Maar morgen rond deze tijd;
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Iantho
Moderator: moderatorteam
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Re: Iantho
Nou zeg, wat een stomme reden om nog een dag te moeten wachten

Gr. Marijke

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ohhh, die is mooi zeg.
Heel veel plezier met Iantho. Klinkt als een hele leuke hond. 
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Veel succes morgen 
- LoveDaisy
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell/Chihuahua
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Naar congressen gaanInge O schreef:wat doét zo'n plaatsingsmeneer nou eigenlijk, behalve zich verschrikkelijk interessant wanen?(solly, het oversteeg me een beetje
)
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Wat een prachtig hondje
Heel veel plezier met hem
Heel veel plezier met hem
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Nou hij is er ........
Om half elf de deur uit en om vier uur weer terug.
En toen moest ik nog boodschappen doen
Iantho is best al redelijk groot voor zijn vijf maanden, rustig en een beetje afwachtend.
Hij is ook een ongelofelijke kroelkont.
Als ik de rassen van zijn ouders had moeten raden had ik op zijn uiterlijk voor Husky x Kelpie gekozen.
In zijn gedrag is de Border Collie wel goed herkenbaar.
Met wat verder kijken de retriever ook maar of dat een raszuivere ches is
De vader (BC) schijnt een stamboom te bezitten de moeder is uit een lijn bejaagde retrievers " maar niet zo'n gewone labrador maar zo'n speciale die erop lijkt voor de eendenjacht".
Tja, dat zou een Chesapeake kunnen zijn (die schijnen in de omgeving wel meer voor te komen) maar ik gok zomaar op een Lab uit een jachtlijn.
Partner viel als een blok voor puppedup vooral toen Iantho eenmaal bovenop hem kroop om eens uitgebreid te gaan knuffen.
De jongens zijn gewoon helemaal weg van hem.
De heren (alle drie) hebben zich spontaan opgeworpen om vanavond de honden uit te laten: zo leuk is het wandelen met drie honden
En iedereen blijft toch maar op het Boshuis slapen .... want Iantho is ook op het Boshuis.
Foto's volgen nog: het is nu te donker voor goede foto's.
Om half elf de deur uit en om vier uur weer terug.
En toen moest ik nog boodschappen doen
Iantho is best al redelijk groot voor zijn vijf maanden, rustig en een beetje afwachtend.
Hij is ook een ongelofelijke kroelkont.
Als ik de rassen van zijn ouders had moeten raden had ik op zijn uiterlijk voor Husky x Kelpie gekozen.
In zijn gedrag is de Border Collie wel goed herkenbaar.
Met wat verder kijken de retriever ook maar of dat een raszuivere ches is
De vader (BC) schijnt een stamboom te bezitten de moeder is uit een lijn bejaagde retrievers " maar niet zo'n gewone labrador maar zo'n speciale die erop lijkt voor de eendenjacht".
Tja, dat zou een Chesapeake kunnen zijn (die schijnen in de omgeving wel meer voor te komen) maar ik gok zomaar op een Lab uit een jachtlijn.
Partner viel als een blok voor puppedup vooral toen Iantho eenmaal bovenop hem kroop om eens uitgebreid te gaan knuffen.
De jongens zijn gewoon helemaal weg van hem.
De heren (alle drie) hebben zich spontaan opgeworpen om vanavond de honden uit te laten: zo leuk is het wandelen met drie honden
En iedereen blijft toch maar op het Boshuis slapen .... want Iantho is ook op het Boshuis.
Foto's volgen nog: het is nu te donker voor goede foto's.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Gefeliciteerd met die knapperd!
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Dat klinkt goed!
Gefeliciteerd met hem
Gefeliciteerd met hem
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
-
Ennath
- Zeer actief
Hij valt vreselijk tegen ja.Inge O schreef:het is dus duidelijk : hij valt helemaal tegen.
Ik had hem voor mezelf uitgekozen ......... en met een beetje geluk mag ik hem in de komende weken wel eens zelf meenemen
Een echte jachtlijn Labrador bedoel je?Inge O schreef: maar, zouden ze een een gewone lab 'zo'n speciale' noemen?
