Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Door de stront naar de Winner

Moderator: moderatorteam

Heidi T
Actief
Mijn ras(sen): Friese stabij

Door de stront naar de Winner

Ongelezen bericht door Heidi T »

Ben afgelopen zondag ook naar de Winner geweest, vondt het een super gezellige dag, maar ik heb me wel geërgerd aan de stront.
Op weg van de Auto naar de ingang lag het werkelijk bezaaid, om de drie meter lag minstens wel weer 1 hoop. Ik snap best dat het lastig is met een hoop spullen en 1 of zelfs meerdere honden, maar kom op zeg is het zoveel moeite om het op te ruimen?
Op dat moment schaamde ik mij zelfs even om bij de hondenmensen te horen.

Ook op de uitlaatplaats waren er hoopjes die niet opgeruimd werden, stel je voor dat iedereen zo deed!!

Sorry wil niemand hier aanvallen, wellicht ruimen jullie het wel allemaal netjes op, maar moet het toch even kwijt.
Groetjes Heidi
Aukje Fenna Út it suden

Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Door de stront naar de Winner

Ongelezen bericht door Madelief »

Ik heb me er ook verschrikkelijk aan geërgerd...En wij liepen daar om kwart voor 8 s'ochtends al de hopen te ontspringen.
Ik vind het niet alleen asociaal, ik snáp het ook niet. Al zou ik op mijn hoofd gaan staan, mijn honden poepen pas op de stoep (straat etc) als ze óf doodziek zijn, óf (neem ik aan) als ze het dagen opgehouden hebben.
Hoe kan het dan dat er zóveel honden zomaar tijdens een loopje van parkeerplaats naar ingang om de meter hun ontlasting laten gaan?

Je zou haast denken dat die honden nooit buiten lopen en alleen kennels met betonnen vloeren kennen :ugh: .

Yanthe en ook Amélie hebben de hele dag geweigerd om te plassen of poepen op de uitlaatplaatsen. Vieze smeerboel.
Die waren dan ook duidelijk opgelucht toen ze tegen 6-en lekker buiten in een hondenparkje hun behoeftes konden doen.

Maar wat je zegt....áls je hond het dan doet heb dan de netheid om het op te ruimen. Yanthe deed haar best om braaf naast te lopen, maar stuiterde van plekje naar plekje omdat ze het ook erg smerig vindt om door anderhonds stront te stappen. En geef haar eens ongelijk. Bah.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Frederiek »

Ik heb me daar bij de martini dogshow begin dit jaar ook over verbaasd. Echt overal poep :eek: . Zag je er weer eentje door de hurken gaan en dan gewoon stoïcijns doorlopen, vlak voor de ingang. Echt bizar en bijzonder asociaal. Zeker omdat er een park op 3 minuten lopen afstand is ongeveer, met prullenbakken genoeg. Dan laat je 'm daar toch eerst nog even uit? Snap ook niet helemaal dat de organisatie daar niets van zegt eigenlijk, of er niets aan doet. Een grote poepbak neerzetten met zakjes en een mannetje om te controleren, klaar toch?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

En dan vinden we het raar dan mensen zonder honden honden zo vervelend vinden omdat ze overal poepen...

Ronduit asociaal om je hond gewoon overal te laten poepen...
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Madelief schreef: Je zou haast denken dat die honden nooit buiten lopen en alleen kennels met betonnen vloeren kennen :ugh: .
Ik denk dat dat wel voor heel veel showhonden geldt.
Worden 's morgens uit die kennel gerukt en in de auto gepleurd want stel je voor dat die vacht in de war raakt.
Schijten doe je maar bij het tentoonstellingsgebouw.
Moet je trouwens eens voor de lol aan veel showhonden ruiken. Een heel behoorlijk aantal stinkt gewoon tegen je op. Zo'n echte onvervalste piskennellucht....
Ja, eerlijk gezegd vrees ik het ook. Ik heb toen Yanthe BOB was en we stonden te wachten op de voorkeuring staan praten met een man en die vertelde echt dingen waarvan mijn naïeve oren gingen klapperen. Honden die nooit los mogen omdat de haren dan breken, bobtails die in volledig overdekte kennels leven zodat de zon hun blauwgrijze vacht niet kan verbleken.....ik vond het echt verschrikkelijk.
Ben blij dat mijn moeders briards gewoon hun goddelijke gang mogen gaan...en toch doen ze het goed op show. Niks afgebroken vacht. Zelf merk ik dat Yanthe's vacht zachter wordt van het vele zwemmen, en dat is ook ongewenst. Nouja, jammer dan. Het is een hónd. Die moet leven, niet in een vitrinekastje zitten.

