Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Farmfood te zwaar voor oude hond?
Moderator: moderatorteam
-
Murphy
- Zeer actief
Farmfood te zwaar voor oude hond?
Sarah is nu 11,5 en krijgt al jaren Farmfood brokken, ik mag wel zeggen tot grote tevredenheid. Ze eet ze graag, glanst, erg gezond en tja, wat wil je nog meer voor een hond op deze leeftijd. Overigens mix ik het met Smuldier, niet elke dag maar ze krijgt het wel geregeld.
Sinds een tijd (ongeveer een half jaar) heeft ze in toenemende mate last van winderigheid. Ze laat enorme winden, en jankt soms ook, ik heb het gevoel dat ze dan buikpijn heeft. Onderzoek bij de dierenarts heeft niets opgeleverd (behalve dan dat het bloed sporen laat zien van langdurig prednisongebruik).
Nu heb ik er op zich geen moeite mee als honden af en toe een wind laten, maar dit gaat langzamerhand wel ver, zeker omdat ze ook bij ons op de slaapkamer slaapt. De hele nacht duiken mijn man en ik met de neus onder de dekens omdat de lucht niet te harden is. Het lijkt me voor Sarah zelf ook niet prettig.
Zijn er meer mensen die merken dat hun hond op hogere leeftijd last krijgen met de vertering van Farmfood of andere geperste brokken?
Zou het een idee zijn het eens met een krokante brok te proberen?
Als ik alleen Smuldier geef dan houdt ze teveel honger. Brokken lijken haar een wat gevulder gevoel te geven en aangezien ze zelfs met brokken al zo'n honger heeft dat ze de stofvlokken van de grond eet ga ik dus liever niet volledig over op Smuldier.
Ingewikkeld verhaal maar misschien kunnen jullie er iets mee?
Overigens concludeer ik dat ze moeite heeft met de vertering van de brokken omdat ik altijd heb begrepen dat winderigheid voortkomt uit een vertering die niet jofel gaat.
Alvast bedankt,
Groetjes,
Marjan
Sinds een tijd (ongeveer een half jaar) heeft ze in toenemende mate last van winderigheid. Ze laat enorme winden, en jankt soms ook, ik heb het gevoel dat ze dan buikpijn heeft. Onderzoek bij de dierenarts heeft niets opgeleverd (behalve dan dat het bloed sporen laat zien van langdurig prednisongebruik).
Nu heb ik er op zich geen moeite mee als honden af en toe een wind laten, maar dit gaat langzamerhand wel ver, zeker omdat ze ook bij ons op de slaapkamer slaapt. De hele nacht duiken mijn man en ik met de neus onder de dekens omdat de lucht niet te harden is. Het lijkt me voor Sarah zelf ook niet prettig.
Zijn er meer mensen die merken dat hun hond op hogere leeftijd last krijgen met de vertering van Farmfood of andere geperste brokken?
Zou het een idee zijn het eens met een krokante brok te proberen?
Als ik alleen Smuldier geef dan houdt ze teveel honger. Brokken lijken haar een wat gevulder gevoel te geven en aangezien ze zelfs met brokken al zo'n honger heeft dat ze de stofvlokken van de grond eet ga ik dus liever niet volledig over op Smuldier.
Ingewikkeld verhaal maar misschien kunnen jullie er iets mee?
Overigens concludeer ik dat ze moeite heeft met de vertering van de brokken omdat ik altijd heb begrepen dat winderigheid voortkomt uit een vertering die niet jofel gaat.
Alvast bedankt,
Groetjes,
Marjan
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Re: Farmfood te zwaar voor oude hond?
Waarom zou je niet geheel overgaan op kvv?
Vooral bij een oudere hond ben ik hier zelf een voorstander van geworden. Toen mijn Beetle 11 was werd ze op een gegeven moment behoorlijk ziek. Verder was ze 's morgens vaak misselijk. ik heb nooit de link met het voer gelegd. Totdat ze dus ziek werd en niets meer wilde eten. Ze wilde toen wel CB en sindsdien is ze daarop gebleven. Ze is nooit meer duidelijk misselijk geweest en ondertussen ruim 13 jaar.
Vooral bij een oudere hond ben ik hier zelf een voorstander van geworden. Toen mijn Beetle 11 was werd ze op een gegeven moment behoorlijk ziek. Verder was ze 's morgens vaak misselijk. ik heb nooit de link met het voer gelegd. Totdat ze dus ziek werd en niets meer wilde eten. Ze wilde toen wel CB en sindsdien is ze daarop gebleven. Ze is nooit meer duidelijk misselijk geweest en ondertussen ruim 13 jaar.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Ik heb Fangio en Chira toendertijd ook van de FF gehaald omdat ze er ook niet meer echt tegen konden op hun oude dag 
Nou kregen zij het niet heel vaak omdat ze op KVV stonden maar er was altijd wel een dag of soms 2 waarop ze FF kregen, ik ben daarna wel volledig overgestapt op KVV.
