Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

GG1 examen

Moderator: moderatorteam

Domie
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

GG1 examen

Ongelezen bericht door Domie »

Zo ben je een week geleden nog kampioen geworden tijdens de kennemermatch.... En zo krijg je een half diploma GG1 op je examen een week later. Maar........ ik ben zeer tevreden. Paco was alert, paco was vrolijk. Het weer zat mee. Maar wij hadden wel een keur meester die zelf op dat moment ook examen deed door ons te beoordelen. Er stond een complete delegatie van cynophilia bij ons aan de kant van het veld om hem te beoordelen. Hij kon zich dus ook geen door de vingers zien permitteren. Hij heeft ons dus ook behoorlijk af lopen zeiken. elk vingertje,elk knikje elk wiebelt je was punten aftrek. Los volgen sommige momenten wat achter maar andere momenten heel mooi. Sorry, 0 punten!!!!! Rennend naar het vak maar wel wat traag gaan liggen. Sorry 2 punten eraf!!!! Ik wacht nog met spanning op de luitslagen van de beginners maar van de GG3, 2 en 1 was er helemaal niemand volledig geslaagd. Bij GG1 vielen 3 halve diploma's.......

Mijn lijstje:

Baas hond 10
1 minuut zitten in zicht: 10
3 minuten af in zicht 9,5
Komen op bevel 9
Sprong over de horde 9
Vlak apport 9
Terug zenden vak 7
Volgen aan de lijn 6,5
Appèl op afstand 5
Los volgen 0
Af tijdens volgen 0
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco

Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: GG1 examen

Ongelezen bericht door LongFields »

Jammer dat het geen heel, maar een half diploma is geworden, maar toch gefeliciteerd!
Wat is de reden waarom je geen heel diploma gehaald hebt, 1 van de onderdelen waar je een 0 op gescoord hebt?
(sorry voor de onbenullige vraag, maar ik weet niet precies wat de regels zijn voor een heel, of een half diploma)

Als je nu de andere helft van het diploma wil gaan halen, hoef je dan ook nog maar de helft van de oefeningen te doen, degene die je nu niet hebt gehaald?
Domie
Zeer actief
Contacteer:

Ik had nu 199,5 punten en voor een heel diploma moet je er 225 hebben. Met dank aan de 2 keer een 0 dus. De 0 voor het volgen vond ik totaal onterecht. Bij af tijdens volgen bleef hij zitten in een soort twijfende hangstand. (zal ik gaan liggen of niet....??? Ook 0 punten dus. De 7 voor het vak sturen vond ik ook wel wat mager want hij ging en hij ging liggen. Wel met kort handgebaar maar dat mag. Kost je 1 punt maar traag gaan ilggen 2 punten eraf???? Enapel op adstand kan hij prima. Daar kon hij hoger voor scoren. Maar hij anticipeerde. Hij ging prima in zit maar ging meteen daarna weer liggen. Hij wachtte dus niet op mijn af commando. Dat anticiperen kostte me meteen 5 punten. eoordeled

Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Jammer dat het maar een half diploma is, maar toch gefeliciteerd!

Overigens, als ik het zo hoor is het niet extreem streng beoordeeld hoor. Tuurlijk, het is streng, maar dat is de G&G nou eenmaal, en elk niveau hoger wordt er strenger beoordeeld. Dat je hond het kan, maar net bij zo'n examen anticipeert bijvoorbeeld is wel pech, maar dat het je (best veel) punten kost is wel normaal.

Volgende keer gaat het vast nog beter :cheer:
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Domie
Zeer actief
Contacteer:

Niet streng? :mrgreen: oh mijn hemel.... kan het dus nog erger?

Van de 20 examen kandidaten 5 hele diploma's. paar halve en de rest gezakt Alleen bij 13 GG beginners vielen de 5 hele diploma's. Trainers en cursisten waren in diepe rouw. Zo erg hadden ze het op KC Kennemerland nog nooit meegemaakt. Als jij zegt dat het nog meevalt hou ik mijn hart vast voor de volgende keren.

Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Zou de keurmeester zelf geslaagd zijn denk je? :mrgreen:
Jammer hoor, dat jullie nu net 'slachtoffer' moesten worden :( , toch gefeliciteerd met je halve diploma.
Maar deze is natuurlijk het belangerijkst: Baas hond 10 :ok:
Afbeelding
Domie
Zeer actief
Contacteer:

De keurmeester werd wel op zijn vingers getikt tijdens de 3 minuten af in zicht :mrgreen: Hij stond zo te kletsen met mijn trainer dat hij de tijd vergat. Na 5 minuten (groepsgenootje hield de tijd ook voor zichzelf bij) kwam de beoordelaar van de keurmeester het veld op dat in de regelementen 3 minuten af stond en geen 5 dus de honden mochten weer zitten. Oeps. Wij moesten well lachen. dat was vast puntenaftrek van de keurmeester.

Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Domie schreef:Niet streng? :mrgreen: oh mijn hemel.... kan het dus nog erger?

Van de 20 examen kandidaten 5 hele diploma's. paar halve en de rest gezakt Alleen bij 13 GG beginners vielen de 5 hele diploma's. Trainers en cursisten waren in diepe rouw. Zo erg hadden ze het op KC Kennemerland nog nooit meegemaakt. Als jij zegt dat het nog meevalt hou ik mijn hart vast voor de volgende keren.
Over het aantal geslaagden kan ik niks zeggen, punt is dat dat nogal wisselt. Soms zit het weer tegen of wat dan ook dus doen veel honden het relatief slecht. De beoordeling wordt niet gedaan op basis van het aantal wat moet slagen, maar er wordt gewoon gekeken per koppel.

Wat ik niet streng vind (maar het blijft lastig beoordelen als je het niet echt hebt gezien) is 2 punten aftrek voor traagheid. Als een hond niet af gaat tijdens het af met doorlopen dan is dat nou eenmaal een 0, hoe sneu ook. Een twijfelende hangstand is voor een keurmeester hetzelfde als niet af gaan, dus tjah, hoewel het lastig is is het geheel volgens de richtlijnen om daar dan een nul voor te krijgen :wink:
En anticiperen wordt streng op gerekend.

Dus ja, het is streng, maar wat ik zo hoor dus niet strenger dan dat ik gewend ben, maar soms doen alle honden het om een onbekende reden relatief slecht waardoor er in totaal weinig mensen slagen. Altijd teleurstellend natuurlijk, maar volgende keer doen jullie het vast beter :E:
Enige wat ik nog kan bedenkne dat het misschien voor een examen relatief streng is, omdat ik wedstrijden loop en dus op dat niveau denk :F:
Afbeelding
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Domie schreef:Niet streng? :mrgreen: oh mijn hemel.... kan het dus nog erger?

Ik kreeg met de GG1 aftrek omdat ik iets te lang vóóóór riep, werd als twee commando's gezien,...ik bedoel maar :19: :wink:

Wel van harte gefeliciteerd met je halve diploma, tóch een mooi resultaat!
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Carma schreef: Ik kreeg met de GG1 aftrek omdat ik iets te lang vóóóór riep, werd als twee commando's gezien,...ik bedoel maar :19: :wink:

Bekijk het ook eens van de andere kant... als ze niet zo streng zouden zijn zou iedereen zo de G&G diploma's halen. Nu kun je echt trots zijn op wat je behaald :ok:
Afbeelding
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

gefeliciteerd!! :cheer:

Ja het is behoorlijk streng maar dat vind ik juist goed, het is ook niet zomaar iets je moet het echt zien als sport. En hoe verder je komt hoe strenger....
Toen ik dit jaar slaagde voor GG2 ben ik (helaas thuis) de punten na gaan tellen, bleek gewoon dat de keurmeester zich 10! punten verteld had, had dus ipv 239 punten 249 punten...geluk voor mij, hij heeft het nog wel veranderd...
En inderdaad de commando's tellen erg zwaar, en de snelheid waarop een oefening wordt uitgevoerd...
Groetjes Lianne
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Gefeliciteered met je halve diploma.
Ga je voor de herkansing in Amersfoort?

Dat heb ik een keer gedaan.
Viel daar reuze mee en ik heb toen een G&G 1 binnen gehaald :D

(of kan dat niet meer?)

Het kan soms gewoon tegen zitten op een examendag dus daar zou ik maar niet te veel mee zitten.
Dat zou de club ook niet moeten doen, ze hebben wel eens eerder wat tegenslag gehad op zo'n dag :wink:

Het is het regelement waar de keurmeester zich aan moet houden.
Een van de redenen waarom voor mij het plezier er een beetje af ging.
Ik heb jaren op G&G niveau getraind, maar de examens vond ik niet leuk :mrgreen:
De eisen zijn in de loop van de tijd nogal wat opgeschroefd.
En ik gebruik nou eenmaal graag een handgebaar bij een aantal commando's :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Oh Do, wat jammer om te horen zeg... :(
Maar goed, een half diploma is ook niet niks en je loopt wel met de Kampioen van Kennemerland :engel: :cheer:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik wist niet dat het zo streng was, maar petje af hoor :ok:
Domie
Zeer actief
Contacteer:

Het examen is inmiddels opnieuw aangevraagd is mij verteld. Maart mogen alle kandidaten die nu examen hebben gedaan en die gezakt zijn of een half diploma kregen, het overnieuw doen.

