Hanneke2 schreef:
Ja, ik heb mijn honden ook echt voor de hip, lekker trendy, eentje die verrot geschopt en geschoten is en eentje die in beslag is genomen omdat haar baas weinig anders met zijn honden deed dan ophangen.
Dus dan moet de Nederlander maar het Spaanse honden probleem gaan oplossen ?
Om de een of andere reden had ik jou tot dusver intelligenter ingeschat dan nu blijkt, zo zie je maar weer.
Heb het al zovaak mee gemaakt, dat hét buitenlandse hondje hier in Nederland totaal niet kon aarden, en dat het weer terug ging naar de plaatsings stichting, waarna het wederom voor een grof bedrag over de spreekwoordelijke toonbank is gegaan .. Gewoon je reinste handel als je het mij zou vragen ...
Ik heb het even niet helemaal duidelijk, maar al jouw honden komen uit een Nederlands asiel, toch? Ik heb daar ook wel gezocht hoor, maar de leuke makkelijke honden waren al weg voordat ik kon informeren, en nee, ik vond mezelf niet geschikt voor een verknipte herder of verpeste rottweiler.
Ja, mijn hond heeft o.a. in een asiel gezeten, en is ná vier bazen bij mij terrecht gekomen, het kan dus raar lopen in een honden leven
En om nou gelijk te zeggen dat het een easy going type of Labrador is .. Verre van dat!
En zoals je zelf zegt, je wilt niet gaan voor een herder of een rottweiler (of een willekeurig ander ras) die een stukje bagage uit zijn of haar verleden mee torst, maar je haalt wel een hond uit het buitenland naar nederland, die flink mishandelt is (geschopt, geslagen, opgehangen, beschoten, etc ..). Je maakt mij niet wijs, dat zo'n hond voor het leven getekend is, meer als de hond die in het asiel zit hier in NL met een stukje extra bagage
Ik ga het gewoon voor de gein nog een keer zeggen: iets van 90% van de Nederlandse asielhonden wordt herplaatst. Iets van 60% van de Spaanse asielhonden wordt in met elkaar een box gepropt en vergast. Excuse me dat ik dan *goeie* Spaanse asiels steun door daar een hond van te adopteren.
En waar haal je die aantallen vandaan ? Die zijn mijn inziens totaal uit de lucht gegrepen. Of is het soms vandaar dat er een voorziening is NL waar honden en ook katten zitten (ook sommige andere dieren), die niemand een tweede kans willen geven, omdat ze een klein euvel hebben (gedrag of lichamelijk) ? Meten met twee maten noemt men dat ook wel