Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Endy's neus ligt open en ik weet niet wat er gebeurt is.
Het lijkt op een soort van allergische reactie ofzo. Nu was haar neus afgelopen maandag (dacht ik) wel dik, maar nu ligt ie open.
En er zitten bultjes op.
Ik heb het ooit bij iemand met een DD gezien (op de foto) en die was met zijn neus langs een reuzeberenklauw gelopen.
Was dus een soort brandwond geworden
Ik weet niet of dat zou kunnen (en of die dingen uberhaupt nu nog staan)
enjo schreef:Weet iemand wat ik er zelf nu eventueel mee kan doe, iets opsmeren ofzo?
Wel iets wat niet gevaarlijk is natuurlijk, want ze kan er met haar tong bij.
Iets anders maar toch: als mijn ratten een abcesje hadden smeerde ik daar 2 maal per dag een beetje honing op. Werkte heel goed, wondjes waren snel dicht altijd.
enjo schreef:Weet iemand wat ik er zelf nu eventueel mee kan doe, iets opsmeren ofzo?
Wel iets wat niet gevaarlijk is natuurlijk, want ze kan er met haar tong bij.
Iets anders maar toch: als mijn ratten een abcesje hadden smeerde ik daar 2 maal per dag een beetje honing op. Werkte heel goed, wondjes waren snel dicht altijd.
Dat zal hij er wel gelijk aflikken maar het is het proberen waard. Uit je beschrijving denk ik idd een allergische reactie, omdat je al dacht dat de neus dik was geweest en dat is nu allemaal open gegaan. Ik zou niet weten wat je er zo gauw op zou kunnen smeren
ga naar de dierenarts de neus is uiterst gevoelig en als daar iets mee mis is en er is een ontsteking moeten ze daar echt wel wat voor hebben, ga niet experimenteren met andere dingen wat misschien eventueel kan gaan helpen.
Ik had er zelf vanmorgen alwel wat honing opgesmeerd, maaar nu zit mijn bankstel onder de honing .
Maar ze heeft er eigenlijk verder geen last van, ze eet goed, voelt zich goed, zit er ook niet aan te krabben ofzo.
Ik was ziezo wel van plan om morgen naar de DA tegaan, maar ik wilde eigenlijk weten of het tot morgen kon wachten zeg maar.
Ik had al gecheckt en mijn eigen DA heeft geen weekend dienst en ik ga liever naar mijn eigen DA.
Op het grootste gedeelte zit nu een korst op, dus ik check het af en toe even maar zolang er een korst opzit, zit ze er ook niet aan, dus dan neem ik aan dat ze er verder geen last van heeft.
Dus dan smeer ik er ook maar niks op, mss dat dat juist gaat irriteren of jeuken.
Wat ik dus wel gigantisch irritant vind, is dat ik weet hoe ze eraan gekomen is.
Dus ik weet ook niet hoe ik het eventueel voor een 2e keer kan voorkomen.
Zo madam zit aan de antibiotica, er zit toch een ontsteking.
Ze heeft waarschijnlijk d'r neus gestoten aan iets en dat is gaan ontsteken, de poriën (zeg maar) die klappen open en er komt iets wat van troep uit. Hij zei ook als het nodig was om er eventueel honing op te smeren.