Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Met angst de honden uitlaten, ik ben het goed zat!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Devel

Re: Met angst de honden uitlaten, ik ben het goed zat!

Ongelezen bericht door Devel »

Zag geen ciaat, vandaar mijn reactie.
De gene die het verhaaltje kaakslot op de wereld heeft gebracht, heeft het wel goed gedaan, als hij er dan nog een sleuteltje bij leverde voor de handigheid. Heb genoeg bekkies van binnen gezien en nog nooit een slotje in zien hangen..

Ze komen altijd weer terug op het slot.. :oohja:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Devel schreef:Zag geen ciaat, vandaar mijn reactie.
De gene die het verhaaltje kaakslot op de wereld heeft gebracht, heeft het wel goed gedaan, als hij er dan nog een sleuteltje bij leverde voor de handigheid. Heb genoeg bekkies van binnen gezien en nog nooit een slotje in zien hangen..

Ze komen altijd weer terug op het slot.. :oohja:
Het is en blijft een hardnekkig verhaal ja :U:
ach wat maakt het uit, ze laten niet los, met of zonder slot, en wel of niet willen :mann:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Inge O schreef:
Budkes schreef: Ik zou zoiets zeggen van; Het zal vast aan mij liggen, en mss ook wel aan mijn honden, maar ik ben zo bang, zouden jullie alsjeblieft je hond even bij je willen houden als je mij ziet?
ik snap echt niet hoe jullie zoiets uit je strot kan krijgen als de waarheid helemaal andersom ligt :oeps: . als zo'n zogenaamd goed gesprek voornamelijk inhoudt dat je door het stof moet kruipen voor vervelende buren doe ik mijn petje af voor wie dat wel kan, maar ik zou het niet zijn :N: .
Ik weet niet of de waarheid helemaal andersom ligt. Ik las alleen wel dat TS echt bang is, dus dat is alvast de waarheid. Verder is één van haar honden 2 jaar geleden ernstig gebeten en is er daarna behalve een aantal bijna incidenten eigenlijk niet zo veel gebeurd. Ik zou dan ook niet met angst de honden uitlaten, jij wss ook niet en had allang een keer een gote waffel opengetrokken, maar zij is wel bang en dan lijkt me dat de meest geschikte oplossing. Laat die lui maar denken, ach arm vrouwtje, als ze die honden maar vast houden.

En omdat er de afgelopen 2 jaar dus eigenlijk niets gebeurd is, behalve bijna, zou ik echt mijn hoop niet vestigen op de wijkagent/politie.
Die gaan daar geen tijd voor vrij (kunnen) maken, en dan heb je niks behalve een slechte relatie met de buren.
Ik weet niet of er in jouw dorp wel toezichthouders rondlopen, die zou je dan mss wel eens aan kunnen spreken. Mss dat die kunnen gaan bekeuren op loslopende honden zonder dat jij er bij betrokken wordt en kan dat wel helpen.
Gr. Aniek

Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Budkes schreef:Ik weet niet of de waarheid helemaal andersom ligt.
Dat is ook eigenlijk pas interessant als je in een juridische situatie belandt :wink:
Tot die tijd is degene die iets wil veranderen aan de situatie de lul. Want het kan de ander niks schelen, die vind het wel prima zo.
Dus, totdat je de hele situatie bij een derde partij neerlegt kun je maar beter met het gebak op de proppen komen, hoe erg je dat ook maar tegen mag staan of hoe onterecht je dat ook maar mag vinden :ugh:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

