Gisterenavond laat was hij nog hevig aan het klieren, dus maakte geen zieke indruk. Vanochtend weet ik niet, want de heren slapen altijd graag uit, liggen dus nog te knorren
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kennelhoest en vaccinaties
Moderator: moderatorteam
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Kennelhoest en vaccinaties
Gisteren heeft Mirto (10 weken oud) zijn tweede vaccinatie gehad én een vacc. tegen kennelhoest (aangeraden door de fokker omdat die kleintjes er soms nogal ziek van kunnen zijn). Gaat ie tot mijn schrik 's avonds hoesten
. Hij hád dus al kennelhoest... Als ik dat verdikkeme geweten had, had ik hem natuurlijk nog niet laten enten
. Ik ga straks bellen met de dierenarts maar vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft?
Gisterenavond laat was hij nog hevig aan het klieren, dus maakte geen zieke indruk. Vanochtend weet ik niet, want de heren slapen altijd graag uit, liggen dus nog te knorren
. Vannacht heeft hij twee maal een beetje gehoest..
Gr. Marijke

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Kennelhoest en vaccinaties
Ach wat sneu
Hier geen ervaring met pups en kennelhoest maar de honden hier hebben het allebei gehad een paar maand geleden. Bij Nilo viel het erg mee. Hij kuchte af en toe wat maar dat was alles, geen zieke indruk, at goed, dronk goed. Nora had het wel een stuk heftiger (is al 12) en die heeft ook echt slijm opgehoest en was er een paar daagjes goed ziek van. Maar bij beide honden was het met behulp van wat hoestdrank binnen een week over.
- Moon
- Zeer actief
Ja hoestdrank ga ik idd zo kopen. Maar ik ben vooral een beetje ongerust over de combinatie; kennelhoest en vaccinatiesMaeve schreef:Ach wat sneuHier geen ervaring met pups en kennelhoest maar de honden hier hebben het allebei gehad een paar maand geleden. Bij Nilo viel het erg mee. Hij kuchte af en toe wat maar dat was alles, geen zieke indruk, at goed, dronk goed. Nora had het wel een stuk heftiger (is al 12) en die heeft ook echt slijm opgehoest en was er een paar daagjes goed ziek van. Maar bij beide honden was het met behulp van wat hoestdrank binnen een week over.
Gr. Marijke

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Had je zowiezo niet hoeven doen, want ook een vaccinatie tegen kennelhoest geeft geen garantie dat je hond het niet krijgt... De kennelhoestenting is een heftige enting voor zo'n klein pupje.Moon schreef:Gisteren heeft Mirto (10 weken oud) zijn tweede vaccinatie gehad én een vacc. tegen kennelhoest (aangeraden door de fokker omdat die kleintjes er soms nogal ziek van kunnen zijn). Gaat ie tot mijn schrik 's avonds hoesten. Hij hád dus al kennelhoest... Als ik dat verdikkeme geweten had, had ik hem natuurlijk nog niet laten enten
.
Sterkte.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Moon
- Zeer actief
Da gebeld, geen reden tot paniek gelukkig. Nu was ik toch al wel gerustgesteld doordat Mirto gewoon tierig is, goed eet (schrokte net zijn eten nog naar binnen
) en behalve het af en toe hoesten vooralsnog geen verschijnselen heeft. Hopen dat het zo blijft 
Gr. Marijke

-
indiera
- Zeer actief
schepje honing wilmook mwel helpen hoor of inderdaad hoestsiroop voor kinderen,beterschap
- Moon
- Zeer actief
Mijn fokker (waar ik heel veel vertrouwen in heb) raadde het aan. De dierenarts was het ermee eens (hij begon er niet zelf over) want er schijnen twee nogal heftige varianten te zijn waar hij door deze enting nu voor is gevrijwaard..Scooby schreef:Had je zowiezo niet hoeven doen, want ook een vaccinatie tegen kennelhoest geeft geen garantie dat je hond het niet krijgt... De kennelhoestenting is een heftige enting voor zo'n klein pupje.Moon schreef:Gisteren heeft Mirto (10 weken oud) zijn tweede vaccinatie gehad én een vacc. tegen kennelhoest (aangeraden door de fokker omdat die kleintjes er soms nogal ziek van kunnen zijn). Gaat ie tot mijn schrik 's avonds hoesten. Hij hád dus al kennelhoest... Als ik dat verdikkeme geweten had, had ik hem natuurlijk nog niet laten enten
.
Sterkte.
Gr. Marijke

