Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nee he, vuurwerk

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

nee he, vuurwerk

Ongelezen bericht door kiki78 »

Ik baal gigantisch. Vanavond waren ze vuurwerk aan het afsteken pal achter mijn huis. De honden hadden net eten en Bedan schrok er toch behoorlijk van en hield op met eten. Ik was in de keuken aan het koken en heb hem genegeerd en stug door gegaan met koken.Na een aantal rondjes door de kamer ging hij verder met zijn eten. Een 20 minuten later klonken er weer knallen en Bedan ging snel achter/onder de tafel liggen. Weer genegeerd en gelukig herstelde hij vrij snel om weer verder te gaan met eten.
Daan is nooit bang geweest voor vuurwerk, nu waren ze gescheiden van elkaar aangezien ze aan het eten waren. Ik hoop toch zo dat Bedan van Daan leert dat vuurwerk niet eng is. Mocht dit niet zo zijn dan gaan we zware tijden tegemoet en brengen we oud en nieuw ergens op een parkeerplaats door.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: nee he, vuurwerk

Ongelezen bericht door marian* »

Balen is dat he?
Ik hoop ook voor jullie dat Bedan de kalmte van Daan overneemt en je straks niet met een bangbroekje zit.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Kaje & Tjits
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boomer chihuahua (mama) shih tzu (papa)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kaje & Tjits »

Bij ons op de buurt zijn ze ook al druk met vuurwerk een het spelen.
Tot nu toe reageert onze pup van 2 maand nog nergens op!
Over een paar weken wordt er weer begonnen met het carbid schieten op het veldje achter ons, ben benieuwd hoe het dan gaat!

Iedereen sterkte ermee!
Afbeelding
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Heel naar dat stomme vuurwerk.
Deze week heb ik de politie gebeld omdat er op een plein op de kop van mijn straat 2 groepen jongeren vuurwerk naar elkaar aan het gooien waren. De jongeren vonden het heel erg leuk. De politie is wel gaan kijken, maar ruim een half uur te laat. Jammer.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
kiki78
Zeer actief

er zijn net nog een aantal knallen geweest waar hij niet op heeft gereageerd. We wachten rustig af en hopelijk neemt hij de rust van Daan over want van mij moet hij het niet hebben. Zolang ik binnen ben is het geen probleem maar als ik buiten loop moet ik enorm mijn best doen om niet te reageren op vuurwerk.
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Hier zijn ze ook al weer aan het knallen
Sinds ik de cd gebruik is gizmo in huis niet meer bang
Dit is een cd van Tinley dat is een gedragstherapeut geloof ik
Als wij aan de wandel zijn dan rent Gizmo als een gek dan wil hij naar huis
Kiki ik wil de cd wel voor jou branden waar vuurwerk en onweer geluiden opstaan kan je het hele jaar oefenen
Ik hoor het wel via pb als je er belang bij hebt kost niets
Bij deze hoop ik dat Bedan het overneemt van Daan zodat Bedan het ook niet eng gaat vinden
Afbeelding
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

hier knallen ze ook al :jank: nog niet veel maar wel genoeg om op gereageerd
te worden door tommy en af en toe rakker. gelukkig chezz niet, hoop ook niet
dat ie dat gaat doen.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Náh, het mogen wel duidelijk zijn, leuk is anders deze periode in het jaar voor sommige honden ...

Maar, als ze dan zo dichtbij vuurwerk aan het afsteken zijn, waarom loop je dan even niet naar buiten met de vraag, of ze vriendelijk een spreekwoordelijk deurtje verder willen gaan, omdat je hond(en) er niet tegen kunnen. Ik bedoel, vaak als je het ze even verteld van het hoe en het waarom, dan gaan ze echt wel even een straatje verder ofzo :)
kiki78
Zeer actief

Felix schreef:Náh, het mogen wel duidelijk zijn, leuk is anders deze periode in het jaar voor sommige honden ...

Maar, als ze dan zo dichtbij vuurwerk aan het afsteken zijn, waarom loop je dan even niet naar buiten met de vraag, of ze vriendelijk een spreekwoordelijk deurtje verder willen gaan, omdat je hond(en) er niet tegen kunnen. Ik bedoel, vaak als je het ze even verteld van het hoe en het waarom, dan gaan ze echt wel even een straatje verder ofzo :)
De meeste blagen houden rekening met de honden, zeker als je ze het vraagt. Helaas lopen er ook 2 groepjes blagen rond die juist vuurwerk jou kant op gooien en naast je huis gaan afsteken als je ze vraagt rekening te houden met de honden. Bij deze blagen werkt het beter om ze te negeren want zonder reactie is het niet meer leuk
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

He wat balen. Hier wordt het hele jaar vuurwerk af gestoken wat dan weer als voordeel had dat Ziva heel jong al knallen hoorde. Als wij buiten vuurwerk hoorde gingen we elke keer rennen en gek doen met Ziva. Gelukkig reageert ze er niet op en de andere twee ook niet, hoop ook dat dat zo blijft. Hopelijk reageert Bedan op Daans goede voorbeeld :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Hier net zo.
Heel af en toe 's avonds, laatst in de verte, dan zit meneer toch echt tussen de stoeprand en de auto en het liefst eronder. Dat wordt nog wat.
De pup reageert eigenlijk nauwelijks op geknal tot nu toe, hoop dat dat zo blijft naarmate het toch wat meer wordt en dat ze niet echt wat van Milo overneemt.
anica
Actief