En jij bent nog wel zo'n zachte en bescheiden Belgische :lol1: .
Gr. Aniek

Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

Nanna schreef:Ga naar Duitsland en koop een taser.
Hele probleem opgelost :ok:
voor de baasjes dan???
want de honden kunnen er niks aan doen
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Op een dorp lopen over het algemeen geen " toezichthouders" dat is vooral een grote stadsgebeuren. De wijkagent( of gebiedsagent) kan je wel inschakelen, want die is juist bedoeld om bij (dreigende) buurtconflicten te bemiddelen.
Maar de eerste vraag die een wijkagent stelt is of je zelf met de " andere partij" hebt gesproken.
Je hoeft niet zo diep door het stof, hoor, dat zou mij ook tegenstaan. Maar gewoon zeggen: jouw hond reageert vervelend op mijn hond, ik heb geen zin in knokpartijen tussen de beesten, dus wil je je hond aangelijnd houden?
Doen ze het, oke, zo niet: de wijkagent vragen. Het is toch te dol dat je je honden niet meer in je eigen wijk durft uit te laten....
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Pff, ik had het wel bij de politie ofzo gezocht. Een gesprek.. Ben benieuwd als die mensen zo achteloos zijn of dat dan wel werkt.
Het is toch te zot voor woorden dat je niet eens je honden meer uit durft te laten!
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Bedankt voor alle reacties.
Ik heb besloten om eerst met de buren te gaan praten, lukt dit niet dan praat ik met de politie.
Bij de laatste aanval lag mijn buurman van boven de honderd kg boven op zijn hond, die zich er toch weer onder uit wist te wringen en gelijk weer tot de aanval over ging. Nu ging het om mijn kruising herder geen kleintje, maar wat als het mijn cairn was geweest twaalf jaar oud en blind. Ik denk dat de grootste kerel wel even slikt als hij een mastino die zijn baas met fiets over de weg sleept op zich en zijn hond af ziet stormen.
Mijn probleem is niet zo zeer het los lopen, hier heb ik niets optegen mits de loslopende hond goed naar zijn eigenaar(die er natuurlijk ook bij moet zijn) luistert. De honden waar het omgaat luisteren totaal niet naar hun basen, deze hebben grote moeite om hun hond te pakken te krijgen, en toch laten ze ze los lopen. Ik ben zeker niet van plan om mijn honden ergens anders uit te laten. Dit zal ook geen nut hebben omdat de aanvallen vlak bij mijn huis waren (de honden waar het om gaat wonen bij mij in de straat), ik zal toch weer naar huis moeten.
Ik wil zonder stres met mijn honden uit kunnen, om dit te bereiken zal ik toch iets moeten ondernemen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Quibus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldogs

Ongelezen bericht door Quibus »

HHmm ja ik ken het probleem.....onze hond kan niet met reuen....en dan zal je net zien dat de honen die los lopen reuen zijn. :(:
Daar wordt ik ondertussen ook helemaal schijt ziek van...en als je vraagt of ze hun hond misschien even aan willen lijnen dan krijg je steevast te horen ....maar hij doet niks hoor. :scratch:
Dus moet ik het hele verhaal uitleggen en dan nog snappen ze het niet. :eek:
laatst kwam er een skipperke op mijn hond af die zou de onze wel even pakken....grommen tandjes ontbloot kleine ding zou Quibus wel even pakken (ook een reutje)
Dus ik roepen naar die vrouw van zou je je hondje wel even willen pakken want dit gaat niet goed (ik begin altijd heel netjes :engel: alleen als ze niet luisteren is dat niet van lange duur) mvr luisterde niet,alleen maar roepen naar het beestje....dus ik weer zou je GVD je hondje even willen pakken want dit gaat op de harses verkeerd.....en hop daar sprong ie al op Quibus af....maar mijn voet was sneller,dus heb em een schop in zijn kont gegeven.dat stomme mens gooit der hondje in de auto en rijdt zonder wat te zeggen weg. :M:
Het liefst had ik haar een trap verkoch want dat beestje weet niet beter..........
Maar ik kan me voorstellen dat je niet lekker meer met je hojnd over straat loopt........zo nu en dan heb ik daar ook last van.
Wat zou het toch een boel ellende schelen als men zich gewoon aan de aanlijn plicht houdt.....maar ja er lopen altijd eikels rond.
Ik zou toch pogen om een gesprek met die lui aan te gaan.....en zijn ze niet voor rede vatbaar dan kan je het altijd nog anders spelen.
Groetjes Alie.

Afbeelding
Simone Spanje
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog

Ongelezen bericht door Simone Spanje »

Ik woon in Spanje en als je daar dus met je hond loopt zonder dat hij aangelijnt is (in de gebieden) krijg je zo een boete als de politie het ziet...!! :ugh:
Nou hoef ik maar een klein stukje te lopen naar het strand, waar de hond wel los mag dus voor mij is het geen probleem maar er zijn ook mensen die het inderdaad gewoon vertikken en dus een boete krijgen. Maar die zie je de volgende keer wel netjes met hun hond aan de riem lopen! :ok:
Ik heb nog een jonge hond die alle andere honden leuk vind en er dan op het strand vrolijk op af rent.... Ik ken de meeste honden wel dus geen probleem, maar als ik het niet vertrouw doe ik hem toch aan de riem! En als het de andere hond niet aanstaat dat mijn hond erop af rent krijgt hij het wel te horen denk ik zo! Maar zoals ik al zei: als ik het niet vertrouw gaat hij aan de riem!

Ik zou inderdaad ook eerst rustig met de buren praten.... Dat je er toch echt wel mee zit en dat je gewoon op een normale manier met je hond wilt lopen en ook geen problemen met hen wilt hebben!

Succes! :lol1:

Groetjes!