- Moon
- Zeer actief
O ja, honing, dat heb ik wel in huis, bedankt voor de tipindiera schreef:schepje honing wilmook mwel helpen hoor of inderdaad hoestsiroop voor kinderen,beterschap
Ik had de da nog een keer gebeld ivm welke hoestdrank, toen kreeg ik te horen dat het hoestje ook een reactie kan zijn op de enting.. Nou, dat hoop ik dan maar!
Gr. Marijke

-
S@ndr@
- Zeer actief
Van Gils heeft ook de neusenting gehad, gewoon inderdaad omdat het erg rond waard, en dan die puppecursus enz.( en ik was er niet bij, mijn man heeft het laten doe
)
hij heeft na de enting een paar dagen af en toe gehoest, kan het zijn dat het hoesten een reactie op de enting is, misschien,
dat idee had ik bij Van Gils wel namelijk, vrij direct erna begon het
hij heeft na de enting een paar dagen af en toe gehoest, kan het zijn dat het hoesten een reactie op de enting is, misschien,
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Hou in de gaten of hij geen koort heeft, dat is eigenlijk het allerbelangrijkste.
Maar als ik het zo lees is hij beweeglijk genoeg he!
Soms scheelt het ook om ze aan een tuigje uit te laten, een halsband drukt net op t strottenhoofd als hij eventjes trekt en daar kan hij dan weer van moeten hoesten. Sterkte met de kleine gup!
Soms scheelt het ook om ze aan een tuigje uit te laten, een halsband drukt net op t strottenhoofd als hij eventjes trekt en daar kan hij dan weer van moeten hoesten. Sterkte met de kleine gup!
- Moon
- Zeer actief
Toen ik later belde over welke hoestdrank ik hem zou kunnen geven werd mij verteld dat dat idd het geval kan zijn. Bij Dante (die het eerste jaar ook is geënt tegen kennelhoest) nooit iets van gemerkt, vandaar dat ik daar niet aan dacht ..S@ndr@ schreef:Van Gils heeft ook de neusenting gehad, gewoon inderdaad omdat het erg rond waard, en dan die puppecursus enz.( en ik was er niet bij, mijn man heeft het laten doe)
Gr. Marijke

-
S@ndr@
- Zeer actief
Moon schreef:Toen ik later belde over welke hoestdrank ik hem zou kunnen geven werd mij verteld dat dat idd het geval kan zijn. Bij Dante (die het eerste jaar ook is geënt tegen kennelhoest) nooit iets van gemerkt, vandaar dat ik daar niet aan dacht ..S@ndr@ schreef:Van Gils heeft ook de neusenting gehad, gewoon inderdaad omdat het erg rond waard, en dan die puppecursus enz.( en ik was er niet bij, mijn man heeft het laten doe)
- Moon
- Zeer actief
Ik denk niet dat hij koorts heeft, als ik zie hoe beweeglijk hij is. Maar ik hou het uiteraard in de gaten.TeamWork schreef:Hou in de gaten of hij geen koort heeft, dat is eigenlijk het allerbelangrijkste.
Ik laat hem maar helemaal even niet uit aan de riem. Ik laad hem in het karretje en haal hem eruit zodra hij los kan lopen
Gr. Marijke

- Moon
- Zeer actief
Haha, ja dat is waar! Mijn dochter en ik waren het er absoluut over eens dat Dante nooit zo klein geweest kon zijnS@ndr@ schreef:Moon schreef:Toen ik later belde over welke hoestdrank ik hem zou kunnen geven werd mij verteld dat dat idd het geval kan zijn. Bij Dante (die het eerste jaar ook is geënt tegen kennelhoest) nooit iets van gemerkt, vandaar dat ik daar niet aan dacht ..S@ndr@ schreef:Van Gils heeft ook de neusenting gehad, gewoon inderdaad omdat het erg rond waard, en dan die puppecursus enz.( en ik was er niet bij, mijn man heeft het laten doe)
dat idee had ik bij Van Gils wel namelijk, vrij direct erna begon hetof misschien alweer vergeten, ik sta er af en toe van te kijken wat ik alweer kwijt ben
![]()
Gr. Marijke

