Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

saneren

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

miekmiek

saneren

Ongelezen bericht door miekmiek »

't kind is verdorie nog geen drie jaar en de boel moet al gesaneerd worden. :jank: Miah heeft vreselijk veel last van tandsteen en komende maandag wordt dat weggehaald. Ze zit nu aan de AB tegen ontstoken tandvlees. Als alles weg is ga ik proberen om het vervolgens zelf bij te houden, zijn er meer mensen die dit bij hun hond doen en zo ja; hoe doen jullie dat? Mijn DA raadde mij zo'n stokje aan waar je ook je nagelriemen mee terug kan duwen.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Re: saneren

Ongelezen bericht door yamie »

oei, das niet zo mooi Miek :(

ik heb zo'n tandenkrabber idd, ik gebruik hem niet veel, maar soms voor de achterste kiezen is het wat nodig.
is wel vrij scherp, dus je moet er wel mee om kunnen gaan, niet bang zijn, en Miah mot wel leren meewerken, maar goed, beter het zelf bij kunnen houden, dan steeds last ;)
angelmelati
Zeer actief

Ongelezen bericht door angelmelati »

Onze trimmer doet het bij onze honden, wanneer ze voor een wasbeurt komen gelijk de nageltjes en tandsteen erbij
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Rana had (heeft) ook erg snel veel aanslag.
Ik poets haar tanden dagelijks.
In het begin moest ik nog wel eens krabben met zo'n tandsteenkrabbertje maar tegenwoordig blijkt het dagelijks poetsen voldoende te zijn :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
miekmiek

yamie schreef:oei, das niet zo mooi Miek :(

ik heb zo'n tandenkrabber idd, ik gebruik hem niet veel, maar soms voor de achterste kiezen is het wat nodig.
is wel vrij scherp, dus je moet er wel mee om kunnen gaan, niet bang zijn, en Miah mot wel leren meewerken, maar goed, beter het zelf bij kunnen houden, dan steeds last ;)
ook zo'n tandenkrabber van staal zoals nanna bedoeld? Miah laat het van mij makkelijk toe (na wat geworstel :mrgreen: ) dus dat komt wel goed.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

miekmiek schreef:
yamie schreef:oei, das niet zo mooi Miek :(

ook zo'n tandenkrabber van staal zoals nanna bedoeld? Miah laat het van mij makkelijk toe (na wat geworstel :mrgreen: ) dus dat komt wel goed.
ja, zoiets:

http://www.k9shop.nl/dagelijkse-verzorg ... abber.html" onclick="window.open(this.href);return false;
miekmiek

okey, dat zal ik halen. thanks!
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Belle heeft ook snel aanslag op haar gebit. Het helpt bij haar wel als ze regelmatig vers botten (lamsribben o.i.d.) eet.

Sterkte maandag. Moet ze onder narcose?
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
miekmiek

een roesje. ik mag bij haar blijven tot ze onder zeil is.

DA was wel erg eerlijk trouwens, verzekerde me om zeker niet 'al die rotzooi uit de winkel te kopen, want dat helpt toch niet'. Niet dat ik dat deed, maar toch even prettig om te weten dat hij dat ook vind. Verder zei hij dat tandenpoetsen wel iets zou kunnen helpen, maar dat een krabber beter werkt.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Arme Miah, een dikke knuffel voor haar.
Ik geef kvv en daarnaast wel eens kippennekjes zodat ze moeten kauwen en hun tanden daarmee schoon houden.
Ik kreeg als tip, om waterstofperoxide (3%) nog verder te verdunnen met water en met een gaasje zo de tanden in te wrijven.
Hierbij blijven ze schoon bij.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

miekmiek schreef:een roesje. ik mag bij haar blijven tot ze onder zeil is.

DA was wel erg eerlijk trouwens, verzekerde me om zeker niet 'al die rotzooi uit de winkel te kopen, want dat helpt toch niet'. Niet dat ik dat deed, maar toch even prettig om te weten dat hij dat ook vind. Verder zei hij dat tandenpoetsen wel iets zou kunnen helpen, maar dat een krabber beter werkt.
Nee, liever alleen dat wat zij verkopen zeker? Hoe eerlijk :engel: Is het in dit topic toegestaan om te vragen wat je voert? Ik zou d'r namelijk wekelijks met een lap pens en ook met een kipkarkas de tuin in sturen en het haar zelf op laten knappen.
miekmiek

ze verkopen geen snack's ofzo. het is een heerlijk nuchtere polderdierenarts. Hij zei ook dat ik het voortaan zelf moet doen, dus dat is niet echt geldklopperij :mrgreen: ik voer trouwens prins sensitive (voor tommie) brokken.
die lap pens moest ik toch maar eens aan gaan geloven denk ik. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”