Er is samen met de aanvraag een dikke klachten brief naar Cynophilia gegaan. Daar staan onder meer de volgende punten in:
*Er is veel te streng beoordeeld voor een examen op een KC Streng is oke maar er is een verschil tussen keuren op een wedstrijd of een examen op een kc.
Meneer de keurmeester heeft zonder pardon iemand volledig laten zakken die verhaal kwam halen over de puntentelling bij de uitslag op grond van 1 ontevreden onderdeeltje. Zij was anders geslaagd geweest.
Het examen van in totaal 20 kandidaten duurde 11 uur lang. Kandidaten die om half 1 hadden moeten beginnen moesten om half 12 aanwezig zijn maar waren pas om half 3 aande beurt. De dag was dus veel te lang, voor zowel hond als baas
En het grootste punt van kritiek: Meneer de keurmeester in opleiding die dus op dat moment zelf ook examen deed als keurmeester, was zelf trainend lid bij ons bij GG2. Ik heb 2 blokken GG1 met hem en zijn rotweiler gelest. Hij deed zelf examen tijdens een wedstrijd. Hij leefde al in onvrede met de KC omdat hij de traininingstijd en instructeur van GG2 niet naar zijn hand kon zetten, zoals het hem het beste uit kwam met zijn verdere priveleven. Hij is recentelijk opgestapt omdat hij dit laatste niet voor elkaar kreeg. Er is hier dus sprake geweest van belangen verstrengeling en subjectieve beoordeling volgens de KC.

Dit krijgt dus nog een staartje!
Laatst gewijzigd door Domie op 25 nov 2009 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.

ranetje
Zeer actief

Het zal vast heel vervelend zijn geweest, maar de naam zo op het forum zetten vind ik niet correct.
Ik hoop dat dit niet de brief is die naar Cynophilia is gegaan.
Volgens mij is het niet juist om dat zo op internet te deponeren.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Carma
Zeer actief

Benji&Brenda schreef:
Carma schreef: Ik kreeg met de GG1 aftrek omdat ik iets te lang vóóóór riep, werd als twee commando's gezien,...ik bedoel maar :19: :wink:

Bekijk het ook eens van de andere kant... als ze niet zo streng zouden zijn zou iedereen zo de G&G diploma's halen. Nu kun je echt trots zijn op wat je behaald :ok:

Ik vind het ook helemaal niet erg hoor, dat men streng keurt. Het was alleen even om aan te geven waar men al zo over kan vallen, er moeten immers altijd verbeter puntjes blijven :wink:
Afbeelding
Carma
Zeer actief

ranetje schreef:Het zal vast heel vervelend zijn geweest, maar de naam zo op het forum zetten vind ik niet correct.
Edit: hé de tekst die ik had getypt is niet leesbaar :denken:
Ik had geschreven dat ik met bovenstaande eens was en dat we het verhaal maar van een kant te horen hebben gekregen, dat is nooit zo eerlijk. Goed dat je de naam heb verwijderd :ok:
Laatst gewijzigd door Carma op 25 nov 2009 21:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Domie
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:Het zal vast heel vervelend zijn geweest, maar de naam zo op het forum zetten vind ik niet correct.

Ik heb de naam weg gehaald :wink: Ik snap je wel. De rest is wat ik heb gehoord, de brief zelf heb ik niet gezien.

ranetje
Zeer actief

Domie schreef:

Ik heb de naam weg gehaald :wink: Ik snap je wel. De rest is wat ik heb gehoord, de brief zelf heb ik niet gezien.
:ok:
Afbeelding
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Tsja jammer dat het zo voor jullie verlopen is maar ik denk niet dat de brief heel erg veel zal uithalen, soms zit het mee en soms zit het tegen, dat is nou eenmaal met examen, kijk maar naar het rij-examen, hoeveel mensen daar wel niet zakken op 1 klein dingetje, bij een ander waren ze geslaagd en nu helaas niet.
Hopen voor jou dat je de volgende x een ander hebt, je moet het soms gewoon treffen! Maar het is nou eenmaal niet heel makkelijk om te slagen, houd dat wel in je achterhoofd, als bijv. het volgen niet gaat zoals het moet dan houdt het op en ben je gezakt, je kan dus wel echt op 1 onderdeel zakken!
Groetjes Lianne
Domie
Zeer actief
Contacteer:

Ik weet het , hoe zwaar het is. Ik heb mijn GG Beginners ook in 2 keer gedaan. De eerste keer was Paco echt nog heel jong en het was al knap met zijn onstuimige gedrag dat hij een half kon halen. Vorig jaar december de tweede helft. Die keurmeester was echt zo soepel.Dat was ook niet helemaal de bedoeling. Zij redeneerde dat zij wilde zien dat de hond en de baas plezier hadden in het doen van de oefeningen... of je er nu 1 of 2 commando's voor nodig had, als de hond het maar deed. Ze werd toen voor de grasp meteen aangesteld als vaste GG keurmeester van onze kc. Dat kan tuurlijk niet :mrgreen:

Streng zijn vind ik helemaal niet erg! Dat hoort bij dit hoge nivo. Ik heb zelf ook een trainer die zelf IPO heeft getraind. Dus we worden echt niet als softies voorbereid op het examen. Onder deze omstandigheden van dit examen vorige week ben ik trots op mijh halve en ik ga in maart gewoon de 2de heflt halen. Paco kan het! Dezelfde lijst en dan een iets hoger cijfer voor mijn 2 keer een 0 en ik heb een heel diploma!

janine
Zeer actief

Ongelezen bericht door janine »

Als ik dit zo lees..Oeps dan wordt het nog wat met mij..Ik heb binnenkort GG1 examens..Maar ik weet dat ik zelf wat onhandig/lomp ben dus ik vermoed dat de punten die ik kwijtraak te danken zijn aan mijn eigen "onhandigheid". Het kost me veel energie om als een "robot" te lopen/doen. Want zo voelt het soms wel een beetje..Ik heb de meeste training nodig gehad om mijn lichaamshouding bij te schaven..Gelukkig heb ik een superhond die me ook bij GGB er doorheen sleepte..En ik bepaalde opzichten was de keurmeester soepel maar tegelijkertijd ook streng..
Als ik zulke berichten lees dan beginnen de examenkriebels wel beetje op te spelen, maar we zullen zien..Het is een momentopname en ik weet wat mijn kleine draak in huis heeft..Dus mochten we "zakken" dan is dat jammer..
Afbeelding
Carma
Zeer actief

janine schreef:Als ik dit zo lees..Oeps dan wordt het nog wat met mij..Ik heb binnenkort GG1 examens..Maar ik weet dat ik zelf wat onhandig/lomp ben dus ik vermoed dat de punten die ik kwijtraak te danken zijn aan mijn eigen "onhandigheid". Het kost me veel energie om als een "robot" te lopen/doen. Want zo voelt het soms wel een beetje..Ik heb de meeste training nodig gehad om mijn lichaamshouding bij te schaven..Gelukkig heb ik een superhond die me ook bij GGB er doorheen sleepte.
Hérkenbaar! Ik heb ook een hond die mij met enige regelmaat redt uit onhandige akties van mijn kant :wink:
Alvast heel veel succes met je examen :ok:
Afbeelding
janine
Zeer actief

Tja...Ik mag niet klagen maar ben geslaagd..Ik had al wel begrepen dat de keurmeester streng kon zijn..Niks mis mee..
Maar ik vind het dan erg jammer dat ik punten kwijtraak omdat ze vond dat Jeppe te langzaam ging liggen, terwijl ze voordat ik hoek had bereikt wel down lag..

Het is ook niet goed dat er grote verschillen zijn tussen keurmeesters..Maar we zullen zien bij GG2 wie we dan weer krijgen..
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

janine schreef:Tja...Ik mag niet klagen maar ben geslaagd..Ik had al wel begrepen dat de keurmeester streng kon zijn..Niks mis mee..
Maar ik vind het dan erg jammer dat ik punten kwijtraak omdat ze vond dat Jeppe te langzaam ging liggen, terwijl ze voordat ik hoek had bereikt wel down lag..

Het is ook niet goed dat er grote verschillen zijn tussen keurmeesters..Maar we zullen zien bij GG2 wie we dan weer krijgen..
Niks van aantrekken.
Gefeliciteerd met je diploma :ok:
Afbeelding
janine
Zeer actief

ranetje schreef:
janine schreef:Tja...Ik mag niet klagen maar ben geslaagd..Ik had al wel begrepen dat de keurmeester streng kon zijn..Niks mis mee..

