Dit is kort samen gevat de situatie:
Een familielid is 3.5 jaar geleden gaan wonen waar ze nu wonen, een huis met hele diepe achtertuin (~50 meter), daar direct aan een stuk bos waar in principe niemand komt (omdat je er alleen vanuit de tuin inkunt). Het is een twee onder één kap woning, de buren lopen daar ook met hun hond.
De hond van de familie (kruising labrador) is afgelopen februari op 7 jarige leeftijd overleden aan een hersentumor (een week na het ontdekken ingeslapen), nu is dat opzich niet erg vreemd, kan voorkomen lijkt me. Afgelopen week is de hond van de buren (bordercollie), 6.5 jaar oud, overleden aan een... hersentumor. Die hond heeft daar dus ruim 6 jaar gewoond, de andere hond ~ 3 jaar.
Een hond iets verderop in de straat heeft sinds kort leukemie, deze hond loopt ook vaak op het gras langs de weg waar ook het pad uit de bos uit komt. Ondanks dat er eerder nagenoeg geen aandacht aan geschonken is komen nu de twifels weer boven.
Het lijkt me niet dat het een ziekte is die je opsnuift uit wat bladeren, maar 2 honden die 3 keer per dag exact dezelfde route afleggen en aan exact hetzelfde overlijden... Het bos ligt tegen een metaalhandel/fabriek aan, ze maken daar trappen ijzeren etc. Het pad loopt ongeveer 2 meter bij het hek vandaan. De derde komt ook dagelijks waar deze 2 honden langs de openbare weg liepen, dat is wel in de buurt (zo'n 20-30 meter vanaf het hek), dus niet direct langs het hek.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Toeval of iets meer?
Moderator: moderatorteam
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Re: Toeval of iets meer?
Misschien heb je hier iets aan?
http://www.drenthe.info/kaarten/website ... matie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.drenthe.info/kaarten/website ... matie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Re: Toeval of iets meer?
Het was even zoeken zonder plaatsnamen, maar gevondenJaap* schreef:Misschien heb je hier iets aan?
2 x historische activiteiten bekend
1 x bodemonderzoek uitgevoerd; in procedure.