blondie schreef:zou juist wel laten bewegen.. en een beetje opletten met schommelingen van temperatuur..
Ik heb het in mijn huis nooit zo warm gestookt.. zodat de overgang binnen, buiten niet zo groot is.. klinkt raar.. maar als ik niet thuis ben staat de thermostaat op 13 tot 15, bij thuiskomst ga ik lopen met ze en gooi ik de temperatuur wat omhoog naar 17 of zo.. gaan ze het water in of lopen in de regen dan bij thuiskomst lekker droogwrijven met de handdoek en met name bij mijn reu de pootgewrichten en rug wat extra masseren...
Verder geef ik glucosamine voor de arthrose (finn heeft (lichte) arthrose in de voorpoten en wat aan zijn rug)
Regen en vocht en koudte hebben gewoon invloed op de botten en gewrichten zeker bij oudere honden, mensen of mensen met reuma..
(overigens komt de temperatuur in huis daarna wel wat hoger hoor

graadje of 19.. als het hoger wordt wordt ik zelf niet goed.. en als ik visite krijg mag het 20 graden worden...)
Ja, Glucosamine geef ik ook (nou ja, ik geef Spiersupport en daar zit het ook in). En dat van die temperatuur is ook wel iets om op te letten.
Wij stoken het hier ook nooit echt vreselijk warm maar we hebben wel vloerverwarming en Bill ligt graag op de vloer.

In de winter zijn die temperatuur-verschillen iig wel veel groter dan in de zomer. (Van de zomer niets van stramheid gemerkt).
Melanie 74 schreef:Dat kan heel goed invloed hebben, zelfs mijn eigen dierenarts vertelde mij dat.
Tosca is 14 en met dit weer stram en stijfig, bewegen is goed, mijn dierenarts raadt dan aan vaker kleine stukjes te lopen dan grotere stukken.
In de winter krijgt ze ook een manteltje aan, gewoon om haar warm te houden.
Tevens krijgt ze glucosaminecomplex van de groene os erbij, om haar wat soepeler te houden, en als ik merk dat ze echt pijn heeft (dan merk ik snel genoeg) krijgt ze een metacam voor een dag. Dan slaapt ze lekker ontspannen en de volgende dag gaat het dan beter.
Vaker kleine stukken lopen zal Bill wel goed bevallen, denk ik. Hij is graag buiten maar die lange wandelingen lijken op het moment niet zo te hoeven...
En misschien moet ik de Spiersupport toch maar gaan vervangen voor Glucosaminecomplex. Ik denk dat er in Spiersupport minder Glucosamine zit.