Mogelijkerwijs wel ...... veel mensen zien dat niet als "normale" Labrador.
Ma zou ook een ches x labrador kunnen zijn.
Ze komt uit een nest voor de jacht gefokte honden en " is heel lief maar wel een beetje druk" en was al helemaal een jaar oud toen Iantho geboren werd.
Tot zover de kennis van zijn fokkers. :N:
-
Ennath
- Zeer actief
Gelukkig zit niet iedereen op het HF .....Inge O schreef:ja, hoever die kennis reikte wisten we al - daar heb je ook iantho aan te dankenEnnath schreef: en was al helemaal een jaar oud toen Iantho geboren werd.
Tot zover de kennis van zijn fokkers. :N:.
Daar hou je nog eens een leuke oeps aan over
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Ha, hij is er!
Heel veel geluk met hem en dat jullie maar heel fijn zullen werken met elkaar

Heel veel geluk met hem en dat jullie maar heel fijn zullen werken met elkaar
Gr. Marijke

- ranetje
- Zeer actief
Wat fijn dat hij er is
Heel veel plezier in je werk met deze jongeling.
Een speciale Lab voor de eenden?
Of zo'n Engels jachtlijn labje?
Volgens mij is alles mogelijk
Heel veel plezier in je werk met deze jongeling.
Kan zelfs nog een staande hond zijnZe komt uit een nest voor de jacht gefokte honden en " is heel lief maar wel een beetje druk" en was al helemaal een jaar oud toen Iantho geboren werd.
Een speciale Lab voor de eenden?
Of zo'n Engels jachtlijn labje?
Volgens mij is alles mogelijk
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ah, ik dacht eens even kijken maar hij is er al
Heerlijk dat het meteen aan alle kanten zo goed klikt
Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen
Heerlijk dat het meteen aan alle kanten zo goed klikt
Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Gos
- Zeer actief
Wat een pech heb je dat hij zo goed in de smaak valt bij de rest
Echt rot voor je.
Heel veel geluk met jullie aanwinst!
Heel veel geluk met jullie aanwinst!
-
Ennath
- Zeer actief
Goed, we zijn nu dus op kantoor ...
Collega's zijn helemaal weg van hem en hij is hier ook heerlijk vrij, vrolijk en koddig.
Gisterenavond toen we thuis kwamen bleek wel dat hij ook een minder leuk trekje heeft.
Hij is namelijk helemaal, totaal, blind en doof als hij een kat ziet....
Dan denkt hij alleen nog maar aan pakken, pakken, pakken ......
En hoewel de katten (we hebben er elf) ruim de ruimte hebben om hem te ontwijken was dit gedrag een domper voor de baas ...
In ene vind die hem niet zo leuk meer want "zijn katten" zijn bijna heilig verklaart en gisterenavond kwam er niet één meer op schoot omdat Iantho óók in de kamer zat.
-en Iantho vond het nodig om te blaffen en jammeren om iedere kat die hij zag en waar hij NIET naar toe mocht-
Enfin, aan Iantho valt dus nog wat bij te schaven en het zal (zoals gewoonlijk: dit is niet de eerste keer dat er problemen om een hond zijn) wel weer even duren voordat de baas weer content met hem is.
Collega's zijn helemaal weg van hem en hij is hier ook heerlijk vrij, vrolijk en koddig.
Gisterenavond toen we thuis kwamen bleek wel dat hij ook een minder leuk trekje heeft.
Hij is namelijk helemaal, totaal, blind en doof als hij een kat ziet....
Dan denkt hij alleen nog maar aan pakken, pakken, pakken ......
En hoewel de katten (we hebben er elf) ruim de ruimte hebben om hem te ontwijken was dit gedrag een domper voor de baas ...
In ene vind die hem niet zo leuk meer want "zijn katten" zijn bijna heilig verklaart en gisterenavond kwam er niet één meer op schoot omdat Iantho óók in de kamer zat.