Eh,.....dat ruiken probeer ik wel een keertje :N: ... :F:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nouja, het is wel zo dat Nilo het normaal gesproken ook niet op de stoep doet, maar door de stress moet hij soms gewoon vaker waardoor dat soms n de hal is of bij de ingang, ook al heb ik em vlak van te voren uitgelaten. Ook hij doet niks op die uitlaatplaatsen dus uiteindelijk wel ergens in de hal. Maar gewoon doorlopen zonder op te ruimen vind ik echt asociaal.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

tommie zou daar ook op straat schijten, dat weet ik zeker. Puur door de spanning. Maar ik vind het bizar om dan door te lopen zonder het op te ruimen, echt bizar.
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Maeve schreef:Nouja, het is wel zo dat Nilo het normaal gesproken ook niet op de stoep doet, maar door de stress moet hij soms gewoon vaker waardoor dat soms n de hal is of bij de ingang, ook al heb ik em vlak van te voren uitgelaten. Ook hij doet niks op die uitlaatplaatsen dus uiteindelijk wel ergens in de hal. Maar gewoon doorlopen zonder op te ruimen vind ik echt asociaal.
Ah, ja, dat kan natuurlijk ook. Maar inderdaad, opruimen is zó gepiept.

Ik herinner me toch een poepactie van Yanthe. In Alkmaar hadden ze trouwens kunstgrasmatten...toen deed Yanthe het wel opeens, helemaal aan het einde van de dag tegen vijf ofzo, toen ze even los mocht spelen met een paar andere hondjes. Ik liep er al heen met mijn poepzakje in de hand maar werd alsnog boos aangeroepen door de organisatie...toen had ik wel even iets van joh...je kunt óók overdrijven. Ik kan wel hysterisch gaan gillen tegen dat beest en hard roepen och jee, oh wee, wat erg oh dear ik pak een zakje hoor, Ik ruim het op ik ruim het op!!!!!! Maar wat is the use??
Maargoed, gezien de hoeveelheid stront op de Winner....overdrijf maar hoor organisatie, want het is kennelijk allesbehalve vanzelfsprekend dat het opgeruimd wordt.

Gelukkig heeft ze geen last van stresspoepen :ok:
Afbeelding
velvet29
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door velvet29 »

Ben ik toch niet de enige die zich groen en geel ergerde

Tjesus wat een hopen, zat me af en toe af te vragen wat die honden te eten kregen
En ruim het dan op , kleine moeite
Boterhamzakje klaar...........................nou ja , voor sommige was een big shopper meer een optie
groetjes Angela SBT kennel Nirindy's
Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

De hele hal lag inderdaad vol met poep. En de meeste was al flink doorheen gelopen en het stonk verschrikkelijk. :ugh:
Mijn hond weigerde ook te pissen op dat uitlaatplaatje. En terecht, ik zou me daar ook te goed voor voelen :pffff:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Hier nog iemand die zich daar aan geërgerd heeft. En wat een lucht op sommige plekken. Reuen die overal maar tegen mochten piesen. Ik snap het werkelijk niet. Taro wilde ook niets doen op de uitlaatplek, dus besloot het naast de erering te doen. In een zakje gedaan en hop in een prullenbak gegooid. Niemand die er last van heeft.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik vind dat ook een verschrikking. Zelf loop ik altijd met poepzakjes op zak, en als Tapas per ongeluk ergens poept waar het niet de bedoeling is, dan ruim ik het gelijk op. Dat ik in mijn eentje ben en veel spullen mee sleep, dat maakt mij niets uit.
Maar een heleboel mensen denken er blijkbaar héél anders over.
Op de uitlaatplaats was het helemaal een ramp. Het is dat Tapas ergens nog een plekje vond waar géén stront lag en daar is gaan poepen, maar de vorige keer in Bleiswijk wilde ze niet eens plassen op de uitlaatplaats, zo vies vond ze het.
Uiteraard heb ik ook op de uitlaatplaats gewoon met een zakje de ontlasting van Tapas opgepakt en in een vuilnisbak weer weggegooid.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Als wij samen gaan loopt Mir altijd buiten met de dames, en die zei inderdaad dat één keer uitlaatplaats wel genoeg was.
Onze honden doen daar dus ook echt niks. Die vinden dat té vies.
Maar ja, die lopen normaal in het bos. Die vinden poepen op iets anders dan gras of blaadjes al een probleem.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Huette heeft ook de hele dag niets gedaan. Zelfs plassen op die gore uitlaatplek heeft ze geweigerd en terecht. In Maastricht was het geweldig geregeld. Je mocht tegen betaling van een borg naar buiten, waardoor je gewoon lekker even lopen kon met je hond. Maar bij de RAI was het een ware crime, goorgoorgoor.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Als ik naar show ga, dan laat ik sowieso Lune eerst hier altijd uit in de buurt. Om in ieder geval een plas en poep ronde gehad te hebben.
Soms is een show ver weg, en dan na 2 uur rijden, moet ze geheid nog een keer plassen. Dus eerst lune er uit, en dan zoeken naar een plekje waar dat kan.
Vervolgens moet ze soms van de spanning ook nog wel eens poepen, maar daar hebben we altijd poepzakjes voor bij ons. Juist omdat ik altijd in mijn eentje al die spullen
mee sjouw, ga ik haar eerst nog even alleen uit laten zonder spullen.

