Hier ook zonder internet al op de hoogte van broodfok, al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren geleden. Ik en mijn ouders hebben dus nog nooit een hond bij een broodfokker of handelaar gekocht. Gewoon bij een fatsoenlijke fokker.Marie-Josée schreef:Inderdaad, ikzelf, maar ook mijn ouders, hebben nooit een hond bij een broodfokker gekocht.Moon schreef:Heb je echt geen internet voor nodig hoor, alleen wat voorbereiding en niet de neiging hebben om impulsief te kopen. In ieder boek over puppy's wat ik gelezen heb (zijn er heel wat) staat uitgebreid beschreven bij welke fokkers je niet moet kopen...smoekie schreef:Er zitten er hier genoeg op het HF die hun hond uit de "broodfok" vandaan hebben. Waarom dan altijd andere veroordelen om de fouten die jezelf gemaakt hebt? Goed als die fouten gemaakt zijn ten tijde dat het medium internet zijn intrede nog niet gedaan had en je je daarachter zou kunnen verschuilen, maar 6-7 jr geleden stond internet al nagenoeg tot ieders beschikking
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Advies gezocht;
Moderator: moderatorteam
-
Neeltje
Re: Advies gezocht;
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Mijn ouders ook nooit, en mijn boomloze jack bij een hobbyfokker.Marie-Josée schreef:Inderdaad, ikzelf, maar ook mijn ouders, hebben nooit een hond bij een broodfokker gekocht.Moon schreef:Heb je echt geen internet voor nodig hoor, alleen wat voorbereiding en niet de neiging hebben om impulsief te kopen. In ieder boek over puppy's wat ik gelezen heb (zijn er heel wat) staat uitgebreid beschreven bij welke fokkers je niet moet kopen...smoekie schreef:Er zitten er hier genoeg op het HF die hun hond uit de "broodfok" vandaan hebben. Waarom dan altijd andere veroordelen om de fouten die jezelf gemaakt hebt? Goed als die fouten gemaakt zijn ten tijde dat het medium internet zijn intrede nog niet gedaan had en je je daarachter zou kunnen verschuilen, maar 6-7 jr geleden stond internet al nagenoeg tot ieders beschikking
Maar als er al verteld werd dat een hond bij een broodfokker vandaan kwam was de meest genoemde "smoes" dat er "toen" nog geen internet was en ze het niet "wisten" en als je nu een hondje koopt bij een broodfokker je beter moet weten omdat we nu "internet" hebben.
Ook "zij" hadden zich ten tijde van aanschaf op een andere manier kunnen verdiepen/informeren zodat ze geen hond zouden kopen bij een broodfokker vandaan en derhalve hier niet zouden hoeven te zeggen dat ze er spijt van hebben en ze nu wel beter weten
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
moderatorteam
- Zeer actief
*We gaan nogmaals in herhaling met ons verzoek van gisteren.
TS is het nu wel duidelijk geworden ( zo niet dan wordt dat het ook niet meer) dus het dringende verzoek dit te laten voor wat het is en bij het oorspronkelijke onderwerp te blijven waar TS mee begon.*
TS is het nu wel duidelijk geworden ( zo niet dan wordt dat het ook niet meer) dus het dringende verzoek dit te laten voor wat het is en bij het oorspronkelijke onderwerp te blijven waar TS mee begon.*
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
storm hebben we overgenomen
en roxy van een fokker.. die aangesloten is bij weet ik hoe het heet de nederlandse fok bond of zo.. maar goed stond wel daar aangeschreven.. en we hebben haar dan ook bij die fokker gehaald.. en ik was heel naief.. en heb haar daar gekocht. omdat het me goed leek.. maar goed hoe meer ik op het forum zit hoe meer ik weet(denk) dat het broodfok was..
in st oedenrode..
en roxy van een fokker.. die aangesloten is bij weet ik hoe het heet de nederlandse fok bond of zo.. maar goed stond wel daar aangeschreven.. en we hebben haar dan ook bij die fokker gehaald.. en ik was heel naief.. en heb haar daar gekocht. omdat het me goed leek.. maar goed hoe meer ik op het forum zit hoe meer ik weet(denk) dat het broodfok was..
in st oedenrode..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*