-en Iantho vond het nodig om te blaffen en jammeren om iedere kat die hij zag en waar hij NIET naar toe mocht-
Enfin, aan Iantho valt dus nog wat bij te schaven en het zal (zoals gewoonlijk: dit is niet de eerste keer dat er problemen om een hond zijn) wel weer even duren voordat de baas weer content met hem is.
-
Ennath
- Zeer actief
Ja heel dom (en niet een Argentijns beetje)Inge O schreef:domme iantho
Dit was de eerste keer dat de baas zomaar "viel" voor een nieuwe hond .......gaat die sufkop moeilijk doen met het zwakste punt van de baas
- *Esther
- Zeer actief
Pfffft, een tegenvaller......hopelijk krijg je het het voor elkaar hem een andere kijk op katten te laten geven! Hij is nog jong! Hier een herplaatser die echt lelijk tegen de andere honden doet,ook werk aan de winkel!
-
Ennath
- Zeer actief
O ja, .... dat komt wel weer goed, kost gewoon een paar maandjes.TeamWork schreef:Pfffft, een tegenvaller......hopelijk krijg je het het voor elkaar hem een andere kijk op katten te laten geven! Hij is nog jong! Hier een herplaatser die echt lelijk tegen de andere honden doet,ook werk aan de winkel!
Maar het is wel even een tegenvaller dat het juist dít punt is dat een probleem oplevert.
Ik had liever een ander soort problemen gehad, want zijn houding naar katten is voor de baas ECHT heel moeilijk.
-
Ennath
- Zeer actief
Lijkt me een goed idee.Inge O schreef:prop hem eens in een klein benchje met 10 aanvallende siamezen, zijn enthousiasme zal vast wel slinken danEnnath schreef:Ja heel dom (en niet een Argentijns beetje)Inge O schreef:domme iantho
Dit was de eerste keer dat de baas zomaar "viel" voor een nieuwe hond .......gaat die sufkop moeilijk doen met het zwakste punt van de baas![]()
![]()
(iantho hè, niet de baas
).
Een kleine bench kan ik nog wel regelen ...... lever jij de siamezen zonder vrees
-
Ennath
- Zeer actief
Aan jou heb ik ook nietsInge O schreef: ik kende er als kind eentje, maar ja, die leeft vast niet meer.
- ranetje
- Zeer actief
Ennath schreef:Aan jou heb ik ook nietsInge O schreef: ik kende er als kind eentje, maar ja, die leeft vast niet meer.
Da's nie waar.
Ze heeft een heel mooi advies gegeven...............jij was daar nog niet opgekomen
Een emmer water voor Ianto?
-
Ennath
- Zeer actief
Wel waar: ik had gehoopt dat onze "stevige karakters" en dan met name Pixi de jongeman door middel van een neushaal wel even duidelijk zouden maken hoe de zaak ervoor stond.ranetje schreef:Ennath schreef:Aan jou heb ik ook nietsInge O schreef: ik kende er als kind eentje, maar ja, die leeft vast niet meer.
![]()
Da's nie waar.
Ze heeft een heel mooi advies gegeven...............jij was daar nog niet opgekomen![]()
![]()
Hij heeft dus al een paar dreunen opgelopen ....
Maar helaas maakte dat tot nu toe weinig indruk, sterker nog: het maakt hem alleen maar feller.
Klinkt aardigranetje schreef: Een emmer water voor Ianto?
Maar ik denk dat mijn meubilair en mijn huisgenoten er minder blij mee zullen zijn.
Daarnaast heb ik het flauwe vermoeden dat ook dát geen enkel verschil maakt.
Hij is echt zo totaal onbereikbaar door opwinding dat ik hard uit de opties aan het lopen ben.
Zo jammer: voor de rest is het gewoon een ideale pup met de standaard "dat moet ie nog leren" probleempjes.
(vanmorgen botste hij tegen de schommelstoel en heeft vervolgens het hele huis wakker ge-alarm blaft
Wij hebben dus meubels die uit zichzelf bewegen
- ranetje
- Zeer actief
Een emmer water koelt goed af hoorEnnath schreef:Klinkt aardigranetje schreef:Een emmer water voor Ianto?![]()
Maar ik denk dat mijn meubilair en mijn huisgenoten er minder blij mee zullen zijn.
