Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vraagje betreft reu
Moderator: moderatorteam
- abu en sam
- Actief
vraagje betreft reu
ik heb hier een reu als oppas hond en die is niet geholpen
ik heb zelf een teef die niet geholpen is
nou rijd de reu de hele tijd op haar
en ook gaat hij soms naar binnen zech maar
ze is niet loops kan het dan kwaat
ze wilt het zelf en ik word er niet goed van
en hoe zit dat met castratie via een injectie
dat werkt toch 6 maanden en dan kan hij toch niet meer mijn teefje zwanger maken
en is het rij gedrag dan ook over
help me
ik heb zelf een teef die niet geholpen is
nou rijd de reu de hele tijd op haar
en ook gaat hij soms naar binnen zech maar
ze is niet loops kan het dan kwaat
ze wilt het zelf en ik word er niet goed van
en hoe zit dat met castratie via een injectie
dat werkt toch 6 maanden en dan kan hij toch niet meer mijn teefje zwanger maken
en is het rij gedrag dan ook over
help me
She's not just a dog, she's mine

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: vraagje betreft reu
Weet je heel zeker dat ze niet loops is? Er bestaat ook zoiets als een stille loopsheid. Daarbij bloeden ze niet geloof ik. Die chemische castratie maakt ze inderdaad voor een aantal maand onvruchtbaar, maar het duurt ook een aantal weken tot dit werkt geloof ik. Ik denk dat ik ze gewoon uit elkaar zou houden als ik jou was. Of afleiden zodat ze elkaar met rust laten als dat lukt.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Hoi,
Ik kom ook even niet verder dan stille loopsheid; anders staan teven een dekking toch niet toe?
Ik zou er dan ook zeker voor zorgen dat dit niet meer kan gebeuren, zelfs als ze idd niet loops is. Uit elkaar houden dus!
(en in je achterhoofd houden dat ze evt drachtig kan zijn!)
Suzanne
Ik kom ook even niet verder dan stille loopsheid; anders staan teven een dekking toch niet toe?
Ik zou er dan ook zeker voor zorgen dat dit niet meer kan gebeuren, zelfs als ze idd niet loops is. Uit elkaar houden dus!
(en in je achterhoofd houden dat ze evt drachtig kan zijn!)
Suzanne
- Moos
- Zeer actief
Ook hier was het eerste wat ik dacht "is ze echt niet loops?". Een teef die zelf echt gedekt wil worden terwijl ze niet loops is, ik dacht dat dat niet kon 

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Zou maar langs de DA gaan en het verhaal doen. Misschien is ze drachtig, kan je nu nog iets aan doen met een soort van morning-after injectie ....
En gescheiden houden.....
En gescheiden houden.....
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Owja die teven zijn er hoorMoos schreef:Ook hier was het eerste wat ik dacht "is ze echt niet loops?". Een teef die zelf echt gedekt wil worden terwijl ze niet loops is, ik dacht dat dat niet kon

- Moos
- Zeer actief
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
- abu en sam
- Actief
hij gaat vanavond weer naar huis maar hij wilt de helemaand februarie komen
wel gecastreerd dan
wel gecastreerd dan
She's not just a dog, she's mine

-
~Suzanne~
- Zeer actief
okay, je bent me even kwijt...abu en sam schreef:hij gaat vanavond weer naar huis maar hij wilt de helemaand februarie komen
wel gecastreerd dan
Een hond laat je toch niet castreren alleen voor een logeerpartij??
Als jouw teefje en deze hond dit gedrag vertonen (en ze is ECHT niet loops) dan zou ik zeggen 'de honden kunnen niet samen', en dus niet laten logeren. Logeren moet voor alle partijen leuk zijn, tenzij er een noodzaak aan te pas komt (bij de baasjes bijvoorbeeld als die tijdelijk echt niet voor de hond kunnen zorgen).
Hou wel echt rekening met een stille loopsheid en het feit dat ze dus evt drachtig kan zijn; ga voor de zekerheid even langs de DA.
Suzanne
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Mee eens. Ik pas ook op honden, maar als de hond gedrag vertoond wat voor mij niet door de beugel kan dan komt de hond niet voor langere tijd. Zo heb ik weinig honden overgehouden die bij mij kunnen logeren, maar het moet voor alle partijen leuk zijn. Irriteer ik mij aan de logeehond dan krijg ik een kort lontje en dat wil ik niet. Veel honden gehad die toch te veel mijn kat opjaagde, die te veel overlast voor buren veroorzaakte, niet rustig konden worden zonder baas, alleen maar om hamsterhok en konijnenhok hun prooi stonden op te wachten of die Kay te veel belaagden. Dat is gewoon niet goed voor alle partijen. Eigenaren waarderen die eerlijkheid ook en hebben dan liever ook een ander onderkomen, daarbij zullen ze meer over hun hond leren.Suzanne123 schreef:okay, je bent me even kwijt...abu en sam schreef:hij gaat vanavond weer naar huis maar hij wilt de helemaand februarie komen
wel gecastreerd dan
Een hond laat je toch niet castreren alleen voor een logeerpartij??
Als jouw teefje en deze hond dit gedrag vertonen (en ze is ECHT niet loops) dan zou ik zeggen 'de honden kunnen niet samen', en dus niet laten logeren. Logeren moet voor alle partijen leuk zijn, tenzij er een noodzaak aan te pas komt (bij de baasjes bijvoorbeeld als die tijdelijk echt niet voor de hond kunnen zorgen).
Hou wel echt rekening met een stille loopsheid en het feit dat ze dus evt drachtig kan zijn; ga voor de zekerheid even langs de DA.
Suzanne

-
Mojuan
- Zeer actief
Ik zou ze echt uit elkaar halen, en idd langs de da gaan voor het geval ze toch is gedekt.
Overigens laten tegen zich wel vaker dekken als ze niet loops zijn.
Onze reu en teef zijn beide gecastreerd, maar soms is er een periode dat ik ze niet uit elkaar krijg, dan willen ze constant op elkaar.
Lijkt wel of die cyclus doorgaat, en ze toch eens in de zoveel tijd een soort van 'nep loops' is.
Na een paar dagen is het altijd weer over, en doen ze weer zoals normaal.
Maar die paar dagen... pff... lastig, en dan willen ze zelfs 's nachts tekeer gaan samen.
Julia gooit dan echt haar kont voor Romeo, en Romeo knabbelt aan haar oortjes, en wordt helemaal gek van geilheid.
Overigens laten tegen zich wel vaker dekken als ze niet loops zijn.
Onze reu en teef zijn beide gecastreerd, maar soms is er een periode dat ik ze niet uit elkaar krijg, dan willen ze constant op elkaar.
Lijkt wel of die cyclus doorgaat, en ze toch eens in de zoveel tijd een soort van 'nep loops' is.
Na een paar dagen is het altijd weer over, en doen ze weer zoals normaal.
Maar die paar dagen... pff... lastig, en dan willen ze zelfs 's nachts tekeer gaan samen.
Julia gooit dan echt haar kont voor Romeo, en Romeo knabbelt aan haar oortjes, en wordt helemaal gek van geilheid.