Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
regelmatig spugen
Moderator: moderatorteam
- Drazic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
- Aantal honden: 3
regelmatig spugen
Wij hebben sinds kort een nieuwe herplaatser in huis een griffon
Bigboy kreeg daar altijd smuldier,nu gaf ik Boris ook al een tijdje smuldier dus geen probleem
Maar het valt mij op dat Bigboy wel erg vaak spuugt,niet veel vaak waterig en soms wit schuimig overgeefsel
en het eten lijkt wel omhoog te komen (hij doet het overigens niet vlak na het eten) gewoon door de dag heen
En kuch hij ook vaak (net alsof er een haartje in zijn keel zit)
Nu vraag ik mij af of dat misschien door het eten zou kunnen komen? ook al kreeg hij dit voer altijd al?
Alvast bedankt!
Bigboy kreeg daar altijd smuldier,nu gaf ik Boris ook al een tijdje smuldier dus geen probleem
Maar het valt mij op dat Bigboy wel erg vaak spuugt,niet veel vaak waterig en soms wit schuimig overgeefsel
en het eten lijkt wel omhoog te komen (hij doet het overigens niet vlak na het eten) gewoon door de dag heen
En kuch hij ook vaak (net alsof er een haartje in zijn keel zit)
Nu vraag ik mij af of dat misschien door het eten zou kunnen komen? ook al kreeg hij dit voer altijd al?
Alvast bedankt!
- Lins-86
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Whippet
Re: regelmatig spugen
herkenbaar!
Wij hebben dit probleem maar dan met onze pup.
Zij kreeg daar (vorige eigenaar) carocroc en dat krijgt ze hier ook maar toch moest ze spugen...
Wij zijn naar de da geweest en hebben van de dierenarts metrazol gekregen tegen Gardianparasiet
Het overgeven is (bijna) niet meer voorgekomen, nog 1 keer maar dat kon ook komen door het drukke spelen!
Wij hebben dit probleem maar dan met onze pup.
Zij kreeg daar (vorige eigenaar) carocroc en dat krijgt ze hier ook maar toch moest ze spugen...
Wij zijn naar de da geweest en hebben van de dierenarts metrazol gekregen tegen Gardianparasiet
Het overgeven is (bijna) niet meer voorgekomen, nog 1 keer maar dat kon ook komen door het drukke spelen!
- Drazic
- Zeer actief
Wij zijn er al mee naar de DA geweest maar die kon niets vinden.
Alles was goed.
Alles was goed.
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Giardia kan alleen via ontlastingonderzoek worden vastgesteld en dat heeft de da denk ik niet gedaan denk ik Paulinedrafin schreef:Wij zijn er al mee naar de DA geweest maar die kon niets vinden.
Alles was goed.

- Drazic
- Zeer actief
Nee dat klopt dat heeft hij niet gedaan maar zijn ontlasting is wel goed
Maar als het te lang aanhoud dan neem ik wel een drolletje mee om het uit te sluiten
Maar als het te lang aanhoud dan neem ik wel een drolletje mee om het uit te sluiten
-
Mojuan
- Zeer actief
Klinkt als maagklachten.
Romeo heeft dit ook gehad in het verleden, bijna elke dag.
Gal en slijm spugen en hoesten.
Ik heb gemerkt dat hij op bepaalde vleessoorten zo reageert.
Dit gebeurt bij wild en bij kippenvel bij hem.
Sinds ik dit uit zijn menu heb geschrapt gebeurt het veel minder.
Maar toch soms nog wel, daarom heb ik maagcompositum van de Groene Os besteld, en daar krijgt hij nu elke dag twee scheppen van door het voer.
Sinds hij dit krijgt gebeurt het nog zelden.
Romeo heeft dit ook gehad in het verleden, bijna elke dag.
Gal en slijm spugen en hoesten.
Ik heb gemerkt dat hij op bepaalde vleessoorten zo reageert.
Dit gebeurt bij wild en bij kippenvel bij hem.
Sinds ik dit uit zijn menu heb geschrapt gebeurt het veel minder.
Maar toch soms nog wel, daarom heb ik maagcompositum van de Groene Os besteld, en daar krijgt hij nu elke dag twee scheppen van door het voer.
Sinds hij dit krijgt gebeurt het nog zelden.

