Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zout in de keel
Moderator: moderatorteam
- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
zout in de keel
nu lees ik hier toch vaak dat er wordt geadviseerd om de hond te laten braken dmv een schepje zout in de keel te gooien.
maar net was er bij editie nl een stuk van een dierenarts die zegt dat je dat nooit mag doen, dat is veel te schadelijk en maakt de boel vaak erger (nav een chocolade vergiftiging)
net als dat mensen ook vaak paracetamol gebruiken voor hun huisdieren (maar dat wisten we natuurlijk al dat dat niet mag)
Nu weet ik ook wel dat zout niet goed is, maar het lijkt mij in geval van nood beter dan afwachten of naar de dierenarts om hem daar te laten braken, dan ben je ook weer een dik half uur verder...
wat is hier nou van waar? zorgt zout er echt voor dat je de boel erger maakt omdat ze daar dan ook iets aan moeten doen?
in het filmpje zelf hadden ze het echt niet over een eetlepel, de man had nadat zijn lab een pure chocolade letter had gejat enkel een topje van zijn vinger zout gemaakt en achterin zijn keel gedrukt, wat niet werkte, maar volgens die dierenarts had de hond zelfs daar al last van
maar net was er bij editie nl een stuk van een dierenarts die zegt dat je dat nooit mag doen, dat is veel te schadelijk en maakt de boel vaak erger (nav een chocolade vergiftiging)
net als dat mensen ook vaak paracetamol gebruiken voor hun huisdieren (maar dat wisten we natuurlijk al dat dat niet mag)
Nu weet ik ook wel dat zout niet goed is, maar het lijkt mij in geval van nood beter dan afwachten of naar de dierenarts om hem daar te laten braken, dan ben je ook weer een dik half uur verder...
wat is hier nou van waar? zorgt zout er echt voor dat je de boel erger maakt omdat ze daar dan ook iets aan moeten doen?
in het filmpje zelf hadden ze het echt niet over een eetlepel, de man had nadat zijn lab een pure chocolade letter had gejat enkel een topje van zijn vinger zout gemaakt en achterin zijn keel gedrukt, wat niet werkte, maar volgens die dierenarts had de hond zelfs daar al last van
-
blondie
- Zeer actief
Re: zout in de keel
Ik zag het topic ook.. ik weet niet wat er nu waar is.. teveel zout niet goed..maar pure chocola is ook niet goed... en toch zat dat dier er frivool bij ondanks het zout en de chocola 
Ben ook wel benieuwd naar kenners.. echte pure cacao hebben we volgens mij niet meer in de letters.. en dat is de stof die niet zo goed is voor honden.. en zout.. ik geef ze niet echt veel dingen wat zout bevat volgens mij.. maar bij mijn ouders een stuk kookworst of zo krijgen ze wel.. daar zit ook zout in..
Ben ook wel benieuwd naar kenners.. echte pure cacao hebben we volgens mij niet meer in de letters.. en dat is de stof die niet zo goed is voor honden.. en zout.. ik geef ze niet echt veel dingen wat zout bevat volgens mij.. maar bij mijn ouders een stuk kookworst of zo krijgen ze wel.. daar zit ook zout in..
- xSuzannex
- Zeer actief
- Contacteer:
ging me ook niet zozeer over de chocola, of iets geven wat zoutig is
maar dat je ook in noodgevallen volgens die dierenarts ook nooit zout in de keel moet gooien, dat heb ik nog nooit gehoord
maar dat je ook in noodgevallen volgens die dierenarts ook nooit zout in de keel moet gooien, dat heb ik nog nooit gehoord
-
blondie
- Zeer actief
ik wel.. hier op het forum is er volgens mij ook wel over geschreven.. dat je niet zomaar zout in de keel moet strooien
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
Ik zou het ook echt niet doen. Niet alle honden gaan ervan braken en dan heb je een hond met zoveel zout in de maag dat opgenomen wordt, dat er allerlei processen op gang komen om te zorgen dat het opgenomen zout niet te zout zal zijn in het bloed...dan moet er dus water vanuit de omringende weefsels het bloed in....die drogen dan uit, en het bloed wordt dunner, want meer bloedcellen zijn er natuurlijk niet opeens....de lever en de nieren krijgen het zwaar....het zout wat in de darmen komt en niet opgenomen wordt moet ook geneutraliseerd, dus nog meer vocht wordt verplaatst...etc etc....dus inderdaad, je kunt het in vele gvallen véél en véél erger maken dan het al was.