Nou kregen zij het niet heel vaak omdat ze op KVV stonden maar er was altijd wel een dag of soms 2 waarop ze FF kregen, ik ben daarna wel volledig overgestapt op KVV.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
S@ndr@
- Zeer actief
misschien gewoon wat gekookte groente naast de smuldier geven , ik denk dat je dan een heel eind komt, ik zou haar zeker geen brokken geven als ze daar buikpijn van krijgt.
O ja carnibest heeft ook een light variant, zou je ook eens kunnen proberen, kijken of dat meer verzadigd
O ja carnibest heeft ook een light variant, zou je ook eens kunnen proberen, kijken of dat meer verzadigd
-
Murphy
- Zeer actief
Als ik haar alleen kvv geeft heeft ze nog meer honger dan ze op het moment heeft, en ze heeft nu al zo'n honger dat ze de stofvlokken van de vloer hapt, en de viltjes van de stoelpoten etc. En nee, da's geen slopen, ze heeft gewoon honger en scant alles wat ze kan eten.
De brokken lijken haar toch iets meer vulling te geven. Daarom dacht ik dat ik misschien beter op een krokante brok kon gaan? Zou dat lichter verteerbaar zijn dan een geperste brok?
Ze heeft eigenlijk alles tegen om dik te worden, ze is een rottweiler, ze is al op jonge leeftijd gecastreerd en ze staat nu bijna een jaar op de prednison. EVengoed is ze nog heel slank maar dat valt niet mee. Ze mag ook absoluut niet dikker worden omdat ze een ziekte heeft waardoor ze heel wankel op de poten staat, alle extra gewicht zal dat alleen maar moeilijker maken.
De brokken lijken haar toch iets meer vulling te geven. Daarom dacht ik dat ik misschien beter op een krokante brok kon gaan? Zou dat lichter verteerbaar zijn dan een geperste brok?
Ze heeft eigenlijk alles tegen om dik te worden, ze is een rottweiler, ze is al op jonge leeftijd gecastreerd en ze staat nu bijna een jaar op de prednison. EVengoed is ze nog heel slank maar dat valt niet mee. Ze mag ook absoluut niet dikker worden omdat ze een ziekte heeft waardoor ze heel wankel op de poten staat, alle extra gewicht zal dat alleen maar moeilijker maken.
-
S@ndr@
- Zeer actief
dan zou je light brokken kunnen proberen,
en tja wat voor merk, doe een gok zou ik zeggen waar je hond het goed op doet is en blijft een gok, en uitproberen
en tja wat voor merk, doe een gok zou ik zeggen waar je hond het goed op doet is en blijft een gok, en uitproberen
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Maar als je nou bijvoorbeeld sperziebonen geeft voor volume/vulling naast smuldier. Dan vul je wel haar buik, maar wordt ze niet dik.

-
Murphy
- Zeer actief
Gekookte groente heb ik inderdaad ook een tijd gedaan, maar daar leek ze ook wat last van te krijgen.S@ndr@ schreef:misschien gewoon wat gekookte groente naast de smuldier geven , ik denk dat je dan een heel eind komt, ik zou haar zeker geen brokken geven als ze daar buikpijn van krijgt.
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Hier hetzelfde probleem met een oude hond, alleen geen winden maar gewoon echt 1 dag per week buikpijn en diarree. Alleen voerden wij geen FF maar Cavom.
Nu waren wij de laatste tijd toch niet tevreden over de cavom, dus wij zijn gaan zoeken naar een andere brok en dat is geen geperste brok geworden. Als we alleen smuldier geven, vergaan ze van de honger hier. Ze blijven dus de combinatie van smorgens brok en en tegen de avond smuldier krijgen.

-
Murphy
- Zeer actief
Ah ok, nog iemand wiens hond honger houdt op alleen Smuldier. Ik was verder echt heel tevreden over Farmfood, maar wat ik al zei, heb gewoon het gevoel dat het te zwaar wordt door de leeftijd. Misschien moet ik gewoon eens een tijdje de krokante brok proberen voor haar, samen met Smuldier, Murphy hou ik gewoon op Farmfood (met Smuldier dan).
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Maar wat geef je dan van smuldier? Smuldier heeft maar 1 complete variant (die ik bij Kay niet te veel kan voeren, omdat hij dan aan diarree gaat). Heb je al eens andere KVV geprobeerd? Is er geen light variant van Energique? (de lam en rijst zullen sowieso niet erg vet zijn? Deze heb ik momenteel van Prins). Heb idee dat de enkelvoudige versies inderdaad niet vullen, ik vul ze dan ook behoorlijk aan met groente.

