Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ik ben gebeten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

chrico
Zeer actief

Re: ik ben gebeten

Ongelezen bericht door chrico »

Och och, arme jij. eerst heb je gaten in je lijf van een supervriendelijke fikkie en dan van een supervriendelijke dokter :J:
Ik heb meelij :smile: met Peter
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Felix schreef:Aangifte doen heeft wel degelijk zin, als het vaker voorkomt dan krijgt die hond een muilkorf plicht (meestal ná de 3e keer), wordt er dan nog een keer melding van een bijt incident gemaakt, dan wordt de hond inbeslag genomen ...
Jij blijft wel hardnekkig met je 3e keer. :19: Hoe kom je toch bij die stelligheid. Ik heb daar in een ander topic ook al eens op gereageerd.
In mijn district krijgt je hond bij een incident zoals TS beschrijft op zeker per direct een aanlijn en/of muilkorfgebod opgelegd.

En of de hond daarna inbeslag wordt genomen hangt ook van een heleboel factoren af.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Heel veel sterkte met je stijve been en je stijve bil(len).

Vind het echt asociaal van dat mens. Belachelijk dat je hond iemand bijt en dan ook nog het lef in je donder hebben om het slachtoffer uit te foeteren.
Ik zou als ik jou was nog wel ven melding maken van het voorval. Voor hetzelfde geld zijn er al meerdere incidenten geweest met die mevrouw en haar hond, en weten ze wel wie het is. Of komen er nog meer incidenten en kunnen ze jouw verhaal daar goedbij gebruiken. Dan ligt het in ieder geval vast, jouw verhaal.
Gr. Aniek

Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Wat een asociaal tokkiewijf. Succes met genezen en (heb alleen de eerste pagina gelezen); ik hoop dat je aangifte hebt gedaan!
Suzanne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzanne »

Elmo schreef: wat toen volgde viel mijn bek van open...het was namelijk volgens haar mijn eigen schuld en het lag aan mijn hond dalmaten waren namelijk onbetrouwbare honden en onopvoedbare krengen en helemaal niet zo lief als ze wel in die film leken en daar zou ik nog wel achter komen als dat mormel van mij eenmaal volwassen was.
haar stomme uitlating over dalmaten daar zit ik me nog wel steeds goed kwaad om te maken :boos: :boos:
Ze is vast familie van een agent die mij jaren geleden op de bon slingerde voor mijn loslopende dalmaat die volgens hem bekend stonden als achterbaks, doortrapt en zich bijna altijd ontwikkelden als een soort van seriemoordenaars van onschuldige honden en zeker zo vaak van kinderen. Ze heetten ook allemaal Pongo of Purdy :piew:
Geloof me, over een paar jaar lach je er om.
Ik hoop dat het beter gaat met je been en dat je jongedame niet te veel geschrokken is van alle hectiek.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Reny »

Heeeeeeee Gerda, hoe is het met de stijve billen :wink: (en met de rest :F: )

Of zit je nu te weken in je soda badje :lekkerpuh:
En de groeten van de mannen :zwaai
chrico
Zeer actief

Volgens mij, volgens mij verzint ze van alles om haar kont droog te houden :mrgreen: :smile:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Reny
Zeer actief

Ik ben er ook bang voor :engel:
Reny
Zeer actief

Hmmmmmmmm Osa is mij een beetje te groot :cool2:
Als jij voorop gaat, ga ik wel vierkant achter je staan :mann:
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nyckle »