Dus liever heel snel naar de DA voor een braakmiddel. Zout geven om te braken is een fabel. De meeste honden gaan er niet van braken.
Dus liever heel snel naar de DA voor een braakmiddel. Zout geven om te braken is een fabel. De meeste honden gaan er niet van braken.
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

- xSuzannex
- Zeer actief
- Contacteer:
dat wist ik dus echt nietMadelief schreef:Ik zou het ook echt niet doen. Niet alle honden gaan ervan braken en dan heb je een hond met zoveel zout in de maag dat opgenomen wordt, dat er allerlei processen op gang komen om te zorgen dat het opgenomen zout niet te zout zal zijn in het bloed...dan moet er dus water vanuit de omringende weefsels het bloed in....die drogen dan uit, en het bloed wordt dunner, want meer bloedcellen zijn er natuurlijk niet opeens....de lever en de nieren krijgen het zwaar....het zout wat in de darmen komt en niet opgenomen wordt moet ook geneutraliseerd, dus nog meer vocht wordt verplaatst...etc etc....dus inderdaad, je kunt het in vele gvallen véél en véél erger maken dan het al was.
heb het nog nooit aan de hand gehad dat ik cas moest laten braken gelukkig, maar ik weet wel dat hij gaat braken van zout
hij mag vaak een bord aflikken na het eten, en het is wel eens gebeurd dat ik er niet over na had gedacht dat ik extra zout op het bord had gegooid, zoveel is dat niet eens, maar daat gaat hij wel van overgeven
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
een klein beetje zout is al voldoende hoor, natuurlijk niet zomaar bij elke diefpartij int keeltje gieten, maar als het echt nodig is kan het naar mijn idee geen kwaad, t wordt meestal toch weer uitgekotst
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=529" onclick="window.open(this.href);return false; 
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Jeetje, ik weet ook niet beter dan dat je je hond met zout mag laten braken (indien nodig).
Heb het een keer toegepast bij Ko, een schepje zout in lauw water in een bakje gedaan en daar een lepel van in d'r bek gegoten.
Ze ging acuut braken en ik had mijn paardrijhandschoenen weer terug
Maar als zout geven zulke fatale gevolgen kan hebben, zal ik in het vervolg een braakmiddel bij de dierenarts halen.
Heb het een keer toegepast bij Ko, een schepje zout in lauw water in een bakje gedaan en daar een lepel van in d'r bek gegoten.
Ze ging acuut braken en ik had mijn paardrijhandschoenen weer terug
Maar als zout geven zulke fatale gevolgen kan hebben, zal ik in het vervolg een braakmiddel bij de dierenarts halen.
- ranetje
- Zeer actief
Ik wist ook niet beter dan dat het een gewoon goed braakmiddel was.Renee1966 schreef:Jeetje, ik weet ook niet beter dan dat je je hond met zout mag laten braken (indien nodig).
Ze ging acuut braken en ik had mijn paardrijhandschoenen weer terug![]()
Werd ook geadviseerd door DA assistentes als je opbelde. (nog steeds wel geloof ik).
En als je ergens in nergenshuizen zit met een hond waarvan je zeker bent dat hij iets heeft opgegeten waar hij misschien wel aan dood kan gaan en geen DA in de buurt.............