Afbeelding
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Gisteren had ik het gehad, ik wilde de honden uitlaten maar kon mijn deur niet uit :scratch: . Zowel achter als voor waren twee loslopende honden van buren. Ik ben dus gisteren bij alle buren die hun honden los laten lopen langs geweest. Ze hadden allemaal begrip en beloofden hun honden in het vervolg niet meer los te laten lopen. Sommige zeiden wel dat hun hond niets deed, maar ze zouden ze wel aanlijnen. Gelukkig zijn niet al mijn buren het zelfde als de buurvrouw waar ik eerder heen ging :blah:, al moet ik wel zeggen dat zij haar hond nu ook aangelijnd houd. Als het goed is kan ik in het vervolg dus weer met een gerust hart met de honden op pad. :D
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Antonetta schreef:Gisteren had ik het gehad, ik wilde de honden uitlaten maar kon mijn deur niet uit :scratch: . Zowel achter als voor waren twee loslopende honden van buren. Ik ben dus gisteren bij alle buren die hun honden los laten lopen langs geweest. Ze hadden allemaal begrip en beloofden hun honden in het vervolg niet meer los te laten lopen. Sommige zeiden wel dat hun hond niets deed, maar ze zouden ze wel aanlijnen. Gelukkig zijn niet al mijn buren het zelfde als de buurvrouw waar ik eerder heen ging :blah:, al moet ik wel zeggen dat zij haar hond nu ook aangelijnd houd. Als het goed is kan ik in het vervolg dus weer met een gerust hart met de honden op pad. :D
:ok: zou fijn zijn, wilde net schrijven, ga eens zonder hond met deze menzen p[raten, dan is er van beide kanten meer rust om zaken te bespreken....
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Antonetta schreef:Gisteren had ik het gehad, ik wilde de honden uitlaten maar kon mijn deur niet uit :scratch: . Zowel achter als voor waren twee loslopende honden van buren. Ik ben dus gisteren bij alle buren die hun honden los laten lopen langs geweest. Ze hadden allemaal begrip en beloofden hun honden in het vervolg niet meer los te laten lopen. Sommige zeiden wel dat hun hond niets deed, maar ze zouden ze wel aanlijnen. Gelukkig zijn niet al mijn buren het zelfde als de buurvrouw waar ik eerder heen ging :blah:, al moet ik wel zeggen dat zij haar hond nu ook aangelijnd houd. Als het goed is kan ik in het vervolg dus weer met een gerust hart met de honden op pad. :D
Ik help het je hopen old habits ,die hard :Q:
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Simone Spanje schreef:Ik woon in Spanje en als je daar dus met je hond loopt zonder dat hij aangelijnt is (in de gebieden) krijg je zo een boete als de politie het ziet...!! :ugh:
Dan lijkt Spanje best wel veel op Nederland, hier namelijk gebeurt precies het zelfde namelijk, ik meen dat er een bedrag van 60 euro ervoor staat hier in de gemeente! :E:
Simone Spanje
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog

Ongelezen bericht door Simone Spanje »

Felix schreef:
Simone Spanje schreef:Ik woon in Spanje en als je daar dus met je hond loopt zonder dat hij aangelijnt is (in de gebieden) krijg je zo een boete als de politie het ziet...!! :ugh:
Dan lijkt Spanje best wel veel op Nederland, hier namelijk gebeurt precies het zelfde namelijk, ik meen dat er een bedrag van 60 euro ervoor staat hier in de gemeente! :E:
Oh kijk eens aan! Dat wist ik dan weer niet! :wink:
Mijn ouders wonen in Nederland midden in het bos dus daar wordt nergens op gelet dus dacht dat het in Nederland niet zo streng was :19:
Hier staat er geloof ik een bedrag van 50 Euries op.

Afbeelding
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Simone Spanje schreef:
Felix schreef:
Oh kijk eens aan! Dat wist ik dan weer niet! :wink:
Mijn ouders wonen in Nederland midden in het bos dus daar wordt nergens op gelet dus dacht dat het in Nederland niet zo streng was :19:
Hier staat er geloof ik een bedrag van 50 Euries op.

Afbeelding
Mwhah, als je hier in het bos loopt, ook al mag je hond er niet los lopen eigenlijk, dan is de boswachter gerechtigd je een bekeuring te geven daarvoor, echter .. De beste man zal je bij een eerste keer eigenlijk alleen maar uitleggen, van het hoe en het waarom het allemaal niet mag, dan dat hij gelijk z'n bonnenboekje trekt ;)

Loop je b.v. in het park hier aan de overkant van de weg met je hond los, iets wat in de buitenste ring wel mag (dus je kan zo wie zo een aardige ronde maken met je hond!). Dan is er de milieu politie die daar op controlleert, en trust me, dat doen ze wel degelijk! ;)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”