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
De enting zelf is ook nogal heftig. Het is niet voor niets dat heel veel honden juist gaan hoesten van de enting. Persoonlijk zou ik een pup van die leeftijd niet zo'n zware enting geven (ik geef de enting uberhaupt niet). Een gezonde hond (ook een gezonde pup) heeft voldoende weerstand om zelf van een kennelhoest te kunnen herstellen. Desnoods met behulp van een anti-bioticakuur, maar dat is altijd nog minder schadelijk dan de enting zelf.Moon schreef:De dierenarts was het ermee eens (hij begon er niet zelf over) want er schijnen twee nogal heftige varianten te zijn waar hij door deze enting nu voor is gevrijwaard..
Kennelhoest is gewoon een 'griepje', niets om je zorgen over te maken (net zoals je dat over de Mexicaanse Griep niet moet doen). Mensen maken elkaar bang.
Groetjes, Karen
- Hamilton
- Zeer actief
ja dat vergeet je dus gauw hè.Moon schreef:Haha, ja dat is waar! Mijn dochter en ik waren het er absoluut over eens dat Dante nooit zo klein geweest kon zijn
veel fotos nemen, heb je later weer vergelijkingsmateriaal
wat ik met Andra heb gedaan, elke week tegen een gladde kastwand gezet, streepje bij de schofthoogte gezet, nagemeten en op papier gezet, netzoals het gewicht, vanaf 6 maanden 2 x per maand, tot 1 jaar, krijg je 'n leuk overzicht
geef die kleine Mirto maar een dikke knuffel ( Dante ook 1) en betershap
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat zegt niets met een pup. Eén van onze honden had als jonge hond ooit 41,3 graden koorts, maar ze bleef gewoon spelen...Moon schreef:Ik denk niet dat hij koorts heeft, als ik zie hoe beweeglijk hij is. Maar ik hou het uiteraard in de gaten.
(Gewoon even de thermometer er in, dan weet je het zeker.
Groetjes, Karen
- Moon
- Zeer actief
De meningen zijn nogal verdeeld over enten. Net zoiets als over voedingScooby schreef:De enting zelf is ook nogal heftig. Het is niet voor niets dat heel veel honden juist gaan hoesten van de enting. Persoonlijk zou ik een pup van die leeftijd niet zo'n zware enting geven (ik geef de enting uberhaupt niet). Een gezonde hond (ook een gezonde pup) heeft voldoende weerstand om zelf van een kennelhoest te kunnen herstellen. Desnoods met behulp van een anti-bioticakuur, maar dat is altijd nog minder schadelijk dan de enting zelf.Moon schreef:De dierenarts was het ermee eens (hij begon er niet zelf over) want er schijnen twee nogal heftige varianten te zijn waar hij door deze enting nu voor is gevrijwaard..
Kennelhoest is gewoon een 'griepje', niets om je zorgen over te maken (net zoals je dat over de Mexicaanse Griep niet moet doen). Mensen maken elkaar bang.
Gr. Marijke