Ik denk dat als ik dan zout had, dat toch wel zou geven om te laten braken
Tenzij je een speciaal middeltje bij de DA zou kunnen halen voor in je EHBO kist?
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Ik zat ook al te kijken bij die link of er misschien iets stond van wat dan wel te gebruiken.
Idd vooral als je ergens in nergenshuizen bent ofzo
En de groeten van de mannen 

- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
Ok, dan nietkitty2 schreef:een klein beetje zout is al voldoende hoor, natuurlijk niet zomaar bij elke diefpartij int keeltje gieten, maar als het echt nodig is kan het naar mijn idee geen kwaad, t wordt meestal toch weer uitgekotst
groetjes Madelief en Yanthe

- ranetje
- Zeer actief
PreciesReny schreef:Ik zat ook al te kijken bij die link of er misschien iets stond van wat dan wel te gebruiken.
De DA kan een speciale injectie geven (geen idee wat er in zit?).
Daar wordt vrijwel gegarandeerd op gekotst.
Als zoiets ook in pilvorm bestaat?
- Reny
- Zeer actief
Zo'n pil zou dan onderdeel van de hondenehbo tas zijn
Ik bedoel ik snap dat zout niet echt geweldig is maar als ik met de camper weg ben en Bob heeft klimop of chocolade of weet ik veel wat op dan moet je toch wat.
Dus als iemand weet wat je ipv zout kunt gebruiken zonder schadelijke neveneffecten?
Ik bedoel ik snap dat zout niet echt geweldig is maar als ik met de camper weg ben en Bob heeft klimop of chocolade of weet ik veel wat op dan moet je toch wat.
Dus als iemand weet wat je ipv zout kunt gebruiken zonder schadelijke neveneffecten?

-
blondie
- Zeer actief
Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar.. vinger in de strot duwen gaat zo moeilijk.. maar ook even doordenkend.. in geval van de sommige ingeslikte attributen.. denk ik dat het niet verstandig is om dit weer via het keel kanaal het lichaam te laten verlaten.. dan kan laten braken funest zijn..Reny schreef:Zo'n pil zou dan onderdeel van de hondenehbo tas zijn![]()
Bij chemische stoffen, of dingen als pure chocola..dan wil ik graag weten wat je dan wel moet doen als je zonder da zit in je directe nabijheid
- CKS
- Zeer actief
Standaard procedure hier is 3% waterstofperoxide oplossing in de bek spuiten (10 ml, iedere 5 minuten herhalen tot er overgegeven wordt). Dat is ook de eerste optie voor honden die op de kliniek binnenkomen, pas als dat niet werkt krijgt de hond een spuitje. Waterstofperoxide wekt braken op doordat het irritant is voor de maagwand maar het valt uiteen in water en zuurstof en is afgezien van de irritatie dus onschadelijk.
Bovenstaand is niet door mij verzonnen maar gebaseerd op de literatuur en heeft in de 12 jaar dat de kliniek bestaat waarin dit altijd als eerste optie is ingezet nooit tot problemen geleid
Groetjes,
Kees
Bovenstaand is niet door mij verzonnen maar gebaseerd op de literatuur en heeft in de 12 jaar dat de kliniek bestaat waarin dit altijd als eerste optie is ingezet nooit tot problemen geleid
Groetjes,
Kees
- Reny
- Zeer actief
Is de waterstofperoxide die je bij de drogist kunt krijgen hier goed voor te gebruiken??
Zo ja, ga ik dit halen nml (wil serieus een ehbosetje in de camper hebben liggen)
Zo ja, ga ik dit halen nml (wil serieus een ehbosetje in de camper hebben liggen)

- Erwina
- Zeer actief
Wanneer je bijvoorbeeld ziet dat je hond medicijnen opeet, heb je soms gewoon geen tijd om naar de dierenarts te gaan. Je kunt dan wel zout geven, maar moet echt net zo lang blijven door scheppen totdat ze gaan braken en niet stoppen! Ze kunnen er inderdaad een vergiftiging van oplopen als je eerst flink zout naar binnen werkt en ze vervolgens niet laat braken.
