Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Broodfok door Australische Labradoodle founder

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

stop broodfok
geregistreerd lid

Broodfok door Australische Labradoodle founder

Ongelezen bericht door stop broodfok »

Deze zogenaamde founder van de Australische Labradoodle, Rutland Manor, is erg in opspraak op dit moment. Veel fokkers van de labradoodle hemelen deze fokker op terwijl ze een broodfokker is
Kijk eens hier, lees een en ander door en teken a.j.b de petitie

http://stoprutlandmanor.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Het betreft op grote schaal broodfok:
1. Teven worden gedekt vanaf de eerste loopsheid, ongeveer 8 maanden oud. Daarna worden ze elke loopsheid gedekt. Er zijn van 1 teef gegevens verzameld en die teef heeft vanaf de leeftijd van 8 maanden 9 nesten gehad in 4 jaar tijd.
2. Vervalsing van zogenaamde stambomen. Een groot gedeelte van de zogenaamde AML zijn 80-100 procent poedel.
http://stoprutlandmanor.files.wordpress ... ree-11.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
De reu uit bovenstaand schema, Redd Baron, fungeert nu in Nederland als dekreu.
3. Fokken met een teef uit een asiel, waarvan helemaal geen achtergrond bekend is, de pups voor veel geld verkopen als echte AML. De teef is Happy Wanderer Of Rutlands , (‘Wanda’, the $80 pound “rescue”) .
4. Honden debarken zodat ze niet meer (zo hard) kunnen blaffen.
5. Er is een jaar geweest dat er 400-500 pups zijn verkocht. Dat is geen liefhebberij meer.
6. Teven worden zwanger verkocht naar het buitenland, ook naar Nederland. Maar niet nadat ze eerst nog 1 of 2 nestjes hebben gehad op RM op veel te jonge leeftijd.
7.Honden zodanig verschepen naar het buitenland dat ze halfdood aankomen;Rutlands Redd Kisses - Reddsie http://www.labradoodle.org.uk/forum/vie ... 7&start=75" onclick="window.open(this.href);return false;.

Nog maar pas geleden stonden er weer 2 pups op de RM website die zijn verkocht naar Nederlanders.
Hoeveel zouden die mensen betalen voor hun pup afkomstig uit broodfok? 2000-3000 euro alles inclusief?
Niet alleen worden ze belazerd maar ze houden zo ook de broodfok in stand.
Die moet stoppen. Je kan hier een petitie ondertekenen http://www.govegan.com.au/puppies/bawba ... letter.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit gaat niet over het feit of de labradoodle nu wel of niet een poedelkruising is en de zin en onzin van de zogenaamde Australische Labradoodle, dit gaat over het misbruik en mishandeling van honden. Hoe meer bekendheid hier aan gegeven wordt en hoe meer mensen laten weten dat dit niet kan aan betreffende Australische instanties, hoe meer kans dat deze fokker wordt gestopt.
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Re: Broodfok door Australische Labradoodle founder

Ongelezen bericht door Chicoahua »

kijk die foto's dan, dat is toch geen leven! Ik heb getekend.
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Labradoodle fokkers ? :denken:

Die lui die zich met doodle's bezig houden zijn alleen maar aan het vermeerderen ...
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

:jank: :jank: :jank:
Wat triest die foto ik heb ook getekend
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Echt een goudmijntje is het he, die labradoodle? Als ik niet van die lastige principes had zegde ik mijn baan op, kocht ik een leuke labreu, en vijf lieve dwergpoedelteefjes en liet ik de natuur zijn gang gaan. Zal ik het nog netjes doen ook, elke teef 1 nest per jaar, da's vijf keer laten we zeggen gemiddeld vijf pups, en wat kosten die dingen? Ben je gek, ik doe het goedkoop, 2000 euri per stuk. Dat is 50.000 omzet per jaar, en met de kosten eraf verdien ik dan nog steeds meer dan nu bij mijn baas. Principes hebben is echt k*t soms. :(

Die Australiër is waarschijnlijk miljonair inmiddels. Over de ruggen van trieste honden, en alleen maar omdat mensen het prima vinden om een kapitaal neer te leggen voor een trendy gecastreerde pup, terwijl ze met een leuke poedelpup van een goeie fokker ook een prima hond in huis konden halen, maar dan zonder al dat leed en dat kicken op centen. Bah.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef:Echt een goudmijntje is het he, die labradoodle? Als ik niet van die lastige principes had zegde ik mijn baan op, kocht ik een leuke labreu, en vijf lieve dwergpoedelteefjes en liet ik de natuur zijn gang gaan. Zal ik het nog netjes doen ook, elke teef 1 nest per jaar, da's vijf keer laten we zeggen gemiddeld vijf pups, en wat kosten die dingen? Ben je gek, ik doe het goedkoop, 2000 euri per stuk. Dat is 50.000 omzet per jaar, en met de kosten eraf verdien ik dan nog steeds meer dan nu bij mijn baas. Principes hebben is echt k*t soms. :(

Die Australiër is waarschijnlijk miljonair inmiddels. Over de ruggen van trieste honden, en alleen maar omdat mensen het prima vinden om een kapitaal neer te leggen voor een trendy gecastreerde pup, terwijl ze met een leuke poedelpup van een goeie fokker ook een prima hond in huis konden halen, maar dan zonder al dat leed en dat kicken op centen. Bah.
Tsja, met een doorsnee lab of poedel ben je niet hip hé. Je bent pas hip als je zo'n doorgefokt mormel in huis haalt voor veels te veel geld ;)
stop broodfok
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door stop broodfok »

Felix schreef:
Hanneke2 schreef:Echt een goudmijntje is het he, die labradoodle? Als ik niet van die lastige principes had zegde ik mijn baan op, kocht ik een leuke labreu, en vijf lieve dwergpoedelteefjes en liet ik de natuur zijn gang gaan. Zal ik het nog netjes doen ook, elke teef 1 nest per jaar, da's vijf keer laten we zeggen gemiddeld vijf pups, en wat kosten die dingen? Ben je gek, ik doe het goedkoop, 2000 euri per stuk. Dat is 50.000 omzet per jaar, en met de kosten eraf verdien ik dan nog steeds meer dan nu bij mijn baas. Principes hebben is echt k*t soms. :(

Tsja, met een doorsnee lab of poedel ben je niet hip hé. Je bent pas hip als je zo'n doorgefokt mormel in huis haalt voor veels te veel geld ;)
Hopelijk hebben jullie wel getekend?
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

gedaan :ok:
Felix
Zeer actief
Contacteer:

stop broodfok schreef:
Felix schreef:

Hopelijk hebben jullie wel getekend?
Wat denk je zelf ? ;)
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”