- Drazic
- Zeer actief
Ik ben overgestapt op prins compleet,het leek goed te gaan voor een week
Nu begint het weer van voor af aan .....
Nou hebben ze mij verteld dat energique goed is maar ik kan dat hier nergens verkrijgen
Alleen prins,runner,carnibest en smuldier
Ik weet gewoon niet meer wat ik er aan kan doen,weer terug naar de dierenarts? met een hoopje?
Zijn ontlasting is goed in ieder geval (ziet er goed uit dan)
Nog iemand tips of ideeen?
Nu begint het weer van voor af aan .....
Nou hebben ze mij verteld dat energique goed is maar ik kan dat hier nergens verkrijgen
Alleen prins,runner,carnibest en smuldier
Ik weet gewoon niet meer wat ik er aan kan doen,weer terug naar de dierenarts? met een hoopje?
Zijn ontlasting is goed in ieder geval (ziet er goed uit dan)
Nog iemand tips of ideeen?
-
Fin
- Zeer actief
Hoeveel keer per dag krijgt hij eten? Soms reageren ze op een lege maag met 'gal spugen', de oplossing is dan bijv een paar brokjes voor het slapen gaan, of overdag vaker eten geven.
- Drazic
- Zeer actief
Ze krijgen hier 2 maal per dag eten 'smorgens en sávonds
Maar ik ga het in ieder geval proberen om 3 maal per dag eten te geven
Ik bedenk me wel dat ik van de week geoefend heb met hun beide en ze als beloning brokjes geef
(cavom) en van de week heeft hij niet gespuugt!
En gisteren en vandaag heb ik nog niet geoefend en afgelopen nacht is het spugen weer begonnen
Dus dan zou het van de honger kunnen zijn?
Maar dan nog dan zou hij het toch op het oude adres ook hebben moeten doen?
maar vooralsnog steeds geen antwoord van die kant gekregen
Ik bedenk me wel dat ik van de week geoefend heb met hun beide en ze als beloning brokjes geef
En gisteren en vandaag heb ik nog niet geoefend en afgelopen nacht is het spugen weer begonnen
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Zou het niet iets met de slokdarm kunnen zijn? Ik zou een foto laten maken om dat uit te sluiten. Dan kunnen ze gelijk zien of het hart niet vergroot is.Het lijkt wel of iets de slokdarm of keel irriteert( maagzuur?). Vervelend,hoor. Mijn collie spuugt ook regelmatig gal en soms wat waterig slijm. Hij krijgt kvv van smuldier en doet het hier goed op. Alhoewel hij nog wel regelmatig wat gal spuugt. Misschien zou je aan de winkelier die de kvv bij jullie verkoopt wel kunnen vragen of hij een doos Energique kan bestellen. Je hebt er geloof ik ook een sensitive varieteit in. Ik overweeg ook om eens deze varieteit te proberen.
De sheltie van mijn ouders (herplaatser) had ook erg last van zijn maag toen ze hem kregen.Veel spugen en zo. Zij geven hem Sensitivity diet van RC via de dierenarts en hij doet het hier erg goed op. Bij andere brokken of kvv krijgt hij weer last.
Succes, en ik hoop dat Bigboy snel weer opknapt!
Succes, en ik hoop dat Bigboy snel weer opknapt!
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK-
Fin
- Zeer actief
Het kan gewoon net zo uitpakken. Durga spuugt snel, de andere twee heb ik bijna nooit gal zien spugen. Ik zou twee-en-een-halve maaltijd aanhouden, de twee die je nu hebt, en een halve maaltijd vlak voor het slapen gaan. Dan tussendoor brokjes. En gewoon smuldier blijven geven hoor, het gaat erom dat hij niet al te lang met een lege maag rondloopt. Smuldier combineert overigens het fijnste met geperste brokken.drafin schreef:Ze krijgen hier 2 maal per dag eten 'smorgens en sávonds
maar vooralsnog steeds geen antwoord van die kant gekregen
- Drazic
- Zeer actief
Ik ga het gewoon proberen inderdaad.
Gewoon 2,5 maaltijden en dan tussendoor wat brokjes
Het is het proberen waard!!!
Bedankt voor de antwoorden!
