Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nu ben ik het zat!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Re: nu ben ik het zat!

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Ik vind het onzin dat Suzanne wordt verteld hoe ze met Cas moet omgaan zodat er niet gevochten wordt...iedereen moet in een woonwijk zijn of haar hond gewoon vast aan de lijn hebben, wat voor je hond je ook hebt.
Als er problemen zijn in een losloopgebied dan is het wat anders, maar in een woonwijk moet de hond gewoon aan de lijn...klaar :U:

Goed idee om naar de woningbouwvereniging te gaan, hopelijk gaan zij met haar praten en duidelijk maken dat die hond vast moet en als het ff kan aan een degelijke halsband :wink:

groetjes, Ingrid
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

mensen denken vaak dat cas vrij groot is, maar dat is hij niet, was er op bedacht dat ik cas in elkaar moest vouwen zodat er geen uitstekende ledematen waren, maar in mijn jas stoppen lukt net niet
ik heb de flex kort gemaakt, cas zo opgetild dat de onderkant van zijn rug aan de onderkant was, poten en staart in elkaar gevouwen, kop er bovenuit, en was me er wel op bedacht dat als de herder toch zo dichtbij kwam dat het mogelijk was om cas te pakken ik steeds mijn rug ernaar toe zou draaien om te proberen te voorkomen dat ze in zijn rug kon happen
zal ik een foto maken ter illustratie? :mrgreen:

mijn woede is ondertussen een beetje gezakt, maar ik wil zeker dat er verandering in komt, ik ben het zat dat ik continu moet oppassen of die hond niet ergens om de hoek vandaan komt, heb na het gevecht wekenlang met een ballenwerper gelopen om het gevoel te hebben dat ik iets kon doen als er weer wat gebeurde
ik vertik het om op deze manier cas uit te moeten laten, ik woon hier ook, ik houd me netjes aan de regels, niemand heeft last van ons, ik loop al andere routes, ik loop niet meer in dat losloopgebied waar zij komt
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Suzanne, ga het gesprek met die vrouw aan en vraag haar haar hond aan te lijnen voordat ze de deur uit stapt.
Als je dat netjes vraagt, dan zal ze het toch doen?
Een beetje geven en nemen , lijkt mij..
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
pilugor

Ongelezen bericht door pilugor »

blondie schreef:
piluda schreef:hier bij mij in het dorp loopt een man met een rottweiler teef, die teef heeft slechte ledematen (volgens mij was het HD, spondylose en nog wat..) en als honden op haar duiken dan kan hij direct weer met haar naar de dierenarts, zelfs al zijn er geen gaten gevallen.
hij was er zo flauw van dat andere mensen hun honden niet terug riepen dat hij een originele oplossing heeft bedacht.
hij loopt nu altijd met een paardrijzweepje in zijn handen.
de eerste beste hond die een poging doet krijgt een mep midden over de neus en het baasje kan er eventueel ook een verwachten.
nu opeens kunnen mensen wel hun honden bij zich roepen en op tijd aanlijnen, zei hij laatst tegen mij.
Maar wat ik dan zo link altijd vind is het verschil tussen honden die komen kennismaken en honden die komen om te matten... ga je dan iedere hond die langs komt een mep met een zweep geven?
Ik kan me er iets bij voorstellen hoor ik liep destijds ook met een geblesseerde hond.. en iedere hond die kwam aanzetten ontweek ik al.. daar is het bij mij wel misgegaan moet ik zeggen.. hond ging daar dus op reageren.. en is nu nog steeds argwanend en erg assertief als er een vreemde op hem afkomt..
Nu loop ik met blessure hond twee.. en ik waak ervoor hetzelfde te gaan reageren.. dus nee liever geen hond op haar af.. ivm lijnrust.. maar komt er 1 zonder kwade bedoelingen dan houd ik het rustig maar ga dus niet in de verdediging schieten..
En bij mijn reu heb ik inmiddels ook zoiets, ik lijn hem voor de zekerheid wel aan.. en loop weg van de naderende hond.. negen van de tien honden verliezen toch wel de interesse op zo'n moment.. juist omdat ze kwamen om kennis te maken, en niet om aan te vallen :19:
die man ziet het verschil wel tussen een hond die even kennis wil maken of een hond die met de borstels overeind en stijve poten aan komt lopen.
plus dat zijn hond helemaal niet zo gek is van andere honden dus ook een kennismaking wil hij liever niet hebben omdat zijn hond daar geen plezier aan beleeft.
andere mensen kunnen gewoon hun hond bij zich houden/roepen als ze zien dat hij zijn hond aangelijnd heeft, vindt hij.
ik doe dat ook met mijn honden, die lijn ik direct aan als ik iemand zie lopen met een aangelijnde hond.
ik heb zelf ook een hond met (soms) bananen in de oren en die gaat zowiezo al niet los op onoverzichtelijke plaatsen en ik heb een hond die doodsbang is voor mannen dus die gaat ook niet zomaar los.
ik vindt het een kleine moeite om even zelf goed op te letten en je hond niet los te laten als die niet goed terug te roepen is.
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