Ongelezen bericht door anica »

kiki78 schreef:Ik baal gigantisch. Vanavond waren ze vuurwerk aan het afsteken pal achter mijn huis. De honden hadden net eten en Bedan schrok er toch behoorlijk van en hield op met eten. Ik was in de keuken aan het koken en heb hem genegeerd en stug door gegaan met koken.Na een aantal rondjes door de kamer ging hij verder met zijn eten. Een 20 minuten later klonken er weer knallen en Bedan ging snel achter/onder de tafel liggen. Weer genegeerd en gelukig herstelde hij vrij snel om weer verder te gaan met eten.
Daan is nooit bang geweest voor vuurwerk, nu waren ze gescheiden van elkaar aangezien ze aan het eten waren. Ik hoop toch zo dat Bedan van Daan leert dat vuurwerk niet eng is. Mocht dit niet zo zijn dan gaan we zware tijden tegemoet en brengen we oud en nieuw ergens op een parkeerplaats door.
ik heb er hier 1 die heeeeeel bang is en 1 die het heeeeeel leuk vind vooral vuurpijlen.
denk ook omdat max het zo leuk vind dat hij zich niet laat beinvloeden door tosca.
hier is het ook zo als tosca bang is zoekt ze steun zijn max.
en ja hier is het ook alweer feest.
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Gelukkig geeft Cheeky er weinig om. Maddox vindt het helemaal niks.

Het knalt hier af en toe al, maar ik mag niet klagen.... we kunnen nog steeds naar buiten.
zonta
Actief

Ongelezen bericht door zonta »

Ik heb hier een schijterd van 70 kilo ( sint bernard) en een Jack russel die het allemaal wel goed vind.

Als ze bij mij in de buurt vuurwerk afsteken ga ik er naartoe en vraag of ze willen stoppen, onze held ( sint bernard) gaat oudjaarsdag naar pension en nieuwjaardag word hij weer gehaald en in die tijd mag de buurt knallen wat ze willen.

Onze sint is zo bang voor vuurwerk dat hij gewoon met z,n 70 kilo bovenop je gaat zitten ( negeren word dan heeeeeeeeeel moeilijk :denken: ) Hij gaat zelfs mee naar het toilet :O:

We hebben al jaren honden en onze sint is de eerste hond die dus ontzettend bang is voor onweer/vuurwerk.

Gr,Zonta
Kaje & Tjits
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boomer chihuahua (mama) shih tzu (papa)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kaje & Tjits »

Mijn broer zijn Mechelse herder heeft een politie honden training gevolgd!

Hij luistert als de beste en is ook helemaal niet bang voor vuurwerk, wil er juist achteraan!

Z'n cd met knallen en onweer lijkt mij wel een mooie training, weet niet of onze buren er zo ook over denken?
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

hier gister de eerste harde knal :jank: sam weer van de kaart... :devil:
Afbeelding
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

kiki78 schreef: Ik hoop toch zo dat Bedan van Daan leert dat vuurwerk niet eng is. Mocht dit niet zo zijn dan gaan we zware tijden tegemoet en brengen we oud en nieuw ergens op een parkeerplaats door.
Die hoop had ik ook toen Kobus bang bleek te zijn voor al dat geknal. Biru is juist nergens bang voor en een heel relaxt hondje. Bir was al drie toen Ko erbij kwam als pup, maar helaas Kobus is gewoon een schijtluis als het om herrie gaat en Biru gaat gerust haar eigen gangetje. Ik ben met Kobus al een dikke maand geleden begonnen met Proquiet. Ik moet zeggen dat hij er wel iets rustiger van is. Tenminste, de angst is er nog maar hij hersteld sneller. Ook merk ik dat hij wat makkelijker met andere honden omgaat. Kobus is nu eenmaal een stressgevoelig hondje en ik hoop dat hij met dit goedje wat makkelijker die rotdagen door komt. Trouwens, ze zijn hier al vanaf september met vuurwerk bezig :(
Afbeelding
met dank aan Twinkel
*kelly*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *kelly* »

Hier gisteravond weer de eerste knallers :boos:
Mickey wordt woedend die gaat hysterisch staan blaffen, heb alles al geprobeerd... Nu gaat t nog wel maar met oud en nieuw zelf is het een drama. Lizzy en Sanne schrikken wel erg van de knallen, maar door Mickey's overdreven reactie wordt dat natuurlijk ook weer erger...
kiki78 schreef: Mocht dit niet zo zijn dan gaan we zware tijden tegemoet en brengen we oud en nieuw ergens op een parkeerplaats door.
Wij ontvluchten dus ook de boel met oud en nieuw. Hebben een super hotel gevonden midden in het bos, honden van harte welkom. Mocht je interesse hebben moet je maar even pben :ok:
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."