-
Murphy
- Zeer actief
Ik geef Smuldier compleet. De pens variant, en dan vaak nog wat groente erbij. Maar op brokken houdt ze tenminste nog een paar uur een gevuld gevoel, op Smuldier begint ze direct alweer te zeuren. Dit had ze vroeger ook nooit hoor.
Ik dacht gewoon dat een krokante brok wellicht wat makkelijker te verteren zou zijn en dus wat minder winderigheid op zou leveren, maar voor ik zomaar het voer verander wilde ik eens vragen of meer mensen hier ervaring mee hebben.
Ik dacht gewoon dat een krokante brok wellicht wat makkelijker te verteren zou zijn en dus wat minder winderigheid op zou leveren, maar voor ik zomaar het voer verander wilde ik eens vragen of meer mensen hier ervaring mee hebben.
-
juliaa
- Vaste gebruiker
Farmfood is inderdaad een zware brok.
Laatst gewijzigd door juliaa op 10 okt 2011 09:34, 2 keer totaal gewijzigd.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik had DuCain altijd op Barca, en dan niet de geperste variant, maar de gebakken brok en ik was er heul tevreden over, ik ga binnen kort carocroc proberen, maar bij niet tevreden zo weer terug naar de barca.Murphy schreef:Ik geef Smuldier compleet. De pens variant, en dan vaak nog wat groente erbij. Maar op brokken houdt ze tenminste nog een paar uur een gevuld gevoel, op Smuldier begint ze direct alweer te zeuren. Dit had ze vroeger ook nooit hoor.
alleen de carocroc kan ik lekker thuis laten bezorgen en barca moet ik mee sjouwen
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn honden krijgen ook Carocroc.S@ndr@ schreef:Ik had DuCain altijd op Barca, en dan niet de geperste variant, maar de gebakken brok en ik was er heul tevreden over, ik ga binnen kort carocroc proberen, maar bij niet tevreden zo weer terug naar de barca.Murphy schreef:Ik geef Smuldier compleet. De pens variant, en dan vaak nog wat groente erbij. Maar op brokken houdt ze tenminste nog een paar uur een gevuld gevoel, op Smuldier begint ze direct alweer te zeuren. Dit had ze vroeger ook nooit hoor.
alleen de carocroc kan ik lekker thuis laten bezorgen en barca moet ik mee sjouwen
Mack (Molosser) krijgt de diet lam en rijst
Quiero (swiffer) krijgt de kip en rijst 23/12
Kay (Duitse Herder) krijgt de sport variant.
Ze doen het er prima op,
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Smuldier heeft 2 soorten compleetgyanty schreef:Maar wat geef je dan van smuldier? Smuldier heeft maar 1 complete variant (die ik bij Kay niet te veel kan voeren, omdat hij dan aan diarree gaat). Heb je al eens andere KVV geprobeerd? Is er geen light variant van Energique? (de lam en rijst zullen sowieso niet erg vet zijn? Deze heb ik momenteel van Prins). Heb idee dat de enkelvoudige versies inderdaad niet vullen, ik vul ze dan ook behoorlijk aan met groente.

-
Murphy
- Zeer actief
Bedankt voor jullie antwoorden 
Als er nog meer antwoorden komen... Ik wordt morgen geopereerd (vanavond richting ziekenhuis) en zal dus een klein tijdje uit de lucht zijn. Dat jullie niet denken: Topic opener is hem gesmeerd
Groetjes,
Marjan
Als er nog meer antwoorden komen... Ik wordt morgen geopereerd (vanavond richting ziekenhuis) en zal dus een klein tijdje uit de lucht zijn. Dat jullie niet denken: Topic opener is hem gesmeerd
Groetjes,
Marjan
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Dat doet mijn hondje ook, maar alleen als ze een beetje misselijk is, niet van de hongerMurphy schreef:........... ze heeft nu al zo'n honger dat ze de stofvlokken van de vloer hapt, en de viltjes van de stoelpoten etc.
Sterkte met de operatie
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Onze puli van bijna 16 jaar oud, met een nierprobleem doet het super op de FF. Hij eet het elke dag nog met smaak op, ontlasting is goed en geen last van winderigheid.
Wel wordt hij inmiddels zo dement als een deur, maar volgens mij hebben ze nog geen voer uitgevonden die dat voorkomt op deze leeftijd
Wel wordt hij inmiddels zo dement als een deur, maar volgens mij hebben ze nog geen voer uitgevonden die dat voorkomt op deze leeftijd