Het was toch haar been...? :oohja:
Reny
Zeer actief

ja maar ze moest weken in de soda :pffff:
Dat wordt of een hele grote emmer of een bad :wink:
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Jij gaat wel in dat bad zitten, met of zonder kont maakt me niet uit, maar je been in ieder geval :pffff:
En jezusmina wat een takke wijf was dat.
Mocht je dat schatje nog eens tegenkomen :S: :S: :S: :S: :S: :S:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Elmo schreef:eind van de middag liep ik met Sanja en we komen een hond tegen waarvan ik zijn houding al niet helemaal vertrouwde. Eigenlijk loopt Sanja altijd kwispelend op alle honden af het kind vind de hele wereld lief maar nu bleef ze bij me in de buurt. Toen hij dichterbij kwam begon ie te grommen en Sanja ging achter me staan, ik draaide me om om tegen haar te zeggen dat ze niet bang hoefde te zijn vrouwtje regelt het wel maar voor ik uitgesproken was voelde ik een stekende pijn net boven mijn knieholte en hing die hond in me been ik realiseerde me gelijk dat het een oerstomme fout van me was geweest om mijn rug naar hem toe te keren ik riep auwwww en Sanja werd ineens moedig begon ook te grommen en wilde naar voren rennen dus ik gelijk terug roepen naar haar en gelukkig ging ze braaf een stukje in haar achteruit en bleef er staan de hond liet los en ik draaide me snel om en toen hij weer wilde happen gaf ik hem een lel voor zijn kop, en toen kon zijn bazin ineens haar mond open doen, ze stond er tot dan toe alleen maar stom bij te kijken, maar inplaats van haar hond tot de orde roepen kreeg ik een grote bek omdat ik hem niet mocht slaan en wat toen volgde viel mijn bek van open...het was namelijk volgens haar mijn eigen schuld en het lag aan mijn hond dalmaten waren namelijk onbetrouwbare honden en onopvoedbare krengen en helemaal niet zo lief als ze wel in die film leken en daar zou ik nog wel achter komen als dat mormel van mij eenmaal volwassen was. mijn bloed liep weg en ik kreeg de neiging haar strot dicht te knijpen, tegen dat soort mensen ingaan ben ik ondertussen al afgeleerd je kletst toch tegen een muur ik heb me redelijk netjes ingehouden en alleen gezegd dat ze in de stront kon zakken met haar keurig opgevoede hond die gaten in mensen bijt. toen heb ik Sanja geroepen, mijn onopgevoede dalmaten pup zat nog netjes op de plek waar ze van me moest blijven, ze volgde me keurig en we zijn doorgelopen. thuis met een spiegel erbij de schade bekeken en 2 vrij grote gaatjes in mijn been schoongemaakt met dettol en betadine opgedaan, ik ben allang blij dat de gaatjes in mijn been zitten en niet in Sanja. Toen Peter thuis kwam en mijn verhaal hoorde werd hij boos, ten eerste omdat ik niet naar de dokter was gegaan toen hij de gaten zag, tja ik hou niet van dokters en 17 jaar geleden heb ik een serie van 3 tetanus prikken gehad die volgens mij dacht ik jaren lang hun werk blijven doen. en ten tweede was hij nijdig omdat ik dat mens zo had laten gaan. ik kon haar niet ze kwam niet hier uit het dorp en geen idee wat voor hond het was hij was zwart/wit beetje het idee van een Friese stabij maar dan anders ik denk een of andere kruising. bovendien zie ik het nut van aangifte doen niet ze doen er waarschijnlijk toch niks mee en al met al heb ik het gevoel dat het gebeten worden mijn eigen fout was doordat ik zo stom was hem me rug toe te keren. haar stomme uitlating over dalmaten daar zit ik me nog wel steeds goed kwaad om te maken :boos: :boos:
Waarom is dat een oerstomme fout?
Als je je rug naar een hond keert zonder meteen weg te rennen wordt de confrontatie normaliter juist minder door je rug toe te keren.

Het was mij niet gelukt om mijn rug toe te keren, maar dat is wat anders :wink:
Ga lekker in de badedas groen zitten met je been :ok:
Ontsmettend en verzachtend.
Was een tijd terug een tip van Nanna voor een wondje aan een poot van een hond.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
chrico
Zeer actief

Reny schreef:Hmmmmmmmm Osa is mij een beetje te groot :cool2:
Als jij voorop gaat, ga ik wel vierkant achter je staan :mann:
Ol leid Osi wel af, dan kunnen jullie haar in bad smijten
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Reny
Zeer actief

:E: :E:
Gaat dan helemaal goed komen

En ik zie Sanja al voor me met een pak soda in d'r bek
even helpen vrouwtje :mann:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Succes met je stijfheid en je wonden.. en wat Ranetje aankaart.. normaliter...
Rug toekeren .. zou in mijn ogen juist agressieremmend moeten werken... en het feit dat de hond in jouw been hangt en niet langs jouw heen voor Sanja gaat.. is eigenlijk ook al raar..gelukkig is dat niet gebeurd.. maar raar dat een hond dreigend aankomt en dan als je je rug toedraait jou even in je knieen bijt.. die reactie van die bazin... :piew: en ik begrijp dat jij even wat van je apropos was.. of hoe je het ook schrijft.. je verwacht gewoon niet dat je in je poten gebeten wordt tijdens een leuke relaxte wandeling..en dan je afweren bij een tweede poging en dan zo'n raar wijf voor je hebben..
Maar net als wat anderen adviseren.. zou wel melding maken.. het is niet ok dat zo'n hond deze bijtaggressie heeft.. en als het vaker gebeurd kan er wellicht wat aan het baasje gedaan worden..

