Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vis is gezond, schaal/schelpdieren ook?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Vis is gezond, schaal/schelpdieren ook?

Ongelezen bericht door Frenk »

Dat vis gezond is om af en toe te voeren, dat weet ik. Maar hoe zit dat met schaal en/of schelpdieren? Bij de visboer waar ik net tijdens het uitlaten langskwam was een vismisx in de aanbieding. Tonijn, zalm en kabeljauw in blokjes en gamba's en schelpjes (ik weet niet wat, waarschijnlijk kokkeltjes). Ik heb ze gevraagd om de gamba's en schelpjes eruit te halen (voor Frenk dus), maar vraag me nu af of dat wel echt nodig is? Ik kan er via google niet veel over vinden, dus vandaar mijn vraag hier.
Afbeelding
Zeeuwse labjes
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retrievers
Aantal honden: 2

Re: Vis is gezond, schaal/schelpdieren ook?

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

Geen idee, maar die van mij vinden het heerlijk om hier langs de waterkant krabbenppotjes te snacken. De meeuwen eten het lijfje van de krabben wel, maar kunnen niks met de pootjes. Nou, die twee van mij weten er wel raad mee :wink:
Of het ook echt gezond is weet ik niet, maar ze zijn er ook nog nooit ziek van geworden en ze vinden het in ieder geval wel heel lekker.... :lol1:
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Hier eten ze ook meerdere keren per week krab, garnaal, mosselen en verder alles wat ze maar kunnen snacken van het strand. Ze vinden het heerlijk en ik zie er niet echt problemen van.
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Bo eet geen garnalen. Misschien omdat daar teveel troep opzit als je ze voorverpakt koopt...?

Gewone vis is in het algemeen beter, maar als ie ze eet denk ik niet dat het kwaad kan. Aan het strand vind ik toch anders, is vers en minder..
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”