piluda schreef:hier bij mij in het dorp loopt een man met een rottweiler teef, die teef heeft slechte ledematen (volgens mij was het HD, spondylose en nog wat..) en als honden op haar duiken dan kan hij direct weer met haar naar de dierenarts, zelfs al zijn er geen gaten gevallen.
hij was er zo flauw van dat andere mensen hun honden niet terug riepen dat hij een originele oplossing heeft bedacht.
de eerste beste hond die een poging doet krijgt een mep midden over de neus en het baasje kan er eventueel ook een verwachten.
nu opeens kunnen mensen wel hun honden bij zich roepen en op tijd aanlijnen, zei hij laatst tegen mij.
Hier in het dorp liep een man met een rotan stok, die datzelfde deed. Hij kwam binnen enkele weken "de verkeerde" tegen die de stok op de man zelf heeft uitgeprobeerd, nadat hij een stokoude halfblinde herder had geslagen, die hem te laat zag lopen.
De rotan stok is verdwenen.. :E:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

wendy71 schreef:Suzanne, ga het gesprek met die vrouw aan en vraag haar haar hond aan te lijnen voordat ze de deur uit stapt.
Als je dat netjes vraagt, dan zal ze het toch doen?
Een beetje geven en nemen , lijkt mij..
Tsja
xSuzannex schreef:ik heb al meerdere keren met haar gesproken, uitgelegd dat ik door haar amper met cas durf te lopen, ik heb mijn wandelrondes al aangepast om haar te ontwijken, gevraagd of ze haar hond bij zich wil houden, ze zou het proberen en bladiebla
en nog gebeurd het regelmatig dat ik haar tegen kom, in de straat van de flat, loopt zij aan de overkant, en ik aan de kant van de flat, dan houd ze d'r hond vast aan dat flutdoekje dus...
Dat staat al in de openingespost
Het is nog een keer te proberen natuurlijk maar denk je dat dat nu wel werkt? ....................... :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Mits er ook aan eigen angst gewerkt word, wie weet :mrgreen:

Ik zal wel gek zijn maar vanmiddag las ik een stuk over onze ontmoetingen en hoe Cas zou gereageerd hebben op mijn honden en dat je ons daarom uit de weg ging :denken:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

chrico schreef:Mits er ook aan eigen angst gewerkt word, wie weet :mrgreen:

Ik zal wel gek zijn maar vanmiddag las ik een stuk over onze ontmoetingen en hoe Cas zou gereageerd hebben op mijn honden en dat je ons daarom uit de weg ging :denken:
Tsja dat vind ik niet zo nodig. heb hier ook mensen die panisch zijn als ze Cento tegenkomen met hun kleine hondjes. Waarom :U: hij doet niks. Nou omdat hun kleine hondje opgevreten is door een grote hond, of nog erger een op Cento gelijkende herder.
Ik kan me voorstellen dat die mensen er helemaal geen zin in hebben dat Cento bij hun hond komt buurten, sterker nog dat ze het hart in de keel hebben. Dus als ik die mensen tegen kom roep ik Cento bij me en steek even de straat over, kleine moeite groot plezier.

En voor het overige, als mijn kleine Perry op zijn rug ligt te gillen terwijl er een herder over hem heen staat gebogen die zijn oor reeds heeft geperforeerd , ga ik niet af lopen wachten tot hij zich op een goede manier leert overgeven. Ben je besodemietert, ik geef die herder een rotschop. En elke daaropvolgende keer dat hij/zij weer ongevraagd komt buurten ook.
Gr. Aniek

Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Waarom geef je geen enorme rot brul naar die hond?

