He wat leuk! Hier ook een kingsfarm's hond, wel leuk er eentje van heel vroeger te zienalice van kempen schreef:
Lang vervlogen tijden, Winner tentoonstelling 1962 - dhr. Jan van Iperenburg met Kamp. Kingsfarm's Bonny Boy

Moderator: moderatorteam
He wat leuk! Hier ook een kingsfarm's hond, wel leuk er eentje van heel vroeger te zienalice van kempen schreef:
Lang vervlogen tijden, Winner tentoonstelling 1962 - dhr. Jan van Iperenburg met Kamp. Kingsfarm's Bonny Boy
Nanna schreef:Ooit zei een bekend fokker (niet de fokker van Charles)tegen me: laat mij die Deerhound van je maar showen, dan wint ie welKyra- schreef: Ook de KM. neem 1 hond laat hem showen door een onbekend persoon en de hond komt nergens. Laat dezelfde hond showen door een meer bekende handler en de hond kan winnen. Waar zit het probleem dan?
En ook een zeer bekend teckelfokker met 60 kampioenen op de naam zei dat hij vaak won omdát hij het was. Keurmeesters durven vaak geen keuzes te maken en gaan op zeker.
Kiezen dan de hond van een bekend fokker of de hond uit de kampioensklas. Terwijl dat soms overduidelijk de minderen zijn van honden van onbekende ringvulling.
Als de kwaliteit gelijk is, gaat de beste vacht toch naar 1.Kyra- schreef:Waarom denken handles toch dat wanneer een hond uit vacht is het showen geen zin heeft? Een goede KM kijkt toch naar andere dingen dan een goed gevulde vacht. Of komen dan de tekortkomingen beter naar voren??
Die jurken draagt ze allang niet meer, en ja die droeg ze echt om op te vallen, wat dus ook hielp....!Nanna schreef:Ze fokt en showt engelse rassenLongFields schreef: Die mevrouw bestaat nog steeds en zie ik ook nog regelmatig. Ik vind het altijd een beetje vreemd dat ze in zo'n jurk rondloopt, aangezien het ras wat ze showt niets met het land waar deze jurken vandaan komen te maken heeft (als ik tenminste dezelfde vrouw voor me heb als jij).Maar ja, wat kun je aantrekken dat typisch brits is...
Annemieke schreef:Die jurken draagt ze allang niet meer, en ja die droeg ze echt om op te vallen, wat dus ook hielp....!Nanna schreef:Ze fokt en showt engelse rassenLongFields schreef: Die mevrouw bestaat nog steeds en zie ik ook nog regelmatig. Ik vind het altijd een beetje vreemd dat ze in zo'n jurk rondloopt, aangezien het ras wat ze showt niets met het land waar deze jurken vandaan komen te maken heeft (als ik tenminste dezelfde vrouw voor me heb als jij).Maar ja, wat kun je aantrekken dat typisch brits is...
Nou schijnbaar ditNanna schreef: Ze fokt en showt engelse rassenMaar ja, wat kun je aantrekken dat typisch brits is...
Je kunt dan toch een hemdje aantrekken er onder? Je gaat toch niet in je string op en show staan?!? Ik vind dat werkelijk geen gezicht. (Niet alleen op een show trouwens. Ik vind het er zowiezo niet uit zien.)SannePP schreef:Slimme tactiek inderdaad!
maar weet je: dit gebeurd. Die mevrouw bukt en dan gaat je spijkerbroek wat lager zitten. Lullig, maar weinig aan te doen toch, met al die lage broeken van tegenwoordig?
Het blijft een exterieurkeuring en daar hoort de vacht ook bij.Kyra- schreef:Waarom denken handles toch dat wanneer een hond uit vacht is het showen geen zin heeft? Een goede KM kijkt toch naar andere dingen dan een goed gevulde vacht. Of komen dan de tekortkomingen beter naar voren??
Nanna schreef:Niemand is verplicht om in de "kleding van vandaag" de hond te showen. En er rekening mee houden dat je je weleens moet bukken.
Dit is trouwens een golden oldie
Nou, ik loop anders heel goed op die vieze gympen hoorNanna schreef: Nou nog die vieze gympen uit en dan is het helemaal goed
Nanna schreef:Eensch. Met pumps kun je geeneens je herdershond voorbrengenLongFields schreef: Ik vind het bij de meeste herdershondenrassen ook een beter passend beeld om de exposant in een nette, vlotte broek te zien met platte schoenen of laarzen met een klein hakje, dan in een mantelpakje met strak rokje en flinke pumps eronder..
Bij duitse herders zie je weleens dat ze door handlers in al dan niet glimmend trainingspak worden voorgebracht (jawel, de campingsmoking) en dat vind ik disrespectvol, zowel naar de hond als naar de keurmeester. En als die handlers dan nog zo'n petje op hebben ook, zakt MIJN broek af.
Ah, ik heb je gezien op de Winner!Maeve schreef:Nou, hier geen jagersoutfit hoor![]()
Nanna schreef:De handlerhoeksmoekie schreef: ik heb hier aan de overkant een soort van verkapte verzamelplaats gehad van zwervers die hun tijd uitzaten tot 17.00 uur die zouden daar zo tussen passen hoor.
Ja, de Stabijs waren een paar ringen verder, toch? Ik was behoorlijk druk, anders was ik daar ook nog wel even gaan kijken. En nu gaan we volgend jaar nauwelijks shows lopen dus eh..misschien tot over 2 jaar?Marjoleine schreef:Ah, ik heb je gezien op de Winner!Maeve schreef:Nou, hier geen jagersoutfit hoor![]()
Maar ja, weer niet geroepen dus
In ring 26. Maar de wetters zaten in ring 24, die was aan de andere kant.Maeve schreef:Ja, de Stabijs waren een paar ringen verder, toch? Ik was behoorlijk druk, anders was ik daar ook nog wel even gaan kijken. En nu gaan we volgend jaar nauwelijks shows lopen dus eh..misschien tot over 2 jaar?Marjoleine schreef:Ah, ik heb je gezien op de Winner!
Ik ben bang dat hij dan dwars door de ringen heen crosst hoor, weet niet of dat wel is wat je wilMarjoleine schreef:In ring 26. Maar de wetters zaten in ring 24, die was aan de andere kant.Maeve schreef:Ja, de Stabijs waren een paar ringen verder, toch? Ik was behoorlijk druk, anders was ik daar ook nog wel even gaan kijken. En nu gaan we volgend jaar nauwelijks shows lopen dus eh..misschien tot over 2 jaar?Marjoleine schreef:Ah, ik heb je gezien op de Winner!
Dus ik ben meermalen heen en weer gelopen en toen zag ik je ook.
Volgende keer ga ik gewoon "Nilo!!" roepen
alice van kempen schreef:Ik heb wel deze, andere is nog iets erger maar van dezelfde strekking
Het deel wat ik het minst prettig om te zien vind is anders nog volop in beeldalice van kempen schreef:![]()
Ze vinden deze foto bij photobucket aanstootgevend
, hahahahaha, heb hem ietsje aangepast
![]()
Ik zie het ook liever zo en doe het zelf ook liever zoKyra- schreef:JAAAAAAAAAA ik zie dit 100000 x liever dan alle andere goed bedoelde toevoegingen. Ziet er netjes uit gewoon zoals je bent. niet te overdreven en de hond staat natuurlijk en netjesLongFields schreef:
Zoiets, bedoel je?
![]()