Niks van aantrekken.
Ik ben ook zeker blij met mijn diploma..Helaas ging de sprong over de horde niet goed..Dus daar liet ik 30 punten liggen..Wekenlang ging het goed, maar vandaag niet... Ik ben ook meestal erg nerveus terwijl ik weet dat ik superhond heb..
Maar ik geloof best dat iedere keurmeester op bepaalde punten let..Ik heb me echt afgeleerd mijn handen te bewegen om te voorkomen dat het gezien kan worden als "verkapt" commando....En mijn wendingen vergt ook nog wat training ook al snap ik nog niet altijd wat ik verkeerd doe..maar goed..Maar over het totaalplaatje ben ik apetrots..
Jeppe kent de oefeningen al door en door..En dan mag ik mezelf wel op de schouders kloppen dat ze toch nog plezier erin heeft..
En vandaag was het helaas toch wat koud en nattig..En er zijn heel wat honden die dan wat minder presteren..Jeppe kan er ook handje van hebben en dan eigenwijs zijn..Liefst zou ze kleedje hebben :lol1: Maar nu mogen we door naar GG2..Eindelijk wat nieuwe oefeningen die we mogen aanleren...
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

janine schreef:
ranetje schreef:

Niks van aantrekken.
Ik ben ook zeker blij met mijn diploma..Helaas ging de sprong over de horde niet goed..Dus daar liet ik 30 punten liggen..Wekenlang ging het goed, maar vandaag niet... Ik ben ook meestal erg nerveus terwijl ik weet dat ik superhond heb..
Maar ik geloof best dat iedere keurmeester op bepaalde punten let..Ik heb me echt afgeleerd mijn handen te bewegen om te voorkomen dat het gezien kan worden als "verkapt" commando....En mijn wendingen vergt ook nog wat training ook al snap ik nog niet altijd wat ik verkeerd doe..maar goed..Maar over het totaalplaatje ben ik apetrots..
Jeppe kent de oefeningen al door en door..En dan mag ik mezelf wel op de schouders kloppen dat ze toch nog plezier erin heeft..
En vandaag was het helaas toch wat koud en nattig..En er zijn heel wat honden die dan wat minder presteren..Jeppe kan er ook handje van hebben en dan eigenwijs zijn..Liefst zou ze kleedje hebben :lol1: Maar nu mogen we door naar GG2..Eindelijk wat nieuwe oefeningen die we mogen aanleren...
Laat ens een filmpje maken van de wendingen en laat je daarna uitleggen wat je verkeerd doet (of zou doen :wink: )
Op filmpjes kan je een hoop zien en leren.
Afbeelding
janine
Zeer actief

Ik zal eens kijken of ik keer filmpje kan laten maken van mezelf..Ik hoor meestal terug dat Jeppe me netjes volgt..Tja..Ik zie dat zelf niet omdat ons is aangeleerd dat je rechtuit moet lopen..Maar dan geloof ik maar wat anderen zeggen..
De vorige keer kreeg ik als commentaar dan mijn wendingen te ruim waren..Nu kreeg ik er ook wel wat commentaar op maar wel minder..
Nu liep ze o.a. iets te wijd...Op zich vond ik het niet vreemd omdat ik met versnelde pas zelf in de war raakte..En Jeppe dus ook..en die bleef inderdaad toen even iets achter..Dat zag ik zelf ook....Ik moet nog boel leren maar weet ook wel dat ik niet zón kei ben om wat aan mijn loophouding te veranderen.. :tongue: :tongue:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

janine schreef:Ik zal eens kijken of ik keer filmpje kan laten maken van mezelf..Ik hoor meestal terug dat Jeppe me netjes volgt..Tja..Ik zie dat zelf niet omdat ons is aangeleerd dat je rechtuit moet lopen..Maar dan geloof ik maar wat anderen zeggen..
De vorige keer kreeg ik als commentaar dan mijn wendingen te ruim waren..Nu kreeg ik er ook wel wat commentaar op maar wel minder..
Nu liep ze o.a. iets te wijd...Op zich vond ik het niet vreemd omdat ik met versnelde pas zelf in de war raakte..En Jeppe dus ook..en die bleef inderdaad toen even iets achter..Dat zag ik zelf ook....Ik moet nog boel leren maar weet ook wel dat ik niet zón kei ben om wat aan mijn loophouding te veranderen.. :tongue: :tongue:
Goed lopen lukt mij ook niet altijd :mrgreen:
Vooral niet als ik zenuwachtig ben en dat is op examens meestal het geval bij mij :wink:
Het slaat natuurlijk nergens op maar ja :U:

Je trainer is er om je te helpen en te waarschuwen als je niet goed loopt :wink:
Een filmpje is daarbij echt heel nuttig.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”