Heen en weer rennen met een hond in je armen, is nu eenmaal niet het slimste wat je kan doen. De andere hond zal hier meestal alleen maar meer opgefokt van raken.

Gewoon opsodemieteren :devil: en die vrouw eens wat minder tactisch te kennen geven dat haar hond en zij erbij, de volgende keer een rotschop krijgen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik snap de discussie niet. je hoort geen last te hebben van andermans hond en als je angst hebt voor een hond is het je goed recht te willen dat iemand de hond bij zich houdt.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik vrij snel mijn mond opentrek als ik me echt in het nauw voel en dan ben ik ook niet bepaald aardig... :ugh:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

als mensen 1 keer niet opletten en hun hond reageert niet zo aardig, dan ben ik over het algemeen begrijpend en zal ik niet 1,2,3 naar een zuur gaan dpen, maar als ik herhaaldelijk iemand moet aanspreken op zijn/haar rothond dan wordt ik zeker iets minder vriendelijk.
Het kan altijd gebeuren maar als je weet dat je hond zo reageert moet je die gewoon aan de lijn houden.... en zou idd niet met mijn honden op de arm achter een muurtje rondhuppelen, ik geef een rotschop als ik het echt zat ben.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Nou, ik weet maar 1 ding en dat is dat je niet makkelijk andermans flinke hond en bijbehorende baas bij je weg kan schoppen als je zelf met je hond staat. Want waar laat je die dan? Ga je een beetje karatekaatje lopen spelen tegen een hond terwijl je eigen hond ook aan een lijn naast je staat te jumpen? Ik vind de oplossingen echt merendeel vreselijk agressief. Verbaal geweld ontkom je niet aan, doe ik ook als het niet anders kan richting andere baasjes, maar in de tussentijd sta je daar wel met je hond waar die andere hond op af komt. En dan snap ik Suzanne best dat ze haar hond op tilt. Het enige wat ze wellicht had moeten doen is gewoon doorlopen, weglopen van de situatie, direct zonder treuzelen. Maar als de adrenaline door je lijf giert, omdat je hond weer eens slachtoffer dreigt te worden van andermans rothond, dan maak je niet allemaal die hele bewuste overwegingen die er toe zorgen dat je de situatie het meest ideaal hebt opgelost. We zijn niet allemaal militair getraind en in staat om bij dat soort situatie de strategie en plan van aanpak klaar te hebben.

En natuurlijk is het fijner als het lukt om zonder die spanning te lopen en daar iets aan proberen te doen. Maar je hebt nu eenmaal ook te maken met je omgeving en als die vol met onopgevoede aso's zit, dan wens ik je vooral veel sterkte. Ga elders lopen is dan mijn advies.
Zorg dat je in dat buurtje waar die honden zitten zo min mogelijk hoeft te komen. En als dat je eigen buurt is, dan is praten met de buren en eventueel overleg met de wijkagent het enige wat je nog kan doen als je geen zin hebt in matpartijen met andermans honden en hun baasjes.

Ik heb zelf heel lang die situatie gehad, inclusief de bedreigingen van de baasjes erbij, en ik heb ook heel lang met spanningen over straat gelopen. Gelukkig is dat minder geworden omdat ik mijn honden apart uit laat (zodat ik ze inderdaad kan optillen of in ieder geval wendbaarder ben) en er veel van die aso honden niet meer leven, weggedaan zijn of niet meer uitgelaten worden. Ik zie ze in ieder geval nog maar weinig.

Sterkte Suzanne, het is heel vervelend.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
chrico
Zeer actief

Maar Roelfien, angst speelt ook een hele grote rol hierin waardoor gedrag totaal verkeerd geinterpreteerd kan worden. Niet dat ik angst niet snap maar ik snap niet dat sommige niet beseffen hoe groot de invloed van angst kan zijn.
Stel> Toby speelt een lange periode met een hond waar jij al niet van gediend bent want je bent bang van het ras/ de grote/ de uitstraling enz, maar het accepteerd omdat Toby het zo leuk heeft samen met die hond en jullie elkaar regelmatig tegen komen.
Dan gaat het 1x fout. Toby houd een gaatje in zijn oor eraan over, de hond is 3x zo groot dan Toby en jouw angst is bevestigt. Vanaf dat moment reageer je in paniek als jullie elkaar tegen komen. Schreeuw je in paniek, hou je hond bij je, rent weg, tilt Toby op (okee gaat in zijn geval niet zo heel makkelijk denk ik :mrgreen: ) en zet het op een rennen. De keren dat de honden elkaar getroffen hebben ging goed daarna maar de angst is groter dan de realiteit. (zie voorgaande berichten over deze herder).
Dit heeft zijn invloed ook op Toby, je maakt er de situatie niet beter op lijkt mij.

