Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
voerellende...
Moderator: moderatorteam
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Re: voerellende...
Na een paar dagen mooie ontlasting ging het toch weer mis...
We moeten nu van 3 dagen de ontlasting verzamelen en dan maandag wordt er gekeken naar Giardia. Ik hoop heel erg dat dat het is want het is niet leuk zo...
Verder is Luca wel gewoon fit, vrolijk en blij. Al slaapt hij vrij veel. Maarja, van Khaya&Jingo weet ik ook dat die ook geregeld 'slaapdagen' hadden.
Dus maandag wordt er gekeken naar Giardia. Is het dat niet, kijken we dan weer verder. Heel ernstig is het niet, maar voor de hond is het wel erg vervelend...
We moeten nu van 3 dagen de ontlasting verzamelen en dan maandag wordt er gekeken naar Giardia. Ik hoop heel erg dat dat het is want het is niet leuk zo...
Verder is Luca wel gewoon fit, vrolijk en blij. Al slaapt hij vrij veel. Maarja, van Khaya&Jingo weet ik ook dat die ook geregeld 'slaapdagen' hadden.
Dus maandag wordt er gekeken naar Giardia. Is het dat niet, kijken we dan weer verder. Heel ernstig is het niet, maar voor de hond is het wel erg vervelend...
-
Fin
- Zeer actief
Ik zou de ontlasting zeker na laten kijken, maar heb je die vezels al geprobeerd?Machie schreef:Na een paar dagen mooie ontlasting ging het toch weer mis...
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Die vezels zijn besteld maar nog niet binnen.. Moest even wachten met bestellen tot ik weer geld had dus vandaar!
-
Fin
- Zeer actief
Bekend probleem.Machie schreef:Die vezels zijn besteld maar nog niet binnen.. Moest even wachten met bestellen tot ik weer geld had dus vandaar!
- Machie
- Zeer actief
Tsja.. ik zal niet de enige zijn 
Ik hoop alleen dat mn puppenbeest snel weer helemaal beter is!
Ik hoop alleen dat mn puppenbeest snel weer helemaal beter is!
- Machie
- Zeer actief
Ik durf het bijna niet te zeggen...
Maar sinds zaterdag is Luca weer helemaal goed! Keurige stevige ontlasting heeft hij!

Maar sinds zaterdag is Luca weer helemaal goed! Keurige stevige ontlasting heeft hij!
-
Fin
- Zeer actief
Machie schreef:Ik durf het bijna niet te zeggen...
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
- Machie
- Zeer actief
Geen idee 
De DA bellen dat je Giardia onderzoek wil laten doen.. Die verteld is prima maar dan moet je wel van 3 dagen dunne ontlasting opvangen.
Ik keer met een soeplepel onder de hond gehangen en daarna vaste ontlasting..
En natuurlijk net dan die vezels binnen krijgen he
De DA bellen dat je Giardia onderzoek wil laten doen.. Die verteld is prima maar dan moet je wel van 3 dagen dunne ontlasting opvangen.
-
Fin
- Zeer actief
Machie schreef:Geen idee
Maar je bent dus doorgegaan met smuldier voeren? Die vezels kun je misschien nog kwijt op de rommelmarkt, al zou ik ze een maandje in huis houden voor het geval je pup een terugval krijgt.
- Machie
- Zeer actief
Jepz
Hij krijgt zo'n 800 g smuldier per dag!
Zowel vlees compleet als pens/vlees compleet. Hij krijgt daarbij af en toe een stuk brood erdoor heen en zijn brokken voer ik in zijn kong op.
Nu gaat het erg goed!
Het kan ook zijn dat hij toch een virus heeft gehad. Sprak vandaag en gisteren 2 andere hondenbaasjes waarvan de hond precies hetzelfde had!
Die vezels hou ik gewoon aan! Kan nooit kwaad
Hij krijgt zo'n 800 g smuldier per dag!
Zowel vlees compleet als pens/vlees compleet. Hij krijgt daarbij af en toe een stuk brood erdoor heen en zijn brokken voer ik in zijn kong op.
Nu gaat het erg goed!
