Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

rode bultjes

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

cilia

rode bultjes

Ongelezen bericht door cilia »

hallo
spyk heeft op zijn buik rode bultjes en bijt heel veel
terwijl hij hyperallegeen voer krijgt van rc
heeft iemand een tip voor me
of ervaring hier mee ik blijf maar naar de da lopen en ik vindhet zo erg voor spijk

groetjes
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Re: rode bultjes

Ongelezen bericht door lianne05 »

Tsja lastig zo vanaf een computerscherm?
Kan je er wat meer over vertellen? waar zitten ze precies? zijn de bultjes open/dicht komt er "pus" uit.
Misschien kan je een foto erop zetten?
Groetjes Lianne
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Hoe oud is Spyk?

Mijn vorige hond beet en krabde ook heel veel. Toen ik hem had overgezet op kvv (=kompleet vers voer) is het over gegaan en beet hij niet meer. Het kan zijn dat jouw hond overgevoelig is voor bijvoorbeeld granen die vaak in brokken zitten waardoor hij zo´n jeuk krijgt. Probeer eens een tijdje over te stappen op vers en kijk dan hoe het gaat. Ik geef trouwens Smuldier compleet (pens/vlees). Dit is te koop in veel supermarkten. Maar andere merken zijn ook goed: b.v Energique of Carnibest. Deze merken hebben zelfs een variant voor honden met een allergie.

succes!
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

freskin schreef:Hoe oud is Spyk?

Mijn vorige hond beet en krabde ook heel veel. Toen ik hem had overgezet op kvv (=kompleet vers voer) is het over gegaan en beet hij niet meer. Het kan zijn dat jouw hond overgevoelig is voor bijvoorbeeld granen die vaak in brokken zitten waardoor hij zo´n jeuk krijgt. Probeer eens een tijdje over te stappen op vers en kijk dan hoe het gaat. Ik geef trouwens Smuldier compleet (pens/vlees). Dit is te koop in veel supermarkten. Maar andere merken zijn ook goed: b.v Energique of Carnibest. Deze merken hebben zelfs een variant voor honden met een allergie.

succes!
Hier hetzelfde. Luca had ook een droge huid op zijn buik en allemaal rode bultjes. Ik heb een paar keer een huidolie gebruikt en overgestapt op kvv. Nu heeft hij weer een prachtige zachte huid zonder bultjes en vlekken!
Luca krijgt ook smuldier :)
cilia

Ongelezen bericht door cilia »

hoi spijk is nu anderhalf

het is een witte hond en volgens de da super gevoelig
hij krijgt nu alleen brokken van rc
daar zit hij nu 5 weken op dus ik moet daar nog even mee doorgaan
hij heeft vanmorgen een prik gehad tegen de jeuk en ik heb een spray mee gekregen om die plekjes in te spuiten

maar ik vind het voor spijk zo vervelend
ghost
Zeer actief
Mijn ras(sen): Noa

Ongelezen bericht door ghost »

Hoi,

Onze hond Noa had ook last gehad van rode bultjes, vooral in liezen en oksels en bij de navel. De DA destijds vermoedde een voedingsallergie, Noa krijgt dus ook RC hypoallergeen. Hier doet hij 't goed op (heb vers geprobeerd maar dit eet hij niet, meerdere merken)

Maar ik vermoed zelf dat 't probleem meer ligt bij zijn contactallergie (hierop is hij getest) huisstofmijt, farineamijt, meelmijt, katten, grassen enz..... Voedingsallergien komen in verhouding veel minder voor. Noa heeft nu al een aantal jaren bijna geen last van zijn allergie. Of dit nu komt door de maatregelen die ik neem of omdat hij er overheen is gegroeid kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen......

Misschien dat jou hond ook last heeft van een andere allergie, wacht 't eliminatiedieet maar af kijk dan verder. Volg vooral je gevoel.... Wij vonden 't eliminatiedieet erg zwaar omdat we constant moesten opletten dat Noa niets van grond at (binnen en buiten) want een kruimeltje en 't dieet is vertroebeld. En je kunt weer van voren af aan beginnen.

Mijn gevoel zegt ook dat dierenartsen vaak snel uitgaan van een voedingsallergie, want zo'n zak rc hypoallergeen tikt natuurlijk aan!!! Dus sluit andere mogelijkheden (contactallergie, atopie) niet te snel uit!

Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor spijk
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”