Afbeelding

"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
anica
Actief

fijne buren!!! kom net aan rijden staan ze met sterretjes bij ons voor het raam!!!!
loop ik met tosca naar buiten ben net 5 meter van de voordeur gooien ze van de knal erten, nou niets plassen direct weer naar huis en nu naast vrouwtje op de bang trillen, ze wil het liefste in me kruipen.

het erge is ook nog dat ze donders goed weten hoe bang tosca is :devil:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Kaje & Tjits schreef:Mijn broer zijn Mechelse herder heeft een politie honden training gevolgd!

Hij luistert als de beste en is ook helemaal niet bang voor vuurwerk, wil er juist achteraan!

Z'n cd met knallen en onweer lijkt mij wel een mooie training, weet niet of onze buren er zo ook over denken?
Aangezien je die CD zeker in het begin heeeeeeeeeeeeeeeel zachtjes moet zetten zullen je buren daar voorlopig geen klachten over hebben :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Hè gatver, het begint ook elk jaar eerder met het gedoe. Sterkte iedereen!
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ergens heb ik altijd nog goede hoop dat notoire afstekers onder hondenforummers door dit soort topics eens gaan inzien hoe veel angst ze onder dieren veroorzaken,maar dat zal wel ijdele hoop zijn :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
anica
Actief

ranetje schreef:
Kaje & Tjits schreef:Mijn broer zijn Mechelse herder heeft een politie honden training gevolgd!

Aangezien je die CD zeker in het begin heeeeeeeeeeeeeeeel zachtjes moet zetten zullen je buren daar voorlopig geen klachten over hebben :wink:
nou die cd's werken hier voor geen meter! ze raakt gewend aan dat geluid, heb ook vaak de radio hard staan hier miss dat het daar iets mee te maken heeft
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

kiki78 schreef:
Felix schreef:Náh, het mogen wel duidelijk zijn, leuk is anders deze periode in het jaar voor sommige honden ...

De meeste blagen houden rekening met de honden, zeker als je ze het vraagt. Helaas lopen er ook 2 groepjes blagen rond die juist vuurwerk jou kant op gooien en naast je huis gaan afsteken als je ze vraagt rekening te houden met de honden. Bij deze blagen werkt het beter om ze te negeren want zonder reactie is het niet meer leuk
Dan hebben ze voor dat laatste groepje, in het plaatselijke ziekenhuis een hele mooie gipskamer ter beschikking ;)
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Hier was het gisteren ook raak, maar ik heb nog nooit een hond gehad die over de zeik ging van vuurwerk.
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

ik in het begin ook niet totdat ze een keer na gegooid werden door een stel
jongens die dachten dat ze leuk waren, toen was het leet al geschiet en waren
ze bang.
ik ga nu elk jaar op de hei lopen daar hoor je vrijwel niets, en kunnen ze rusitg
lopen.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
danielle-russel-king
Zeer actief

Ongelezen bericht door danielle-russel-king »

hier zijn ze ook zo nu en dan al aan het afsteken russel reageerd totaal niet,
maar king duikt onder de tafel en wil dan ook niet meer naar buiten voor zijn rondje
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

anica schreef:
ranetje schreef:

nou die cd's werken hier voor geen meter! ze raakt gewend aan dat geluid, heb ook vaak de radio hard staan hier miss dat het daar iets mee te maken heeft
Het werkt het beste als je die CD gebruikt vanaf pup van 3 weken oud wordt er gezegd.
En als je altijd de radio hard aan hebt staan zal het misschien niet veel verschil maken :wink:
Zijn de honden wel bang voor vuurwerk?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
anica
Actief

ranetje schreef:Het werkt het beste als je die CD gebruikt vanaf pup van 3 weken oud wordt er gezegd.
En als je altijd de radio hard aan hebt staan zal het misschien niet veel verschil maken :wink:
Zijn de honden wel bang voor vuurwerk?
tosca was 4 maand toen ze bij ons kwam was nooit bang tot mijn vriend met een auto bezig was waar de uitlaat een giga knal maakte nu is ze wel bang, het is wel beter dan voor heen heb een cursus van martin gaug gedaan, zonde geld wist alles al wat er verteld werd.
tosca is heel bang en max helemaal niet hij vind het zelfs leuk kan hem niet gek genoeg.
tosca vind gelukkig heel veel steun bij max zins we max hebben gaat het ook veel beter.
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

anica schreef:ik heb er hier 1 die heeeeeel bang is en 1 die het heeeeeel leuk vind vooral vuurpijlen.
denk ook omdat max het zo leuk vind dat hij zich niet laat beinvloeden door tosca.
hier is het ook zo als tosca bang is zoekt ze steun zijn max.
en ja hier is het ook alweer feest.
Hier hetzelfde, Rambo is doodsbang voor vuurwerk en Loddie gaat voor het raam staan te kijken :piew:
Rambo is dan compleet opgefokt en het enigste wat haar rustig maakt is als ze onder mn trui gaat zitten. Van Poehbelle weet ik het nog niet en ik hoop dat het meer de loddie kant op slaat.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”