Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hier moet een einde aan komen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marian4
Actief
Mijn ras(sen): chow chowXcollie?

Hier moet een einde aan komen

Ongelezen bericht door Marian4 »

http://www.partijvoordedieren.nl/content/view/453" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb de petitie getekend tegen het (alweer) ruimen van gezonde dieren.
Hier moet een einde aan komen. Ik hoop dat jullie dit ook vinden en deze petitie tekenen.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Re: Hier moet een einde aan komen

Ongelezen bericht door freskin »

Ik heb ook ondertekend! Heel erg dat er weer zo veel gezonde dieren geruimd moeten worden. De regering heeft zo als gewoonlijk weer veel te lang gewacht met maatregelen. :evil: En de dieren en eigenaren worden weer de dupe......
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Daar gaan we weer met het linkse geknuffel ...
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Getekend uiteraard. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Niet getekend
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ook niet getekend. Als dit voorlopig de beste oplossing is dan zij het zo.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

getekend ook,. al vind ik het wel dubbel hoor.
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Natuurlijk wel getekend!

groetjes, Ingrid
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Niet getekend.
Hoewel het 'ruimen' (afschuwelijke uitdrukking, trouwens!) van gezonde dieren verschrikkelijk is en natuurlijk al veel eerder voor een fokverbod gekozen had moeten worden, is het daarvoor nu te laat.
En de volksgezondheid gaat, helaas pindakaas, voor.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

lieke schreef:Niet getekend.
Hoewel het 'ruimen' (afschuwelijke uitdrukking, trouwens!) van gezonde dieren verschrikkelijk is en natuurlijk al veel eerder voor een fokverbod gekozen had moeten worden, is het daarvoor nu te laat.
:ok:
Afbeelding
Marian4
Actief
Mijn ras(sen): chow chowXcollie?

Ongelezen bericht door Marian4 »

Felix schreef:Daar gaan we weer met het linkse geknuffel ...
Wat bedoel je eigenlijk met "linkse geknuffel"?
Er zijn al doden gevallen en veel mensen zijn er ziek. Wat moet er nog meer gebeuren voordat iedereen inziet dat deze intensieve veehouderij echt niet kan. Deze gezonde dieren ruimen en daarna gaan we gewoon weer verder.......???
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Niet getekend.

Het belang van mijn kinderen/man/mijzelf en de rest van de bevolking gaat voor die van hen.

Sneu, zielig, klote,shit en welk woord je er ook voor kunt vinden. Maar wat er al gezegd is. Helaas pindakaas vind ik de gezondheid van de mensen belangrijker dan die van die dieren.

Overigens vind ik dat de overheid hier ook grote schuld in heeft. Die had hier vorig jaar al veel sneller en dieper op in moeten gaan. Je kon je vrijwillig opgeven om je geiten te laten vaccineren, maar de maand dat de vaccinaties beschikbaar zouden zijn steekt wel ineens de Q koorts weer de kop op. Dit had volgens mij al veel eerder gekunt. Maar ongetwijfeld zullen zij zich weer achter bepaalde regels en dingen kunnen verstoppen waardoor de kosten die gemaakt worden voor eigen rekening zullen zijn :ugh:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief

freskin schreef:Ik heb ook ondertekend! Heel erg dat er weer zo veel gezonde dieren geruimd moeten worden. De regering heeft zo als gewoonlijk weer veel te lang gewacht met maatregelen. :evil: En de dieren en eigenaren worden weer de dupe......

Maar de mensen dan? Ben het met je eens dat de overheid veel te lang gewacht heeft om maatregelen te nemen en door te zetten hoor, maar wil jij dan echt zeggen dat jij en of je gezinsleden liever de kans loopt op die ziekte met het risico daaraan te overlijden?

Edit: En daarbij hadden ze hun geiten ook "vrijwillig" kunnen laten vaccineren :19:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Voor zover ik weet worden de dieren gedood door middel van een injectie, ter plaatse.
Als ik een geit was zou ik dat liever hebben dan op transport gezet worden naar het slachthuis om daar door electrocutie of een pen in je kop gedood te worden.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Deze keer niet getekend.Als dit het enige is dat nu helpt voorkomen dat er nog meer mensen ziek worden dan moet het maar alhoewel ik het verschrikkelijk vind dat er wéér duizenden onschuldige dieren slachtoffer worden van onze te intensieve veehouderij.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

smoekie schreef:
freskin schreef:Ik heb ook ondertekend! Heel erg dat er weer zo veel gezonde dieren geruimd moeten worden. De regering heeft zo als gewoonlijk weer veel te lang gewacht met maatregelen. :evil: En de dieren en eigenaren worden weer de dupe......