En wat betreft de tetanusprik... ik uh.. heb ze ook nog steeds niet gehaald.. al heb ik nu al best vaak wat ongelukjes gehad, vallen op een bruggetje.. diepe wond in scheenbeen.. maar mijn spijkerbroek was nog heel (zelfde excuus als jij had haha) tandje door mijn been.. ach.. een tandje.. paar tandjes in de hand.. ach.. het word niet rood en zet niet op.. valt wel mee..
Moet die tetanusspuit echt in je kont..... :80:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

blondie schreef: Moet die tetanusspuit echt in je kont..... :80:
Ik heb hem in mijn bovenbeen en later een keer in mijn arm gehad.
Zie niet in waarom dat in je kont zou moeten :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
nyckle
Zeer actief

je bedoelt toch die prik?
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

nyckle schreef:je bedoelt toch die prik?
jahaa wat anders :denken:
TS kreeg hem toch in de achterste... de prik..
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

ranetje schreef:
blondie schreef: Moet die tetanusspuit echt in je kont..... :80:
Ik heb hem in mijn bovenbeen en later een keer in mijn arm gehad.
Zie niet in waarom dat in je kont zou moeten :mrgreen:
Ik kreeg hem ook in mijn bovenarm. Volgens mij wilde die dokter gewoon graag je kont zien. En waarschijnlijk heb je een betere kont dan ik. :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
nyckle
Zeer actief

Een kont heeft gewoon meer vlees. Wie is dat niet met me eens?
Elmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog en Dalmatische hond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elmo »

nyckle schreef:Een kont heeft gewoon meer vlees. Wie is dat niet met me eens?
ja daarom heb ik ze daar ook laten prikken ik heb al helemaal weinig vlees maar kennelijk op me kont ook net niet genoeg voor die krengen :roll: ik heb gisteren nadat ik toch even met de honden ben gaan lopen de rest van de dag plat gelegen, kon gewoon niet zitten van de pijn. ik had het gevoel alsof ik van 3 hoog op me reet gepleurt was :jank: en had er als toetje een migraine aanval bij :evil: de meiden waren superlief die lagen aldoor bij me zelf Sanja was niet bij me weg te slaan :I: terwijl dat normaal best een druk standje is.
En onder mijn sodabadjes kwam ik evengoed niet uit :boos: me vent is een beul :devil:
Vandaag voel ik me gelukkig weer stukken beter koppijn zo goed als weg en zitten gaat weer redelijk...onkruid vergaat niet :mrgreen:

Vanmorgen mensen gesproken met honden die er ook altijd lopen en die konden dat wijf ook niet en nu ik opgeknapt ben maak ik er in elk geval wel een melding van
De website van Sanja en Femie
Afbeelding
Elmo 18-7-2001 † 23-5-2009 Ostara 31-5-2002 † 15-7-2013 voor altijd in ons hart
Reny
Zeer actief

En onder mijn sodabadjes kwam ik evengoed niet uit me vent is een beul
agosjjjjjjjjjjjjjjjjj :roos:

:smile2:

Maar fijn dat je migraine weg is :ok:
Elmo
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
Elmo schreef:eind van de middag liep ik met Sanja en we komen een hond tegen waarvan ik zijn houding al niet helemaal vertrouwde. Eigenlijk loopt Sanja altijd kwispelend op alle honden af het kind vind de hele wereld lief maar nu bleef ze bij me in de buurt. Toen hij dichterbij kwam begon ie te grommen en Sanja ging achter me staan, ik draaide me om om tegen haar te zeggen dat ze niet bang hoefde te zijn vrouwtje regelt het wel maar voor ik uitgesproken was voelde ik een stekende pijn net boven mijn knieholte en hing die hond in me been ik realiseerde me gelijk dat het een oerstomme fout van me was geweest om mijn rug naar hem toe te keren ik riep auwwww en Sanja werd ineens moedig begon ook te grommen en wilde naar voren rennen dus ik gelijk terug roepen naar haar en gelukkig ging ze braaf een stukje in haar achteruit en bleef er staan de hond liet los en ik draaide me snel om en toen hij weer wilde happen gaf ik hem een lel voor zijn kop, en toen kon zijn bazin ineens haar mond open doen, ze stond er tot dan toe alleen maar stom bij te kijken, maar inplaats van haar hond tot de orde roepen kreeg ik een grote bek omdat ik hem niet mocht slaan en wat toen volgde viel mijn bek van open...het was namelijk volgens haar mijn eigen schuld en het lag aan mijn hond dalmaten waren namelijk onbetrouwbare honden en onopvoedbare krengen en helemaal niet zo lief als ze wel in die film leken en daar zou ik nog wel achter komen als dat mormel van mij eenmaal volwassen was. mijn bloed liep weg en ik kreeg de neiging haar strot dicht te knijpen, tegen dat soort mensen ingaan ben ik ondertussen al afgeleerd je kletst toch tegen een muur ik heb me redelijk netjes ingehouden en alleen gezegd dat ze in de stront kon zakken met haar keurig opgevoede hond die gaten in mensen bijt. toen heb ik Sanja geroepen, mijn onopgevoede dalmaten pup zat nog netjes op de plek waar ze van me moest blijven, ze volgde me keurig en we zijn doorgelopen. thuis met een spiegel erbij de schade bekeken en 2 vrij grote gaatjes in mijn been schoongemaakt met dettol en betadine opgedaan, ik ben allang blij dat de gaatjes in mijn been zitten en niet in Sanja. Toen Peter thuis kwam en mijn verhaal hoorde werd hij boos, ten eerste omdat ik niet naar de dokter was gegaan toen hij de gaten zag, tja ik hou niet van dokters en 17 jaar geleden heb ik een serie van 3 tetanus prikken gehad die volgens mij dacht ik jaren lang hun werk blijven doen. en ten tweede was hij nijdig omdat ik dat mens zo had laten gaan. ik kon haar niet ze kwam niet hier uit het dorp en geen idee wat voor hond het was hij was zwart/wit beetje het idee van een Friese stabij maar dan anders ik denk een of andere kruising. bovendien zie ik het nut van aangifte doen niet ze doen er waarschijnlijk toch niks mee en al met al heb ik het gevoel dat het gebeten worden mijn eigen fout was doordat ik zo stom was hem me rug toe te keren. haar stomme uitlating over dalmaten daar zit ik me nog wel steeds goed kwaad om te maken :boos: :boos:
Waarom is dat een oerstomme fout?
Als je je rug naar een hond keert zonder meteen weg te rennen wordt de confrontatie normaliter juist minder door je rug toe te keren.

Het was mij niet gelukt om mijn rug toe te keren, maar dat is wat anders :wink:
Ga lekker in de badedas groen zitten met je been :ok:
Ontsmettend en verzachtend.
Was een tijd terug een tip van Nanna voor een wondje aan een poot van een hond.
ik weet niet het was gewoon mijn gevoel dat ik dat fout deed, ik had de gedachte dat als ik hem aan was blijven kijken dat ie het lef misschien niet gehad had..en anders had ik misschien op tijd uit kunnen halen. Maar ja tis achteraf toch een koe in zijn kont kijken, ik heb nu in elk geval ontdekt dat je in rare situaties eigenlijk nooit weet hoe je gaat reageren. Normaal ben ik niet op me bekkie gevallen en dat ik nu totaal niks deed sta ik achteraf zelf ook van te kijken.

en die badedas ga ik straks gelijk halen :cheer: ik denk dat ik nu ondertussen van de soda al wel voldoende ontsmet ben :mrgreen:
Afbeelding
Elmo
Zeer actief
Contacteer:

basil schreef:Peter is geen beul :devil:
Hup, in bad jij! :smile2: :smile2: :smile2:
:S: :S: :S: :S: :S:
Afbeelding
Elmo
Zeer actief
Contacteer:

Reny schreef:

mij uitlachen krijg je spijt van :pffff:
stuur Oos wel op je af als je met Bob een keer koffie komt drinken :S: :S: :S:
Afbeelding
Henra
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Henra »

Als ik jouw was zou ik alsnog aangifte doen
De volgende keer is het een kind die gebeten wordt
Elmo
Zeer actief
Contacteer:

Henra schreef:Als ik jouw was zou ik alsnog aangifte doen
De volgende keer is het een kind die gebeten wordt
aangifte doen heeft geen nut omdat ik alleen een vage beschrijving heb, maar een melding kan achteraf alsnog weer omgezet worden in aangifte dus meer kan ik gewoon niet doen
Afbeelding
Elmo
Zeer actief
Contacteer:

basil schreef:
Elmo schreef:
basil schreef:Peter is geen beul :devil:
Hup, in bad jij! :smile2: :smile2: :smile2:
:S: :S: :S: :S: :S:
Wat is er? :mann:
niks hoor Afbeelding... verder vind ik je wel lief :mrgreen:
Afbeelding
Reny
Zeer actief

Elmo schreef:
Reny schreef:

mij uitlachen krijg je spijt van :pffff:
stuur Oos wel op je af als je met Bob een keer koffie komt drinken :S: :S: :S:

We komen gauw een keer langs (als ik uitgegriept ben) :F:

(hellup weet iemand hoe je Oos kunt omkopen :O: )
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”