Daarnaast heb ik het flauwe vermoeden dat ook dát geen enkel verschil maakt.
Hij is echt zo totaal onbereikbaar door opwinding dat ik hard uit de opties aan het lopen ben.
Zo jammer: voor de rest is het gewoon een ideale pup met de standaard "dat moet ie nog leren" probleempjes.
(vanmorgen botste hij tegen de schommelstoel en heeft vervolgens het hele huis wakker ge-alarm blaft![]()
Wij hebben dus meubels die uit zichzelf bewegen)
Bij een van mijn Teckels (een hele felle op katten :N: ) hielp die emmer ook uitstekend
Jammer dat je meubilair dat niet toelaat
En als hij zo onbereikbaar is dan laat je een, niet al te lange, lijn aan de halsband hangen zodat je wat meer kans hebt om hem even wat strakker terug te houden van zijn strapatsen.
-
Ennath
- Zeer actief
Wat denk je dat er aan zijn halsband hangtranetje schreef: En als hij zo onbereikbaar is dan laat je een, niet al te lange, lijn aan de halsband hangen zodat je wat meer kans hebt om hem even wat strakker terug te houden van zijn strapatsen.
Hij kan helemaal niet zelfstandig door huis lopen, vanmorgen even geprobeerd (baas was er niet) maar hij galoppeert op topsnelheid door alle kamers op zoek naar katten.
Vond er ééntje bovenop de kast en hing prompt aan zijn voorpoten aan de kast te bungelen terwijl hij met zijn achterpoten probeerde om zichzelf nog hogerop te duwen.
De arme Aartsbisschop Gustaaf zat helemaal verbouwereerd boven op de kast (die 1:80 hoog is) te wensen dat ofwel Iantho ofwel hijzelf in lucht op kon gaan.
Enfin: Iantho uit de kast geplukt, bij zijn nekvel gepakt en op zijn billen gezet, op de riem gaan staan...... en hem de kamer uit en de (katloze) gang ingewerkt.
Pas toen kon ik -even- contact met hem krijgen.
Maar hij hoorde het kattenluik in de kamer: en probeerde zich weer gillend door het hondenluik in de deur richting kamer te storten.
Een complicatie hier in huis is dat deuren niet "dicht" kunnen.
Dwz in de kamer zit een hondenluik -zo'n open flap maat Leonsberger- en alle andere deuren hebben een kattenluik of hebben geen deurkruk.
Alleen de Bibliotheek stond leeg omdat daar het kantoor uit vertrokken was en ik hem eerst op wilde knappen voor herinrichting.
Dat herinrichten ben ik dus nu met spoed aan het doen, dan kan ik 's avonds dáár gaan zitten. Er is daar een kachel en die deur kan wél dicht.
zucht
Enne .... nu ik een hond heb die daar zo op gefocust is merk ik pas hoe vaak er een kat langs komt kuieren.
Ik heb gisterenavond een half uurtje met een jammerende Iantho in de kamer gezeten.
Hij kon niet naar de katten toe maar ze wel zien en vooral: de kattenluiken van kamer en bovenverdieping horen.
In een half uur tijd is Tuuttuut vier keer door de tegeltjes kamer gekomen, er in - er uit - er in - er uit. Plumeau en Tinus zijn ook langs geweest: even eten in de gang en daarna terug naar buiten.
Heeft Pien zich bij de baas op schoot genesteld: goed zichtbaar.
Zat de Aartsbisschop op het aquarium (maar ik denk niet dat dat gezien heeft), is Pixi zeker vier keer op en af de tafel gesprongen om hem boos aan te staren.
En zijn Thomas en Miesje een paar maal voorzichtig om het hoekje komen kijken of hij al weg was.
Wat ik zeg: zucht....
Maar nu zitten we op kantoor en is hij geweldig.
Vanavond slaap ik met Eva en Iantho in het Boshuis ......
