Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
nature diët
Moderator: moderatorteam
-
Mojuan
- Zeer actief
nature diët
Is er iemand bekend met deze pakjes voer?
Het is een soort 'blikvoer' maar ziet er veel beter uit.
Het bestaat voor 60% uit vlees, de rest is gekookte groente en rijst.
Ik gebruik het nu ipv rodiworst om in de ochtend de medicijnen voor Julia in te doen.
Normaal reageert ze erg slecht op rijst, maar wonderbaarlijk genoeg heb ik nog geen slechte reactie op dit voer gemerkt.
De rodiworst ging slecht bij haar, bevat graan, en deed haar darmen geen goed.
Op zich bevalt het me wel om dit nu te gebruiken, maar ben gewoon benieuwd of iemand het kent of voert en wat de ervaringen zijn.
Het is een soort 'blikvoer' maar ziet er veel beter uit.
Het bestaat voor 60% uit vlees, de rest is gekookte groente en rijst.
Ik gebruik het nu ipv rodiworst om in de ochtend de medicijnen voor Julia in te doen.
Normaal reageert ze erg slecht op rijst, maar wonderbaarlijk genoeg heb ik nog geen slechte reactie op dit voer gemerkt.
De rodiworst ging slecht bij haar, bevat graan, en deed haar darmen geen goed.
Op zich bevalt het me wel om dit nu te gebruiken, maar ben gewoon benieuwd of iemand het kent of voert en wat de ervaringen zijn.

- Brigitte30
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Aantal honden: 1
Re: nature diët
Hier namen we altijd pakjes mee op vakantie. Ter vervanging van kvv.
Vorig jaar de pens meegenomen van meadowfield http://www.meadowfield.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; dit beviel ook harstikke goed. Volgens mij zitten hier wel wat granen in verwerkt.
Vorig jaar de pens meegenomen van meadowfield http://www.meadowfield.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; dit beviel ook harstikke goed. Volgens mij zitten hier wel wat granen in verwerkt.
-
Aphraell
- Zeer actief
Ik heb er niet zo'n beste ervaringen mee..
allebei vreselijk aan de race en de derde werd er zelfs ziek van...
Het is uiteindelijk gewoon veredeld blikvoer... alles wat niet wegloopt na 3 dagen buiten de koelkast is behandeld...
allebei vreselijk aan de race en de derde werd er zelfs ziek van...
Het is uiteindelijk gewoon veredeld blikvoer... alles wat niet wegloopt na 3 dagen buiten de koelkast is behandeld...
-
Mojuan
- Zeer actief
Ja, ik weet dat het behandeld is, en ik geef het ze ook niet als hoofdmaaltijd.
Ze krijgen elke ochtend een 'stukje' omdat Julia haar pilletje tegen de incontinentie dan makkelijk neemt.
De rest van hun voeding bestaat enkel uit BARF producten met aanvullingen.
En zelfs de snacks, dat zijn allemaal gedroogde dingetjes van vis en vlees.
Ik denk dat onze honden ook vreselijk aan de schijt zouden gaan als ik dit spul als hoofdvoeding zou geven.
Ze krijgen elke ochtend een 'stukje' omdat Julia haar pilletje tegen de incontinentie dan makkelijk neemt.
De rest van hun voeding bestaat enkel uit BARF producten met aanvullingen.
En zelfs de snacks, dat zijn allemaal gedroogde dingetjes van vis en vlees.
Ik denk dat onze honden ook vreselijk aan de schijt zouden gaan als ik dit spul als hoofdvoeding zou geven.

-
wen
- Zeer actief
Ik nouja Fan heeft het een keer geprobeerd en ze vond het super lekker.
Maar is zo een groot pakje eigenlijk wel handig om 1 keer per dag een pilletjes mee te verstoppen?
Maar is zo een groot pakje eigenlijk wel handig om 1 keer per dag een pilletjes mee te verstoppen?
-
Mojuan
- Zeer actief
wubjes schreef:Ik nouja Fan heeft het een keer geprobeerd en ze vond het super lekker.
Ja hoor, er staat op dat het maar 48 uur houdbaar is na opening.
Maar ik doe er een week mee (toch zeker) en dan ruikt het nog prima, en ziet er ook nog goed uit.
Ook geen problemen bij de honden gemerkt.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik geef het wel vaker. Mijn honden zijn er gek op en zelfs met collies met hun beruchte gevoelige maag/darmen heb ik geen diarree-problemen.
Alleen vind ik het verrekte duur
.
Alleen vind ik het verrekte duur

-
wen
- Zeer actief
Kun je nagaan wat voor troep het eigenlijk isPaulala schreef:wubjes schreef:Ik nouja Fan heeft het een keer geprobeerd en ze vond het super lekker.
Ja hoor, er staat op dat het maar 48 uur houdbaar is na opening.
Maar ik doe er een week mee (toch zeker) en dan ruikt het nog prima, en ziet er ook nog goed uit.
Ook geen problemen bij de honden gemerkt.
Maar als het werkt en het bevalt is het toch goed
-
Mojuan
- Zeer actief
Tja, het zal idd best troep zijn.
En ik zou graag iets minder ongezonds willen vinden om haar pilletje in te doen.
Maar elke dag een plakje kaas vind ik ook niet gezond, en soorten worst voor menselijke consumptie zit ook vol met houdbaarheidsmiddelen en vaak varkensvlees.
Gewoon blikvoer geef ik al helemaal niet.
En ik zou graag iets minder ongezonds willen vinden om haar pilletje in te doen.
Maar elke dag een plakje kaas vind ik ook niet gezond, en soorten worst voor menselijke consumptie zit ook vol met houdbaarheidsmiddelen en vaak varkensvlees.

- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
- Aantal honden: 3
Ik denk dat het niet echt troep is er zitten geen kleur, geur en smaakstoffen in en ook geen antioxidanten en conserveermiddelen.Paulala schreef:Tja, het zal idd best troep zijn.

-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Hier geef ik het op vakantie oid. Heb het gekocht toen er een actie was, altijd handig om in huis te hebben.
Het is natuurlijk en hij smult ervan!
Het is natuurlijk en hij smult ervan!
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
hier krijgen ze wekelijks elk een half pakje.
hebben ze geen last van, het ziet er best ok uit, je ruikt ook hetgeen erin zit (in die zin: bij de garnalen ruik je ook degelijk garnalen).
hebben ze geen last van, het ziet er best ok uit, je ruikt ook hetgeen erin zit (in die zin: bij de garnalen ruik je ook degelijk garnalen).
-
Marion.
Ik geef het wel eens, omdat het makkelijk is. Ik vind het er zelf natuurlijker uitzien dan Rodi-worst. Of die Rodi-burgers met die pontificale ene hele erwt.
Voor een pilletje gebruik ik trouwens gewoon een plak rosbief of kaas ofzo. Of ik frut een pil in een garnaal. En geef ik haar weken achtereen een schep glucosamine, dan kan dat ook prima door joghurt, karnemelk of een eitje.
Voor een pilletje gebruik ik trouwens gewoon een plak rosbief of kaas ofzo. Of ik frut een pil in een garnaal. En geef ik haar weken achtereen een schep glucosamine, dan kan dat ook prima door joghurt, karnemelk of een eitje.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Voor nood kan het best en op vakantie is het gewoon makkelijk,maar verder vind ik het (te)duur en veredeld blikvoer.
Wat niet wil zeggen dat ze dat hier nooit krijgen(2 x per jaar of zo).
Wat niet wil zeggen dat ze dat hier nooit krijgen(2 x per jaar of zo).

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Mojuan
- Zeer actief
Misschien omdat ik al genoeg gezondheidsproblemen heb gehad met Julia, en dus zeer voorzichtig met haar ben.Inge O schreef:vind je nu echt nooit van jezelf dat je een beetje doorslaat in die zogezegde 'troepvoeding'Paulala schreef:Tja, het zal idd best troep zijn.
Maar elke dag een plakje kaas vind ik ook niet gezond, en soorten worst voor menselijke consumptie zit ook vol met houdbaarheidsmiddelen en vaak varkensvlees.? ik vind dit echt erg, dit gaat verdorie om ingrediënten waar de helft van de wereldbevolking bijna een moord zou voor doen om ze dagelijks te krijgen, maar jij maakt je al vreselijk zorgen als je er dagelijks een stukje van aan je honden geeft?
tssss, ik snap hier dus echt niks meer van.
Het gaat hier om iets dat ik haar dagelijks geef, en als er een alternatief is waar bijvoorbeeld geen rijst in zit, zou ik daar blij mee zijn.
Dat het na een week nog steeds goed ruikt enz, daar werd op gereageerd.
En daaruit concludeer ik dus dat er idd wel troep in zal zitten anders kan het toch niet zo lang goed blijven?
Dus je hoeft niet zo gepikeerd te reageren.

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
-
Mojuan
- Zeer actief
Je begrijpt het nog steeds verkeerd.Inge O schreef:
ik reageer uiteraard niet gepikeerd omwille van deze ene keer, maar omwille van de opstapeling van uitlatingen over voer hier - ik vind het dus echt tever gaan over hoe misprijzend er hier over voer (en nu gaat het zelfs nog om versvoer, nota bene) gedaan wordt, puur en alleen omdat wij hier in de luxe leven, omdat we ons qua voer alles kunnen permitteren, omdat we letterlijk haast báden in het voer.
en dat julia ergens allergisch zou op reageren maakt het voer nog niet tot troep, maar maakt eerder de stafford tot een 'troepras', om maar in dezelfde vocabulaire te blijven. ga klagen bij de fokkers in plaats van dingen op voer af te schuiven dat er zo te zien toppie voer uit ziet. en zelfs al was het nog iets minder dan 100% toppie, dan is het toch nog geen 'troep'?
Het ging erom, dat het wel erg lang goed blijft na opening.
En dat het daarom waarschijnlijk troep is (veel houdbaarheidsmiddelen etc.)
En vers is het niet, want versvoer is rauw, dit is niet rauw.

-
Mojuan
- Zeer actief
Overigens verdragen heel erg veel honden granen slecht of zelfs helemaal niet.
Dat is niet omdat die honden slecht zijn, dat is omdat honden carnivoren zijn, en geen graaneters.
Dus logisch nadenken, is niet zo moeilijk hoor.
En dat ik het dan troep vind, is omdat het voor een hond troep is.
Voor mensen ligt dat heel anders.
Dat is niet omdat die honden slecht zijn, dat is omdat honden carnivoren zijn, en geen graaneters.
Dus logisch nadenken, is niet zo moeilijk hoor.
En dat ik het dan troep vind, is omdat het voor een hond troep is.
Voor mensen ligt dat heel anders.

- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Ik heb iets soortgelijks gegeven toen we op vakantie waren, dat heet 'Renske vers' maar komt op hetzelfde neer als Nature diet.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik zou de kilo zakken van energique kopen, dat zijn kleine rondjes van 25 gram, die heb je ook voor gevoelige honden 
-
Mojuan
- Zeer actief
Hey, dat is handig!Valerie schreef:Ik zou de kilo zakken van energique kopen, dat zijn kleine rondjes van 25 gram, die heb je ook voor gevoelige honden
Weet je ook waar ik dat vandaan kan halen?
Ik zal het eerst eens vragen bij de dierenwinkels hier in de buurt.
Bevat Energique trouwens graan?