Welkom Ollie!

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
:N: :N: Ik heb Puchu een paar keer zout gegeven toen hij pup was en van alles opgegeten had.
Twee keer kotste hij alles 'netjes' uit en ging het dus feilloos. De derde keer vond ik riskant worden en zoals ik nu lees, had dit hem fataal kunnen worden: hij had een plastic zak opgegeten, schep zout hielp niet, nog een schep zout hielp ook niet. Toen heb ik de dierenarts gebeld en die heeft niks ondernomen. Niet nav het zout wat hij binnen gekregen had en ook niet voor het plastic zakje (dit heeft hij overigens gewoon uitgepoept). Het zout heeft hij toen dus opgenomen in zijn lichaam.
Pffff.....
Twee keer kotste hij alles 'netjes' uit en ging het dus feilloos. De derde keer vond ik riskant worden en zoals ik nu lees, had dit hem fataal kunnen worden: hij had een plastic zak opgegeten, schep zout hielp niet, nog een schep zout hielp ook niet. Toen heb ik de dierenarts gebeld en die heeft niks ondernomen. Niet nav het zout wat hij binnen gekregen had en ook niet voor het plastic zakje (dit heeft hij overigens gewoon uitgepoept). Het zout heeft hij toen dus opgenomen in zijn lichaam.
Pffff.....
- CKS
- Zeer actief
Precies, die is het.Reny schreef:Is de waterstofperoxide die je bij de drogist kunt krijgen hier goed voor te gebruiken??
Kees
- Hanneke2
- Zeer actief
En dat is ook het goeie percentage? Dat mensen niet denken dat alle waterstofperoxide ok is en er spul in spuiten waar je binnen de kortste keren blond van wordt (als je dat nog niet was).Casey schreef:Precies, die is het.Reny schreef:Is de waterstofperoxide die je bij de drogist kunt krijgen hier goed voor te gebruiken??
Kees
Ik heb bij Jack vorig jaar drie eetlepels zout in zijn keel gemikt zonder enig resultaat nadat hij een hele melkchocoladeletter had opgevroten. Heb ook met mijn vingers achterin zijn keel gezeten (hij hapt dan gelukkig niet) maar overgeven, ho maar.
Omdat hij verder alert en normaal bleef en de chocola al van uren terug kon zijn (en ik het nog niet wist van dat zout) ben ik er maar gewoon bij gaan slapen voor alle zekerheid. 's Nachts maakte hij me wakker en wilde de tuin in. Nog steeds niet overgeven, maar wel een plas die vijf minuten duurde aangezien hij twee volle bakken water had leeggedronken. Op die manier heeft hij waarschijnlijk wel al dat zout redelijk zijn lijf weer uitgekregen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- CKS
- Zeer actief
Het gaat gewoon om het spul wat je bij de drogist kunt halen om wonden schoon te spoelen of voor het spoelen van de mond na een ingreep. Dat is ook de enige die hier gewoon zo bij de drogist staat; hoe dat in Nederland is weet ik niet precies. Hier zit het altijd in een bruine fles.Hanneke2 schreef:En dat is ook het goeie percentage? Dat mensen niet denken dat alle waterstofperoxide ok is en er spul in spuiten waar je binnen de kortste keren blond van wordt (als je dat nog niet was).Casey schreef:Precies, die is het.Reny schreef:Is de waterstofperoxide die je bij de drogist kunt krijgen hier goed voor te gebruiken??
