Dit is een van de voorbeelden die ik in mijn hoofd had (maar ik wilde Fritz er niet aan zijn haren bij slepenHutsje schreef:nou 3 weken dan. fritz is ook een heftige hond en hij sprong over de omheining in om mijn paarden dwars door het draad te jagen. daar moest dus snel een oplossing voor komen. daarvoor heb ik hem 1 of 2 keer gebruikt en het was over. daarna gaan trainen om hem wel goed met de paarden om te laten gaan en dat ging prima. hij kan er gewoon bij in de wei, hij weet dat hij ze niet op mag jagen. hij is de paarden ook niet eng gaan vinden en gaat vrolijk mee met buitenritten (met tt ivm jagen op ander wild). hij is op 8 maanden geschat toen hij kwam had alleen maar in een schuur gezeten vermoedelijk. kende en kon helemaal niet, zelfs een halsband en lijn was heel vreemd voor hem. ik promoot hiermee de tt niet en ik zal hem nooit aanraden maar het kan een heel goed hulpmiddel zijn.Hanneke2 schreef:
Mensen hier op het forum hebben heel wat moeilijker honden BEWUST in huis gehaald, en die grepen ook niet na twee weken al naar de TT.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Iantho
Moderator: moderatorteam
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Re: Iantho
Gr. Marijke

- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Iantho
Als je hem houdt is een rigoreuze aanpak denk ik wel het verstandigste. Als er werkelijk heel obsessief op de katten wordt gereageerd denk ik dat je met andere manieren en oplossingen niet ver komt. En als je nog langer wacht neemt de fixatie op de katten misschien alleen maar toe dus tijd om van allerlei andere dingen te proberen is er denk ik ook niet.
Dino heeft zo'n zelfde fixatie op de konijnen hier. Wij hebben dus wel allerlei andere dingen geprobeerd en ik kan zeggen dat dat na 6 jaar weinig tot geen succes heeft. Het is nu te doen omdat de honden en konijnen heel goed gescheiden zijn. Maar nog blijft het enorm opletten en is het behoorlijk beperkend.
Ik zou dus nooit een hond meer in huis nemen die zo op konijnen reageert, en ik zou als ik katten had ook niet voor zo'n hond gaan. Zeker niet met 11 katten. Hij past niet in de situatie en je overweegt nu om met geweld aanpassingen te gaan doen.
Dus zelf zou ik hem niet houden, maar als je hem dan wel houdt dan zou ik inderdaad voor een rigoreuze aanpak gaan met de meeste kans op succes zoals de TT.
Maar ik vraag me inderdaad ook af hoe veilig dat op den duur zal blijven voor de katten als die inderdaad steeds dichter bij hem durven te komen en hij dan toch misschien een keer grijpt. Moeilijke toestand.
Dino heeft zo'n zelfde fixatie op de konijnen hier. Wij hebben dus wel allerlei andere dingen geprobeerd en ik kan zeggen dat dat na 6 jaar weinig tot geen succes heeft. Het is nu te doen omdat de honden en konijnen heel goed gescheiden zijn. Maar nog blijft het enorm opletten en is het behoorlijk beperkend.
Ik zou dus nooit een hond meer in huis nemen die zo op konijnen reageert, en ik zou als ik katten had ook niet voor zo'n hond gaan. Zeker niet met 11 katten. Hij past niet in de situatie en je overweegt nu om met geweld aanpassingen te gaan doen.
Dus zelf zou ik hem niet houden, maar als je hem dan wel houdt dan zou ik inderdaad voor een rigoreuze aanpak gaan met de meeste kans op succes zoals de TT.
Maar ik vraag me inderdaad ook af hoe veilig dat op den duur zal blijven voor de katten als die inderdaad steeds dichter bij hem durven te komen en hij dan toch misschien een keer grijpt. Moeilijke toestand.