Vervolgens gaan de spullen uit de auto, de bench gaat op wieltjes, en daar zet ik Lune in, de spullen er bovenop, en zo heeft ze ook geen mogelijkheid om op het wandelpad te poepen/plassen, of in de hal gelijk als we binnen komen door stress.

Het is me 1 keer overkomen, vlak voor de deur, en toen had ik dus geen zakje... totaal niet over nagedacht, en eigenlijk gelijk naar de deur gelopen om te vragen of iemand een zakje had, sindsdien hanteer ik bovenstaande manier, en werkt voor mij prima.

Als ik eenmaal tot rust ben, alles uitgestald heb, enz. mag Lune weer uit de bench, en is er vaak ook niks aan de hand.
Plassen of poepen weigert ze overigens wel op de uitlaatplekken, die vind ze te goor.. en ik geef dr groot gelijk!

Ik vind het ook ronduit ranzig wat je aan drollen tegenkomt als je naar een show gaat. En gewoon asociaal ... hoe moeilijk is het om het even op te ruimen...
Maar goed, als ik sommige mensen zie hannesen met 5 honden tegelijk, en spullen naar binnen sjouwen, ja ... dan is het schijnbaar nogal moeilijk.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
labberdebab
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door labberdebab »

Ik ben dus niet de enige die 's morgens om 7 uur al kotsend door de garage heen liep bah bah wat een smerige troep. Als, met nadruk op als, een van de jongens op de stoep poept dan ruim ik het netjes op. Je krijgt niet voor niks zakjes...

En wat die uitlaatplaatsen betreft die zijn echt ranzig. Ik heb 2 reuen, waarvan een van 4 jaar en een van 6 maanden oud. Die van 4 jaar oud die wil nog net zijn poot optillen maar als je ziet hoe die daar rond loopt praktisch op zijn tenen en die pup van 6 maanden die doet al helemaal niks daaro...

Nee voor dat geld wat je dan al betaald om de show te "kunnen" lopen vind ik dat ze daar weleens wat betere plaatsen aan mogen besteden!!
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Madelief schreef:Ik heb me er ook verschrikkelijk aan geërgerd...En wij liepen daar om kwart voor 8 s'ochtends al de hopen te ontspringen.
Ik vind het niet alleen asociaal, ik snáp het ook niet. Al zou ik op mijn hoofd gaan staan, mijn honden poepen pas op de stoep (straat etc) als ze óf doodziek zijn, óf (neem ik aan) als ze het dagen opgehouden hebben.
Hoe kan het dan dat er zóveel honden zomaar tijdens een loopje van parkeerplaats naar ingang om de meter hun ontlasting laten gaan?

Je zou haast denken dat die honden nooit buiten lopen en alleen kennels met betonnen vloeren kennen :ugh: .
Ik verbaasde me ook dat er 's ochtends vroeg al zóveel poep in de parkeergarage en voor de RAI lag, maar het is natuurlijk ook wel één grote stresspartij voor heel veel honden; zo'n show. En het is ook per hond verschillend waar ze willen en kunnen poepen. Onze Yana poept ook gewoon op de stoep als ze daar zin in heeft, hoor. ;-) (Ik ruim het alleen uiteraard wel altijd op.) Dus met kennelhonden hoeft het niet persé iets te maken hebben.
Overigens heeft Yana zaterdag ook nergens willen poepen of plassen op de Winner zelf. Ook zij stapte met grote stappen om alle drollen en plasjes heen. ;-)
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef: Moet je trouwens eens voor de lol aan veel showhonden ruiken. Een heel behoorlijk aantal stinkt gewoon tegen je op. Zo'n echte onvervalste piskennellucht....
Ik verbaas me ook altijd weer over de flitsende kleurtjes poep die er ligt. Knalgeel of rood. Een normale bruine drol zie je er amper...? :scratch:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

velvet29 schreef: En ruim het dan op , kleine moeite
Boterhamzakje klaar...........................
Hahaha, dat gaat hier niet passen, hoor! ;-)
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

labberdebab schreef: Als, met nadruk op als, een van de jongens op de stoep poept dan ruim ik het netjes op. Je krijgt niet voor niks zakjes...
Waar KRIJG jij zakjes dan?
xMiranda
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door xMiranda »

