Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
een border collie moet je bezig houden...
Moderator: moderatorteam
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Re: een border collie moet je bezig houden...
Die is lekker bezig! 
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik zou er denk ik compleet gestoord van worden 
-
sjuutje
- Actief
- Mijn ras(sen): kruising kangaroo en kelpie... een working kelpie!
- Aantal honden: 2
geweldig!
Vindt het wel knap hoor dat ie zo goed en netjes die opdrachtjes doet. Hij is echt een en al oog en oor, geweldig om te zien! Hoop dat ik ooit de rust en het geduld kan krijgen/hebben om dat onze toekomstige hond (working kelpie) aan te leren.
Vindt het wel knap hoor dat ie zo goed en netjes die opdrachtjes doet. Hij is echt een en al oog en oor, geweldig om te zien! Hoop dat ik ooit de rust en het geduld kan krijgen/hebben om dat onze toekomstige hond (working kelpie) aan te leren.
Working kelpie, eigenwijs, sportief en prachtig om te zien!
-
*Jolanda*
Prachtig gezicht...
hij heeft er echt veel plezier in...
hij heeft er echt veel plezier in...
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
bezig zijn met je hond bedoel je? dingen aanleren? een hond hebben die graag iets voor de baas doet?Aimee schreef:Ik zou er denk ik compleet gestoord van worden
deze hond doet dit echt niet 24/7 hoor, die ligt ook heerlijk voor de kachel te pitten.
ik vind het ontzettend knap dat ze dit kan met hem, er zitten " kunstjes" bij die behoorlijk hoogstaand zijn.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Ik denk dat deze hond heel goed weet wanneer hij wel en niet mag 'werken'. De tricks in dit filmpje kennen mijn honden ook bijna allemaal, maar in huis zijn ze gewoon rustig hoorAimee schreef:Ik zou er denk ik compleet gestoord van worden
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Ellepel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Heerlijk om naar te kijken! dat koppie!!! Baasjes wat moet ik nu doen???
-
Brindlecardi
- Zeer actief
yamie schreef:bezig zijn met je hond bedoel je? dingen aanleren? een hond hebben die graag iets voor de baas doet?Aimee schreef:Ik zou er denk ik compleet gestoord van worden
deze hond doet dit echt niet 24/7 hoor, die ligt ook heerlijk voor de kachel te pitten.
ik vind het ontzettend knap dat ze dit kan met hem, er zitten " kunstjes" bij die behoorlijk hoogstaand zijn.
Ik zou er gek van worden als een hond continu van de baas bevestiging nodig heeft, en uitdaging. Ik vind het helemaal niet erg om mijn hond dingen aan te leren of er mee bezig te zijn, maar bij een BC gaat dat allemaal zo in extremen in mijn opinie. Ik zou ook echt alleen een BC nemen als ik niet zou werken, of als schapenherder dienst zou doen.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Die van mij is nog lang niet zo ver, maar kan wel al een heleboel(dit filmpjes is 1 van mijn inspiratiebronnen voor nieuwe trucjes). Alleen allemaal niet zo beheerst als deze border. Die van mij doet zijn kunstjes als zo snel en het moeilijke is om juist die rust met trucjes erin te krijgen. Dat is wat ik zo mooi vind.
En Kay hoeft echt niet continu bevestiging van de baas (bij trucjes wel van de koektrommel
). Hij is juist erg zelfstandig op bepaalde vlakken. Doet baasje niet mee? Oke dan doe ik het zelf, of gaat slapen. Ik moet echt duidelijk vragen om aandacht van hem hoor. Dus echt zo'n border valt wel mee, al zeg ik het zelf 
En Kay hoeft echt niet continu bevestiging van de baas (bij trucjes wel van de koektrommel