Dat is ook helemaal prima
- ranetje
- Zeer actief
Ik kan het niet helpen Ennath, maar ik zit hier te snikken van het lachen bij je beschrijving.
Voor jou staan de zaken er anders voor dat snap ik wel
Ik zou bijna een heel ouderwetse manier van trainen adviseren zoals dat werd geadviseerd door een jachttrainer van lang geleden.
Dat gold voor honden die een haas iets te interessant vonden.
http://www.hondenforum.nl/plaza/jacht-e ... 84-30.html" onclick="window.open(this.href);return false;
@Veenmug legt het uit.
Eigenlijk een beetje vergelijkbaar met het advies van Inge O hier net boven
Voor jou staan de zaken er anders voor dat snap ik wel
Ik zou bijna een heel ouderwetse manier van trainen adviseren zoals dat werd geadviseerd door een jachttrainer van lang geleden.
Dat gold voor honden die een haas iets te interessant vonden.
http://www.hondenforum.nl/plaza/jacht-e ... 84-30.html" onclick="window.open(this.href);return false;
@Veenmug legt het uit.
Eigenlijk een beetje vergelijkbaar met het advies van Inge O hier net boven
-
Gos
- Zeer actief
Doet me denken aan wat iemand me ooit verteld heeft over haar DH en katten: toen de herder in huis kwam, hadden ze een soort kamerkennel gemaakt, daar de hond ingezet en de katten erbuiten, maar wel in dezelfde kamer. Hond kwam er verder alleen uit om uitgelaten te worden, en dan waren de katten ergens anders. Na geloof ik 4 dagen de zaak omgedraaid. Dat scheen goed te werken.Inge O schreef: jammer dat je de katten niet in één kamer kunt verzamelen, anders zou ik echt de weg van het 'oververzadigen door overprikkeling' volgen, tot hij geen kat meer kan zien.
Succes ermee Ennath!
-
Ennath
- Zeer actief
Inge O schreef:zoiets bedoelde ik dus ook. ik zou hem kort aangelijnd vastbinden en hem daar laten liggen tussen de katten tot hij wortel schiet - ondertussen af en toe zelf leuk met de andere honden naar buiten en doen alsof hij lucht is tot zijn focus helemaal van de katten af is en hij zijn zieltje zou verkopen om iets anders te mógen zien dan die katten.Gos schreef:Doet me denken aan wat iemand me ooit verteld heeft over haar DH en katten: toen de herder in huis kwam, hadden ze een soort kamerkennel gemaakt, daar de hond ingezet en de katten erbuiten, maar wel in dezelfde kamer. Hond kwam er verder alleen uit om uitgelaten te worden, en dan waren de katten ergens anders. Na geloof ik 4 dagen de zaak omgedraaid. Dat scheen goed te werken.Inge O schreef: jammer dat je de katten niet in één kamer kunt verzamelen, anders zou ik echt de weg van het 'oververzadigen door overprikkeling' volgen, tot hij geen kat meer kan zien.
Succes ermee Ennath!
sneu, maar sneu om bestwil vind ik niet erg.
Iets dergelijks was ik ook van plan zodra de baas een paar dagen naar het buitenland gaat.
Kamer een beetje verbouwen zodat hij niet en passant van alles kan slopen, vastleggen en wachten tot het kwartje valt.
Zelf zit ik er niet zo mee om de jammerklachten uit te moeten zitten.
Maar ik heb in het dagelijks gebruik ook nog een partner waar ik rekening mee moet houden, en dit soort "tegenslagen" zijn erg moeilijk voor hem (hij is autistisch).
Dus ben ik 's avonds in mijn eigen "hondenrustkamer" zonder katten, en daar zijn dan verder geen problemen mee.
Overigens heeft hij tussen de middag een tijdje met sleeplijn buiten gelopen, hij had wel wát belangstelling voor de katten op straat en op het staldak, maar verder waren er ook veel te veel andere leuke dingen om daar nou alle aandacht aan te geven.
- ranetje
- Zeer actief
Hoe is het eigenlijk met Iantho?