MARC_S schreef:Waarom gaat hij de rekening niet betalen? Als mijn hond los de straat op was gerend om een hond aan te vallen betaalde ik toch netjes de rekening hoor. Ook al stond die hond nog zo uit te dagen. Het is niet helemaal normaal om je brute hond zo zijn gang te laten gaan met andere honden en mensen. Jij schrikt je rot, je hond zit onder de pijnstillers en het lijkt net alsof jij jezelf en je eigen hond hier de schuld van geeft.
Hij betaald niks en jij gaat nu andere routes lopen en jouw hond is gewond. Dat allemaal omdat hij zijn puberende zgn sociale hond los op jouw aangelijnde hond laat klappen. Ik vind toch dat je even voor de juiste beeldvorming moet beseffen dat jou geen enkele blaam treft en dat je eigenlijk niet wijs bent dat je dit zelf gaat betalen. Je faciliteerd zo ongeveer dat die man dit kan doen op deze manier

Ja, je hebt gelijk, het is eigenlijk gewoon de omgekeerde wereld. Hij zegt niet te willen betalen omdat het een ongelukje was, omdat ie nooit losloopt maar nu ontsnapte, omdat het 'normaal hondengedrag' is om een correctie uit te delen als je zo wordt aangeblaft en ik denk vooral omdat het in eerste instantie alleen een schaafwondje leek te zijn en hij achteraf alsnog geconfronteerd werd met een rekening. Hij zei dingen als dat ie liever had gehad dat we even hadden overlegd voor we naar de DA waren gegaan, dat hij het een beetje overdreven vond om voor een kneuzing naar de DA te gaan en dat Wulfert was doorgelopen (hij had wel gezegd dat ie thuis zou kijken en het zou laten weten, want de honden waren nogal overstuur en zijn hond liep nog steeds los) en dat dat net zoiets is als doorrijden na een aanrijding... Nou ja, bladiebla dus. Het doet er eigenlijk niet zo toe wat ie als redenen geeft, want het was toch vooral onzin. Hij wil gewoon zijn fout niet toegeven, dus of we geven die hond aan bij de politie of we laten het er nu bij.
Misschien gaat ie hem wel gewoon netjes aanlijnen, want het was een erg stevig gesprek en de man had op dat moment wel degelijk ingegrepen en was wel ook geschrokken. Als we hem nu nog los zien lopen spreken we de man er weer op aan en als die hond ooit nog op onze honden afloopt ben ik gewaarschuwd en krijgt ie een schoenzool tussen z'n ogen voor ie ook maar één gedachte tot uitvoer kan brengen. Maar ik ga hem dus niet aangeven als ik zelf ook denk dat dit de allereerste keer is. De man moet wel de gelegenheid krijgen om zijn maatregelen te kunnen nemen.
Met Tobi gaat het gelukkig stukken beter, in zijn normale gangwerk merk je er niets meer van, alleen als Mejra hem duwt om te spelen piept ie nog, dus samen loslopen doen we nog even niet. GG gaan we gewoon weer doen vanavond, behendigheid stellen we nog even uit. Ik ben benieuwd hoe hij het weer doet tussen andere honden, maar op straat merk ik weinig verandering gelukkig.