Het kan ook zijn dat hij toch een virus heeft gehad. Sprak vandaag en gisteren 2 andere hondenbaasjes waarvan de hond precies hetzelfde had!
Die vezels hou ik gewoon aan! Kan nooit kwaad
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Fijn dat het nu weer goed gaat!
De ontlasting wordt inderdaad erg donker en veel minder veel van kvv.
Mijn collie heeft ook snel last van diarree, maar sinds ik hem kvv geef gaat het heel goed. Hij is ook geen brokken hond.
Ik weet niet hoe oud jullie hond nu is, maar als hij tandjes gaat wisselen kan hij ook diarree krijgen.
Ik zou wel even op zijn gewicht letten, want ik vind 800 gram kvv wel wat veel voor jullie hondje ( het is toch een dwergpoedel, he?) Mijn wolfhond krijgt 800 gram kvv en is prima op gewicht. Ze komen aardig aan van smuldier pens/vlees compleet. Gewoon even in de gaten houden. Anders de porties verkleinen. Jullie hondje is natuurlijk nog in de groei.
Succes!
*edit: Je hoeft geen brood door de kvv te doen, hoor. Ik zou dan eerder wat rijst er doorheen doen. Het is compleet, dus er zou niets meer doorheen gemengd hoeven te worden. Dit zet alleen maar aan....
Oeps....sorry, ik ben in de war met iemand anders....
jullie hebben een grotere pup (golden x wetterhoun) dus is de hoeveelheid denk ik wel goed. 
De ontlasting wordt inderdaad erg donker en veel minder veel van kvv.
Ik weet niet hoe oud jullie hond nu is, maar als hij tandjes gaat wisselen kan hij ook diarree krijgen.
Ik zou wel even op zijn gewicht letten, want ik vind 800 gram kvv wel wat veel voor jullie hondje ( het is toch een dwergpoedel, he?) Mijn wolfhond krijgt 800 gram kvv en is prima op gewicht. Ze komen aardig aan van smuldier pens/vlees compleet. Gewoon even in de gaten houden. Anders de porties verkleinen. Jullie hondje is natuurlijk nog in de groei.
Succes!
*edit: Je hoeft geen brood door de kvv te doen, hoor. Ik zou dan eerder wat rijst er doorheen doen. Het is compleet, dus er zou niets meer doorheen gemengd hoeven te worden. Dit zet alleen maar aan....
Oeps....sorry, ik ben in de war met iemand anders....
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Machie
- Zeer actief
Ik weet dat er geen brood door hoeft, maar Luca vind brood heerlijk dus af en toe een stuk brood erdoor, ach...
800 gram is idd veel, maar het is idd een golden kruising
Hij is niks te dik en voeren moet toch op het ook
En die ontlasting... Echt behoorlijk donker en weinig!
Ik merk het nu gelijk als hij een kong met brokken heeft gehad, dan heeft hij direct meer onlasting en is het een stuk lichter! En dan krijgt hij niet de slechtste brokken... Hij krijgt de royall canin junior...
-
S@ndr@
- Zeer actief
Dat is nu net het merk waar de meeste honden dus echt bulten van schijtenMachie schreef:Dank voor je reactie
Ik weet dat er geen brood door hoeft, maar Luca vind brood heerlijk dus af en toe een stuk brood erdoor, ach...
800 gram is idd veel, maar het is idd een golden kruising
Hij is niks te dik en voeren moet toch op het ook
En die ontlasting... Echt behoorlijk donker en weinig!
Ik merk het nu gelijk als hij een kong met brokken heeft gehad, dan heeft hij direct meer onlasting en is het een stuk lichter! En dan krijgt hij niet de slechtste brokken... Hij krijgt de royall canin junior...
- Machie
- Zeer actief
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Machie schreef:Moet je ze eens op Bonzo voer zetten, dan kan je pas lachen
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK-
Lindsey
- Zeer actief
De kruidvat heeft ook psyllium vezels....het heet darmreiniger naturel.
- Machie
- Zeer actief
Ik heb ze al binnen, maar toch bedanktLindsey schreef:De kruidvat heeft ook psyllium vezels....het heet darmreiniger naturel.
We zijn nu een week verder en nog steeds alles helemaal goed met Luca!