Kees
Groetjes,
Kees
- xSuzannex
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, ik ben dus niet de enige die hier niet van gehoord had 
hoe snel moet je er bij zijn wil waterstofperoxide werken?
natuurlijk zo snel mogelijk, maar stel ik kom 1.5 uur later thuis en zie dat hij iets heeft gejat wat heel erg fout en schadelijk kan zijn, heeft het dan nog zin? of moet het altijd binnen een half uur?
hoe snel moet je er bij zijn wil waterstofperoxide werken?
natuurlijk zo snel mogelijk, maar stel ik kom 1.5 uur later thuis en zie dat hij iets heeft gejat wat heel erg fout en schadelijk kan zijn, heeft het dan nog zin? of moet het altijd binnen een half uur?
-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Het ligt eraan, wat de hond naar binnen heeft gekregen, als het een bijtende stof is, dan is het niet raadzaam om het nogmaals door de slokdarm heen te laten gaanxSuzannex schreef:nu lees ik hier toch vaak dat er wordt geadviseerd om de hond te laten braken dmv een schepje zout in de keel te gooien.
En pas hier soms ook de zout-methode toe, zonder enige verdere gevolgen
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
xSuzannex schreef:nu lees ik hier toch vaak dat er wordt geadviseerd om de hond te laten braken dmv een schepje zout in de keel te gooien.
van wat ik begrepen heb is het een pure noodsprong om de hond als de hond (teveel) chocolade zou hebben gegeten te laten braken zodat (bijna) alles eruit komt en je je hond vaarwel kunt zeggen.
Het heeft geen zin om na een paar uur de hond wat zout te geven omdat de chocola dan toch al door het lichaam zou zijn opgenomen. Zout kan de nieren e.d. van de hond aantasten waardoor je weer andere (ernstige) problemeen kunt krijgen.
Net zo goed als paracetamol slecht is voor een hond. Maar ook dat kan in uiterste nood in minimale hoeveelheid gegeven worden als er niets anders voorhanden is en pijnstilling noodzakelijk.
Wij hebben het recent geleden meegemaakt met de hond van mijn moeder (jr) en direct toen we het opmerkte (hij was er nog mee bezig) gebeld dat de hond pure chocolade had gegeten. Aangezien het een kleine jack betreft het de hoeveelheid chocola die ze gegeten had echt wel voor een drama had kunnen zorgen adviseerde hij ons ook om een klein theelepeltje zout te geven in de hoop dat ze zou braken.
Helaas kregen we er nog geen korrel zout in en kwam het meeste over haar kop en onze handen heen. Dus toen weer terug gebeld dat dat niets werd. Toen het advies om haar iets te geven wat ze lekker vind en waarvan ze veel eet. MIsschien dat ze daarvan zou gaan braken (teveel eten) en mocht dat niet zo zijn dan maakte hetgeen wij haar zouden geven (rodi hamburgers) er wel weer voor dat ze zoveel vocht of hoe hij het ook omschreef binnen zou krijgen dat de chocolade weer "vermengd"of hoe hij het ook zei zou worden. IN ieder geval zou dat lukken moesten we haar gewoon in de gaten houden en zou het allemaal wel los lopen.
Je moet niet vergeten. de 1e dierenarts is de andere niet he. Allemaal hebben ze hun eigen mening/ideeën over bepaalde dingen. En daar waar de 1 zus adviseerd zegt de ander weer het tegenovergestelde
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Casey bedoelde ik..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- ranetje
- Zeer actief
De meeste chocolade, ook die waar "puur" op staat bevat niet zo bar veel chocolade.smoekie schreef:Wij hebben het recent geleden meegemaakt met de hond van mijn moeder (jr) en direct toen we het opmerkte (hij was er nog mee bezig) gebeld dat de hond pure chocolade had gegeten. Aangezien het een kleine jack betreft het de hoeveelheid chocola die ze gegeten had echt wel voor een drama had kunnen zorgen adviseerde hij ons ook om een klein theelepeltje zout te geven in de hoop dat ze zou braken.