Hier in Hengelo kunnen we zelf bij het kulturhoes gratis poepzakjes halen.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik roep het al jaren, er zit een luchtje aan die shows :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik stond inderdaad op weg naar de Rai ook in een bruine spagaat. Heel fijn :ugh:
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Scooby schreef:
Madelief schreef:Ik heb me er ook verschrikkelijk aan geërgerd...En wij liepen daar om kwart voor 8 s'ochtends al de hopen te ontspringen.

Ik verbaasde me ook dat er 's ochtends vroeg al zóveel poep in de parkeergarage en voor de RAI lag, maar het is natuurlijk ook wel één grote stresspartij voor heel veel honden; zo'n show. En het is ook per hond verschillend waar ze willen en kunnen poepen. Onze Yana poept ook gewoon op de stoep als ze daar zin in heeft, hoor. ;-) (Ik ruim het alleen uiteraard wel altijd op.) Dus met kennelhonden hoeft het niet persé iets te maken hebben.
Overigens heeft Yana zaterdag ook nergens willen poepen of plassen op de Winner zelf. Ook zij stapte met grote stappen om alle drollen en plasjes heen. ;-)
Hier poepen ze ook gewoon op de stoep. Benno juist op de stoep eigenlijk :19: Jip ging ook in de parkeergarage zitten maar dat ruim ik dan wel gewoon op. Vond het echt smerig om door die parkeergarage te lopen :kotz:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Scooby schreef:
labberdebab schreef: Als, met nadruk op als, een van de jongens op de stoep poept dan ruim ik het netjes op. Je krijgt niet voor niks zakjes...
Bij de entree kreeg je die zakjes :wink:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Joera schreef:
Scooby schreef:
Bij de entree kreeg je die zakjes :wink:
Ik heb geen zakje gehad, hoor? En ook niet gezien dat ze die aan het uitdelen waren.
Maar goed; aan zo'n zakje heb je natuurlijk niets als je hond in de parkeergarage of voor de RAI poept.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Wij waren erg vroeg, was nog redelijk rustig en kregen gewoon 6 zakken bij binnenkomst :cheer: ook bij de uitlaatplaats waar wij stonden kregen we netjes elke keer weer een zak van een vriendelijke oudere heer.

Hier word er eerst gewandeld met de honden voor zij in de auto gaan. Vlakbij de show zoek ik nog een plek op waar even gerent kan worden. Tegen de tijd dat ze moeten showen zijn ze wel weer droog van de dauw op het gras.
Ik kwam nog een grote witte poedel tegen met regenlaarsjes, netjes door het gras wandelen, even gek doen en toen heel parmhartig weer de auto in voor het laatste stukje
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Ik ben blij dat je erover begint, heb me ook flink geërgerd zondag. Ik heb er ook een paar die altijd poepen op weg naar de hal en ze worden echt goed uitgelaten 's ochtends. Maar juist omdat ik dat weet van mijn eigen honden, heb ik in elke jas, tas enz poepzakjes zitten. Misschien moeten exposanten elkaar 's gewoon aanspreken op dit asociale gedrag?
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:Wij waren erg vroeg, was nog redelijk rustig en kregen gewoon 6 zakken bij binnenkomst :cheer: ook bij de uitlaatplaats waar wij stonden kregen we netjes elke keer weer een zak van een vriendelijke oudere heer.
Ook bij de uitlaatplaats heb ik geen poepzakje gehad?!
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

Wij hebben ook alleen bij de ingang 1 poepzakje gekregen en voor de rest niemand gezien bij de uitlaatplaats met zakjes. Ik mag altijd in mn handen knijpen dat ze eventjes plast op de show. Want ze vind het zoooooooooo vies om iets te doen. Ben altijd bang dat ze liever in de ring plast hahaha maar gelukkig nog nooit gebeurt :mrgreen:

Normaal staan ze bij een uitlaatplaats altijd met zakjes. Maar gats hier liep ik zelfs op mn tenen door de uitlaatplaats.

Waar was het dat die mannen op een karretje rond reden en de poep opzogen??
Miss ook wel buitenland hoor, maar dat was ideaal, nergens lag meer wat (van de mensen die niks opruimde)
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
Plaats reactie

Terug naar “Show”