Maar de mensen dan? Ben het met je eens dat de overheid veel te lang gewacht heeft om maatregelen te nemen en door te zetten hoor, maar wil jij dan echt zeggen dat jij en of je gezinsleden liever de kans loopt op die ziekte met het risico daaraan te overlijden?

Edit: En daarbij hadden ze hun geiten ook "vrijwillig" kunnen laten vaccineren :19:
Deze k*t regering heeft weer eens gefaald. Ik ben het er wel mee eens dat dieren op besmette farms geruimd moeten worden, maar om bedrijven te ruimen waar niets aan de hand is..... maar ja, dat zal wel weer te veel kosten! Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen met besmetting onder de bevolking. Net als met de Mexicaanse griep. Iedereen wordt bang gemaakt en de farmaceutische industrie vaart er wel bij. Er worden gewoon teveel dieren op elkaar gehouden. Dan is het gewoon wachten op moeilijkheden.....
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
smoekie
Zeer actief

freskin schreef:
smoekie schreef:

Deze k*t regering heeft weer eens gefaald. Ik ben het er wel mee eens dat dieren op besmette farms geruimd moeten worden, maar om bedrijven te ruimen waar niets aan de hand is..... maar ja, dat zal wel weer te veel kosten! Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen met besmetting onder de bevolking. Net als met de Mexicaanse griep. Iedereen wordt bang gemaakt en de farmaceutische industrie vaart er wel bij. Er worden gewoon teveel dieren op elkaar gehouden. Dan is het gewoon wachten op moeilijkheden.....
Denk dat het teveel tijd en idd ook geld kost om te onderzoeken welke wel en niet besmet zijn en ze dus uit voorzorg alle geiten gaan ruimen :19: Overheid heeft steken laten vallen, maar de houders zelf ook, zij hadden zelf ook hun voorzorgsmaatregelen kunnen nemen en de dieren vrwijwillig kunnen laten vaccineren
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

smoekie schreef:Overheid heeft steken laten vallen, maar de houders zelf ook, zij hadden zelf ook hun voorzorgsmaatregelen kunnen nemen en de dieren vrwijwillig kunnen laten vaccineren
De overheid heeft heel veel grote steken laten vallen met die q-koorts;hoe lang waart die nu al rond?
Wat dat enten betreft:ik hoor en lees zowat overal dat er niet voldoende vaccins waren.In de tijd dat die koorts nu al rond waart hadden alle geiten en schapen hier 100 x gevaccineerd kunnen worden,maar nee,die Mexicaan was veel gevaarlijker en enger dus moest iedereen daarvoor ingeent worden.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Erwina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Erwina »

Het gaat om het doden van gezonde geiten. Wanneer een bedrijf besmet is kan er ook individueel getest worden of een geit ziek is. Logisch dat de besmette geiten afgemaakt moeten worden, maar daar hoeven de gezonde niet de dupe van te worden!

Overigens is het goed in de gaten houden hoe de dieren worden afgemaakt. Verburg had het over ritueel slachten, maar de dieren zouden niet lijden..

Citaat Thieme:
"Saillante bijkomstigheid: geiten worden in vrijwel alle gevallen onverdoofd ritueel geslacht. Minister Verburg gaf in haar reactie aan dat de geiten 'op de traditionele wijze geslacht zouden worden', maar dat er onder geen beding sprake zou zijn van onverdoofd ritueel slachten.

Dat klinkt niet logisch, gelet op het feit dat geiten niet of nauwelijks geslacht worden in het reguliere circuit.