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Het ging mij in dit geval niet over enten in het algemeen, maar juist over de Kennelhoestenting.Moon schreef:De meningen zijn nogal verdeeld over enten. Net zoiets als over voedingScooby schreef:De enting zelf is ook nogal heftig. Het is niet voor niets dat heel veel honden juist gaan hoesten van de enting. Persoonlijk zou ik een pup van die leeftijd niet zo'n zware enting geven (ik geef de enting uberhaupt niet). Een gezonde hond (ook een gezonde pup) heeft voldoende weerstand om zelf van een kennelhoest te kunnen herstellen. Desnoods met behulp van een anti-bioticakuur, maar dat is altijd nog minder schadelijk dan de enting zelf.Moon schreef:De dierenarts was het ermee eens (hij begon er niet zelf over) want er schijnen twee nogal heftige varianten te zijn waar hij door deze enting nu voor is gevrijwaard..
Groetjes, Karen
- Moon
- Zeer actief
Nou oké, jij vindt het te heftigScooby schreef:
Het ging mij in dit geval niet over enten in het algemeen, maar juist over de Kennelhoestenting.
En ik ga af op mensen die ik vertrouw, zoals mijn fokster en mijn da. En dat alleen omdat ik het allerbeste wil voor mijn pup, dus neem ik die adviezen aan. Zoals gezegd, er wordt over van alles verschillend gedacht, jij zou het anders gedaan hebben, het zij zo...
Gr. Marijke

- Moon
- Zeer actief
Hij maakt totaal geen zieke indruk gelukkig, alleen af en toe hoestenHamilton schreef:ja dat vergeet je dus gauw hè.Moon schreef:Haha, ja dat is waar! Mijn dochter en ik waren het er absoluut over eens dat Dante nooit zo klein geweest kon zijn
veel fotos nemen, heb je later weer vergelijkingsmateriaal![]()
wat ik met Andra heb gedaan, elke week tegen een gladde kastwand gezet, streepje bij de schofthoogte gezet, nagemeten en op papier gezet, netzoals het gewicht, vanaf 6 maanden 2 x per maand, tot 1 jaar, krijg je 'n leuk overzicht
geef die kleine Mirto maar een dikke knuffel ( Dante ook 1) en betershap
Leuk idee wat je met Andra gedaan hebt (die streepjes, want de foto's dat komt wel in orde hoor
Zelf zie ik ook niet zo goed dat hij zoveel groeit (ik voel het alleen als ik hem draag
Gr. Marijke

- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Toevallig heeft Diva de neusenting maandag gehad.
Ze heeft nergens last van gelukkig.
Het is wel degelijk een vrij heftige enting, dat is zeker wel iets om in de gaten te houden.
Honden kunnen zelfs langere tijd (lichte) sympthomen laten zien na de enting.
Een ander punt wat misschien wel belangrijk is om te weten is het volgende:
personen met een laag/zwak immuun systeem (zoals HIV positieven, personen in
behandeling met chemokuur/prednisolon) moeten geënte honden voor een periode van zes weken mijden.
Deze mensen lopen (meer) kans op een luchtweginfectie, het gaat dan wel om honden die met de neusenting zijn geënt. Dit staat in de bijsluiter.
Mijn Diva gaat dus voorlopig niet naar mijn vader.
Het is wel degelijk een vrij heftige enting, dat is zeker wel iets om in de gaten te houden.
behandeling met chemokuur/prednisolon) moeten geënte honden voor een periode van zes weken mijden.
Deze mensen lopen (meer) kans op een luchtweginfectie, het gaat dan wel om honden die met de neusenting zijn geënt. Dit staat in de bijsluiter.
- Moon
- Zeer actief
Mijn post ging niet over de enting wel/niet.. Maar over het feit dat ik dacht dat ik een zieke pup had laten vaccineren. Het blijkt nu naar alle waarschijnlijkheid een ent-reactie te zijn.JML schreef:Toevallig heeft Diva de neusenting maandag gehad.
Mijn kinderen waren vroeger ook hangerig en koortsig na een vaccinatie. Heel sneu natuurlijk, maar om erger te voorkomen..
Ik ga me niet in een wel/niet enten discussie laten slepen
Gr. Marijke

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar wat is er 'erg' aan het feit dat je hond kennelhoest zou krijgen...?Moon schreef: Mijn kinderen waren vroeger ook hangerig en koortsig na een vaccinatie. Heel sneu natuurlijk, maar om erger te voorkomen..
Groetjes, Karen
- Moon
- Zeer actief
Wat wil je nou eigenlijk, je gelijk?Scooby schreef:Maar wat is er 'erg' aan het feit dat je hond kennelhoest zou krijgen...?Moon schreef: Mijn kinderen waren vroeger ook hangerig en koortsig na een vaccinatie. Heel sneu natuurlijk, maar om erger te voorkomen..
Nogmaals, ik ga af op de mensen die ik vertrouw. Punt
Gr. Marijke

