chrico schreef:Het zal.
Heb zelf ook meegemaakt dat iemand hysterisch reageerde als ik aankwam met de doggen. Daar was nooit iets bij gebeurd, honden hebben niet eens contact gehad en toch was die mevrouw in mijn ogen gek geworden. Hond werd opgetild, weggerend, schreeuwen naar mij dat ik uit de buurt moest blijven enz enz. Na gesprekken en pogingen die vrouw gerust te stellen bleef dit gedrag. Daarna had ik zoiets van gil maar een eind heen en ren vooral heel hard weg maf mens
Ik snap nog steeds niet waarom dat mens een hond had terwijl in haar ogen alle honden boven knieformaat levensgevaarlijk waren.
Ik ken iemand die absoluut niet bang is voor grote honden.
Maar...................
Nu in het bezit van een van de kleinste rassen die er bestaan krijgt ze het moeilijk als er zo'n groot kalf op haar piepkleine hondje af komt.
Ook al is het óók een hond en zullen de grote honden die kleine hopelijk niets doen, toch denk ik dat iemand als baas van een grote hond niet onverstandig is om de honden bij zich te roepen.
Wij mensen hebben de verschillen in maat gemaakt.
De piepkleine honden zijn enorm kwetsbaar.
Daar kan best rekening mee worden gehouden.
Ik heb de laatste tijd, na een uitstekende presentatie van de hondenbescherming op onze KC over hondenetiquette, weer eens goed gekeken naar de kleine hondjes op de training.
Als zij een sprintje trekken lijkt het inderdaad vrij sterk op de run van een konijntje
Het risico bestaat dus, dat als een hondje wegrent omdat hij het een beetje eng vindt, de grote hond net even te laat ontdekt dat hij geen konijntje vangt maar een hondje.
Een zware poot op zo'n uk en klaar ben je.
Ik houd mijn honden rustig als er een kleintje in het zicht komt.
Toont het hondje angstig, dan haal ik mijn honden terug en moeten ze met mij mee lopen.
Kennismaking is prima zo lang de andere baas dat aan kan.
Anders gebeurt het gewoon niet.
En afgezien van alle opmerkingen over invloed van de angstige baas.................... de andere hond had aan de lijn moeten zitten op de plaats van het gebeurde.
Dat was de afspraak.