek er overheen, dan zie je niets... :mrgreen:

Als je het wilt laten besterven, zou ik dat nu niet buiten laten liggen maar in een schuur in een ton/emmer. Dan komt er geen wind en vries bij.
Hmmm. Nood breekt wet....maar liever niet :ok: Fijn dat je zoveel vertrouwen in mij hebt :F:
Ja, je hebt gelijk, da's beter dan zo laten liggen. En ook voor de buren. Ga'k doen!
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ze zijn hier echt verzot op konijnenkoppen.

Die heimlichgreep heb ik dus van het weekend nodig gehad bij Romeo, stikte in een kipkarkas.
Ik zag hem moeilijk doen, en wilde gaan helpen, en toen viel hij om.
Ik schrok me de leplazarus.

Dat wil ik niet nog eens meemaken moet ik zeggen.
Dus geen kipkarkas meer voor hem, daar kan hij duidelijk niet mee overweg, stom beest.
Maar ik ben blij dat hij er nog is!
:zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”