- bydevries
- Zeer actief
He joh wat naar voor het mannetje en voor jou
ik hoop dat het snel
weer over is. Ik heb Marlotta ook laten enten tegen kennelhoest met een
neusenting. Tot nu toe geen problemen. Heb jij ook de neusenting laten doen ?
De normale enting ging dan weer iets minder. Er was een nieuwe jonge dierenarts die
af en toe invalt kennelijk, ik had nog gevraagd van te voren wie er op een bepaalde dag zou zijn,
dit was dus een verrassing. Doet ze de naald erin eerst onderhuids en daarna recht naar
beneden gevolg bloedvat geraakt.
daar was ik dus minder blij mee. Volgende keer
toch maar kort voor de afspraak even bellen wie er zit.
groet Brigitte
De normale enting ging dan weer iets minder. Er was een nieuwe jonge dierenarts die
af en toe invalt kennelijk, ik had nog gevraagd van te voren wie er op een bepaalde dag zou zijn,
dit was dus een verrassing. Doet ze de naald erin eerst onderhuids en daarna recht naar
beneden gevolg bloedvat geraakt.
groet Brigitte

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat had je al duidelijk gemaakt. En ik hoef geen gelijk. Ik reageer gewoon op datgene wat jij schrijft.Moon schreef:Wat wil je nou eigenlijk, je gelijk?Scooby schreef:Maar wat is er 'erg' aan het feit dat je hond kennelhoest zou krijgen...?Moon schreef: Mijn kinderen waren vroeger ook hangerig en koortsig na een vaccinatie. Heel sneu natuurlijk, maar om erger te voorkomen..
Maar goed; het belangrijkste is datje ventje weer snel opknapt!
Ik vertrouw mijn fokkers en mijn dierenarts ook, maar dat maakt niet dat ik automatisch over alles hetzelfde denk als zij...
Groetjes, Karen
- Moon
- Zeer actief
Ja Mirto heeft ook de neusenting gehad. En nu dus af en toe hoesten. Maar verder is hij zijn ondeugende zefl, gelukkigbydevries schreef:He joh wat naar voor het mannetje en voor jouik hoop dat het snel
beneden gevolg bloedvat geraakt.daar was ik dus minder blij mee. Volgende keer
groet Brigitte
Vervelend zeg van die rare enting
Het is zo jammer als ze op deze leeftijd al een negatieve ervaring hebben met de da
Gr. Marijke

- Moon
- Zeer actief
Nogmaals wat wil je nu eigenlijk? Dat ik als dom blondje iedereen maar achterna loop en gelijk geef?Scooby schreef:Dat had je al duidelijk gemaakt. En ik hoef geen gelijk. Ik reageer gewoon op datgene wat jij schrijft.Moon schreef:Wat wil je nou eigenlijk, je gelijk?Scooby schreef: Maar wat is er 'erg' aan het feit dat je hond kennelhoest zou krijgen...?
Maar goed; het belangrijkste is datje ventje weer snel opknapt!
Ik vertrouw mijn fokkers en mijn dierenarts ook, maar dat maakt niet dat ik automatisch over alles hetzelfde denk als zij...![]()
Ja zo ben ik nu eenmaal!
Maar bedankt voor je goede wensen voor mijn ventje..
Edit; even de quote wirwar ontward
Laatst gewijzigd door Moon op 09 dec 2009 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Marijke

- bydevries
- Zeer actief
Nou Marlottta heeft er weinig van meegekregen gewoon een stoer wijffie
zoals het dames betaamt. Dat viel allemaal wel mee dus. Maar ik had wel iets van ga jij,
de dierenarts dus. nog maar een paar keer oefenen maar niet op mijn pup
groet Brigitte
zoals het dames betaamt. Dat viel allemaal wel mee dus. Maar ik had wel iets van ga jij,
de dierenarts dus. nog maar een paar keer oefenen maar niet op mijn pup
groet Brigitte