Helaas kregen we er nog geen korrel zout in en kwam het meeste over haar kop en onze handen heen. Dus toen weer terug gebeld dat dat niets werd. Toen het advies om haar iets te geven wat ze lekker vind en waarvan ze veel eet. MIsschien dat ze daarvan zou gaan braken (teveel eten) en mocht dat niet zo zijn dan maakte hetgeen wij haar zouden geven (rodi hamburgers) er wel weer voor dat ze zoveel vocht of hoe hij het ook omschreef binnen zou krijgen dat de chocolade weer "vermengd"of hoe hij het ook zei zou worden. IN ieder geval zou dat lukken moesten we haar gewoon in de gaten houden en zou het allemaal wel los lopen.
Je moet niet vergeten. de 1e dierenarts is de andere niet he. Allemaal hebben ze hun eigen mening/ideeën over bepaalde dingen. En daar waar de 1 zus adviseerd zegt de ander weer het tegenovergestelde
Dat zou je op de verpakking moeten kunnen zien.
Het "vermengen" door er eten achteraan te geven lijkt me ontzettend onlogisch als het een risicovolle hoeveelheid chocolade zou zijn
Vooral als hij er niet van gaat kotsen.
-
miekmiek
maar wat als je weet dat je hond wél braakt bij het geven van zout? Kan het dan ook kwaad?
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Klopt, gaat ook om een bepaald bestandsdeel wat in pure chocolade verwerkt zit. (weet ff niet meer wat) Van melkchocolade zouden ze veel meer op “kunnen” voor ze daar iets van krijgen of aan over houden, terwijl dat met echte pure chocolade (zoals hier het geval was) dus niet zo was. In eerste instantie heb ik dus op internet gekeken naar de verhouding van en de hoeveelheid (gram) Bell opgegeten had en dat was volgens ons toch best wel veel waardoor we dus wel angstig waren en de DA gebeld hebben hoe en wat.ranetje schreef:De meeste chocolade, ook die waar "puur" op staat bevat niet zo bar veel chocolade.smoekie schreef:Wij hebben het recent geleden meegemaakt met de hond van mijn moeder (jr) en direct toen we het opmerkte (hij was er nog mee bezig) gebeld dat de hond pure chocolade had gegeten. Aangezien het een kleine jack betreft het de hoeveelheid chocola die ze gegeten had echt wel voor een drama had kunnen zorgen adviseerde hij ons ook om een klein theelepeltje zout te geven in de hoop dat ze zou braken.
Dat zou je op de verpakking moeten kunnen zien.
Het "vermengen" door er eten achteraan te geven lijkt me ontzettend onlogisch als het een risicovolle hoeveelheid chocolade zou zijn![]()
Vooral als hij er niet van gaat kotsen.
Omdat het nog zo kort ervoor was adviseerde hij dus uit nood haar een theelepel zout te geven zodat ze alles eruit zou braken.
Ik noem het zelf vermengen want zo kan ik het het makkelijkste onthouden. Maar dat was dus wat wij moesten doen. Zout geven en toen dat niet lukte en we terug belden moesten we haar laten eten. Omdat zij dus tussendoor niets/nauwelijks eet behalve die rodi hamburgers waarvan ze laatst dus kotste omdat ze behalve die van haar ook die van Syll had opgegeten zei hij dat dat ook goed was (om er 2 te geven) en zou ze daar niet van hoeven te kotsen zou ze dus dusdanig veel in haar maag hebben waardoor de giftige stoffen van die chocolade “vermengd” zouden zijn.
Kut uit te leggen als ik niet meer precies weet wat hij daarover zei, maar daar kwam het volgens mij ergens op neer.
Denk een beetje hetzelfde dat je kinderen wel eens melk (in ieder geval wat vets) moet geven als ze bijv. waspoeder of afwasmiddel naar binnen hebben gekregen.
Hoe dan ook, zij heeft die 2 hamburgers opgegeten omdat het zout gebeuren dus niet werkte en heeft er verder niets nadeligs gelukkig aan ondervonden (chocolade)
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.