Ik wil iedereen vragen alert te zijn op rituele geitenslachtingen in het kader van de ruimingen zodat we de minister daar direct op aan kunnen spreken wanneer daarvan sprake is."
Welkom Ollie!
Afbeelding

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

marian* schreef:
smoekie schreef:Overheid heeft steken laten vallen, maar de houders zelf ook, zij hadden zelf ook hun voorzorgsmaatregelen kunnen nemen en de dieren vrwijwillig kunnen laten vaccineren
De overheid heeft heel veel grote steken laten vallen met die q-koorts;hoe lang waart die nu al rond?
Wat dat enten betreft:ik hoor en lees zowat overal dat er niet voldoende vaccins waren.In de tijd dat die koorts nu al rond waart hadden alle geiten en schapen hier 100 x gevaccineerd kunnen worden,maar nee,die Mexicaan was veel gevaarlijker en enger dus moest iedereen daarvoor ingeent worden.
Al sinds 2005 waart de Q-koorts rond. Probleem was/is dat er wetenschappelijk onderzoek moest worden gedaan omdat het een tamelijk onbekende ziekte met allerlei vage klachten was. Tot die tijd heeft de overheid geen maatregelen kunnen/durven nemen.
Pas sinds kort is er meer over bekend en ook dat het in bij sommige mensen zeer ernstige gevolgen kan hebben (overlijden, langdurige ziekte).
Ook over het verspreiden van de ziekte was niet veel bekend. Het schijnt dat het virus in droge vorm over vele km verspreid wordt door de wind. In tweederde van Nederland zijn er nu besmette bedrijven. Alleen de westkant van Nederland schijnt (nog) niet besmet te zijn.
Ik vind dat nogal een risico voor de volksgezondheid. Dat betekent dat je kilometers van een boerenbedrijf (gewoon in de stad) kunt wonen en nóg besmet kan raken. Erger nog: mijn kind kan besmet raken.
En nou heb ik me helemaal geen zorgen gemaakt over die Mexicaanse griep-toestanden, maar wat ik heb gehoord over de Q-koorts is niet echt iets dat je kunt wegwuiven.
Dus nogmaals, ik vind het heel erg dat er grote hoeveelheden (drachtige!) geiten moeten worden vermoord, maar zij liever dan ik.
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

lieke schreef:
marian* schreef:
Al sinds 2005 waart de Q-koorts rond. Probleem was/is dat er wetenschappelijk onderzoek moest worden gedaan omdat het een tamelijk onbekende ziekte met allerlei vage klachten was. Tot die tijd heeft de overheid geen maatregelen kunnen/durven nemen.
Pas sinds kort is er meer over bekend en ook dat het in bij sommige mensen zeer ernstige gevolgen kan hebben (overlijden, langdurige ziekte).
Ook over het verspreiden van de ziekte was niet veel bekend. Het schijnt dat het virus in droge vorm over vele km verspreid wordt door de wind. In tweederde van Nederland zijn er nu besmette bedrijven. Alleen de westkant van Nederland schijnt (nog) niet besmet te zijn.
Ik vind dat nogal een risico voor de volksgezondheid. Dat betekent dat je kilometers van een boerenbedrijf (gewoon in de stad) kunt wonen en nóg besmet kan raken. Erger nog: mijn kind kan besmet raken.
En nou heb ik me helemaal geen zorgen gemaakt over die Mexicaanse griep-toestanden, maar wat ik heb gehoord over de Q-koorts is niet echt iets dat je kunt wegwuiven.
Dus nogmaals, ik vind het heel erg dat er grote hoeveelheden (drachtige!) geiten moeten worden vermoord, maar zij liever dan ik.
En bij dit alles komt nog bij dat er geen goedgekeurd vaccin was.
In Nederland is inderdaad sinds 2008 een goedgekeurd veterinair vaccin in de handel.
Maar de leverbaarheid houdt vooralsnog niet over.
Nederland had in oktober 2008 80.000 vaccins besteld en toegezegd gekregen, maar de uitlevering van die vaccins liep stroef.
Er zijn nog vele tienduizenden vaccins extra nodig: maar die zijn er gewoon niet.
Ook in België zijn er inmiddels besmette bedrijven en ook dáár is geen vaccin beschikbaar.
Het Belgische ministerie heeft verzocht om het Q koorts vaccin met spoed te registreren.
Maar met spoed kost nog altijd weken zo niet maanden.

