Ben vandaag maar eens gaan oefenen. Eerst met Hutch naar een gebied geweest waar erg veel konijnen zitten (konijnenwalhala geloof ik daar

)
Hij vond het zeer interessant, maar was compleet stil en goed steady ondanks los lopen. Dus was eigenlijk niet voor het oefenen, want hij luisterde gewoon
Daarna bij kennissen in een weiland gaan lopen. Had het gevraagd en hun hebben hazen in het weiland zitten, dus maar eens het weiland door gelopen. We zijn enkele hazen tegen gekomen, bij de eerste 2 wilde hij er achteraan, maar kon hem netjes tegenhouden met een zachte stem
De 2 hazen die we daarna tegen kwamen stond hij vol passie na te kijken, maar bleef netjes steady. En ook hier weer was hij compleet stil
Ik denk zelf dat het komt door de combi van zowel hazen als schoten. (alleen schot gilt hij namelijk ook niet op)
Denk dus echt dat het er op neer komt dat ik het alleen kan oefenen tijdens een echte jacht, of hebben jullie nog andere ideeën?
Ik ga in ieder geval nog een paar keer het weiland in om op steadyness te oefenen.
Volgende week mee op de ganzen, ben erg benieuwd wat hij dan doet, is toch weer anders dan een drijfjacht