Nogmaals, als de hond aangelijnd moet zijn in dat gebied dan is de vrouw gewoon fout bezig maar om de wereld op zijn kop te zetten door je eigen paniekaanvallen maakt het er allemaal niet makkelijker op. Vandaar dat ik zeg dat zij als zij verandering wil, ook aan haar eigen angsten moet gaan werken.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

chrico schreef: De keren dat de honden elkaar getroffen hebben ging goed daarna maar de angst is groter dan de realiteit. (zie voorgaande berichten over deze herder).
Wat bedoel je met dat het na dat gaatje in oor incident gewoon weer goed ging als de honden elkaar zagen?
Dat lees ik namelijk helemaal niet uit dit bericht, en van eerdere topics over deze hond kan ik me ook niet herinneren dat de honden weer gezellig aan het spelen waren.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Moos schreef:
chrico schreef: De keren dat de honden elkaar getroffen hebben ging goed daarna maar de angst is groter dan de realiteit. (zie voorgaande berichten over deze herder).
Wat bedoel je met dat het na dat gaatje in oor incident gewoon weer goed ging als de honden elkaar zagen?
Dat lees ik namelijk helemaal niet uit dit bericht, en van eerdere topics over deze hond kan ik me ook niet herinneren dat de honden weer gezellig aan het spelen waren.
En toch is het zo, lees blondie haar bericht ook :wink:

Heb het even opgezocht, het is niet de eerste keer dat deze herder voorbij komt :wink:
het is weer die herderteef waar je het al eerder over had, waar jij zelf een beetje bang van bent..
na een eerste conflict ben je ook bang geworden, later kwamen ze elkaar weer tegen en heeft de hond normaal gedaan tegen casper toch..maar jij bleef angstig en weglopen cas meetrekkend en de dame vragen de hond bij zich te houden..
Laatst gewijzigd door chrico op 05 dec 2009 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moos
Zeer actief

chrico schreef:
Moos schreef:
En toch is het zo, lees blondie haar bericht ook :wink:
En Suzanne schrijft zelf in haar eerste bericht:

later is die hond nog een keer grommend en fixerend op ons afgekomen terwijl zij gewoon 100 meter verder door liep, heb geroepen of ze d'r hond bij zich kon roepen, geen reactie, heb een brul gegeven naar de hond dat die moest opdonderen en begon ze mij te fixeren, pas toen ik me omdraaide liep ze weg, maar toen ik na een halve minuut terug liep om mijn ronde af te maken, kwam dat beest weer terug rennen
sindsdien is ze elke keer ontzettend fel naar cas, baasje heeft de grootst mogelijke moeite haar tegen te houden aan een flut doekje om haar nek

Dat valt voor mij niet onder dat het zo gezellig gaat samen weer :wink:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Je was te snel hahaha, had mijn bericht aangepast :mrgreen: zie boven.

In dit topic word dat niet geschreven, voorheen wel
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moos
Zeer actief

chrico schreef:Je was te snel hahaha, had mijn bericht aangepast :mrgreen: zie boven.

In dit topic word dat niet geschreven, voorheen wel
dan ligt het vast ergens in het midden :mrgreen: :wink:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Het zal.

Heb zelf ook meegemaakt dat iemand hysterisch reageerde als ik aankwam met de doggen. Daar was nooit iets bij gebeurd, honden hebben niet eens contact gehad en toch was die mevrouw in mijn ogen gek geworden. Hond werd opgetild, weggerend, schreeuwen naar mij dat ik uit de buurt moest blijven enz enz. Na gesprekken en pogingen die vrouw gerust te stellen bleef dit gedrag. Daarna had ik zoiets van gil maar een eind heen en ren vooral heel hard weg maf mens :piew:
Ik snap nog steeds niet waarom dat mens een hond had terwijl in haar ogen alle honden boven knieformaat levensgevaarlijk waren.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
pilugor

Ongelezen bericht door pilugor »

Ma-Rianne schreef:...