Natuurlijk zijn er steken laten vallen: wat denk je van die geitenboerderij in Veldhoven met duizenden melk en fokgeiten en tientallen zwakbegaafde hulpboeren.
Allemaal besmet met Q koorts (al zijn de geiten vorig jaar allemaal geënt).
De besmetting is al meer als een jaar bekend maar mocht van LNV niet aan de GGD of de (ouders van) hulpboeren gemeld worden.
"Om onrust onder de bevolking tegen te gaan". :boos:

Een humaan vaccin is er niet echt, het bestaande vaccin werkt matig en levert een grote kans op ernstige bijwerkingen op.
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Marian4 schreef:
Er zijn al doden gevallen en veel mensen zijn er ziek. Wat moet er nog meer gebeuren voordat iedereen inziet dat deze intensieve veehouderij echt niet kan. Deze gezonde dieren ruimen en daarna gaan we gewoon weer verder.......???
Ik doel meer, op wederom 1 van de zovele petitie's die onder je neus geschoven wordt. En ja, vindt het zelf ook verschrikkelijk voor mens en het dier in kwestie ;)

Alleen al die linkse boom knuffelaars .. :blauwoog:
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

lieke schreef:Niet getekend.
Dit dus :ok:
Afbeelding
petra/jacky
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): BOERENFOX

Ongelezen bericht door petra/jacky »

Ik heb ook niet getekend,want ik heb er ook een heel dubbel gevoel bij.
Afbeelding

Groetjes Petra en Jacky
lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa

Ongelezen bericht door lilalila »

Marian4 schreef:

Dààr gaat het om, dat men eindelijk inziet dat deze intensieve veehouderij echt niet kan. Dat moet veranderen.

Want nu even een veestapel ruimen is natuurlijk echte geen oplossing.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ben voor ruimen. Ik woon in de kern van het besmette gebied ongeveer en rondom mijn huis zijn overal schapen en geitenboerderijen. Eerlijk gezegd hou ik mijn hart vast als de hele bende gaat lammeren. Ik vind het echt heel erg zielig voor de dieren maar die gingen er sowieso aan. We kunnen wel heel romantisch gaan doen over lammetjes maar de bokjes van geiten worden direct na de geboorte gedood. Krijgt een geit dus 2 bokjes dan droeg ze die sowieso voor niets. Daarnaast gaan ze de moeders ook binnen 2 jaar slachten dus wat geeft dit? Ik zie er niets rottigers in dat het lot van die dieren al was. En ik hoef geen Q koorts dank U wel. Ik heb geen schapen en geen geiten maar loop wel de kans heel erg ziek te worden omdat al mijn buren wel in de geiten zitten. Daar pas ik dan ook weer voor natuurlijk.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

WAarom gezonde drachtige geiten afgemaakt moeten worden? Gewoon, omdat de mensen bang zijn! En ze zijn bang om niets! Deze ziekte is er al 10 jaar en toen hadden de mensen er ook geen last van. En nu blaast de media alles op en nu krijgen ze schrik. De Q koorts is voor mensen niet gevaarlijk.

of moeten we mensen met de mexicaanse griep ook maar uitroeien? Echt belachelijk!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Het kan natuurlijk niet anders dan dat de problematiek rond de q-koorts een direct verband heeft met de manier waarop schapen en geiten gehouden worden anno nu in een dicht bevolkt land als Nederland.
Eeuwen lang houden mensen al schapen en geiten en eeuwenlang gaat het goed. Tot dat dieren worden gehouden binnen de normen van de intensieve vee-industrie.
Wat dat betreft heeft de Partij voor de dieren zeker een punt. Dus als het ook gaat om een teken van protest tegen die intensieve vee-industrie onderschrijf ik de actie zeker wel.
Afbeelding
Kaje & Tjits
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boomer chihuahua (mama) shih tzu (papa)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kaje & Tjits »

Niet getekend!!

Buiten het verhaal om dat het voor de mens die er onbewust mee te maken heeft een goede regeling is!
Je kunt namelijk als zwangere vrouw lekker te wandelen zijn met het risico van het oplopen van de Q-koorts zonder dat je het zelf weet! Misschien heeft die boerderij hier op de hoek ook wel drachtige geitjes!
Het is ook nog eens goed voor de economische crises! Er wordt namelijk flink betaald als ze bij je komen ruimen!
Hoe dan ook bij mij gaat de gezondheid van de mens voor welk dier dan ook!
Afbeelding
Pablo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier

Ongelezen bericht door Pablo »

MARC_S schreef:We kunnen wel heel romantisch gaan doen over lammetjes maar de bokjes van geiten worden direct na de geboorte gedood. Krijgt een geit dus 2 bokjes dan droeg ze die sowieso voor niets. Daarnaast gaan ze de moeders ook binnen 2 jaar slachten dus wat geeft dit? Ik zie er niets rottigers in dat het lot van die dieren al was.
:ok:

Ik teken ook niet.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”