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
je ziet hier een filmpje, een compilatie, van wat deze hond allemaal kan, waar het ook goed gaat.Aimee schreef:yamie schreef:bezig zijn met je hond bedoel je? dingen aanleren? een hond hebben die graag iets voor de baas doet?Aimee schreef:Ik zou er denk ik compleet gestoord van worden
Ik zou er gek van worden als een hond continu van de baas bevestiging nodig heeft, en uitdaging. Ik vind het helemaal niet erg om mijn hond dingen aan te leren of er mee bezig te zijn, maar bij een BC gaat dat allemaal zo in extremen in mijn opinie. Ik zou ook echt alleen een BC nemen als ik niet zou werken, of als schapenherder dienst zou doen.
er zijn BC's die extreem zijn, maar ook meer dan genoeg die gewoon fijn trainbaar zijn, maar ook wel een eigen ik hebben, ik denk ook niet dat jij een BC moet nemen, ook al zou je niet werken of schaapherder zijn
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Waar heb jij last vanyamie schreef:je ziet hier een filmpje, een compilatie, van wat deze hond allemaal kan, waar het ook goed gaat.Aimee schreef:
er zijn BC's die extreem zijn, maar ook meer dan genoeg die gewoon fijn trainbaar zijn, maar ook wel een eigen ik hebben, ik denk ook niet dat jij een BC moet nemen, ook al zou je niet werken of schaapherder zijn
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
huh? nergens van hoor, ik bevestig toch alleen jou idee? alleen jij denkt in extremen, en ik denk dat jij idd geen BC baas bent, als je nl denkt, dat JIJ dat alleen kunt zijn als je niet werkt of herder bent, dan denk ik dat je zoiezo niet geschikt bent 
- miranda1982
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): mechelse herder,border collie en een australian shepherd
wat een knapperd
ik heb hier ook een bc die is echt niet extreem druk hij ligt het liefst te luieren en zelfs als hij moet werken zie je hem soms die middelvinger naar je opsteken
ik heb hier ook een bc die is echt niet extreem druk hij ligt het liefst te luieren en zelfs als hij moet werken zie je hem soms die middelvinger naar je opsteken

-
Brindlecardi
- Zeer actief
Oke sorry, dan heb ik het verkeerd geïnterpreteerdyamie schreef:huh? nergens van hoor, ik bevestig toch alleen jou idee? alleen jij denkt in extremen, en ik denk dat jij idd geen BC baas bent, als je nl denkt, dat JIJ dat alleen kunt zijn als je niet werkt of herder bent, dan denk ik dat je zoiezo niet geschikt bent
- saffie
- Zeer actief
Leuk fimpje! Ik heb weer een paar ideetjes opgedaan voor nieuwe kunstjes
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik vind het een enorm leuk filmpje, de hond heeft er overduidelijk gewoon heel veel plezier in en doet alle trucjes zo te zien graag. Niks mis mee, lijkt mij!
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Wat een meesterlijk beest!!
Hoe dat ie zich in dat kleedje rolt of in die koffer duikt! Heerlijk!!!

Hoe dat ie zich in dat kleedje rolt of in die koffer duikt! Heerlijk!!!
RIP Cena
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Hoe hij op 1:30 in die koffer gaat is echt geweldig!!
Leuk filmpje. Hond en baas hebben er duidelijk veel plezier in
Leuk filmpje. Hond en baas hebben er duidelijk veel plezier in

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Arline
- Zeer actief
Ik had het filmpje al eens gezien. Ik vind het een leuk filmpje! Het is echt niet zo dat je 24/7 met de hond bezig moet zijn. Juist als je ze uitdaging bied en geestelijk bezighoud kunnen ze ook heerlijk voldaan vloerkleedje spelen.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Geestelijke uitdaging dus!Arline schreef:Ik had het filmpje al eens gezien. Ik vind het een leuk filmpje! Het is echt niet zo dat je 24/7 met de hond bezig moet zijn. Juist als je ze uitdaging bied en geestelijk bezighoud kunnen ze ook heerlijk voldaan vloerkleedje spelen.
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Ben ook niet echt een Border liefhebber, maar dit ding grijnst van oor tot oor. Schattig. 
- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- Aantal honden: 3
Geweldig fimpje, al ben ik wellicht bevooroordeeld omdat ik nou eenmaal verliefd ben op border collie's. Het is dat ik al 4 honden heb maar ooit hoop ik er toch nog eens eentje te mogen hebben.

- SweetVampire
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): nog geen...
wauw wauw wauw!!!! echt zon hond is geweldig, al zorg voor een groot deel een baasje daar ook voor, maar lijkt me echt super zo te kunnen werken met een hond!!!
keep you're mind wide open...and look,everything you see will be the truth.