Hier in het dorp liep een man met een rotan stok, die datzelfde deed. Hij kwam binnen enkele weken "de verkeerde" tegen die de stok op de man zelf heeft uitgeprobeerd, nadat hij een stokoude halfblinde herder had geslagen, die hem te laat zag lopen.
deze man, met zijn rottweiler, slaat niet zomaar in het wilde weg hoor.
hij waarschuwd eerst de eigenaar zodat diegene ruim de tijd heeft om zijn hond weg te halen/terug te roepen.
hij let zelf goed op en probeerd het dus altijd eerst met zijn stem.
het is alleen dat in sommige gevallen dat dat bij de aanvallende hond niet werkt en bij de desbetreffende baas ook niet.
en daarna is daar de zweep dus voor.
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Hahaha, zo één ben ik ook eens tegengekomen, en ik liep nota bene zelf ook met een Chihuahua bij me. Tuurlijk had ik ook Sil bij me, Willem hadden we toen nog niet, maar zeg nou zelf ziet Sil (lab-kruising in onderschrift) er nou zo gevaarlijk uit?
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

chrico schreef:Het zal.

Heb zelf ook meegemaakt dat iemand hysterisch reageerde als ik aankwam met de doggen. Daar was nooit iets bij gebeurd, honden hebben niet eens contact gehad en toch was die mevrouw in mijn ogen gek geworden. Hond werd opgetild, weggerend, schreeuwen naar mij dat ik uit de buurt moest blijven enz enz. Na gesprekken en pogingen die vrouw gerust te stellen bleef dit gedrag. Daarna had ik zoiets van gil maar een eind heen en ren vooral heel hard weg maf mens :piew:
Ik snap nog steeds niet waarom dat mens een hond had terwijl in haar ogen alle honden boven knieformaat levensgevaarlijk waren.
Ik ken iemand die absoluut niet bang is voor grote honden.
Maar................... :mrgreen:
Nu in het bezit van een van de kleinste rassen die er bestaan krijgt ze het moeilijk als er zo'n groot kalf op haar piepkleine hondje af komt.
Ook al is het óók een hond en zullen de grote honden die kleine hopelijk niets doen, toch denk ik dat iemand als baas van een grote hond niet onverstandig is om de honden bij zich te roepen.

Wij mensen hebben de verschillen in maat gemaakt.
De piepkleine honden zijn enorm kwetsbaar.
Daar kan best rekening mee worden gehouden.

Ik heb de laatste tijd, na een uitstekende presentatie van de hondenbescherming op onze KC over hondenetiquette, weer eens goed gekeken naar de kleine hondjes op de training.
Als zij een sprintje trekken lijkt het inderdaad vrij sterk op de run van een konijntje :wink:
Het risico bestaat dus, dat als een hondje wegrent omdat hij het een beetje eng vindt, de grote hond net even te laat ontdekt dat hij geen konijntje vangt maar een hondje.
Een zware poot op zo'n uk en klaar ben je.

Ik houd mijn honden rustig als er een kleintje in het zicht komt.
Toont het hondje angstig, dan haal ik mijn honden terug en moeten ze met mij mee lopen.
Kennismaking is prima zo lang de andere baas dat aan kan.
Anders gebeurt het gewoon niet.

En afgezien van alle opmerkingen over invloed van de angstige baas.................... de andere hond had aan de lijn moeten zitten op de plaats van het gebeurde.
Dat was de afspraak. :klaar:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
josefientje
Zeer actief

Tuurlijk moet je voorzichtig zijn als je een klein hondje hebt. Maar bij voorbaat al hysterisch gaan staan gillen met je blafratje onder je arm gaat mij echt iets te ver. En al helamaal als ik zelf met een Chi erbij loop. Dat weet je toch dat de grotere hond (en zo groot zijn mijn honden niet, ze halen de 30 kilo niet) goed met kleintjes om gaat.

In het geval van TS zou ik het ok goed zat zijn. De hond heeft bewezen gaatjes te maken en moet dus gewoon aan de lijn. Punt. In zo'n geval gaat mijn ukkie ook op de arm, die laat je niet nog eens perforeren. Logisch ook dat ze probeerde het muurtje ertussen te houden.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

josefientje schreef:Tuurlijk moet je voorzichtig zijn als je een klein hondje hebt. Maar bij voorbaat al hysterisch gaan staan gillen met je blafratje onder je arm gaat mij echt iets te ver. En al helamaal als ik zelf met een Chi erbij loop. Dat weet je toch dat de grotere hond (en zo groot zijn mijn honden niet, ze halen de 30 kilo niet) goed met kleintjes om gaat.