Mocht het nou echt nog steeds niet goed gaan dan ga ik naar de DA
- Lins-86
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Whippet
In het begin heb ik ook aangeven dat onze hond spuugde (maar dat hij ziek was op dat moment...)drafin schreef:Ik ga het gewoon proberen inderdaad.
De laatste tijd spuugt ook onze hond, alleen in de ochtenden en alleen gal!!!
Weer naar de DA gebeld en die gaven ons ook aan dat het op lege maag is en adviseerde ons 's avonds nog iets te geven (rond een uur of 9 / 10 ....dit advies weer opgevolgd en moet zeggen dat het tot nu toe is afgelopen met spugen!!!!
Ik zorg dat wel dat ze zo laat nog iets licht verteerbaars krijgt en ook geen hele maaltijd maar gewoon een klein beetje kip met rijst.
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Hier ook een spuughond, tenminste heeft ze erg gehad, nu gaat het veel beter, ze heeft nu ander voer en ze krijgt s'avonds voor het slapen nog een handje brokken...
Heel af en toe spuugt ze nog...
Heel af en toe spuugt ze nog...
Groetjes Lianne
- MechelGin
- Vaste gebruiker
het kuchen en spugen was bij ons een van de tekenen van kennelhoest.. is daar al op gecheckt? dat heerste toen bij ons in de buurt wel erg.
- Kaje & Tjits
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Boomer chihuahua (mama) shih tzu (papa)
- Contacteer:
Al met een drolletje naar de DA geweest inmiddels?
Als ik het zo lees is het niet van de laatste dagen! Zou het wel ff na laten kijken!
Als ik het zo lees is het niet van de laatste dagen! Zou het wel ff na laten kijken!
- Drazic
- Zeer actief
Heb het deze week eens erg goed in de gaten gehouden!
Hij geeft s'morgens niet meer op omdat ik hem nu 2,5 keer per dag eten geef (dat is al een pluspunt)
Als hij smuldier op heeft dan geeft hij meerdere malen per dag op,bij prins is dat alleen op boeren (daar heb ik nog geen vrede mee)
Ik heb besloten om morgen naar mijn oude DA te gaan (kaatsheuvel) die man vertrouw ik door en door en heeft er volgens mij meer verstand van als de DA die ik hier heb,ik moet daarvoor wel een uur heen en een uur terug maar dat maakt mij niet uit verder....
Verder is hij niets afgevallen en doet niet ziek aan hij is vrolijk en speelt lekker!
Als er iemand een goede DA in de buurt van Asten(omgeving Helmond) weet hoor ik het graag!!
Heb vandaag nog de vorige eigenaresse aan de telefoon gehad,maar daar heeft hij niet tot nooit overgegeven
Maar ik denk zelf dat het nu niet meer van de stress kan zijn van de overplaatsing (of wel?)
Hij geeft s'morgens niet meer op omdat ik hem nu 2,5 keer per dag eten geef (dat is al een pluspunt)
Als hij smuldier op heeft dan geeft hij meerdere malen per dag op,bij prins is dat alleen op boeren (daar heb ik nog geen vrede mee)
Ik heb besloten om morgen naar mijn oude DA te gaan (kaatsheuvel) die man vertrouw ik door en door en heeft er volgens mij meer verstand van als de DA die ik hier heb,ik moet daarvoor wel een uur heen en een uur terug maar dat maakt mij niet uit verder....
Verder is hij niets afgevallen en doet niet ziek aan hij is vrolijk en speelt lekker!
Als er iemand een goede DA in de buurt van Asten(omgeving Helmond) weet hoor ik het graag!!
Heb vandaag nog de vorige eigenaresse aan de telefoon gehad,maar daar heeft hij niet tot nooit overgegeven
Maar ik denk zelf dat het nu niet meer van de stress kan zijn van de overplaatsing (of wel?)
- Drazic
- Zeer actief
Bigboy moet op dieet van aardappelen/rijst wortels en boontjes
Zijn maag en darmpjes zijn flink van slag
Hij wilde er nog geen medicatie geven omdat zijn ontlasting en levenslust optimaal is en daarom kijken of het via deze manier beter wordt......
Iemand ervaring mee?
Zijn maag en darmpjes zijn flink van slag
Hij wilde er nog geen medicatie geven omdat zijn ontlasting en levenslust optimaal is en daarom kijken of het via deze manier beter wordt......
Iemand ervaring mee?