In het geval van TS zou ik het ok goed zat zijn. De hond heeft bewezen gaatjes te maken en moet dus gewoon aan de lijn. Punt. In zo'n geval gaat mijn ukkie ook op de arm, die laat je niet nog eens perforeren. Logisch ook dat ze probeerde het murtje ertussen te houden.
Heb jij dat ook meegemaakt dan?
Ik quotte Chrico :wink: en die heeft geen Chi dacht ik
Afbeelding
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

Ma-Rianne schreef:
Dan zouden ze bij mij ook aan het verkeerde adres zijn...het is nog altijd de baas zijn/haar schuld en niet de schuld van de hond! wie dus een stok op mijn honden probeert is dus nog lang niet jarig(en dat is nog heel erg zacht uitgedrukt)...
josefientje
Zeer actief

Ja, en het betreffende hondje was groter dan mijn Chi, dan sta je echt ff te kijken van :denken:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

josefientje schreef:Tuurlijk moet je voorzichtig zijn als je een klein hondje hebt. Maar bij voorbaat al hysterisch gaan staan gillen met je blafratje onder je arm gaat mij echt iets te ver.
Dat gaat ook wat ver, maar aan de andere kant, heb jij daar last van dan? :wink: Als mensen hun Chi op willen tillen en willen gaan gillen dat ze zo bang zijn, moeten ze dat lekker doen. Ik heb geen last van een Chi bij gillende mensen op de arm. Ik heb wel last van andermans hond die de mijne mag etteren. Als ik dan moet kiezen kom ik liever die Chi op de arm tegen.
Ik ben ze overigens nog nooit tegen gekomen, mensen met een klein hondje die zo panisch doen dat ze op gaan tillen en gaan lopen gillen. Ik kom sowieso nooit hysterisch gillende mensen met een hond tegen eigenlijk :mrgreen:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Dongo schreef:
Ma-Rianne schreef:
Dan zouden ze bij mij ook aan het verkeerde adres zijn...het is nog altijd de baas zijn/haar schuld en niet de schuld van de hond! wie dus een stok op mijn honden probeert is dus nog lang niet jarig(en dat is nog heel erg zacht uitgedrukt)...
en ik heb er ook wel eens voorgestaan hoor, iets mee te nemen, ook al omdat ik heel vaak honden tegen kom waar de eigenaar van zoek is :ugh: die dan even aan komen zonder dat ik erom gevraagd heb .
Ik heb het tot nu toe niet gedaan, maar het zou er ooit van kunnen komen, je bent het vroeg of laat gewoon echt helemaal zat.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Moos schreef:
josefientje schreef:Tuurlijk moet je voorzichtig zijn als je een klein hondje hebt. Maar bij voorbaat al hysterisch gaan staan gillen met je blafratje onder je arm gaat mij echt iets te ver.
Dat gaat ook wat ver, maar aan de andere kant, heb jij daar last van dan? :wink: Als mensen hun Chi op willen tillen en willen gaan gillen dat ze zo bang zijn, moeten ze dat lekker doen. Ik heb geen last van een Chi bij gillende mensen op de arm. Ik heb wel last van andermans hond die de mijne mag etteren. Als ik dan moet kiezen kom ik liever die Chi op de arm tegen.
Ik ben ze overigens nog nooit tegen gekomen, mensen met een klein hondje die zo panisch doen dat ze op gaan tillen en gaan lopen gillen. Ik kom sowieso nooit hysterisch gillende mensen met een hond tegen eigenlijk :mrgreen:
Ik wel hoor, maar ik heb dan ook enge heddurs :F: , maar so what, ik hou m'n herders bij me en steek even de straat over. Ik heb inderdaad helemal geen last van die mensen, ze doen maar :19: En ik heb niet de behoefte ze een soort van mijn hond doet echt niets therapie te laten ondergaan.
Dus ik ben het helemaal met je eens.
Gr. Aniek

Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Moos schreef:
Wie zou er gaan gillen bij een klein witje?
En een GR is altijd lieffffff toch? :lol1:

Ik kom ze overigens ook niet tegen nee :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”